{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål om forsikring.... {{forumTopicSubject}}

Jeg er startet på kørekortet for nyligt og tænker lidt på at købe en motorcykel til de sidste par mdr af sæsonen når jeg er færdig.
Spørgsmålet som mange nye roder med er jo forsikringen på de kubik man ønsker. Jeg kigger i 600 segmentet, være sig R6, GSX-r6 eller ZX6 og ellers kunne TL1000R være hyl.
Jeg kigger udelukkende på brugte motorcykler!

Er orginal forsikringerne den bedste vej at gå og så finde en der er under 5 år gammel, eller har i andre en pointer?

Det skal måske i samme ombæring spørges om det er helt blæst at kigge på de cykler som første indkøb?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et spørgsmål om forsikring....
  • #1   17. jun 2010 Hvor gammel er du ? For er du under 25 , kan du godt se langt efter en kasko forsikring til fornuftige penge , på de maskiner der !

• #2   17. jun 2010 Medmindre han har kørt bil siden han var 18 eller måske bor sammen med en pige, der har. Så bliver det umulige pludselig muligt. smiley

"Det skal måske i samme ombæring spørges om det er helt blæst at kigge på de cykler som første indkøb?"

Tja, masser af mennesker vil fortælle dig, at de startede på en racer og aldrig blev slået ihjel. Og dem, der blev slået ihjel, er her af gode grunde ikke til at anbefale dig noget lidt mere behersket. smiley

• #3   17. jun 2010 FLOT! -jeg er ikke lige klar over hvordan jeg ikke fik skrevet det.

Jeg fylder 28 i september, som nok også ville blive deromkring jeg ville forsikre en cykel. Bor i Valby og sammen med min kæreste. Motorcyklen vil ikke stå på gaden men i en aflåst gård.

Har 7 års erfaring på bilsiden, men ved ikke hvor meget det betyder....

• #6   17. jun 2010 hej med dig
    jeg er 27 år har en gsxr 600 fra 2000, jeg har lige købt den her for ca en månden siden, jeg har så haft min egen bil siden jeg var 18 år, men jeg giver for kasko 7300kr om året, den er så forsikret i 6 mån hvor du må køre på vejen og så om vinter er den så stillestående i garage. det er hos trekroner forsikring

• #7   17. jun 2010 Okay, nice to know det ikke er umuligt. Er uddannet ingeniør, og vores fagforening er meget konservativ hvad angår kræfter i både biler og MC. De er de billigste på 'almindelige' køretøjer, men kræfter tager de ikke ind...
    C3 kan jeg ikke komme ind i desværre...

@bobby. Det lyder ikke helt dumt. Så er det bare at begynde at shoppe rundt og finde noget.

Der kommer nok flere åndsvage spørgsmål når tiden begynder at nærme sig....!

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 291
    #8   17. jun 2010 Jeg er kun 21, med 1,5 års erfaring. Kører Bandit 600, og betaler kun ca. 5000 årligt med fuld kasko. Se det er et godt tilbud (If-suzuki forsikring)

• #9   17. jun 2010 nu ved jeg ikke hvor meget du havde tænkt at bruge på mc men jeg vil så sige at jeg har selv være på udkig på en zx6r fra 98-00 og en gsxr fra 98-00, og jeg har prøvet begge to og synes at sukien er meget nemmere at køre på og kørestilling passede mig rigtigt godt lige fra start og kawaen var sværre ar køre på man skulle lige vende sig til den, men de er gode begge to

• #10   18. jun 2010 Det er helt sikkert noteret. En af mine gode venner fik stjålet sin sprit nye R6'er sidste år og anbefaler den som værende 'bedst'.
    Jeg er dog forholdsvis høj, så skal ud og have prøvet dem alle inden jeg trækker af på noget.
    Men brugsmængden afhænger meget af vejret, men har ca 33km motorvej hver vej på arbejde, så transport i hverdagen og spass i weekenden. Vel meget lig andres brugsmønster!

• #11   18. jun 2010 "Har 7 års erfaring på bilsiden, men ved ikke hvor meget det betyder...."

Det betyder rigtigt meget, hvis du vælger et af de mange selskaber, der lader dig overføre anciennitet fra bil til motorcykel. Tillykke, du har nu kørt motorcykel i 7 år. smiley

• #12   18. jun 2010 @snetyven. Jeg havde ellers indtryk/information der sagde det kun var overførsel fra motorcykel til bil der kunne lade sig gøre, og ikke omvendt?!? Well, så er det bare ud og lede med lys og lygte jo, så burde der ikke være nogen problemer med forsikringen...

• #13   18. jun 2010 Det er forskelligt, men mange selskaber tilbyder det.

Det modsatte kan som regel også lade sig gøre, men af en eller anden grund er det ikke alle selskaber, der går med på den. Min personlige teori er, at det er fordi motorcykler ikke bliver kørt så meget som biler i gennemsnit, så at man har fem års skadefri på motorcyklen betyder ikke så meget, hvis den kun har været brugt til en søndagstur engang imellem.

Men ja, hos mange (næsten alle?) selskaber er bil => motorcykel intet problem.

• #14   18. jun 2010 Hej Christian. Jeg er også ingeniør og havde en R6'er forsikret gennem IDA da jeg var 28 til 3500 om året inkl kasko. Så det høres lidt underligt ud! Prøv at presse dem lidt!

• #15   18. jun 2010 @snetyven, jeg husker lige på det til jagten på forsikring for alvor går ind! Thanks ;o)

@Heidi, det lyder som om jeg lige skal have fat i dem igen, for det var ikke beskeden her mandag... Hvilken årgang var din R6'er?
    Jeg lavede en forespørgsel på en 2007'er og de ville have 17K iflg deres beregner. Måske jeg skulle ringe til dem istedet....

• #16   18. jun 2010 Ang IDA (tryk) og MC forsikring så syntes jeg heller ikke det er noget at råbe hurra for.

Jeg er 24 og spurgte IDA hvad de skulle have for at kaskoforsikre min CB 500 fra 1995. Deres svar var "Ring til TopDanmark, vi kan ikke give dig en ordenligt pris".

men kunne da være man skulle prøve dem igen.

Mvh Stubkier

• #17   18. jun 2010 www.idaforsikring.dk simon.. - Der får du den samme pris, som hvis du ringer derind.

Mht. Forsikring.
    Tjek mærke forsikring - som du selv skrev.
    IF har suzuki eks. - der kan du godt hente lidt.

Derudover, tjek mondux - de er rimeligt billige, men der florere lidt historier om dem på nettet. Men jeg turde nu godt forsikre hos dem.

• #18   18. jun 2010 @Michael,
    idaforsikring.dk gav mig ikke noget brugbart sidst jeg tjekkede. Har flere forsikringer ved dem i forvejen, så skal have tjekket op på det igen når jeg når der til.
    Mærkeforsikringerne er fine lige ind til postnummer og alder kommer ind. jeg skal lægge 100% oven i syntes jeg jeg kom frem til pga jeg bor i valby (2500) og er under 30.
    Men Mondux er noteret, det kigger jeg lige på!
    Thanks

• #19   18. jun 2010 hmm har lige snakket med IDA igen, og det ladet til at 25 år er meget megte magisk tal. Nu er de faktisk det bedste tilbud jeg har fået på min ny indkøbte CBR 600 F2.

mvh Simon

• #20   18. jun 2010 @simon, det er jo perfekt! Tillykke.
    Jeg viste godt at grænsen hedder 25 år ved mange selskaber, men det lader til at mærke forsikringerne også har 30 år som en grænse for mange af deres cykler, hvis man vil have en fair pris.... Hvad er IDA's pris på din CBR?

• #21   18. jun 2010 Hej Christian jeg har en TL1000R og havde en R6ér før den, TLeren skal man tumle noget med i forhold til R6eren. R6eren kører sku godt og drejer bare du tænker på det, TLeren har virkelig bundtræk og er kanon lige ud men svinger slet ikke som en R6ér, jeg ville nok starte med en R6ér.

• #22   18. jun 2010 @Johnny F. Super, det er virkelig god information. TL1000R var i mine øjne interessant hvis jeg skulle have kæresten bag på, men det ville måske være 2% af tiden, så TL1000R er rykket ned på prioritetslisten! Thanks =)

• #23   18. jun 2010 Glad for jeg kunne hjælpe men prøv dem du har udset dig. Held og lykke vi ses på vejen.

• #24   18. jun 2010 Det er næste trin på to-do listen!! -og helt sikkert ;o)

Kommentér på:
Et spørgsmål om forsikring....

Annonce