{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål om afgift {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude. Jeg ved godt at dette emne har været oppe en del gange før, men jeg kan sgu ikke lige gennemskue hvor lidt eller hvor meget man må bygge om på en cykel, før SKAT's hammer rammer en med et brag.

Jeg har planer om at købe en Suzuki VS 1400 som allerede er temmelig ombygget. Den eneste konstruktive ændring den har, er dog et fremflyttersæt - alt andet er kosmetisk.

Hvis jeg nu vælger at købe den og bygge bagenden om (til at kunne håndtere 260mm bagdæk) er det jo en konstruktiv ændring. Men - kan jeg risikere at skulle betale ny afgift af den når den allerede har en konstruktiv ændring, eller afhænger det af tidspunktet det er gjort/registreret på eller hvordan hænger det sammen?

Jeg har prøvet at læse SKAD's oversigt igennem, men kan ikke lige gennemskue om denne overskrydsning af de tre "grupper" kan risikere at ramme mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et spørgsmål om afgift
  • #1   9. apr 2014 At en cykel er registreret med en konstruktiv ændring, er ikke ens betydende med at man så bare kan bygge videre som man lyster ..... Desværre smiley

    Men mon ikke en sådan ombygning kan gøres over noget tid, og dermed blive lovlig ???
    ( du kunne også købe en HD når du er igang, så er det meget lettere at holde pengene hjemme)

    Mvh Brian


  • #2   9. apr 2014 Nej, det er jo det der er problemet - går man over grænsen, så falder hammeren smiley

    Problemet er at ombygningen af bagenden skal gøres på én gang - ellers passer delene ikke sammen. (det er den her bagende jeg vil bygge på den: http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/35073-suzuki_intruder_vs_1400)

    HD'ere holder helt sikkert prisen bedre end Suzuki, men der er flere ting i det. For det første synes jeg som udgangspunkt at Suzuki'en er en federe maskine; den er meget billigere både i indkøb og i reservedele og så er der ikke så mange af dem med den brede bagende, hvilket gør den mere sjælden end den tilsvarende HD. HD'ere er eftersigende også mere eftertragtede for tyve der kan sælge dem som stumper..


  • #4   9. apr 2014 Caje: Det har jeg læst igennem. Det skrev jeg også i det originale indlæg smiley
    Jeg har dog fået svar fra anden side af nu smiley


  • #6   9. apr 2014 Jeps, det var også sådan at jeg fik det at vide fra anden side af smiley
    Tak skal du ha' Henrik smiley


  • #7   9. apr 2014 Byg skidtet om og kør..... Hvis du bliver bustet så må du til lommerne smiley
    Når du bygger om : Mht TUV godkendelse så er det en sag med synshallen, skat er kun int i at få nogle gryn ud af dig. Det er også dem der selv afgør om de syntes din mc har ændret identitet og så kan det blive dyrt.
    Jeg har en gl HD der er bygget noget om , har kørt på den i 11 år uden probl.

    Så byg om og kør smiley


Kommentér på:
Et spørgsmål om afgift

Annonce