Et spørgsmål om afgift {{forumTopicSubject}}
Hejsa derude. Jeg ved godt at dette emne har været oppe en del gange før, men jeg kan sgu ikke lige gennemskue hvor lidt eller hvor meget man må bygge om på en cykel, før SKAT's hammer rammer en med et brag.
Jeg har planer om at købe en Suzuki VS 1400 som allerede er temmelig ombygget. Den eneste konstruktive ændring den har, er dog et fremflyttersæt - alt andet er kosmetisk.
Hvis jeg nu vælger at købe den og bygge bagenden om (til at kunne håndtere 260mm bagdæk) er det jo en konstruktiv ændring. Men - kan jeg risikere at skulle betale ny afgift af den når den allerede har en konstruktiv ændring, eller afhænger det af tidspunktet det er gjort/registreret på eller hvordan hænger det sammen?
Jeg har prøvet at læse SKAD's oversigt igennem, men kan ikke lige gennemskue om denne overskrydsning af de tre "grupper" kan risikere at ramme mig.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Men mon ikke en sådan ombygning kan gøres over noget tid, og dermed blive lovlig ???
( du kunne også købe en HD når du er igang, så er det meget lettere at holde pengene hjemme)
Mvh Brian
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Problemet er at ombygningen af bagenden skal gøres på én gang - ellers passer delene ikke sammen. (det er den her bagende jeg vil bygge på den: http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/35073-suzuki_intruder_vs_1400)
HD'ere holder helt sikkert prisen bedre end Suzuki, men der er flere ting i det. For det første synes jeg som udgangspunkt at Suzuki'en er en federe maskine; den er meget billigere både i indkøb og i reservedele og så er der ikke så mange af dem med den brede bagende, hvilket gør den mere sjælden end den tilsvarende HD. HD'ere er eftersigende også mere eftertragtede for tyve der kan sælge dem som stumper..
apr 2004
Følger: 4 Følgere: 29 MC-er: 6 Emner: 38 Svar: 111
apr 2012
Jeg har dog fået svar fra anden side af nu
apr 2012
Tak skal du ha' Henrik
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
Når du bygger om : Mht TUV godkendelse så er det en sag med synshallen, skat er kun int i at få nogle gryn ud af dig. Det er også dem der selv afgør om de syntes din mc har ændret identitet og så kan det blive dyrt.
Jeg har en gl HD der er bygget noget om , har kørt på den i 11 år uden probl.
Så byg om og kør
Et spørgsmål om afgift