{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Ccm 500, 600, 750 eller måske 1000???? {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger lidt efter mit første køb. Mener at jeg vil spendere omkring 30-40000 kr. første gang. Har set på alt fra kawa gpz 500 til honda 1000 cbr (sidste dog uden for min beløbsgrænse). Kunne man forestille sig, at jeg købte en 500 af en eller anden slags, får jo den nyeste til pengene, eller bliver den for kedelig???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ccm 500, 600, 750 eller måske 1000????
  • #1   1. jun 2007 Nogen kan kun more sig på en 100+ hk maskine, andre syntes at der akn være morskab nok i 60-70hk. Sådan er vi alle forskellige. Tilhører du den første gruppe, vil du syntes en GPZ500s bliver hurtig kedelig.
    Har selv haft en, og jeg syntes det var en supergod maskine til sjov og touring. Var bla. i Holland og Belgien på den, med fuld oppakning og passager. Den klarede det fint. Selvfølgelig var det ikke med 180 i timen. Men kunne ligge med 130 og stadig have et rimeligt overskud til at overhale osv.
    Desuden betød den "begrænset" motorkraft, at jeg bedre kunne/turde udnytte den optimalt i sving. Så det endte da med at jeg både kunne følge med SV'ere og GSX750f rundt på en snoet landevej.

Og lidt til sammenligning. Den kunne tage en 280 hestes porche i optræk. Så langsom er den nu ikke.

• #2   1. jun 2007 Enig med Anders, vil dog lige rose Anders lidt, det er nok den pæneste måde det er sagt på. hver gang spørgsmålet kommer bliver folk jo hakket ned.
    Men at skrive søgeforslag og god jagt osv. det er sku pænt gjort anders

• #3   1. jun 2007 Anders ja nu kunne jeg godt kommentere det med folkeskole lærer men nu har jeg jo lige rost dig så det lader jeg bare lige være med ikke?? smiley

• #4   1. jun 2007 Anders og René.

Tak for det. Ved ikke en sqid om dette site, har lige meldt mig ind. Kan godt se, i bagklogskabens ulidligt klare lys, at spørgsmålet må være stillet 1000 gange smiley

Prøver at søge i forum - hvis jeg magter det smiley

• #5   1. jun 2007 Hvis du ikke er helt bindegal med raketaffyringer, tør jeg vove den påstand, at en 500 er stor nok. Der er gang nok i den, til at den sagtenst kan køre mere med dig end du med den, og som Jesper helt rigtigt siger, vil du turde gå længere og dermed lære meget mere om at køre MC, end du vil på en større maskine.

• #6   1. jun 2007 jeg havde selv 30 - 40000 til rådighed til min anden mc. og jeg købte en cbr 600 det er sådan en mellemting med 93 hk. og den er fint kvik. den bliver man ikke træt af lige med det samme.

• #7   1. jun 2007 ccm??? gammel skrøne. du kan få en 600 ccm med over 120hk og en 1000ccm med under 100hk.
    Af familie mæssige hensyn har jeg selv valgt en forholdsvis svag motor, men fået kanon køre egenskaber, og kan i de fleste tilfælde følge langt kraftigere mcér, hvis det ikke går lige ud hele tiden. Kører du ind i en bil der kører ud fra en sidevej. er det ligemeget om du kører 180 eller 280.......

• #8   4. jun 2007 Tak for indlæggene. Tror faktisk jeg satser på en mindre model, og så udvikler mine kørefærdigheder inden jeg går længere op. Synes også de lyder fornuftigt.

Kommentér på:
Ccm 500, 600, 750 eller måske 1000????

Annonce