{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.875 visninger | Oprettet:

indbo forsikring vil de se tøjet??? {{forumTopicSubject}}

skulle høre fra en ven om de vil se tøjet som man skadesmelder efter en ulykke..... har har smidt sig ned da han forsøgte at bremse op for gult i vådt fører. der var så glat den kurede ca 10 m og ham en 5 m hen af asfalten.... han har en selvrissiko på 1700 og dem vl han da gerne have dækket ind ved måske at sætte noget mee på listen.... men skal de se det ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indbo forsikring vil de se tøjet???
  • #1   21. maj 2007 der har lige været sådan et indlæg her i forummet - søg lidt! Men kan sige at de sjældent beder om at se tøjet. Men det burde jo ikke være noget problem at fremvise det?

• #2   21. maj 2007 Ikke i alle tilfælde, men mit skulle sendes ind. Lad være med at fuske med forsikringen, det er os alle der betaler til den. Jeg vil ikke betale for fusk. Det koster hva det koster smiley

• #3   21. maj 2007 Hvis han har en selvrisiko på 1700,- er det jo noget han har valgt for at få en billigere forsikring. Skrives der mere på listen end der faktisk er skadet, er det svindel !!! Forsikringssvindel er strafbart !!! Kun til orientering.

• #4   21. maj 2007 hehe bare klip et ærme af jakke og send det ind, og sig at det var alt der var tilbage : )

• #5   21. maj 2007 Mit tøj skulle forvises. Det der var 100% skadet blev dækket 100% og de beholdt det, og øvrigt skadet tøj som jeg beholdte blev dækket med 50%.

• #6   21. maj 2007
    Ja, de vil sikkert se det.

M.h.t. selvrisikoen, kan han jo bare skrive at han havde 7 guldure i lommen, og de forsvandt i styrtet.
    Og lædertøjet kan han sige er til arbejde i hans bøssebar, og trække det fra i skat. Så kan vi andre få lov til at betale for det 2 gange.

• #7   21. maj 2007 hmm... jeg styrtede lige her til morgen... så jeg finder nok ud af hvor meget de dækker...

• #8   21. maj 2007 det nu ikke helt sandt at det er jer andre der kommer til at betale han har nok haft den forsikring i 9 år uden noget som helst så mon ikke de har tjent en del på ham.... at han vælger a have en høj selvrissiko er jo han egen skyld det er rigtigt............. om han vil svindle er op til ham lovede bare at høre herinde om folk skulle fremvise deres ødelagte efekter........... that's all

• #9   21. maj 2007
    Det var da et underligt argument.
    Han har haft forsikringen så længe, at han godt må svindle ???
    Der er hammerdyrt at blive knaldet for forsikringssvindel, fordi det er så nemt.
    De 1700, - han håber på at tjene, kan godt koste 2-3 mdr. i skyggen.

• #10   21. maj 2007 Jeg skulle også sende mit tøj og hjelm ind efter et styrt. Det er ok. Nogle kunne måske blive fristet til at bruge det igen. Husk på at det, udover at være tøj, også er sikkerhedsudstyr. Hvis det har sørget for ens sikker en gang vil det være dumt at satse på det igen.

• #11   21. maj 2007 skla man have kvitering på tøjet??

• #12   21. maj 2007 Blev kørt ned på knallert for noget til siden og skulle ikke fremvise noget. Der var mærketøj tlf osv. for 5500.-

Men vil anbefale du ikke skriver noget på som ikk er i stykker. Man kunne jo tage gammelt tøj og ødelægge selv ikke an jeg ville gøre det man man kan..

• #13   21. maj 2007 morten: man SKAL ikke have kvit. havde jeg ikk på noget af mit.

• #14   21. maj 2007 Der er sgu da ikke noget at sige til at præmien i forsikring hele tiden stiger når der skal snydes på den måde. Det er jo snyd på laveste plan. Føj for helvede...
    Håber sgu det bliver opdaget!!!

Det er 1700kr for fanden da....
    Få dog en forsikring uden selvrisiko hvis det virkelig er så slemt.

Fortsat væmlig dag
    Bundkranzen

• #15   21. maj 2007 Tjah.

Har også oplevet at de ville se mit tøj, udstyr som var skrammet og ridset.
    Det er jo en forsikring. Ikke en gavebod...

• #16   21. maj 2007 kære venner nu skal i lige klappe hesten inden den stejler..... der er aldele ikke blevet snydt.... hvad han gør ved jeg ikke noget om endu er også ligeglad vil han snyde og kan evt få de 1700 dækket så tag jer lige en kiks og tud færdig.... det nok bare en luxus lejner mindre til mærsk møller..... som i øvrigt er det største dyr til at svindle her i dk..... det sku ikke det der sætter forsikringen op det nok mere folks hjernedøde kørsel der koster dem flerer hundrede tusinde kr....... som i selv skriver mange er jer når i har været nede og ligge så det fordi i kører på grænsen hvis i ikke gjorde det var forsikringen så billigere???? nej vel

• #17   21. maj 2007 Vil give Thomas ret i at folk lige skal slappe lidt af inden alle facts er på bordet der er jo ikke nogen der ved om manden laver forsikringsvindel eller ej.
    Men så ved jeg sgu ikke lige hvad der gør at Mærsk skal blandes ind i det??? Det forstår jeg godt nok ikke et klap af Thomas. Kan du forklare det lidt nærmere??

• #19   21. maj 2007 Jeg sendte mit tøj ind da det var modpartens forsikring der skulle betale gildet dengang jeg var i jorden...

Mvh
    Nikolaj

• #20   21. maj 2007 jeg har sq da osse meldt mit tøj ødelagt, der er hul i min jakke og min hjelm er død og mine bukser er lige ledes skadede, hvis de vil se det må de dække udgifterne til at få det sendt, eller sende en mand ud og kigge på det! Det kan jeg ikke se noget problem i, jeg har en selvrisiko på 1300kr, men hvis man styrter ved egen hjælp så er man da godt dum hvis man tror at man kan slippe ud af det med "overskud". Det koster, og der er sq en grund til at forsikringerne er bygget op som de er...

• #21   21. maj 2007 det kan jeg godt negolaj mærsk møller ejer stortset de fleste fødekæder her i dk bilka tøtex osv han var en de første til at få et virksomheds overskud til at forsvinde ud af dk for at slippe for skatten som er høj her i dk hvorefter han førte pengen ind i landet igen dog uden skatterne..... her snakker vi i milliarder som statskassen bliver snydt for men det siger folk ikke noget til naaa et par milliarder fra eller til.... det jeg forsøgte var bare at sætte det sammen med at hvis min ven der ville snyde sig fra de 1700 så får folk så ond i den bagerste at der kommer brun smag i luften.... mens de store kanoner kan snyde sig fra hvadsomhelst og folk ved det jo godt...

problemet er bare at staten tjerner så godt på mærsk at det ville være noget af en falit erklæring hvis han flytter firmaet udenlands hvor der ikke er de ristriktioner som her i dk

så pointen var er man miliardær så det okay er man menig mand der lige ville have til en bedre hjelm så lynchning......

jeg skulle køres på skole ef en bekendt og han kører ud foran en bil jeg får så nogle men og vi kontakter forsikringen osv de sætter min skade til 300 kr i erstaning.... det blev jeg meget harm over og gik til min advokat efter 2 år fik jeg 150.000kr så sig ikke de forsikringsselskaber ikke prøver at snyde sig ud hvor de kan

• #22   21. maj 2007 nej det er ikke noget problem i de vil se tøjet det er hullet flere steder jakke bukser osv ..... spørgsmålet fra starten var om de ville se det og kviteringer osv såvidt jeg ved har han smidt kvitteringerne væk jo ikke lige det man gæmmer altid.....

• #23   21. maj 2007 Et forsikringselskab er jo lige så meget en butik som brugsen.
    Varen du køber er bare ikke fysisk til at tage med hjem i lommen og kigge på.

Så selvfølgelig "snyder" de, de skal jo også tjene penge.
    Men vil sige at der bidrager jo nok ikke til at forsikringerne bliver billigere =/

Mvh
    Michael

• Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    okt 2004

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 97
    #24   21. maj 2007 det var sjovt som alle lige skulle have pudset glorien.
    den gang jeg styrtede ødelagde jeg bukser og hjelm, meldte det til forsikringen og de ville ikke se det jeg fik bare pengene, men jeg har hørt andre skulle vise det frem så måske er det forskelligt fra selskab til selskab.

• #25   21. maj 2007 Prøv at læse straffelovens § 23.

• #26   21. maj 2007 jeg tror da osse jeg skal fremvise mit, for jeg har sq ikke nogle kvitteringer, men det er jo osse fair nok! jeg ved bare at jeg ikke gider køre rundt i hullet tøj, og med en hjelm der har været i jorden!

• #27   21. maj 2007 tak jesper det var bare den slaks standart svar der blev spurgt efter ikke om hvorvidt snyd er godt eller skidt det er op til den enkelte... og paragrafferne ja de kan vi alle sammen....

• #28   21. maj 2007 Det er straffen for medvirken jeg henviser til - til din egen orientering, og ikke bare for at slynge en masse tal ud.

• #29   21. maj 2007 hvis de kan dømme mig for vedvirken fordi jeg spørger på en andens vejne så skal de dæleme være gode.....!!!!

medvirken ville svarer til at jeg fx var med til at fingere et styrt uden der havede existeret et.... og det er der flere vidner på at ikke er tilfældet (dem som var i krydset ved ulykkes tidspunkt )

jeg skulle spørge fra ham da han var forhindret i at komme på nette i 4 dage pga arbejde.... kan ikke se det kan virke som medvirken til noget somhelst.....

grunden til jeg argumentere imod er at folk er så hellige.... og lidt ytrings frihed er der vel stadig

• #30   21. maj 2007
    Ja, du har da ytringsfrihed, - også til at forsvare kriminelle handlinger, men du må forvente at andre bruger deres ytringsfrihed til at være uenig.

RØD FRONT !!!
    ned med de skide kapitalister....... eller noget.

• #31   21. maj 2007 Der er stadigt forskel på at forsvare og medvirke til strafbare handlinger. Det er netop denne grænse jeg prøver at henvise til.

• #32   21. maj 2007 Thomas P..... Mærsk betalte så vidt jeg ved omkring 9 milliarder i ren selskabs skat sidste år så det er da ikke være hele overskuddet der bliver hevet ud af DK. Tjek dine facts...

Og nej det er ikke medvirken til noget at du spørger herinde. Sådan må man heldigvis gerne gøre.. Endnu

• #33   21. maj 2007 Jeg skulle sende tøj og hjelm ind.

• #34   21. maj 2007 Nikolaj (Hornsherred) A - hvad er dit kendskab til anvendelsen af medvirkensbestemmelsen ?

• #35   21. maj 2007 det skulle self forstås med måde at han sendte overskudet ud af landet til virksomheder som på papiret så ud til at klarer sig dårligere.....

der har jo været medie bevågenhed over emnet og han er jo ikke den eneste... og ja han yder statskassen stor fortjeneste men snyd er vel snyd

• #36   21. maj 2007 Medvirkenbestemmelsen... Det drejer som om man er medvirkende til et eller andet tju hej er det korrekt Lars L??
    Og det har sgu intet med det Thomas spørger om.

Thomas P. Fint nok jeg kunne bare ikke lige få det til at hænge sammen med om man fortalte sit forsikringsselskab at man havde fået ødelagt mere end man rent faktisk havde.....
    Mærsk styrer verden. Fedt ikke sandt??

• #37   21. maj 2007 Yes, Nikolaj, det er lige præcis hovedet på sømmet - hvor vidt man er medvirkende i straffelovens forstand. Skal man finde ud af, hvad bestemmelsen dækker over, dvs. i hvilket omfang den anvendes, er det en god ide at kigge på retspraksis.

Så vidt jeg husker de domme, jeg har læst, synes jeg ikke de stemmer overens med det du skriver. Derfor er jeg interesseret i at vide, hvad du begrunder dit udsagn i.

• #38   21. maj 2007 Fuldstændig almindelig sund fornuft Hr Lars L.....
    Hvilke sager er det du har læst op på??

Har det noget med et spørgsmål omkring forsikrings forhold på en internet side at gøre???

Jeg er da yderst interesseret i at høre nærmere

• #39   21. maj 2007 jeg må indrømme jeg er sku også meget intereseret i at få at hvide om jeg kan dømmes i henhold til stk 23 pga forspørgsel på et internet site med undgan i ( skal spørge for en ven) som nikolej skriver sund foruft måske var det nu den burde komme frem

• #40   21. maj 2007 Læste op til eksamen i strafferet sidste år, så læste i sagens natur en del domme. Mange om lige præcist medvirken. Dette virker ikke som det rigtige forum at tage den slags op i, men ud fra de erfaringer jeg har gjort mig, er jeg ikke i tvivl.

• #41   21. maj 2007 Fint nok Lars...

• #42   21. maj 2007 forsikringen ville se mit tøj da jeg havde et uheld.. det var så godtnok en nytårs aften..

jeg kan sagtens forstå det fristende at fuske lidt - men det er sku ikke straffen værd! tæk på 1700 kr. kontra x antal mdr i skyggen... det fandme den værste timeløn jeg har hørt om!! så aflever da lortet og få noget nyt og lækkert og fuck resten!! og helt ærligt.. skide kr 1700 det sku da ingenting!!

skal man stjæle skal man sku da gøre det stort og så sikkert at man kan leve længe og uset efter!!

• #43   21. maj 2007 blev kørt ned på cykel i tirsdags, og jeg har ikke skulle fremvise kvitteringer eller indsende tøjet eller mit ur til forsikringen.

Kommentér på:
indbo forsikring vil de se tøjet???

Annonce