{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg vil bare lige fortælle om en erfaring jeg lige har gjort mht forsikring af min Honda. Jeg undersøgte markedet og fandt Topdanmark var det billigste sted: 669 kr/årligt for en ansvar. MEN så skulle jeg også flytte min bilforsikring med og min ancinitet (hvordan hulen staver man til det?) Bilen har jeg forsikret i GF og der kostede min Honda 3360 kr/årligt - noget af en forskel. Til gengæld er bilen, indbo m.m billigere, så det var ikke en fordel at skifte hele molivitten til Topdanmark. Jeg ringede så til GF og fortalte dem om forskellen og at jeg havde i sinde at flytte alle mine forsikringer og VUPTI så lavdede de min Honda 550 om til en Honda 175 (på papiret) men forsikrede selvfølgelig min 550 - men prisen!! den blev nu 975 kr/årlig og i de måneder jeg ikke kører sender jeg pladerne til GF og er derved kommet ned på ca. 500 kr. Det kan altså godt betale sig at være lidt krittisk. Hav en god dag!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   22. okt 2008 Må jeg nok sige.. Komplet latterligt at de ikke bare gør det fra starten.

Har lidt samme oplevelse med IF, havde den såkaldte suzuki forsikring på min gsx250r, den fik min forsikringsmand så overført til min nye yamaha. hvilket vil sige at jeg som 20årig er elitebillist, og ikke kan komme længere ned i pris for en mc-forsikring(hvad jeg ved af) betaler ca. 8000 med kasko.
    Dog har de ringet fra en anden afdeling og spurgt hvordan det kunne lade sig gøre, måtte da bare henvise til min rådgiver.. smiley

• #2   22. okt 2008 Først og fremmest tillykke med begge dele. Dernæst vil jeg sige, at det er en mærkelig ting at høre: "i de måneder jeg ikke kører sender jeg pladerne til GF". Det må stå på forsikringspolicen, at den kun dækker i perioden x til y. Det burde være nok.
    Jeg har heller ikke lov til at køre i vinterperioden, men behøver ikke at pille pladen og sende den til min forsikring. Hvis pladen kommer bort undervejes, skal du jo betale for en ny ....

• #3   22. okt 2008 "Damen" hos GF sagde at jeg kun skulle betale for de måneder hvor jeg kørte på motorcyklen og hun sådan set var ligeglad med hvilke måneder det var, de skulle bare opbevare nummerpladen i de måneder hvor jeg sagde at jeg ikke ville køre.

• #4   22. okt 2008 Du må hellere få på papir, at de forsikrer din maskine som en anden model end den i virkeligheden er. Jeg mener, bare så de ikke stiller sig på bagbenene i en eventuel erstatningssag, fordi den maskine, der er blevet involveret i et uheld, ikke er den samme, som der er forsikret. Du ved jo, hvordan forsikringsselskaber kan være.

• #5   22. okt 2008 Siavash T: GF's ansvarsforsikring dækker hele året.
    Derfor kan man deponere pladerne i de mdr man ikke bruger sin mc. Og få præmie tilbage for de mdr.

• #6   22. okt 2008 Lasse V.: Takker for din uddybede forklaring.

• #7   22. okt 2008 På forsikringspapiret står Honda cbx 550 men på tilbudet som jeg skrev under på er der bare en note om hvorfor prisen er som den er.

• #8   22. okt 2008 Siavash T: Det var da så lidt. Har selv haft overvejet at deponere min plade hos dem.
    Men da jeg gir 1600 om året, er det så lidt jeg vil få tilbage synes jeg selv. At jeg hellere vil ha pladen på. Og ha friheden til at køre når jeg har lyst.
    Istedet for at være bundet af at man skal over og hente pladen lige pludselig.

• #9   22. okt 2008 hans M: Ja, de har god rabat gennem MCTC. Men det er stadig ALT for dyrt.
    Fik et tilbud på 30k forrige gang med min gamle R6. Og med den nye var jeg lidt ældre og 1 års mere anciennitet og med deres nye præmier. Og der kostede det ca. 25k.
    Stadig alt for dyrt. Og bil mm ville også blive alt for dyrt selvom jeg får rabat der gennem arbejdet..
    Så jeg droppede dem igen.

• #10   22. okt 2008 uanset hvad mette, har du valgt dig en rigtig fed cykel smiley
    du kan se eksempler på hvor flotte cbx550 kan blive, i mit fotoalbum
    http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5133

Kommentér på:
Forsikring

Annonce