1.240 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

R6 hopper ud af 2 gear R6 hopper ud af 2 gear

Ja... Så skete den fede fejl også for min knallert... Når man fyrer til den fra 1 gear af, og sætter den i 2 gear, kan den godt finde på at hoppe ud et sekund eller 2 efter, hvis man giver den fuld hane, og det kan jo godt ske man gør det en gang imellem! ;o) nogle der kan forklare hvorfor den gør det? Er det bare 2 gearhjul der er færdigt eller hvordan? :o) Håber på et svar!!! Den skal jo fixes... hulk..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R6 hopper ud af 2 gear
  • #1   8. maj 2007 Jeps dit 2. gear færdigt, 2 nye tandhjul i den R6.
    Øv øv føler med dig.

• #2   8. maj 2007 ja de to gearhjul der går sammen / og eller skiftegafflen er blevet skæv, som du selv skriver fejlen er ganske normal smiley

• #3   8. maj 2007 Det har jeg hørt rigtigt mange gange det der med de R6'ere... de skulle vist have et meget træls 2. gear..

• #4   8. maj 2007 naa der er stadig garanti på fra forhandleren ;o) Hæhæ ville bare lige høre hvordan og hvorledes...! Hvordan sikrer man sig så at den ikke begynder på det igen?

• #5   8. maj 2007 Hvis nu forhandleren siger "fuck dig Anders" hvad ville det så koste at få lavet cirka i bare reservedele?

• #6   8. maj 2007 det plejer at være lidt pebret, thundercat'en har det samme problem, det du skal gøre er at bruge koblingen imellem de to gear

• #7   8. maj 2007 Ja det er desværre en fejl ved dem.. øv øv

• #8   8. maj 2007 Hva mææ en cirkus pris? Snakker vi 2000 eller 5000?? :o)

• #9   8. maj 2007 bruge koblingen mellem de 2 gear....! gør man ikke altid det????? eller kan man lade vær nar den skal have fuld hane?

• #10   8. maj 2007 men et bud vil være mellem 5 og 10 k uden at vide det, men der plejer også at gå en fjeder i gearkassen hvor den laver noget lignende, det er lidt billigere

• #11   8. maj 2007 WHAT??? Bare for ET gear? tager du pis på mig?? Så skal R6eren sælges hvis det gear ryger en gang imellem... puuuuuu.... jeg er i chok nu! ikke en udgift jeg har råd til en gang hver 10000 km... adwr...

• #12   8. maj 2007 Det er vist som regl kun skifte-kloen - eller hvad den nu hedder - der er slidt/skæv. Det skulle ikke koste alverden i reservedele, men være en lidt omstændig affære at skifte ... men jeg VED det ikke.

Bare husk at sige til forhandleren at det var første gang du fyrede den af i 2. at det skete. Ellers kan han måske finde på at sige at der ikke er garanti men reklamationsret på - og det er jo ikke det samme.

Han SKAL æde den. Det er HAM der skal påvise at fejlen IKKE var der da du købte cyklen (det første ½ år).

CB

• #13   8. maj 2007 Har fået 100% garanti på motor og gearkasse indtil 1 august i år da cyklen kun havde gået 8700 da jeg købte den... Så den skal han æde uanset hvad..

• #14   8. maj 2007 Søren B--- Tror vist alle R modeller får lidt røv fra ny af ;oP

• #15   8. maj 2007 Damn Anders. Din maskine har fået tæsk.

Jeg har selv fået at vide at min har haft samme fejl, dog var det på min fjederen der røg - og det skiftede tidligere ejer sidste år.

Ved ikke med skiftegafler og lign. Men det er en udbredt fejl på Yamaha's SHEIT gearkasser på de tidligere årgange.

Og søren B: Synes jeg har hørt de tidlige R1'ere gør det samme. Men du må ikke hænge mig op på det!

• #16   8. maj 2007 Glemte helt og skrive. Min havde gået ca. 23.000 km da den fjeder røg!

(Savner en edit funktion!)

• #17   8. maj 2007 Jamen så er du jo 'in the clear' smiley

• #18   8. maj 2007 Lasse V---

Hvilken fjeder snakker vi om?

• #19   8. maj 2007 Lasse V---

Kan jo også være forrige ejer har været en skovl til det med gearskift... det KAN være... Håber jeg da :o/

• #20   8. maj 2007 Nikolaj hvor kommer du fra her i landet og kender du en cirka pris på denne operation? :o)

• #21   8. maj 2007 Nikolaj

Har lige sendt en ansøgning om venskab.. :o)

• #22   8. maj 2007 når det er fixet så sørger du for at få din gearpedal længere ned.
    Det at 2. gearet går skyldes typisk at føreren kikser gearet mellem 1. og 2, netop da der ligger et frigear imellem gearene. Der er flere mc´er der får den sygdom desværre. Det kan være alt fra et helt kiks til et mindre der næsten ikke mærkes der giver slitagen der i sidste ende smadrer dit 2. gear.
    Ved at sætte gearpedalen længere nedaf mindsker du chancen for at kikse gearskift
    Mange kører med gear pedalen i næsten vandret position. Det betyder man skal løfte foden meget for at skift. Rykker du pedalen nedaf, skal foden ikek løftes så meget ved et gearskift smiley

• #23   8. maj 2007 Hmm, det er en fjeder der sidder så den simpelthen ikke kan gå fra 1 -> 2. gear.

Så det er ikke din fejl, men den skal du også være opmærksom på kan ryge.

Ja, det kan tænkes, men det skal bare laves på din garanti, det er da helt sikkert. Hvor langt har du kørt siden du fik den?

Derudover så synes jeg generelt min var drilsk til at lave underlige lyde når den sku fra 1 -> 2. Synes det har hjulpet lidt her efter jeg har skiftet olie på den. (den gamle havde dog ikke gået mere end 5000km ca. så lidt underligt.)

Derudover (nu når jeg er igang) skal du være opmærksom på om dit batteri er i ordentlig stand. Da jeg købte var jeg dum og kørte bare. Efter ca. 14 dage holdt jeg hos Vordingborg MC. Og cyklen ku ik starte. Nå, på med nyt batteri.
    1½ dag efter holder jeg i Maribo og kan ikke starte igen. Får løbet den igang og kører til Vordingborg. Der var statoren røget sig en tur (En halv pebret affære synes jeg nok).

• #24   8. maj 2007 Sebastian!

Du siger noget der! Det har irriteret mig meget der er så langt derop fra 1 til 2 gear...!

• #25   8. maj 2007 Lasse V--->

Har kørt omk. 1000 km men næsten ikke fyret den af i starten da jeg har stor respekt for den..

• #26   8. maj 2007 Anders smiley Og desværre mange det irriterer uden de er klar over en evt konsekvens!

Det at der er så "langt" er et skidt tegn. Det øger risiko for kiksede gearskift = på sige ødelagt 2. gear

Så ud og sæt pedalen ned i en fart!

• #27   8. maj 2007 jeg giver seb ret der, jeg har selv været pisse irriteret over man næskten ikke kunne få den op i 2 gear, efter jeg justerede min ned af så går det hele medget nemmere, tak for det gearpedal... :-S

• #28   8. maj 2007 Hvor tit gør den det?
    Typisk når 2. gearet går er det altså ikke noget der lige pludselig kommer! Eller jo det er det, men fra første gang man mærker den hopper ud af gear, kan man køre mange tusinde km før det er så irriterende at det skal skiftes, dvs før 2. gearet er ubrugeligt og før den faktisk hopper ud selv ved lave rpm.
    Hopper den tilbage igen? elelr helt ud af gearet?
    Lige nu gør den det vel først når den sejtrækker?

• #29   8. maj 2007 faktisk utroligt at de ikke sætter den længere ned fra fabrikkens side. Det ville spare dem for en masse reperationer på garantien!

• #30   8. maj 2007 Seb--->

Er nødt til at gå nu, skal ud og spise.. Må jeg skrive til dig senere privat??

• #31   8. maj 2007 jeps.

• #32   8. maj 2007 Vmax kan også.....
    http://www.vmaxclubdanmark.dk/ss-2gear.htm

• #33   8. maj 2007 Fik en pris på 10000kr da mit 2.gear røg,så valgte at lave det selv og har nu lavet fire maskiner.Hvis du har brug for hjælp så sig til.

Kommentér på:
R6 hopper ud af 2 gear

Annonce