504 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

svinger afgifterne fra region til ... svinger afgifterne fra region til ...

Svinger det man skal give i afgift fra region til region, det har jeg lige fået af vide her til aften og jeg er nok pænt bange for at brænde fingeren på en suzuki gs 750 l fra 1980 jeg skal købe og hente i morgen på fyn. Jeg har fået af vide at prisen ligger på omkring 8000-10000 kr, men ham jeg lige har snakket med det kan jeg ikke regne med, den kan sagtens løbe op i 11.900 eller 12.500 det kendte han folk det var sket for... Hjælp jeg er selv fra nordjylland skagen faktisk, jeg har så hørt at de kommer fra Aab lige meget hvor jeg kommer fra heroppe og kigger på den... Den er rigtig pæn og alle de sædvanlige fare signaler som nævnt før her på forummet er der styr på. Ikke nået at bemærke endnu...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svinger afgifterne fra region til ...
  • #1   28. apr 2007 ja - de svinger, selvom SKAT siger noget ander.

Vælg aldrig Tåstrup - de er vanvittige her. Jeg har hørt at i midtjylland skulle vurderingsfolkene være mere normale og komme med, efter DK normer, mere rimelige afgørelser.
    Jeg har selv lige betalt 7000 mere for en ZXR fra 93 en hvad jeg gjorde for en total identisk ZXR, sidste år. Og 10000 mere en hvad en her fra MCG gjorde i forige uge, bare i Jylland.
    I Tåstrup anser de sig selv for konger og grever og dem der bestemmer.
    Beskeden jeg fik var, og jeg citerer: "Så fik du den jo bare billigt sidste år"......
    Jeg havde al dokumentation for istandsættelse og hvad ved jeg, men ligemeget hjalp det. Ham vurderingsmanden i Tåstrup, blev meget fornærmet at jeg var så fræk at spørge om han nu også havde regnet rigtigt. Jeg skal endda have min klage behandlet af selvsamme person........ flot ikke?

Ja - systemet er til for borgerne........

Jeg skal LIGE sige, at hvis den person nogen sinde søger job i min service virksomhed, så vil jeg personligt LOSSE ham ud af døren - han er ikke engang sin løn værd i 2 potter pis..

....... Havde lige lidt gylde til overs, som jeg skulle af med........

Held og lykke med ind.reg'en. Håber du får en fair og ordentlig behandling.

• #2   28. apr 2007 Hmm gad vide om man ikke kunne sætte en af de der tv programmer på sagen , kontant eller hvad de nu hedder og få dem til at få vurderet den samme cykel forskellige steder ?

• #3   28. apr 2007 Jo - en spændende tanke, men SKAT sikrer sig her og dækker over hinanden. Idet du forespørger på en MC eller bil, skal de have oplyst Stelnr. Og dette bliver indtastet i deres databaser - og spørger du i en anden region tjekker de først databasen for at se om der er forespurgt på den før.

• #4   28. apr 2007 det ville nok ikke være smart at sætte kontant på sagen. sagen er jo netop at der er en del penge at spare på at købe sin cykel i tyskland, og det er jo faktisk ikke det der er meningen med afgiftssystemet, så hvis politikerne blev gjort opmærksom på det i tv ville afgifterne nok bare stige så cyklerne ville nå de danske priser....

• #5   28. apr 2007 Kasper:
    På en måde kan jeg give dig ret - du har en pointe der, men SKAT fastsætter værdien urimelig højt, f.eks henviste de i mit tilfælde til en annonce i DBA på en ZXR fra 93 til kr. 89000,- Jeg kender godt den cykel den har være tilsalg i snart 2 år hos en forhandler. Hvem får lige 89.000 for en 14 år gammel ZXR? Hvem bestemmer hvad et køretøj er værd. Forbrugeren eller forhandleren? - det er jo et spørgsmål jeg også stillede - og svaret pegede i retningen af, at det er sælgers marked...... er det det?
    Jeg mener at hele polemikken om værdifastsættelsen skal skønnes i, hvad et gennemsnit af købere er villige til at betale for en vare.
    <em>Eksempel: et hus er jo ikke 4 mill. værd blot fordi sælger forlanger den pris - den er føst 4 mill. værd, hvis en køber vil betale den pris.</em>
    Men SKAT har altså den regel at værdien af et køretøj skal beregnes udfra forhandlerens salgspris - på den måde skal vi så betale afgift af en evt. forhandleravance.
    Hvis der er en derude der kan forklare det fornuftige og retfærdige i det, så også en 8-årig forstår det, så godtager jeg det.

Det vil være lidt det samme, hvis jeg skulle sælge mine tjenester til det offentlige, skulle prisen være højere end, hvis det var til det private erhvervsliv.

Sov godt.

Mvh
    Thomas E

• #6   28. apr 2007 puha, det er ikke gode ord i mine ører det der... Jeg tager ned og kigger på den, men det er en lille smut tur på små 400 km heroppe fra, og at køre forgæves er helt skod... så det er mega sur røv hvis jeg ender på 12.000 kr med den...

Kommentér på:
svinger afgifterne fra region til ...

Annonce