748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Jeres mening, tak Jeres mening, tak

Davs! Har det problem at jeg gerne vil købe en ny gsxr 750. Jeg er selv 24(bliver 25 til okt.) og har næsten 2 år med eget køretøj registreret. Suzuki Mc forsikring kan ikke hjælpe mig da de vil ha man er 25 og har 5 års skadefri kørsel pga. valget af model. Smøren med andre forsikringsselskaber er at jeg ikke kan få en kasko der er til at betale.
Mit spørgsmål til jer er så: Er det fuldstændig hul i hovedet at købe en mc til ca 160.000 kr uden kasko?

Har altid tænkt at den næste mc jeg ville ha skulle være uden at gå på kompromis med noget somhelst. Så man tænker at dét her er den jeg vil ha og jeg har købt den netop derfor!

Er godt klar over hvad det indebærer ikke at ha kasko.... hvis der nogen der stjæler, vælter, bla bla osv, at så hæfter jeg selv for det...

Ville bare høre jeres mening smiley
Tak for alle indslag

Vh Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres mening, tak
  • #1   16. apr 2007 Jeg vil ikke engang have min 65.000kr cykel uden kasko.. så kan slet ikke se hvordan man kan overveje at undvære..

• #2   16. apr 2007 Min menning er, at det er alt for mange penge at sætte på spil. Tænk på hvis den bliver stjålet eller skadet...

Bare min mening

• #3   16. apr 2007 Hvo intet vover intet vinder.
    Jeg havde gjort det hvis jeg havde knasterne til det, men der er nok en masse fornuftige mennesker som ikke ville pga. det drejer sig om så mange penge.

Men så ville jeg også sikre mig at den kunne stå et meget trygt sted om natten.

• #4   16. apr 2007 Tja jeg ville få kasko på. Jeg har selv kasko på min

• #5   16. apr 2007 Jeg ville heller ikke gøre det...:Ville altid være nervøs, også under kørsel

• #6   16. apr 2007 Ingen tvivl gør det !!!!!

Jeg laver selv samme nummer med den samme cykel og jeg er kun 23 !!

Jeg har altid kørt uden kasko, og tror aldrig jeg får det på en mc (så skal det være billigt)

Hvis du skal ha' kasko på, så vil det koste dig ca. 20.000 kr. og ca. det samme i selvrisiko.... Det kan jo aldrig gå !!

• #7   16. apr 2007 Kunne personligt aldrig finde på det, men når det er sagt, så er det vel et spørgsmål om, hvordan den kommer til at stå og om det er penge du har råd til at miste. Det er jo en kalkuleret risiko som ikke er helt ubetydelig

• #8   16. apr 2007 Spørg dig selv hvordan din mave fornemmelse ville være den dag.

1) Din cykel er pist væk
    2) Din cylel er kvadret

Du skylder nu 160.000 væk du intet værdi har for.

Skader man den har man chancen for bygge op med en cykel uden afgift, men bliver den lånt ......... ja så der intet at gøre.

Personligt syntes jeg det ville være en lemfældig omgang med dine penge at ha' noget så dyrt der ikke er råd til forsikre .......Har man ikke råd til forsikre sin motorcykel .... ja så har man i min verden heller ikke råd til købe den.

• #9   16. apr 2007 mht. parkering om natten ville den stå i en gård hvor beboerne altid er pisse nysgerrige hvis de hører noget dernede. Der kommer som regel ikke mennesker i gården som ikke bor der...
    Men kan godt se hvad den generalle holdning er smiley

• #10   16. apr 2007 Altså...jeg køre også uden kasko på min cykel da GF ikke vil forsikre før jeg er blevet 30...så sådan er det bare!

Dog ville jeg under ingen omstændigheder købe en mc til 160.000 kr og så IKKE have den kasko forsikret!!!

Det er ville godt nok være ånssvagt!

/mvh

• #11   16. apr 2007 Jeg ville nok gå på kompromis og købe en billigere til de 5 års anciennitet var i hus, men jeg har en del kammerater der kører på cykler til lige under 100k uden kasko...

• #12   16. apr 2007
    Prøv at spørge om en billigere præmie, mod at du tager en ekstra stor selvrisiko. (evt. 50.000,- )
    Så kan du selv betale små og mellemstore skader, men ved tyveri og totalskade får du da så du kan købe en anden.

• #13   16. apr 2007 Min er uden kasko til rundt regnet 100.000kr i værdi. Bliver den stjålet er det ikke så spændende. Ved skade kan man overveje at genopbygge, med en uden afgift.

• #14   16. apr 2007 ring til div, forsikrings selsaber, få en mand ud og gå dem igennem med dig, de slynger sgu altid en vanvittig pris ud i tlf, jeg fik min til 5000, fra 16000kr over tlf !!!!
    Dem der kommer ud kan sgu nogle tricks hehe

• #17   16. apr 2007 Skid da på den kasko. Kaskoforsikring er dyr og selvrisikoen er endnu dyrere. Inden du ser dig om har du brugt de samme penge til forsikring!

• #18   16. apr 2007 Har du hørt hos IF forsikring da de har aftaler med Suzuki

• #20   16. apr 2007 Ville heller ikke gøre det. Var selv ude og se på en suzuki GSXR 600 k7, men måtte droppe det pga forsikringen. Ville dø hvis den blev stjålet.. altså bogstavlig talt.. jeg VILLE dø ægte.

• #21   16. apr 2007 Du skal ikke købe noget hvis du ikke har råd til at have den med kasko. har en ven der fik stjållet sin BAD luck dont do it. Du skriver endda selv du ikke vil gå på kompromis med noget hvordan kan den tanke så strejfe dig fy.... I sidste ende er det kun dig der kan tage beslutningen men læs hvad vi skriver...
    Martin.

Kommentér på:
Jeres mening, tak

Annonce