2.539 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Nyindkøbte overgemte dæk - Jeres mening tak Nyindkøbte overgemte dæk - Jeres mening tak

Jeg har lige modtaget et læs dæk fra Dækonline, et firma alle kender og som også jeg har handlet en del med og egentlig er ganske tilfreds med. Tilfredsheden er dog lige sat pause da har noteret mig, at et af de fem indkøbte dæk er fabrikeret i uge 29 i 2012! Det er jeg overordentlig utilfreds med, det er faktisk tæt på at være 5 år gammelt!
De øvrige fire dæk er i mine øjne faktisk også lige gamle nok, de er fra uge 42 i 2015, men det kan accepteres, synes jeg.
Inden jeg farer i flæsket på dækonline vil jeg lige høre meninger om det fem år gamle dæk og de andre knapt halvanden år gamle dæk, tak
PS det er dæk til øsen, men principielt vel det samme
smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyindkøbte overgemte dæk - Jeres mening tak
  • #1   28. apr 2017 halvandet år gamle dæk er i min verden ikke et problem, men dækonline siger selv at de skriver hvis et dæk er mere en 2 år gammelt, har de gjort dette uden at du har lagt mærke til det?
    ellers så ville jeg klage over det ene dæk.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   28. apr 2017 Jeg ville være ligeglad.

Det er en bil.

• #3   28. apr 2017 Hvordan kan det blive ligegyldigt fordi at det er en bil sajmon

• #4   29. apr 2017 5 år er i overkanten

• #5   29. apr 2017 #2: Sajmon, jeg vil til dels give dig ret, det er "bare" til en bil og ikke til den tohjulede baneracer, men jeg synes det er dårlig forretningsetik. Det kan selvfølgelig bero på en fejl og det må de så rette op på.
    MEN de dæk der sidder på lige nu er fra 2007 og er ikke slidt overhovedet, men skal kasseres da de er revnede, det fænomen man ser på gamle dæk. Da bilen det drejer sig om, er en såkaldt veteran fra 1971, ikke skal køre andet en få tusinde kilometer hvert år, så vil jeg selvfølgelig gerne have så friske dæk som muligt, så jeg ikke igen skal kassere dæk om få år.
    Jeg skulle måske nok, for at få mere medfølelse, have oprettet emnet på bilgalleri......... smiley

• #6   29. apr 2017 Har kigget lidt på dækonlines hjemmesie under tema'et: Er dækkene nye?" Her skriver de om DOT mærkningen
    ".....Ifølge BRV (Bundesverband Reifenhandel und Vulkaniseur e.V.) gælder et dæk i op til tre år som fabriksnyt - forudsat korrekt lagring. Tilsvarende gælder et dæk som nyt i op til fem år."
    Jeg er åbenbart dum så jeg fatter ikke forskellen mellem de to linier, er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej, er det tre år eller fem år fra DOT fabrikationsdatoen de mener???

• #7   29. apr 2017 Da du køber 5 dæk, så formoder jeg det ene er til reservehjulet?
    Hvis ja, så ville jeg sætte det gamle derpå og så ikke tænke mere på det.
    Skulle du punktere, så skift tilbage til det friske dæk lige så snart du har fået lappet.

• #8   29. apr 2017 Hvorfor henvender du dig ikke til dækonline og beklager dig der, istedet for at sidde herinde og vræle for det sker der nada ved.
    Ring til dem, jeg har altid fået dæk byttet hvis der var fejl på dem.

• #9   29. apr 2017 Jeg ville forvente at modtage rimeligt friske dæk fra et så stort firma.. køber man nye dæk, så skal man også modtage nye dæk.

• #10   29. apr 2017 Iflg teksten fra BRV, må dine 4 dæk fra 2015 være at betragte som fabriksnye, mens det sidste fra uge 29 2012 er at betragte som nyt indtil uge 29 i år, hvorefter det er noget gammelt lort.

• #11   29. apr 2017 michelin har selv udtalt at så længe dæk ikke er blevet ibrugtaget så er de nye selv om de er 10 år gamle.. der er ingen udløbstid pp dæk.. og silikone overfladen holder dem helt forseglet..så jeg ville slet ikke være bekymret for dem

• #12   29. apr 2017 der var en artikel om det i touring nyt en 2 - 3 numre siden..
    hvor alle de skrøner om 5 år dæk blev demeteret af dækindustrien

• Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #13   29. apr 2017 Dæk begynder at mørne og blive hårde efter ca 5 år. Jeg ville ikke sætte dækkene hverken på bil eller mc. Du har betalt for nye dæk, så skal du også have nye dæk :). God weekend

• #14   29. apr 2017 Hvis dæk ikke har en udløbsdato hvorfor mærker man så dækkene med produktions dato..?

• #15   29. apr 2017 Nok fordi man sælger de fleste nye dæk i vesten hvor man har lavet en skrøne om mørning således at man kan sælge flere dæk... når de bliver ældre end 5 år sendes til østen hvor fortjenesten er meget mindre pr. dæk

• #16   29. apr 2017 Det har alle dage heddet sig, at er et dæk mere end 5 år gammelt skal det destrueres, og det er pga de mørner... Om det har ændret sig ved jeg ikke, men jeg skulle ikke ha det på..... og igen har man altid skiftet sine dæk efter de 3 mm el hvis de har siddet på i 5 år uanset om der er 5mm tilbage, så skal de også skiftes.. (ikke en lov der siger, men på værkstederne)... 3 mm el. 5 år skift...

• #17   29. apr 2017 ja det er det værkstederne bilder dig ind for at sælge dig et nyt dæk..det er det salgsargument de fpr fra importærerne ...men det er ikke det producenterne siger...

• #18   29. apr 2017 uanset hvad producenterne eller værkstederne siger, så har jeg ved selvsyn set masser af møre dæk på 5år, der var ubrugte. Boede 1 års tid ved siden af dækmanden Gerald i Hou i sin tid, også hans udtalelse og igen, set masse ved ham der var småmøre/revnede og måtte skrottes, så det er der jeg sætter min lid og har altid gjort det... Men hver sine erfaringer og viden, jeg skal bare ikke køre med dem, det lader jeg andre om som mener de godt tør... smiley

• #19   29. apr 2017 Sikkerhed frem for alt.. Så dyre er dæk heller ikke.
    Jeg sidder her med en brækket arm efter et relativt harmløst styrt, hvor min mc highside'de mig. Jeg føjer mig ret overbevist om at det ikke var sket på frisk gummi. Bagdækket spandt på tør asfalt.. Efterfølgende ser jeg at det er fra 2008

• #20   29. apr 2017 Skal siges det er en ældre mc jeg impuls købte for en md siden..

• #21   29. apr 2017 i skal nok læse min kommentar igen... jeg taler om dæk der ikke er taget i brug...
    at de mørner efter 5 år i brug er jeg enig i... men dæk der ikke er taget i brug ville jeg ikke være bekymret for ..
    de dæk fra 2008 kan have været monteret siden 08 smiley
    og det har nu ikke været ordentligt kørevejr denne sæson endnu da vi ikke har haft en jordtemperatur over 8 grader og så er det ligemeget om det er nye eller gamle dæk

• #22   29. apr 2017 Det er lidt tankevækkende at dækonline kalder 5 år gamle dæk for nye , når dæk der skal tempo 100 godkendes max må være 6 år fra produktionsdato inden de ikke må bruges længere ( bare lige en tanke) ????

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #23   30. apr 2017 Tempo 100 reglerne er tyske. Tyskerne skal have TÜV-godkendelse bare de maler deres MC i en anden farve end standard.

• #24   30. apr 2017 Måske har jeg misforstået noget, men de faktorer der som udgangspunkt ælder et dæk er vel varme cyklusser, UV lys samt mekanisk belastning, og vi må da formode at ingen af de faktorer er opnået på Dækonlines lager, eller ?

Skriv dog til dem at du vil have dem byttet til helt nye friske dæk, de plejer ikke at være så tunge at danse med.

• #25   1. maj 2017 Jeg har skam da også kontaktet dækonline, de sender et nyt, men jeg ville da lige høre hvad den generelle mening er - meninger der jo som med så mange andre temaer er ganske modsatrettede. Men jeg har fået nogle fornuftige kommentarer og har fået bekræftet at selvfølgelig skal JEG ikke acceptere at modtage dæk der er ved at være fem år. Til de af Jer der synes det er noget fis: Hvis I skal have et nyt dæk og der ligger to på hylden, hvilket vil I så vælge, det der blev fabrikeret i går eller det der blev fabrikeret for fem år siden?

• #26   1. maj 2017 Tempo 100 dæk er eller kan være udsat for op til 2 tons på akslen i alle kørte km, det er der nok ikke mange biler der kan siges at være udsat for og da slet ikke mc

• #27   4. maj 2017 Iøvrigt leveres ingen nye køretøjer med dæk, der er mere end 6 mdr gamle. Det kunne de jo godt, når de må.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #28   4. maj 2017 #27 - Så forstår jeg godt at MC branchen er presset, når de skal skifte dæk på alle deres cykler i udstillingen hver 6 mdr... smiley

Ej vel? Du fik vist sagt noget dumt nu. smiley

Det må de gerne og det gør de i flæng, så det passer ingen steder...

• #29   5. maj 2017 De gamle Hyosung står også med mega gamle dæk, en forhandler afviste at skifte dem, da han i forvejen tabte penge på at sælge dem.

• #30   9. maj 2017 Konklusion:
    Jeg ringede til dækonline og fortalte den søde dame at et af de fem dæk faktisk var fra juli 2012 og at jeg ikke var tilfreds med det. Hun lød lidt forbavset, "er det fra 2012"? Det beklagede hun uden tøven, hun lød som om at det dæk bestemt ikke skulle have været udleveret. Hun spurgte om jeg ville sende hende et billede at DOT mærket, hvilket jeg fluks gjorde. Allerede næste dag var der en mail med endnu en beklagelse og en information om at GLS ville komme forbi og hente dækket og at et nyt ville blive sendt. GLS kom forbi som aftalt, tog dækket med og udleverede en kvittering for det. Så gik der yderligere et par dage, så havde jeg et track / trace nummer, så jeg kunne følge det nye dæk fra England, sendt med DPD. Det fik Post Nord selvfølgelig nosset i, så det blev en lille uges tid forsinket, men det er jo hverken DPD eller dækonline skyld. Så det gik jo ganske smertefrit og dækonline synes åbenbart heller ikke man skal have leveret fem år gamle dæk, det var i hvert tilfælde ikke et diskussionsemne. smiley

Kommentér på:
Nyindkøbte overgemte dæk - Jeres mening tak

Annonce