{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Jamen hvad med tøj??? {{forumTopicSubject}}

Jeg ville gerne lige høre hvad i andre har på af tøj når i kører... Jeg nøjes nemlig en gang i mellem med jakken, og så et par cowboybukser. Jeg ved godt at skulle det ske at jeg væltede ville de ikke give den samme beskyttelse som bukserne med de indbyggede knæbeskyttere, men det er nu mere praktisk hvis man ikke er ude for bare at "cruise"... På forhånd tak for svarerne...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jamen hvad med tøj???
  • #2   3. apr 2005 Kører ALTID med alt udstyret, man ved sq aldrig, og det ville være surt, hvis det lige var den dag, man ikke har det på det går galt!

    Mvh. Rune


  • #3   3. apr 2005 Kører også ofte "kun" i jeans, mc-jakke og handsker, og hjelm:-)

    Ved godt det kan gi nogle meget slemme skrammer.. Men har det som Bandit#1, altså at jeg kun kører i dette hvis jeg ikke skal køre langt og stærkt..


  • #4   3. apr 2005 Altid udstyret på . det er da for dumt andet

  • #5   3. apr 2005 Køre altid med hele udstyret og da jeg lagde min gode gamle Yamaha ned med ca. 20 km i timen var jeg ekstra glad for læderdresset.

    Men som Banditten siger - der er en risiko forbundet med alt og det er op til den enkelt at vurdere hvad men vil.

    Jeans yder dog så godt som ingen beskyttelse og på skadestuen bruger de som regel en stiv neglebørste til at rense grus/asfaldt ud af såret - bare tanken om det, er nok til jeg altid bruger de 5 minutter til påklædning lige meget hvor varmt det er smiley


  • #6   3. apr 2005 Jeg har det ligesom Bandit og Falberg. Det kommer an på hvor jeg skal hen, og hvor hurtigt smiley Jeg gider ikke at kravle i alt klunset for at køre de 2 min det tager at køre på arbejde. Og så af det hele igen, når jeg er fremme.

    Men skal jeg ud og "lege" har jeg altid det hele på.

    Jeg har faktisk engang krøllet en TLR mens jeg kun havde jeans og alm. jakke på. Jeg skulle bare have vasket bukserne så var de fine igen, men det kan godt være jeg var heldig. Jeg selv fik ikke engang et blåt mærke. Men det kostede over 120.000 at lave min TLR igen. (Tak forsikring)


  • #7   3. apr 2005 Nu har jeg ikke helt fået mc endnu, men min mening er helt klart, at jeg ALTID vil køre med udstyret på.

    Havde en ven, der væltede med 10km/t rundt i et sving - han fik knust samtlige tæer på den ene fod! :S

    Derfor: Hjelm, støvler, bukser og jakke!

    Der skal så lidt til, og synes ikke det er risikoen værd! Jo heller ikke kun en selv, det går ud over, hvis det så endelig skulel ske, at der skete noget! Tyg lidt på den inden du gør noget dumt.. smiley


  • #8   3. apr 2005 Jeg husker tydelig da min bror og jeg kørte side om side
    i de glade knallertdage, og vores spejle røg ind i hinandens, jeg slap billigt, men min bror havde skrabet
    huden i begge hænder sammen til små ruller for enden af håndfladen, det gjorde "lidt" avs, behøver jeg at sige
    om jeg kører med handsker altid?


  • #9   3. apr 2005 som andre også siger. skal jeg langt eller ud og lege er det med det hele. men skal jeg bare cruise ind til byen eller til stranden, så klæder jeg mig på til temperaturen.
    klogere af skade;-) nix. nede at ligge et par og tyve gange. de 19 de 2 første år. i alt fra heldragt til jeans. et par hudafskrabninger, et trykket ribben og en brækket tommelfinger er alt. igen, køre efter din påklædning.
    vil også påstå det er ligeså farligt at køre med heldragt i for høj fart med 30grader udenfor.


  • #10   4. apr 2005 jeg køre også ofte uden bukser, men det bliver lidt koldt om aftenen så er det ok at ha dem på, men har dem også på hvis jeg skal køre langt, jeg kan også finde på at køre i korte ærmer, men det er kun til bageren og tilbage, og vælter man der så gror man vel sammen igen, jeg har smadret ind i en bil med 60km/t på min scooter i mine teenage år, det var første og sidste gang jeg køre over 10km/t uden hjelm

  • #11   5. apr 2005 Jeg har squ altid udstyret på også selv om jeg kun skal 2 km man ved aldrig, det behøver jo ikke at være ens egen skyld..

Kommentér på:
Jamen hvad med tøj???

Annonce