Køb af første MC ............. Køb af første MC .............
Hej
Jeg står overfor snart at skal købe min første MC. Typen er bestemt, det skal være en cruiser men så kommer tvivlen om hvilket mærke osv.
De cykler som tiltaler mig rigtig meget er Yamaha XVS650, Suzuki Intruder M 800 og Suzuki Intruder C 800.
Ja de er alle i samme stil og har alle kardantræk, ligger i samme prisklasse og er alle tre rigtige ”fede”.
Om det skal være ny eller brugt, der hælder jeg nok mest til brugt da det er den første MC jeg skal ha´.
Kan I give mig nogen hint, kommentar og ideer om hvorfor og hvad jeg skal vælge samt hvad jeg skal være opmærksom på blandt andet som første gangs køber?
Håber at få mange gode input.
Forventningsfulde hilsner
Ham som skal køre DK tyndt i sommeren 2005
jan 2005
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 35 Svar: 422
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 347
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.497
mar 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 3
Flemming Aalborg H.:
Jeg er også meget hooked på XVS650, men kan ikke lade være med at kigge på de to Suzuki modeller, pga. de har lidt mere kubik og lidt flere HK. Så spørgsmålet er, vil jeg kunne undvære de 13 HK som XVS har mindre end de to Suzuki modeller? Det med mulighederne omkring ombygning har jeg set at XVS har lidt flere muligheder end Intruder.
Jeppe N.:
Tro mig de skal prøvekøres inden jeg endelig bestemmer. Men jeg vil gerne inden jeg kommer så langt ha´ en ide og overblik af hvilken en som er min favorit, inden jeg prøvekøre nogen af dem.
Jesper P.:
Kawasaki VN800 er også et godt bud, men den har ikke kardantræk som jeg meget gerne vil have, da jeg kan forstå at vedligeholdelsen er en del mindre sammenlignet med kæde. Så jeg har allerede udelukket VN800.
Hører gerne fra flere, jeg suger alt til mig som kommende første gangs køber.
jan 2005
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 35 Svar: 422
Men som en af de andre skriver så bare ud og prøv dem og se hvad for en der falder mest i din egen smag.
Held og lykke med det.
Køb af første MC .............