873 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Køb af første MC ............. Køb af første MC .............

Hej

Jeg står overfor snart at skal købe min første MC. Typen er bestemt, det skal være en cruiser men så kommer tvivlen om hvilket mærke osv.

De cykler som tiltaler mig rigtig meget er Yamaha XVS650, Suzuki Intruder M 800 og Suzuki Intruder C 800.

Ja de er alle i samme stil og har alle kardantræk, ligger i samme prisklasse og er alle tre rigtige ”fede”.

Om det skal være ny eller brugt, der hælder jeg nok mest til brugt da det er den første MC jeg skal ha´.

Kan I give mig nogen hint, kommentar og ideer om hvorfor og hvad jeg skal vælge samt hvad jeg skal være opmærksom på blandt andet som første gangs køber?

Håber at få mange gode input.

Forventningsfulde hilsner

Ham som skal køre DK tyndt i sommeren 2005

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af første MC .............
  • #1   24. mar 2005 Jeg ville nok tage XVS 650 hvis det var mig der skulle vælge, bliver nok min næste cykel. Men det kommer jo an på mange ting. Hvis du vil lege med ombygning har XVS 650 flest muligheder. Kvalitetsmæssigt tror jeg ikke der er den store forskel. Og som du skriver de er alle fede.

• #2   25. mar 2005 Tag ud og prøv dem alle sammen, så kan du mærke hvad på passer bedst til dig

• #3   25. mar 2005 Kawaski VN 800 er efter min mening klassens bedste, den har altid fået ros i div test og har en utrloig stærk motor

• #4   25. mar 2005 Tak for input´ene, indtil videre.

Flemming Aalborg H.:
    Jeg er også meget hooked på XVS650, men kan ikke lade være med at kigge på de to Suzuki modeller, pga. de har lidt mere kubik og lidt flere HK. Så spørgsmålet er, vil jeg kunne undvære de 13 HK som XVS har mindre end de to Suzuki modeller? Det med mulighederne omkring ombygning har jeg set at XVS har lidt flere muligheder end Intruder.

Jeppe N.:
    Tro mig de skal prøvekøres inden jeg endelig bestemmer. Men jeg vil gerne inden jeg kommer så langt ha´ en ide og overblik af hvilken en som er min favorit, inden jeg prøvekøre nogen af dem.

Jesper P.:
    Kawasaki VN800 er også et godt bud, men den har ikke kardantræk som jeg meget gerne vil have, da jeg kan forstå at vedligeholdelsen er en del mindre sammenlignet med kæde. Så jeg har allerede udelukket VN800.

Hører gerne fra flere, jeg suger alt til mig som kommende første gangs køber.

• #5   25. mar 2005 Forskellen i HK betyder ikke så meget. Det er jo ikke en racer cykel du er ude efter. De har alle rigeligt med kræfter til den kørestil man har på sådan en cykel.

Men som en af de andre skriver så bare ud og prøv dem og se hvad for en der falder mest i din egen smag.
    Held og lykke med det.

Kommentér på:
Køb af første MC .............

Annonce