{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.891 visninger | Oprettet:

MC på motorvej. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige et hurtigt fredags spørgsmål.

Jeg er helt grøn på motorcykel, og har siden jeg har hentet min nye kørt godt og vel 200 km. Og synes det er supersjovt at køre i byen og på landevejen. Men er for meget en kylling til at køre på motorvej. Jeg kan mærke, at jeg ikke har lyst.
Jeg kørte selvfølgelig på motorvej da jeg tog kørekort, og brød mig heller ikke synderligt om dette må jeg indrømme.
Det er en mærkelig følelse for mig, idet jeg normalt har den holdning til ting, at man bare skal tage sig sammen og få gjort det. Men det her er jeg sgu for meget kylling.
Det ville være rart hvis der kom nogle pointere eller i vil fortælle mig hvordan i kom over jeres "kyllingeness" og tog den op på 200km/t.
På forhånd super mange tak.
Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC på motorvej.
  • #1   9. mar 2007 hej du!

Jeg har "desværre" aldrig rigtigt haft det problem! men det er da bare at kaste sig ud i den, men på den anden side, så er det jo kun godt, rent moralsk, at du ikke har lyst! Så er der jo ikke så stor risiko for at det går galt!

• #2   9. mar 2007 hmm min første cykel kunne slet ikke køre 200, men det kommer vel stille og roligt... behørig respekt er en god ting.
    bare pas på dig selv og tænk dig om.

• #3   9. mar 2007 Det er bare et spørgsmål om rutine. Jeg syns personligt det lyder meget fornuftigt at du bare tar det med ro. Det er der sgu ingen skade ved... Når du er blevet mere fortrolig med din mc, og i det hele taget det med at køre li så hurtigt som bilerne på cykel. Så kommer det helt af sig selv! Dont worry, bare nyd din kværn på landevejen smiley Hvis det drejer som om at køre hurtigt ligeud, kan jeg sige dig at det ikke så meget som kommer og på siden at en dejlig snoet landevej. Du går ikke glip af noget.

~Nordskov

• #5   9. mar 2007 Ok, tak for svarende.
    Sorry jeg ikke selv søgte.

• #7   9. mar 2007 Tjae, det hele handler i bund og grund om tillid til sig selv og cyklen. Lær den at kende og så find et stykke fredeligt motovej hvor du kan øve dig. Motorvejen er superbred når man kører på MC, men man føler sig vildt udsat når en SUV blæser forbi en op og ned af spejlene som om de ikke havde en skid respekt for en. Og nej, det har bilister faktisk ikke. De er sig selv nærmest og er fuldstændig ligeglade med motorcykel folk.

Og det er ingen sag at køre 200 hvis motorcyklen kan, det er straks værre at begrænse sig selv til at tage den med ro. For som skrevet. Så er man vildt udsat på en MC og risikoen for at blive ramt af andre i et uheld er større jo flere der er på vejen, og der er tit mange på motorvejene.

• #8   9. mar 2007 Søren

Punkt.1
    Få dig en bike som er bygget til 200 Km.hvis du vil kører det..(kåbe etc.etc) første gang jeg var på motorvejen kunne jeg næsten ikke holde mig på min bike og det føltes voldsomt..men var også fordi jeg kørt på sådan en som din ....(slags)
    Punkt.2
    Vær opmærksom på vindstød når du slipper forbi en lastvogn.
    Punkt.3
    altid vær opmærksom på biler som ligger tæt op af hinanden...chance for de trækker ud til overhaling er stor.
    Punkt.4
    når du har overhalet , aldrig træk ind foran en lastbil/bil med det samme. Vent 150-200 meter og træk så ind ..er voldsomt at mærke sådan en fætter i røven af en og det kan være du glider ud...så heller glide ud så den bagved kan nå at undvige..

Punkt.5 ungå de hvide linjer...de kan være glatte..

• #9   9. mar 2007 Har haft min cykel over 200, jeg kan godt huske første gang jeg ramte de 200 - Adrenalinen pumpede godt i årene...

Men det skal du jo slet ikke tænke på (man må jo heller ikke)

Tag den ud på motorvejen og kør hvad man må, ikke mere - faktisk hellere lidt mindre, hvis det gør at du føler dig tryg - Farten kommer helt af sig selv, om ikke længe, skal du nærmere behærske din trang til at køre stærkt..

Du kan jo øve farten, og blive tryg ved den, på en landevej, hvor man må køre 80, så er der ikke så langt til de 100 el. 110.

• #10   9. mar 2007 ...og for guds skyld! Når du en dag når der op ad mod de højere hastigheder. Så tag det roligt, slap af (self ik så meget at du falder af). Hvis du er alt for anspændt kan det føles som om du lisom hvivler mere i fartvinden (sådan føler jeg det selv i hvert fald).

• #11   9. mar 2007 søren for fannen du skal da med ud og køre med os andre! det hjælper en hel del på det med at overskride ens fart grænser:) jeg er selv ret ny så jeg har også ting jeg skal lære og fuck jeg glæder mig:)

• #12   9. mar 2007 Det kan da lige siges at en GS 500 ikke er særlig sjov på motorvej! Den bliver så frygtelig ustabil ved høj fart.., men den rette cykel mellem benene bliver det straks en fornøjelse.. smiley

• #13   9. mar 2007 300 Km i timen er sjover...

• #15   9. mar 2007 Det kan min maskine så ikke køre, så det skal jeg ikke kunne svare for...

smiley

_________
    Jakob

• #16   9. mar 2007 altså hvis jeg kører en lang tur så syntes jeg at jeg selv bliver fartblind i den forstand at 110 kmt fx ikke føles så hurtigt som for 5 min siden og derfor kører jeg personligt hurtigere og hurtigere.... selvfølgelig over tid hvis jeg ikke holder øje med farten... smiley så måske skal du bare tage en tur på motorvej en dag uden meget trafik og så køre 100 km den ene vej og 100 km den anden vej og så langsolt øge hastigheden

• #17   9. mar 2007 hehe, som Jacob S. siger: på et tidspunkt skal man til at holde igen. Tar nogle gange mig selv med 140-150km/t på en bred landevej (fy fy!!) hvis ik mere... smiley Det er meget sværere at holde igen end at gi gas. Så "nyd" det, det skal nok komme til dig

• #18   9. mar 2007 vær sikker på at når du har den rigtige maskine, tænker du måke endda lidt nå var det det...
    jeg må give C.D.S.R ret en fornøjelse på den rigtige bike!!
    så giv tid

• #19   9. mar 2007 Jeg synes absolut heller ikke motorvejskørsel var rart på min gamle GS500. Men jeg er overbevist om at oplevelsen bliver en hel anden på min RF600R smiley

• #21   9. mar 2007 he he - jeg har en helt naturlig fartbegrænser på min MC - når jeg begynder at hænge og blafre, så er det på tide at sætte farten ned!

Nå - spøg til side.. Motorvej er ikke særligt spændende på MC - hvorfor overhovedet køre derud hvis man kan undgår det.

/Pia
    stolt medlem af tøffedyrene :O)

• #22   9. mar 2007 Køb en GSX750 F Suzuki....dejlig 270 Km turings bike til Motorvej og den koster 35-40 000 fra 90 og ser ok ud..

• #23   9. mar 2007 Nu har Søren lige købt sin MC, og hvis han er glad for den - er løsningen ikke at købe en ny..

smiley

• #24   9. mar 2007 Jeg nået lige at køre i ca. 1 måneds tid, inden min MC skulle i vinterhi...

Og jeg har faktisk <b>ALDRIG</b> været på motorvejen med min endnu. Det højeste jeg var oppe på, var ca. <b>130 km/t.</b> på en landevej.

Jeg havde samme følelse som dig, at jeg endelig ikke rigtig gad / var parat til at køre på motorvejen.

Når jeg selv synes at jeg vil/er parat til at køre på motorvejen, så vil jeg sikkert køre der. Når jeg selv synes at jeg vil køre 200+, så vil jeg sikkert gøre det.
    Men jeg vil sku ikke presse mig selv til nogen af delene.

Om folk så vil kalde mig en kylling, må de sku selv om, men der er ingen grund til at presse sig selv til at køre 200 km/t.

• #25   9. mar 2007 Ja jeg kan heller ikke lige komme med et bud på det problem, jeg har det også lige modsat er mega svært kun at køre 80 på hovedvejen...

• #26   9. mar 2007 Søren

Du skal gøre det du GØR!!!

Du kan ikke køre stærkere, end du føler du har magt til. Det er ekstremt vigtigt, at du udvikler din kørsel efterhånden som du får overskud. Det haster ikke en skid med at køre 200 kmt.

I øvrigt er der mange mc-ister der ikke gerne kører på motorvej smiley

• #27   9. mar 2007 Jeg har nu intet problem med at køre motorvej men igen hvis der er en landevej man kan tage i stedet så nyder jeg det en del mere en motorvejen.. tror det er fordi jeg er mere til accelaration og små hurtige sving end 200+ motorvejs kørsel.. smiley jeg køre jo ikke for at nå noget men for at hygge mig smiley

• #28   9. mar 2007 jeg kan sagtens køre på motorvej, men må indrømme jeg hader det... synes det er så meget federe og sjovere at køre på landevej og i byen... tager hellere landevejen end motorvejen.... men måske det ændrer sig når man får en med kåbe smiley

Mvh/Henrik

• #29   9. mar 2007 What's the rush, Søren?

Min personlige oplevelse er at de psykologiske hastighedsbarrierer ligger fordelt med nogenlunde 50 km/t imellem sig (ihvertfald op til de 300, derefter ved jeg ikke hvordan det ser ud). Og det er helt fint.

Motorcyklisme handler FØRST og fremmest om at du oplever fornøjelsen / glæden ved at køre MC.

I det øjeblik du presser dig selv ud over grænsen for hvad du har lyst til eller finder fornøjeligt, så forbryder du dig mod den første lov. Og det er den værste synd af dem alle.

Så hold dig til de hastigheder, du finder glæde ved og skid på de evt. hønserøve, der måtte kalde dig en kylling eller forsøge at presse dig udover dine grænser – de har nemlig ikke fattet en hujende fjært af hvad det egentligt handler om.

OG DOG FORSIKRER JEG DIG, AT: en skønne dag vil du opleve at køre 300 km/t* og du vil fryde dig hele vejen derop....;-)

*...i Tyskland, selvsagt..;-)

• #31   9. mar 2007 Tror som de andre at det handler om at overvinde frygten som det er med så mange andre ting. Da vi kørte motorvej til kørepap fik vi til sidst at vide at vi skulle køre frem til næste afkørsel, vende og komme tilbage i vores eget tempo... hvilket resulterede i at jeg fik pint den stakkels cb500 op på 185. Så bare tag den stille og roligt så kommer det nok ;D

• #32   9. mar 2007 Jeg kan ikke li at køre på motorvejen, da jeg synes det blæser for meget, er mere til landevejen med 90-100 km/t, men jeg køre jo også uden kåbe...

• #34   10. mar 2007 hvis du ikke har lyst til at 200 km/t hvorfor så overhovedet prøve????

Kommentér på:
MC på motorvej.

Annonce