Hvor mange døde? {{forumTopicSubject}}
Hej der ude.
Sæsonen står for døren, og en masse erfarne såvel som mindre erfarne MC´ister skal til at rulle de danske veje tynde.
I den forbindelse synes jeg det vel være interessant lige at sætte lidt fokus på sikkerheden.
Nu når vi alle sammen skal ud og køre, er det nok for de flestes vedkommende på kolde, og dermed glatte veje, og vi skal lige ha kørt det værste rust af os.
Hvert år er der jo desværre alt for mange der må lade livet i en MC ulykke
I den forbindelse vil jeg høre specielt jer "gamle" MCG brugere om, hvor mange medlemmer her inde fra i kan huske der har måtte lade livet på denne måde?
Det er ikke for at være hverken bizar eller rippe op i noget, at jeg spørger, men for at bringe lidt fokus på emnet, da det måske vil røre mange af os her inde, lidt ekstra, når det kommer lidt tættere på... Med lidt held, vil det få os alle til at tænke en ekstra gang over det, inden vi skruer hjernen ud, og tager hjelmen på...
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 991
Og håber selvfølgelig heller ikke der er andre der skal gøre!
jun 2005
Følger: 95 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 141 Svar: 3.388
http://www.dst.dk/
kan man faktisk finde tallene for kvæstede og døde motorcyklister.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
Så indtil flere R.I.P. tråde...
Pas på derude gutter og gutinder! - livet er hårdt... man skal risikere at dø af det...
mc-hilsen Offslow
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 130
det er da fair nok at du spørger , for mit eget vedkomne er den værste af mine , en som blev fundet død om morgenen da det blev lyst og han var kørt galt om aftenen........... og da han blev fundet var han død , men stadig varm........dvs. han kunne måske have været reddet , og havde selvfølgelig kørt uden hjælm på den tur.
den giver mig stadig kvalme og klump i halsen.
mvh Jørgen
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 48 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.172
en af min kollegaer mistede sin søn på århus havn som også var med i station 2 i tv...
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=22218
Han altid være elsket og savnet.
Har fået admin til at slette hans profil
jun 2005
Følger: 95 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 141 Svar: 3.388
Måske er denne kommentar lidt off topic i denne tråd, men det jeg prøver at sige er, at vi bare holder os så sobre og menneskelige, hvis lignende tråde skulle komme op. Det er altid voldsomt for os, når vi mister en herinde fra eller en af os kører galt, men lad os sende vores tanker i stedet for vores gæt og bud på hvor meget blod, der har været involveret...
mar 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 4 Emner: 59 Svar: 198
http://darwinawards.com/
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Det er helt sikkert noget man bør tænke over, hver gang man spænder snublekysen på, og begiver sig ud på landevejen.
Det er fandeme trist når der skal sluttes et, ofte ungt, liv, alt alt for tidligt
Selv har jeg, for en del år siden, været ved at stille træskoene, da jeg "parkerede" min daværende MC med 80 km/t i siden på en gammel Volvo... Det kostede bl.a et kraniebrud, på trods af at jeg havde hjelm på.. :-S
Det er da noget der får en til at tænke lidt over tingene......
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
Det sjove er dog, at efter den første måned, når jeg ikke længere holder hornet inde, så er det som om det fortsætter også selv om jeg ikke kører mc - Jeg har hørt nogle kalde det tinitus - Hvad er det???