{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

Hvor mange døde? {{forumTopicSubject}}

Hej der ude.

Sæsonen står for døren, og en masse erfarne såvel som mindre erfarne MC´ister skal til at rulle de danske veje tynde.
I den forbindelse synes jeg det vel være interessant lige at sætte lidt fokus på sikkerheden.

Nu når vi alle sammen skal ud og køre, er det nok for de flestes vedkommende på kolde, og dermed glatte veje, og vi skal lige ha kørt det værste rust af os. smiley

Hvert år er der jo desværre alt for mange der må lade livet i en MC ulykke smiley
I den forbindelse vil jeg høre specielt jer "gamle" MCG brugere om, hvor mange medlemmer her inde fra i kan huske der har måtte lade livet på denne måde?

Det er ikke for at være hverken bizar eller rippe op i noget, at jeg spørger, men for at bringe lidt fokus på emnet, da det måske vil røre mange af os her inde, lidt ekstra, når det kommer lidt tættere på... Med lidt held, vil det få os alle til at tænke en ekstra gang over det, inden vi skruer hjernen ud, og tager hjelmen på...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange døde?
  • #1   2. mar 2007 Jaah det ved jeg faktisk ikke, og nu er jeg også rimelig ny på motorcykel, har kun kørt en sæson, men har da været på vejene rigtigt længe på 2 hjul, men jeg køre sku kun efter mine evner, for har sku ikke tænkt mig at miste livet derude på vejene..

Og håber selvfølgelig heller ikke der er andre der skal gøre!

• #2   2. mar 2007 Et eller andet sted herinde:
    http://www.dst.dk/
    kan man faktisk finde tallene for kvæstede og døde motorcyklister.

• #4   2. mar 2007 jeg husker to profiler der er blevet slettet af den årsag smiley .

• #5   2. mar 2007 tror faktisk at begge profiler blev slettet i 2005 ! men er ikke sikker .

• #6   2. mar 2007 Jeg synes, der var mange sidste år...
    Så indtil flere R.I.P. tråde...

• #7   2. mar 2007 tja i de 5 sæsoner jeg kørte... røg der da 2 her i århus området... som man jo kendte nogen som kendte... Trist men sandt...

Pas på derude gutter og gutinder! - livet er hårdt... man skal risikere at dø af det...

mc-hilsen Offslow

• #8   2. mar 2007 hey Buggi

det er da fair nok at du spørger , for mit eget vedkomne er den værste af mine , en som blev fundet død om morgenen da det blev lyst og han var kørt galt om aftenen........... og da han blev fundet var han død , men stadig varm........dvs. han kunne måske have været reddet , og havde selvfølgelig kørt uden hjælm på den tur.

den giver mig stadig kvalme og klump i halsen.

mvh Jørgen

• #10   3. mar 2007 Mistede en god kammerat i 2003. En erfaren motorcyklist og roadracingkører gennem mange år, som blev offer for en venstresvingende, modkørende lastbil, som blokerede hele vejbanen. Chaufføren var blændet af den lavtstående sol og så ikke hvad der kom imod ham.

• #11   3. mar 2007 jeg har kommet til road race kredse alle de 20 år af mit liv og har selv stået i sving til mange race runt om i norden.... så er vant til væltede motorcykler anbulancer osv... men en gang rar jeg oplevet et dødsfald.... en meget dårlig oplevelse.... trist... når jeg selv køre syntes jeg at jeg bruger hovedet, køre pænt i byen men syntes da det er fedt lige at have knæet i jorden en gang imellem!
    en af min kollegaer mistede sin søn på århus havn som også var med i station 2 i tv...

• #12   3. mar 2007 30.08.2006

http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=22218

Han altid være elsket og savnet.

Har fået admin til at slette hans profil

• #13   3. mar 2007 En bekendt af mig kørte voldsomt galt, men overlevede mirakuløst. Dog kunne hun efterfølgende herinde læse, at der var blevet lavet indlæg om hendes ulykke, og at folk sad og gættede sig til, hvor smadret hende og hendes ansigt var. Som hun nævnte det, så var det utrolig irriterende, at folk sad og gættede på omfanget af hendes skader. Som hun selv sagde, så var hendes ansigt lige så bedårende som før ulykken smiley

Måske er denne kommentar lidt off topic i denne tråd, men det jeg prøver at sige er, at vi bare holder os så sobre og menneskelige, hvis lignende tråde skulle komme op. Det er altid voldsomt for os, når vi mister en herinde fra eller en af os kører galt, men lad os sende vores tanker i stedet for vores gæt og bud på hvor meget blod, der har været involveret...

• #14   3. mar 2007 N J tror nu nok lige at han snakker om Darwin awards

http://darwinawards.com/

• #15   3. mar 2007 Tak for alle jeres gode svar.

Det er helt sikkert noget man bør tænke over, hver gang man spænder snublekysen på, og begiver sig ud på landevejen.

Det er fandeme trist når der skal sluttes et, ofte ungt, liv, alt alt for tidligt smiley

Selv har jeg, for en del år siden, været ved at stille træskoene, da jeg "parkerede" min daværende MC med 80 km/t i siden på en gammel Volvo... Det kostede bl.a et kraniebrud, på trods af at jeg havde hjelm på.. :-S
    Det er da noget der får en til at tænke lidt over tingene......

• #16   4. mar 2007 Ja - Jeg kører med hornet trykket ind - hele den første måned, det larmer lidt men det hjælper...

Det sjove er dog, at efter den første måned, når jeg ikke længere holder hornet inde, så er det som om det fortsætter også selv om jeg ikke kører mc - Jeg har hørt nogle kalde det tinitus - Hvad er det???

smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Hvor mange døde?

Annonce