1.884 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Gearindikator Gearindikator

Hvad er holdningen til gear-indikator?

Er det kun for amatører der ikke kender og har føling med deres cykel??
Eller.... Er det en i taget meget rart at vide hvilket gear man er i når man lige skal smide den ned i 2. og hurtigt forbi en søndagsbillist? Det er trods alt surt at havne i 1. gear med 60km/t....

Hvad synes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearindikator
  • #1   7. feb 2007 lige et bunus spørgsmål....

hvordan virker en sådan gearindikator( hvad erdet den føler på vilket gear dener i....)

• #2   7. feb 2007 Jeg syntes det er super da jeg selv efter længere tids kørsel kan ha lidt problemer med huskeren fordi jeg altid lskal ligge og rode rundt efter det rigtige gear

• #3   7. feb 2007 En gearindikator falder vel under kategorien "nice-to-have-item"...
    Må ærligt indrømme at jeg nok ikke ville bruge den... Jeg ser sjældent hvis ikke aldrig ned på intrumenterne når jeg kører til...

• #4   7. feb 2007 Jeg synes det er en "nice-to have for some people".

Hvis man føler, det er en need to haveskulle man nok køre lidt længere op og ned i det forskellige gear i en periode. Så kommer man ret hurtigt til at kende sin cykel

• #5   7. feb 2007 Problemet med dem er at man jo skal have den på en dyno for at indstille den.

Ellers synes jeg det er meget fedt, hvis indikatoren bliver sat på cyklen så den ikke skriger "eftermonteret" og "uoriginal"

Thomas

• #6   7. feb 2007 Må vist også gå til bekendelse - kunne godt bruge en indikator på min ZX9R. Specielt, når jeg ikke lige husker at tælle, når jeg gearer ned hen til en rundkørsel og gerne vil havne i 2. Nogle, der kan fortælle, om det for rimelige penge kan lade sig gøre at få en monteret og hvilket mærke?

• #7   7. feb 2007 Heee, det ku være rart med sådan en, ka sku aldrig huske hvad pind jeg ligger i!!!

• #8   7. feb 2007 Jeg vil sige at det er sådan en ting man køber hvis man lige står med lidt xtra cash man bare lige har lyst til at bruge til et eller andet smiley
    Kan godt forestille mig, at det for nogen er en rar ting at have, men ellers ik smiley

Nu har jeg aldrig kørt mc (Heh jaeh så jeg er bare den goe til at udtale mig om det smiley )
    Men har trosalt kørt 6 gearet knallert 1½ år, der jo stort set fungere på samme måde ;P Når jeg kom til enten rundkørsler eller kryds, satte jeg bare cyklen et gear ned ad gangen og slap koblingen, så kendte jeg min cykel godt nok til stort set hvergang at kunne høre hvad gear jeg hva i, ud fra omdrejninger og et lille hurtigt kig på speedo nålen smiley

• #9   7. feb 2007 Det betyder da ikke noget at smække den i første ved 60 km/t når det går til ca 130 km/t. *GG*

Har man først kørt med Gearindikator så er det svært at undvære.................................

• #10   7. feb 2007 Jeg motorbremser også hen til standsninger, så undgår man helt problemet. Ellers, smæk den i frigear, og så et hak op??

• #11   7. feb 2007 Den jeg har kigget på er fra kj-motorcykler.

Der skal købes et plug-n-play kabel ved siden af... Hvad kablet skal kobles til ved jeg ikke...

Nogen der ved det? Der var en der skrev noget om dyno...

• #12   7. feb 2007 Hvis man er til trackdays er den også genial!
    Det gør det nemmere at analysere og sparre med andre, når man ved nøjagtig hvilket gear man kørte igennem et bestemt sving.

• #13   7. feb 2007 jeg kunne godt tænke mig en smiley synes bare de er pænt dyre

• #14   7. feb 2007 Kun amatører der kører med geartæller og omdrejningstæller ....

• #15   7. feb 2007 Man lader da også altid cyklen koble til imellem gearene
    og man kan da høre og mærke når motoren strækker ud og når tætved max

• #16   7. feb 2007 Modsat man skifter da heller fra andet til femte gear ? uden at tage mellemgearene med ...
    desuden får man nogle underlige klonke lyde ved nedgearinger på måden 5 - 1 uden at bruge mellemgearene ... pga den manglende synkronisering på mc-gearkasser

• #17   7. feb 2007 Kristian: Jeg vil da godt se dig båle dragraceren af uden omdr.tæller og shiftlight! - Tvivler på det gavner dine tider og det forlænger nok heller ikke levetiden smiley

• #18   7. feb 2007 den skal hookes op på dyno'en og så programmerer man den efter omdrejningerne på cyklen

Dvs. at det er omdrejningerne der sladre om hvad gear du "burde" køre i.

I mine øjne hører det ikke til på en sportsmaskine, men på en tourer der kører længe i det samme gear.

Thomas

• #19   7. feb 2007 Anders, nu snakker vi jo heller ikke lige om vilde dragrace'ere, der går hvad 0-100 på 1 sek og tar de der 400m på under 5 sek smiley
    Vi snakker normale gadecykler som selv de små på 6 år kan sidde bagpå smiley

• #20   7. feb 2007 Hmm jeg syntes nu det er en fed lille ting og bestilte da lige en til min SV i går.

For det meste ved man jo hvad gear man køre i men mange gange har jeg da også oplevet det der med " er det nu 5 eller 6 gear jeg køre i " så en gang imellem kan den nu være rar at have.

• #21   7. feb 2007 Den med dragrace var også kun henvendt til Kristian, som mente at "kun amatører kører med geartæller og omdrejningstæller", og i den forbindelse nævnte jeg også kun omdr.tæller og shiftlight - For jeg ka' egentlig ikke se, hvad en dragracer skal bruge gearindikatoren til - Han gearer jo "aldrig" ned! smiley
    Men da der er mange herinde, som kører banedage på normale gadecykler, kan jeg sagtens se gearindikatoren som en fordel, både med og uden 6-årige bagpå.

• #22   7. feb 2007 Heh jaeh Jimmy kender det godt smiley
    Men gider personligt ikke gi (Er det ik ca. 800-900 kr de koster) så mange penge for at slippe for lige at prøve og trykke en gang op med venstre foden smiley

• #23   7. feb 2007 Thomas ZX9R: Det er ikke alle udgaver som kræver programmering på rullefelt. Mange kan programmeres relativt let, ved almindelig kørsel efter et specificeret mønster.

• #24   7. feb 2007 Hvis man kører hyggeture på de små veje, kan det være rart at vide hvad gear den er i.

• #25   7. feb 2007 Jaa Kenneth, nu vil jeg så heller trække når jeg skal fra 5 til 6 gear for jeg har ingen problemer når vi skal ned i gearne.
    Men syntes da også det er lige så meget en lille smart ting som brugbart og nu har jeg jo røven fuld af penge så jeg kunne jo lige så godt købe en,,,,, (not) men købte den nu alligevel c",)

• #26   7. feb 2007 Hehe jaja klart Jimmy, skal du da også ha lov til smiley
    Skal sq nok se godt ud alligevel ;D
    Bare fordi jeg ikke gider ha det, skal det jo ikke betyde du ikke skal smiley

Smid evt. lige et hint på min profil når du får den og får den monteret, på din i forvejen lækre SV'er smiley (Er vild med de fælge du har smiley )

• #27   7. feb 2007 Har ingen brug for den, trykker bare et par gange ned og drejer håndtaget (godt med moment skal den nok trække smiley ), ligger normalt aldrig i mere end 4-5 gear, medmindre det er motorvej smiley

• #29   7. feb 2007 Jeg glemmer tit hvad gear jeg kører i smiley
    Men det er nok bare fordi jeg er nybegynder.

Kommentér på:
Gearindikator

Annonce