{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Malte H
Malte H
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16

Ekstra kørekorts tilladelse? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Mig og min ven tog a2 kørekort herover sommeren da vi er 20 og 21 år. Vi modtog i dag vores rigtige kørekort og der står at vi har A kørekort også.

Hvad gør man i sådan en situation? Tænker at den ikke går juridisk hvis man bliver stoppet på en A cykel?

Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstra kørekorts tilladelse?
  • #1   7. okt 2016 Kør for satan kør smiley

• #2   7. okt 2016 Du henvender dig, som den ærlige borger du naturligvis er, til myndighederne og får det rettet smiley

• #3   7. okt 2016 Skriver til dem og får et nyt. Gjorde jeg dengang

• Malte H
    Malte H Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
    #4   7. okt 2016 Jeg tænkte måske man kunne droppe A prøven når man blev 22 og få et gratis A kørekort smiley

• #5   7. okt 2016 det vil da være åndsvagt...
    Kør på den begynder cykel du havde planlagt og nyd du ikke skal opgradere. den opgraderings test er fuldstændig ligegyldig, ka du køre en med 48 kan du også køre en med 50hk...
    Men hvad der kan fælde er alderen da det er umuligt at få det med den alder.. men så skal betjenten sq også være ekstra skarp når han tjekker det smiley

Min kæreste fik bil kørekort da hun tog mc kørekort (hun har ikke kørekort til bil). Så det fik hun da byttet fordi det er et helt andet type køretøj, men det er ret vildt nogle af de fejl der sker

• #6   7. okt 2016 Hvis kørekortet er erhvervet i udlandet kan de jo teknisk set godt være 20 og 21 år og have A kørekort, ikke?

• #7   7. okt 2016 Det er selvfølgelig rigtigt nok! Om der er nogen der rent faktisk har boet ½ år i udlandet for udelukkende at gøre det tvivler jeg på, men det er da en dør der ikke er helt lukket! smiley

• #8   7. okt 2016 Fik også engang lavet midlertidig kørekort, det var inden jeg havde til MC, der fik jeg også stempel til lille mc i smiley

Men den går nok ikke når de søger dig i systemet smiley

• #9   7. okt 2016 Jeg havde bare beholdt det smiley

• #10   7. okt 2016 #7

Det er ikke et krav at du bor et halvt år i udlandet. Flytter du til udlandet kan du fra dag 1 tage kørekort som du kan tage med tilbage til DK og lovligt benytte. Ergo kan en uge være nok.

De 180 dage gælder hvis du har bopæl i DK men arbejder i udlandet. I det tilfælde vil du efter 180 dage kunne tage kørekort i det pågældende land.

• #11   7. okt 2016 Der kan man bare se. Synes der er meget forvirring på det område. Synes bare altid det har været konklussionen med det halve år fra de emner folk har spurgt, men fedt nok. Hvem der bare var 16 smiley

• #12   7. okt 2016 Det er korrekt Elias. Der er folk der har konkluderet således, men det gør det ikke til lov smiley

Jeg arbejder aktivt på at ændre reglerne for vores unge og har derfor sat mig grundigt ind i de eksisterende love.

• #13   7. okt 2016 At andre laver fejl fritager ikke dig for ansvar/overholde loven - husk det når du bliver nappet i det

Var det mig havde jeg kørt og været glad, og så taget skraldet HVIS det kom

Tillykke med A kortet, og brug de sparede penge på benzin

• #15   7. okt 2016 Jeg tror - og baserer blot min viden på en kammerat, der har arbejdet i borgerservice med udstedelser af kørekort - at står det på dit kort, så står det i systemet og omvendt. Har du kørekort til A, så har du kørekort til A.

• #16   7. okt 2016 Kan du så ikke spørge ham hvad der vil ske hvis man taber sit kørekort og er på den gamle ordning, "fanget" med det gamle lille kort fordi man ikke nåede automatisk at få stort (ikke havde det i 2 år fra det nye kort udkom).

Så skal de udstede et nyt, men der er ikke en kategori der passer til det gamle... Vil de så få A ? Giver man dem A2 må de pludselig føre 48hk, og omvendt kan deres droslet 1000cc til 34hk lige pludselig være blevet ulovlig.

• #17   8. okt 2016 Havde en kammerat et par år tilbage, der tog kort til mc og da han fik kortet, stod der også bil på.. Han valgte at køre bil, selvom han ikke havde taget kort til den, blev stoppet og fik en bøde for kørsel uden føreret. Så bare fordi det står på kortet, står det ikke i systemet.

• #18   8. okt 2016 Jo - men han arbejder der ikke mere smiley

• #19   8. okt 2016 tak, ville bare være intressant at høre, da jeg har hørt om flerer der har fået A på den måde men jeg har også hørt om nogle der har fået A2 og så er deres droslet zx6r lige pludselig blevet ulovlig at køre på. smiley

Kommentér på:
Ekstra kørekorts tilladelse?

Annonce