{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

Allerede rust?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i brave og tålmodige mcgíster.

Sagen er den at min kære moder midt i november købte en sprit ny Suzuki GS500. Den har på nuværende tidspunkt kørt ca. 180 km som alle blev kørt den første uge efter levering. Efter dette blev cyklen grundigt vasket, tørret og vokset. Den blev så sat i vinterhi i vores uisolerede garage med et dertil indkøbt motorcykel cover over sig. Jeg var så ude i dag for at se lidt til min egen kværn og vælger så at pille coveret af hele familiens cykler for at nyde synet. Da jeg kigger nærmere på min mors opdager jeg at den allerede er begyndt at danne rust omkring samlinger og svejsninger i stellet.
Så mit spørgsmål er om dette er normalt. De er alle sammen blevet passet og plejet inden de blev sat væk og har sørget for at der er massere af udluftning inden under mc garagerne og har flere gange været ude for at tjekke om der evt. har dannet sig kondens på cyklerne.
Jeg synes bare at det er utroligt at der kan danne sig rust på lakerede overflader så hurtigt.
Hvad mener i??

MVH. Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allerede rust??
  • #1   4. feb 2007 Sådan lige hvis jeg må snige et side spørgsmål med i puljen:

    Er der "INGEN RUST" Garenti hvis man opbevare den hos en forhandler? - Altså hvis der nu kommer rust af at den står hos en forhandler, er der så nogen form for garenti eller sådan noget?

    MvH
    Michael


  • #3   4. feb 2007 Jeg giver dig fuldstændig ret peter, men vi har desværre ikke mulighed for at have 5 cykler stående indenfor. Men det er da ikke normalt at lakerede dele ruster så hurtigt.

  • #4   4. feb 2007 Det var godt nok hurtigt. Min har haft et par ganske få pletter som er blevet ordnet.

  • #8   4. feb 2007 Det er GS'erens store svaghed. En af grundene til at de er så billige, er den dårlige finish. KLARLAK er en mulig løsning. Jeg havde rustangreb, bl.a. ved batteriholderen. Herefter fik hele baduljen den store klarlak tur så nu er den 100% rust-fri :o)
    Lidt drastisk og halvdyrt, men det holder


  • #9   4. feb 2007 min er fra 92 og har ik en eneste rust plet og den står bare i en kold lade .. så syntes da det er pent hurtig ... stik ned til forhandleren og snak med ham om det måske der en garenti på det ...

  • #10   4. feb 2007 Jeg troede kun det var kinøjsere der rustede så hurtigt!!!!

  • #11   4. feb 2007 De satans kin... nåå ikke. Husk næste gang at købe cykler der er lavet af alu + plastic. Har selv 2 stk i udestuen, uden problemer.

  • #12   4. feb 2007 Det er nu ikk kun Suzuki, der er ringe til at forhindre rust. Opdagede at min Kawa havde begyndende rust i mange af svejsninger osv da jeg skilte den ad her til vinter.
    Det var så ok, for det var på udsatte steder.
    Da jeg så skulle til at lave rustarbejdet, ja så fandt jeg sku ud af at Kawasaki havde glemt at male et stykke på ca 2-3cm på stellet.
    Total bart metal og man kunne tydeligt se at, de kun havde givet 1x lak. Sjusk og atter sjusk.


  • #13   4. feb 2007 Det undre mig bare lidt da en motorcykel jo i bund og grund er en brugsgenstand og som sådan burde den jo kunne stå køligt uden at begynde at ruste.

  • #14   4. feb 2007 Tjaeee, de sidate par år er mine MC'er blevet opbevaret udendørs under et alm dækken, intet ekstra rust af den årsag.
    Det handler om den finish der er på MC'en samt hvad man gør for at vinteropbevare den. Og har man den stående et sted hvor rust kan dannes, så skal man smøre de udsatte dele ind i hvad der end hindre rust, det kan være WD-40 eller en blanding af petrolium og motorolie som bliver sprøjtet på med en forstøverflaske.

    Når det så er sagt, så er suzuki's discountmodeller (GS500, GSF600, GSX600/750f) ikke ligefrem kendt for den gode finish, så der er lidt mere at holde øje med.

    /
    Jesper


  • #15   5. feb 2007 Min teori er at der dannes kondendens under en motorcykeldækken, især hvis temperaturen skifter mellem kold og varm, f.eks i en udestue ved dag og nat, så hellere lade den stå uden, den skal have luft for at kondendensen kan tørre igen. Men bedst er dog konstandt temperatur og gerne frostfrit.

    Per


  • #16   5. feb 2007 Min er 20 år gammel og står ude hver vinter:

    Du skal selvfølgelig tale med forhandleren. Det her er for tidligt. Godt råd: du kommer ingen vegne ved at råbe - tal fornuftigt. Cyklen har stået tørt, ventileret i rengjort stand. Hvordan havd den så set ud hvis du havde kørt i en ganske almindelig halvfugtig sommersæson???

    Kondens skader da ikke, bare cyklen kan tørre op (ventilation). De er sgu da til udendørs brug!!!

    Det her er selvfølgelig for tidligt.


  • #17   5. feb 2007 De nye GS500 er forresten lavet i Spanien og ikke i Japan ... ved ikke om det har betydning for kvaliteten, selvom det selvfølgelig ikke burde have det !!

    Min GS 500 fra 1998 havde ingen rust på stellet, da jeg solgte den i 2005 .. men ved godt at nogle har haft problemer ....

    Skyldes at den står et fugtigt sted, hvor der dannes kondens ... du skal anvende et cover, som kan "ånde" .. ellers får du helt sikkert rustproblemer ....


  • john m
    john m Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #18   15. nov 2007 hvad er det bedste man kan gøre til sin helt nye kværn, inden den overhovedet kommer på gaden - for at beskytte herligheden mod rust og korrosion? der må være nogle standard-behandlinger der kan tilrådes?

Kommentér på:
Allerede rust??

Annonce