Rust i bagklappen {{forumTopicSubject}}
Godaften
Jeg købte i september i år, en Skoda Octavia i en privat handel.
Den fik i maj 2011 sandblæst, slebet og lakeret bagklappen, da der var rust i den.
Da jeg købte den, var der allerede begyndende rust i den igen, og siden det hårde vejr er kommet over os, er det bare taget til. (Hvorfor tidligere ejer ikke har henvendt sig tidligere ved jeg ikke.)
Arbejdet er udført ved en autoriseret autopartner, og jeg har fået kvitteringen fra tidligere ejer.
Jeg tænker at der må været gået noget galt i processen, da rust efter 1,5 år er liiige tidligt nok.
Jeg har her til aften sendt en mail til værkstedet med kvitt. og billeder, for at høre hvordan jeg forholder mig. Umiddelbart vil jeg jo mene at der er 2 års reklamationsret på det arbejde der er udført. Så nu er jeg spændt på at høre om de vil kigge på det, eller siger at de ikke kan gøre noget ved det.
Hvordan mener I jeg er stillet?
Et par billeder af de ramte områder kommer.
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 521
sep 2007
sep 2007
sep 2007
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Hvis reparationen er foregået som en garanti sag, så burde det være lavet korrekt. Men har tidligere ejer kun bestilt den mere tvivlsomme rep ( som er væsentlig billigere) så er der formodentlig intet at gøre.
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 45
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
færdig................
mvh
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
De reparerer ikke, de udskifter hele bagklappen.
Men hvis en eller anden fusker har forsøgt sig, så bortfalder garantien.
sep 2007
På kvitteringen står der:
"Rust i bagklap
Bagklap adskilt, slebet, sandblæst og lakeret."
Der blev skiftet bremseklodser, skiver, tromler i samme ombæring, - 10 arbejdstimer.
7.786,25 kr i alt.
Så det er ikke lavet på garantien.
Manden jeg købte den af, havde intet begreb om biler. Han har haft vognen fra ny, og har kørt den på værksted, hver gang noget skulle laves.
jan 2012
sep 2007
Bilen er fra 2000, - jeg har læst mig til at rustgarantien gælder i 10 år, - så det løb er kørt, og var det også da arbejdet blev udført.
sep 2007
sep 2007
jan 2012
Men prøv at ringe til værkstedet. Det ville jeg prøve.
sep 2007
Jeg har som sagt smidt en mail af sted her til aften, - den afventer jeg lige respons på.
Så de får lige til på tirsdag til at svare på mail, - så ringer jeg til dem
Smider en opfølgning, når jeg har fået svar.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Du ved vel heller ikke, om det er den tidligere ejer som selv har bedt om at få det repareret på den måde (altså billigst muligt inden salg).
Ethvert ordenlig værksted ville have sagt at klappen skulle skiftes, eller som minimum sagt at bagruden skulle skæres ud for at afgøre om om klappen kunne bruges og så den kunne sandblæses / males ordentligt.
sep 2007
Ro på.. Nej, det kunne jeg ikke selv se da jeg købte den, - så havde jeg jo sat spørgsmålstegn dengang.. Og så velbevandret inden for professionelt rustarbejde er jeg heller ikke.
Og ejeren betvivler jeg ikke i forhold til at skulle snyde omkring noget som helst i forhold til salg. Hvis du læser hvad jeg har skrevet, - arbejdet er lavet i maj 2011, - jeg har købt den Sep 2012. Måske lige vældig meget, at begynde at mistænke sælger for snyd med kvitteringer inden salg, for lidt rust i en bagklap.
Jeg afventer at høre fra værkstedet, og tager den derfra. Bilen kan jo heldigvis køre.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Det forekommer mig bare usandsynligt, hvis der ikke var noget at se for 3 måneder siden !
sep 2007
Men altså, nu er det der, - så skal jeg bare finde ud af, om værkstedet vil udbedre det jeg mener er en fejl, - eller give mig en forklaring på hvorfor det er gjort som det er gjort, - og så må jeg tage den derfra
Her er et billede af klappen 3 dage efter jeg havde købt den. Zoom, - derfor lav kvalitet. Men her er det jo umiddelbart ikke særlig tydeligt.
sep 2007
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
sep 2007
Han kender åbenbart ham jeg har købt bilen af, og har serviceret bilen fra ny.
Der var i sin tid gået rust omkring håndtaget, som tidligere ejer bare ville have lavet billigst muligt. Så som Steen også skriver, så skulle ruden have været skåret ud, - så havde det også været et andet resultat og en anden pris, som den rare mand fra værkstedet sagde.
Så udfaldet var som forventet, - det kunne de ikke gøre noget ved, - hvilket som sådan også er fair nok, når det er en billig løsning der er lavet efter tidligere ejers eget ønske.
Så nu skal jeg bare på jagt efter en ny bagklap, - så kan det være jeg er heldig at finde en i samme farve inden den nuværende forsvinder helt
Har I nogle gode bud, - andet end min lokale hugger, - så sig endelig til.
Og tak for input.
Rust i bagklappen