{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.121 visninger | Oprettet:

Rust i bagklappen {{forumTopicSubject}}

Godaften

Jeg købte i september i år, en Skoda Octavia i en privat handel.

Den fik i maj 2011 sandblæst, slebet og lakeret bagklappen, da der var rust i den.

Da jeg købte den, var der allerede begyndende rust i den igen, og siden det hårde vejr er kommet over os, er det bare taget til. (Hvorfor tidligere ejer ikke har henvendt sig tidligere ved jeg ikke.)

Arbejdet er udført ved en autoriseret autopartner, og jeg har fået kvitteringen fra tidligere ejer.

Jeg tænker at der må været gået noget galt i processen, da rust efter 1,5 år er liiige tidligt nok.

Jeg har her til aften sendt en mail til værkstedet med kvitt. og billeder, for at høre hvordan jeg forholder mig. Umiddelbart vil jeg jo mene at der er 2 års reklamationsret på det arbejde der er udført. Så nu er jeg spændt på at høre om de vil kigge på det, eller siger at de ikke kan gøre noget ved det.

Hvordan mener I jeg er stillet?

Et par billeder af de ramte områder kommer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust i bagklappen
  • #1   16. dec 2012 1

profilbillede
  • #2   16. dec 2012 2

profilbillede
  • #3   16. dec 2012 3

profilbillede
  • #4   16. dec 2012 4

profilbillede
  • #5   16. dec 2012 Rust i samlinger. Kan ikke udbedres med sandblæsning smiley det angrebne område skal fjernes og erstattes med noget nyt.

Hvis reparationen er foregået som en garanti sag, så burde det være lavet korrekt. Men har tidligere ejer kun bestilt den mere tvivlsomme rep ( som er væsentlig billigere) så er der formodentlig intet at gøre.

• #6   16. dec 2012 Skal et aut. værksted ikke give 2 års garanti? Det mener jeg. Vi giver 3 år på skader, mener jeg bestemt.

• #7   16. dec 2012 det skal bare laves............

færdig................

mvh

• #8   16. dec 2012 Det er en kendt fejl, med rust ved bagklappen på Skoda og VW. Hvis bilen er inden for rustgarantien så laver Skoda den gratis.
    De reparerer ikke, de udskifter hele bagklappen.
    Men hvis en eller anden fusker har forsøgt sig, så bortfalder garantien.

• #9   16. dec 2012 Brian

På kvitteringen står der:

"Rust i bagklap

Bagklap adskilt, slebet, sandblæst og lakeret."

Der blev skiftet bremseklodser, skiver, tromler i samme ombæring, - 10 arbejdstimer.

7.786,25 kr i alt.

Så det er ikke lavet på garantien.
    Manden jeg købte den af, havde intet begreb om biler. Han har haft vognen fra ny, og har kørt den på værksted, hver gang noget skulle laves.

• #10   16. dec 2012 Hmmmm.... Virker også alt for billigt ;-(

• #11   16. dec 2012 Ole

Bilen er fra 2000, - jeg har læst mig til at rustgarantien gælder i 10 år, - så det løb er kørt, og var det også da arbejdet blev udført.

• #12   16. dec 2012 Her er kvitten. Selvfølgelig uden værkstedets navn, - vil ikke hænge nogen ud.

profilbillede
  • #13   16. dec 2012 .

profilbillede
  • #14   16. dec 2012 Kan se han har fået klappen lakeret til "netto" pris... Tror sgu der er noget han ikke har fortalt..sikkert at han bevidst har valgt den billige løsning, og med sådanne løsninger fraskriver man sig tit garantien.

Men prøv at ringe til værkstedet. Det ville jeg prøve. smiley

• #15   16. dec 2012 Hmm.. Jeg havde sgu sikkert selv gjort det samme.. Men sur røv, når man så står og har brug for at drage nytte af garantien..

Jeg har som sagt smidt en mail af sted her til aften, - den afventer jeg lige respons på.

Så de får lige til på tirsdag til at svare på mail, - så ringer jeg til dem smiley

Smider en opfølgning, når jeg har fået svar.

• #16   16. dec 2012 Du får aldrig nogen garanti på det klamp der er lavet der. Sådan som den ser ud under rudelisten ved emblemet, er det jo tydeligt at bagruden ikke har være taget ud da den blev malet. Mon ikke også du kunne have set det, da du købte den for 3 måneder siden?
    Du ved vel heller ikke, om det er den tidligere ejer som selv har bedt om at få det repareret på den måde (altså billigst muligt inden salg).
    Ethvert ordenlig værksted ville have sagt at klappen skulle skiftes, eller som minimum sagt at bagruden skulle skæres ud for at afgøre om om klappen kunne bruges og så den kunne sandblæses / males ordentligt.

• #17   16. dec 2012 Steen P

Ro på.. Nej, det kunne jeg ikke selv se da jeg købte den, - så havde jeg jo sat spørgsmålstegn dengang.. Og så velbevandret inden for professionelt rustarbejde er jeg heller ikke.

Og ejeren betvivler jeg ikke i forhold til at skulle snyde omkring noget som helst i forhold til salg. Hvis du læser hvad jeg har skrevet, - arbejdet er lavet i maj 2011, - jeg har købt den Sep 2012. Måske lige vældig meget, at begynde at mistænke sælger for snyd med kvitteringer inden salg, for lidt rust i en bagklap.

Jeg afventer at høre fra værkstedet, og tager den derfra. Bilen kan jo heldigvis køre.

• #18   16. dec 2012 Pointen var bare at den rep. kan ikke laves ordentlig hvis ruden ikke har været ude.
    Det forekommer mig bare usandsynligt, hvis der ikke var noget at se for 3 måneder siden !

• #19   16. dec 2012 Der var skam noget at se, - men ikke noget mit utrænede øje var på vagt over for. På det tidspunkt havde jeg kun bidt mærke i det ved emblemet, som ikke var halvt så slemt på det givne tidspunkt.

Men altså, nu er det der, - så skal jeg bare finde ud af, om værkstedet vil udbedre det jeg mener er en fejl, - eller give mig en forklaring på hvorfor det er gjort som det er gjort, - og så må jeg tage den derfra smiley

Her er et billede af klappen 3 dage efter jeg havde købt den. Zoom, - derfor lav kvalitet. Men her er det jo umiddelbart ikke særlig tydeligt.

profilbillede
  • #20   16. dec 2012 .

profilbillede
  • #21   17. dec 2012 Lasse J....... privat handel og en 12 år gammel bil der har rust i en bagklap. Tag det som en oplevelse og køb en brugt bagklap hos huggeren.

• #22   17. dec 2012 Så har jeg talt i telefon med værkstedet.

Han kender åbenbart ham jeg har købt bilen af, og har serviceret bilen fra ny.

Der var i sin tid gået rust omkring håndtaget, som tidligere ejer bare ville have lavet billigst muligt. Så som Steen også skriver, så skulle ruden have været skåret ud, - så havde det også været et andet resultat og en anden pris, som den rare mand fra værkstedet sagde.

Så udfaldet var som forventet, - det kunne de ikke gøre noget ved, - hvilket som sådan også er fair nok, når det er en billig løsning der er lavet efter tidligere ejers eget ønske.

Så nu skal jeg bare på jagt efter en ny bagklap, - så kan det være jeg er heldig at finde en i samme farve inden den nuværende forsvinder helt smiley

Har I nogle gode bud, - andet end min lokale hugger, - så sig endelig til.

Og tak for input.

Kommentér på:
Rust i bagklappen

Annonce