{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Nu vil jeg vide det! {{forumTopicSubject}}

Der har været så meget snak herinde om hvad der ville ske vis du låner en nr plade til din cykel fra en anden, også bliver stoppet af bent betjent??

Nogen siger at du bliver tvunget til at betale afgiften, også selv om du bare kan få den af vejen i en helvedes fart, så hvordan kan man betale afgift af noget man ikke har papire på??

Og nogen siger du får en bøde på selve afgiften??

Men må da indrømme har jeg aldrig har hørt noget af det skulle være tilfældet...

Hvad siger i til det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu vil jeg vide det!
  • #1   18. jan 2007 hvis du virkelig VIL vide det med sikkerhed så skal du nok snakke med lovens lange arm om det... bare sig det gælder et væddemål eller noget.

• #2   18. jan 2007 Jonas

Tror jeg ikke jeg får meget ud af, har prøvet og ringe og stille spørsmål før. Enten bliver de sure eller for man i svar man kan stikke skråt op...

• #3   18. jan 2007 ja jeg vil sige betal bare den afgift. der er så mange der gør de der tricks men helt ærlig. er man mand nok til at eje en racer så er man mand nok til at betale det det koster. ellers skal man lade være. det giver 0 respekt at løbe udenom

• #4   18. jan 2007 Jesper H

Ja du siger det sker sjældent, men er det noget du har et eksempel på??

Og det med forsikringen det jo en anden side af sagen smiley

• #5   18. jan 2007 Thomas

Ja men nu er der jo også lige andet i verden der skal bruges penge på smiley

• #6   18. jan 2007 jeg er sådan set enig med thomas... men div. info er jo altid rart at have.. selv jeg jeg det såda... at hvis det ikke er kommet i ens besiddelse på retfærdigvis ja så er det ikke værd at blære sig med da man jo så ikke fortjener at have den.. som fx der er ikke meget ved at blære sig med en r1 som man har stjålet... så er man bare en idiot der bør skydes i pi**en. (jeg hentyder ikke hermed at du har stjålet din mc jesper... det var bare et exempel)

• #7   18. jan 2007 min onkel har fortalt om en kammerat der havde købt en cykel uden afgift, og så taget nummerpladen fra hans gamle cykel og sat på.

Det gik også fint indtil han var indblandet i et uheld, for så opdagede politiet det, og så skulle han betale afgift.

Men selve spørgsmålet kan jeg ikke lige svare på

• #8   18. jan 2007 tror ikke du finder meget sympati herinde hvis du går og tænker i de baner!

men det er jo bare at ringe til politiet, og SNAKKE med dem uden at være næsvis eller en kong smart (sagt UDEN at vide noget om DIN sag) jeg har fået mange svar fra politiet, de har i alle mine tilfælde været flinke til at hjælpe, ring evt til en mindre politikreds, de har som regl mere tid

• #9   18. jan 2007 Til dem der mener at det er ufedt med en mc uden afgift:

Nu er det jo ik alle der køber en mc for at blære sig, der findes folk der rent faktisk nyder at køre på mc, men bare ik har råd til de fede maskiner.. "så skal man bare lade være" jaja den er god, hvorfor skal folk have så ondt i røven fordi naboen har den samme mc bare 100k billigere... i sidder jo heller ik og siger at man er ussel hvis man ser brændte dvd'er...

• #10   18. jan 2007 ja syns måske også det er bedst bare at betale afgiften, det har jeg i hvert fald i sinde at gøre med min, inden jeg køre med noget som helst andet end prøveplader!
    til og fra syn.....ad en omvej... ;oD

• #11   18. jan 2007 jeg får sån set ikk ondt i røven over det, for hvis der sker noget, så er det jo alligevel kun vedkommende der hænger på den!

• #12   18. jan 2007 Jonas

Syntes det er et dårligt eksempel du kommer med der.

Og jeg siger heller ikke noget om jeg selv har de store planer om jeg vil igang med at lave det fuske nummer her.

Men nu har vi snakke så meget om det, at det kunne jo være rart at høre om der er nogen der har været ude for det, eller ved noget om det uden at det er ens onkel der har haft en kammerat engang som vist nok havde været ude for det...

• #13   18. jan 2007 jesper> tror jeg sgu også nok jeg ville!

• Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 12
    #14   18. jan 2007 det er forsikrings svindel og de forsikringer du har vil blive sagtop .det er der dit kort hus vil vælte .så du spare ikke noget.det med politiet kan du komme over

• #15   18. jan 2007 Så lej dog en prøveplade, så er der da i det mindste en forsikring der dækker de uheld man måtte forsage (HVIS uheldet var ude). Det kræver kun et stel nr. og ved godt der er nogen der får ondt i nummeren men lad dem. Det er dem der aldrig kører for stærkt, som ikke har larmepotte, aldrig kørt med et dæk der ligger under 1mm osv..

• #16   18. jan 2007 Jeg er sku ligeglad om folk fusker med nummerpladen, det må være deres eget problem.

Men jeg vil grine hvis de laver en større skade på en dyr bil eller lign. de må se godt dumme ud i hoved når de får regningen på en ½ million eller hva det nu bliver..

også vare det sikkert sin tid før man har råd til at købe og køre på bare en lille maskine igen smiley

Med hensyn til at have ondt i røven.. hvorfor siger man det? hvorfor ikke ondt i hoved eller en besværet arm?? smiley

• #17   18. jan 2007 jesper... det skal være dig frit for at komme med et andet eksempel så. det var ikke for at fornærme dig. det var bare for at udtrykke min holdning om at hvis noget er værd at gøre... så gør det ordentligt. og det er ikke fordi jeg har ondt i røven (mcen er stadig i vinter hi) syntes det er fair nok når fx folk har en baneged uden afgift og alt det der... jeg tror bare det er skod at kører og hygge sig og så hele tiden skulle kigge over skulderen efter nysgerrige strissere.

• #18   18. jan 2007 Det er jo kun skattefar der blir snydt og INGEN andre smiley

• #19   18. jan 2007 Kan se vi snart har været hele dk rundt uden der er nogen der har et eksempel på at nogen skulle af med en kæmpe bøde eller afgift. Som Jesper Horsens siger så får man nok kun lidt skæld ud og slipper med skrækken, for det er måske aldrig sket im dk????

Men en ting er helt sikkert der er DUMT....

• #20   18. jan 2007 vis man har råd til mc har man også råd til afgift det er det samme som at være sort ser.... og vis man køre et lille barn over vil du aldrig kunne tilgive dig selv ...

• #21   18. jan 2007 Jesper

Er overhovdet ikke fornærmet smiley Og er helt enig i din holdning, men ville bare gerne vide om det skulle ha været sket for en? Måske herinde

• #22   18. jan 2007 Thomas tak oplysningen...

• #23   18. jan 2007 det med at køre et barn, der går det sgu nok lige ondt om man har afgift på eller ej...

• #24   18. jan 2007 havde en kammerat der Ringede ind til gladsaxe politi for at hører hvad der ville ske hvis han tog en tur i sin fars bil (Jeg sad ved siden af og hørte med) da den var schweizisk inregistreret og hans far var kommet ud for et uheld med foden og kunne ikke kører den hjem, de sagde at hvis ejeren af bilen sad med, var det ikke ulovligt, men hvis han kørte uden ejeren, ville blive blive indkaldt til tvunget toldsyn som skulle betales samt en bøde (de nævnte ikke bødestørrelsen)... Det var gladsaxe politis mening

• #25   18. jan 2007 Det koster dig en bøde på 1.000,- kr. for at køre med en forkert nummerplade, og så nok lige 500,- oven i for ikke at have forsikring på maskinen

• #26   18. jan 2007 Jeg har engang flyttet en bil jeg havde uden afgift, hvor jeg lige "lånte" pladerne fra min anden bil.. Blev self. stoppet, og politiet snakkede noget om at jeg skulle betale afgiften, men det skete aldrig. Jeg fik en bøde på 500 for at køre med falske nummerplader, og en bøde på 500 for ikke at ha forsikring på. Her har du så et konkret svar.. smiley

• #27   18. jan 2007 Og reglerne er for øvrigt: hvis du kører på en dansk cykel uden plader, 500 i bøde for ikke at ha plader på, og 500 for at køre uden forsikring.

• #28   18. jan 2007 Så kan de komme og sige man skal betale afgiften hvis det er en udenlandsk cykel, men har aldrig hørt om nogen der har været udsat for det endnu..

• #29   18. jan 2007 sådan, endelig en mand med et svar! ;oD

• #30   18. jan 2007 Dennis

Er du politimand?? Eller er det noget du ved??

Vis det er tilfældet er det jo sindsygt nok...

• #31   18. jan 2007 Taksten for det med nummerpladen er ihvertfald pr januar 06 1.000,- !

• #32   18. jan 2007 Nej er ikk strisser.. Har bare haft en del sammenstød med politiet da jeg var yngre.. Men jeg skal da ikke sige det aldrig er sket for nogen. Ved da ikk om jeg turde ta chancen igen..

• #33   18. jan 2007 Forkert nummerplade er overtrædelse af Skatteministeriets bekendtgørelse nr. 1067 af 11. november 2005 om registrering af køretøjer m.v. § 66, stk. 1 Efterligning eller uberettiget anvendelse af nummerplade.

Og forsikring er overtrædelse af Færdselslovens § 105, stk. 1, jf. § 106, stk. 1 Ansvarsforsikring for motorkøretøj ikke tegnet/holdt i kraft

Det er at finde på politiets hjemmeside

• #34   18. jan 2007 Jan J.
    Det er muligt du har ret.. Det er trods alt et par år siden jeg blev stoppet.. smiley

• #35   18. jan 2007 De fleste bøder har jo fået et hak op, eller har du bare været heldig, for der er mange forskellige paragraffer at få bøder efter, og de fleste koster 500,-

• #36   18. jan 2007 Heldig var jeg ihvertfald.. For smadrede bilen kort efter, så det havde dælme været surt hvis jeg så samtidig havde fået en regning fra skattefar på 70 kilo... *Gg*

• #37   18. jan 2007 jeg må sige at jeg har ondt i hovedet og min besværede arm over at vi skal betale så ufatteligt sindsygt meget i afgift! basta!! men hvis man nu havde en bane eller anden mc, som man havde stående, så har jeg ikke noget imod man lige prøver en tur rundt omkring blokken med anden nr plade, det tager jeg ikke så tungt, og syns det er folks egen sag.

• #38   18. jan 2007 Det gir jeg dig ret i jimmi... Det er folks egen sag.. Jeg skal ihvertfald ikke gøre mig til dommer overfor nogen.. Og er uheldet endelig ude, og en uden forsikring kører ind i dig, så melder du det til politiet, og den vej rundt blir du dækket af forsikring, og manden der kørte ind i dig får så et mellemværende med forsikringen... Det er jo så bare ærgerligt for ham!!

• #39   18. jan 2007 Og hvor mange her synes ikk at Ghost Rider er bare en lille smule sej?? Lol...

• #40   18. jan 2007 min bror havde engang en mega gejlet golf 1, nok em 15år siden, og den var boret op fra en 1600 til en 1800, kan ikke lige huske hvordan sgaen var, MEN det jeg kunne huske var at hun skulle betale en afgift differance på 55000kr for at det var lavet om til en 1800, 3 dage efter at han var blevet dømt det, så blev den stjålet og skrællet og dumpet i en skov, så troede min bror at han så slap for de 55K, men næh nej, dem ville de have alligevel, bare lige en lille historie hvordan tingene er underlige en gang i mellem

• #41   18. jan 2007 Sjov bror du har Ronnie?
    "MEN det jeg kunne huske var at <b>hun</b> skulle betale en afgift differance på 55000kr for at det var lavet om til en 1800,"

• #42   18. jan 2007 hehe TORE, der fik du mig, der skulle jo self have stået HAN

• #43   19. jan 2007 Det er da i aller højeste grad andres sag om nogen kører rundt på en cikel uden at betale afgiften på den, den afgift vi har på køretøjer er bla med til at lave de snoede veje som mange af os er så glade for, I mine øjne så er dem der kører uden afgift "licens snydere" de vil gerne med til festen men vil ikke betale for den.

Betal da den afgift, eller køb en kværn som du har råd til, ligesom vi andre gør.

• #44   19. jan 2007 Måske han/hun havde brugt de 55000 på en kønsskifte operation ?

• #45   19. jan 2007 Som Dennis (silkeborg) C skriver er der flere dele i det at bytte nr.plader om. Har lige talt med Århus politi om det.

1) Hvis ikke man har betalt afgift på køretøjet, bliver sagen oversendt til Told/Skat hvor man udover afgiften får en bøde. (mener det er enten det halve af afgiften eller det dobbelte af afgiften) For at undgå det skal man kunne fremvise attest på at man har betalt afgiften på køretøjet hvor stelnummer, årgang og km stand skal fremgå.

2) Hvis man tager en anden nr. plade og sætter på en ikke indregistreret MC får man følgende bøder for det:
    a) Føre et IKKE indregistreret køretøj
    b) Føre et EJ godkendt køretøj (syn)
    c) Kørsel uden forsikring
    d) Misbrug af nr. plade.

Alt i alt en ret bekostelig affære. Er dog ikke i tvivl om at den største bøde kommer fra told og skat.

• #46   19. jan 2007 Kan ikke se det fede i at køre en mc uden afgift.. helt ærligt.. Har mødt nogle knoldpander der kørte rundt på prøveplader eller med anden nummerplade på og ja..
    Er det ikke lidt respektløst? Hvorfor ikke holde sig til loven, betale det det koster eller købe noget som man faktisk har råd til, og så kan man med god samvittighed køre forbi hr. betjent og vinke til ham?

At der er andre ulovligheder såsom larmepotter osv.. ja okay, men dem har folk sq da betalt for :o)

Spurgte en fyr der kørte med prøveplader, hvorfor han gjorde det? "jaaaamen han havde da ikke råd til den fede mc ellers"
    Nej men så spar dog op, lån pengene el lign. Ellers er det sq nok ik meningen du skal køre på den!!!
    Hvorfor gør man det, jamen netop fordi man kan "blære" sig lidt mere.. Man er mere sej når man kommer på en stor maskine osv. MEN jeg mister bare respekten for det når folk ikke engang har betalt hvad det koster.. DET er jo ikke fedt!!
    Og de er jo vrikelig på røven hvis der sker et uheld, så er det jo ofte en del 100000 kr der skal ud af pengepungen(som nok ikke er der når man ik havde råd til mcén i første omgang)
    Svarer jo til man blærer sig med noget man har stjålet. (ja flot!!)
    Nå men det var bare min holdning. :o)

Så det korte af det lange.. Køb noget I har råd til eller nøjes med noget mindre - det giver sq mest respekt!

MVH Ane - som kun køber når hun har råd :o) (og pudser sin glorie lidt) he he

• #47   20. jan 2007 jeg ved ik med mc. men havde en kammerat som lavede det nr. på en bil han havde hentet.. og der skete ik andet en han fik en bøde på 1000kr.. og så ik mere..

• #48   20. jan 2007 Til Ane
    Jeg er helt enig med dig. Men jeg synes også den danske stat er nogle tyvknægte hvad angår den høje afgift.
    Men det giver jo ikke en ret til at se bort fra lov og orden.
    Hvad vis man ender i en ulykke uden nogen form for forsikring, det ville jeg nødig.
    Men der er jo også dem der tror at det kunne aldrig ske for dem.

Kommentér på:
Nu vil jeg vide det!

Annonce