1.996 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Nu må jeg køre hvad jeg vil! Nu må jeg køre hvad jeg vil!

Jeg bestod idag køreprøve i kategori A, og jeg må nu køre hvilken cykel jeg lyster! Og så endda på Majestætens fødselsdag, det bliver ikke større smiley

Vejen hertil har dog været lettere bøvlet. Som 19 årig (nu 22), tog jeg det gamle lille, og jeg troede blot der skulle gå de to år, for at jeg så kunne køre stor. Men så dukkede der lige en ny lækker EU lovgivning op! Så istedet for at kunne køre (lovligt) på min Honda VFR der blev købt i efteråret, måtte jeg lige til ny køreprøve, og så først her midt i April.... Det var længe at vente, helt afholdsmand har jeg nu heller ikke været...

Jeg ville bare lige dele min glæde med jer andre! God påske!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu må jeg køre hvad jeg vil!
  • #1   16. apr 2014 tillykke

• #2   16. apr 2014 Tillykke! Hvordan var køreprøven?

• #4   16. apr 2014 Køreprøven var magen til den jeg tog første gang. Først langsomt slalom, bremsning og kontrastyring på bane, og så kørte vi en tur, på max 20 min tror jeg. Han mente ikke det var nødvendigt mere, så det var fedt nok.
    Kørerlæren gav mig det indtryk at der vist var en del af de motorsagkyndige der også synes det var lidt latterligt at lade lovgivningen ramme bagud på folk der først var blevet oplyst andet.

• #5   16. apr 2014 Og tak for det! smiley

• #6   16. apr 2014 Stort tillykke smiley

• #7   16. apr 2014 Tillykke !
    Flot Viffer

• #8   16. apr 2014 What... Gælder loven bagud. Jeg har det gamle lille (taget i 08), og regner da med jeg automatisk har fået det store. Har du nogle links?

• #9   16. apr 2014 tillykke herfra også......gi gas og god påske mvh hc

• #10   16. apr 2014 Stort tillykke.. smiley
    Jeg glæder mig til det er mig, så jeg kan få luftet min nye cykel.. smiley

• #11   16. apr 2014 Tillykke, både til dig og Majestæten (mest til dig). Håber at du får mange gode timer med din lækre MC?

• #12   16. apr 2014 Puha, er ikke en af dem der er ramt af den nye lov
    http://www.motorcykelforum.dk/forum/f7/hvad-betyder-de-nye-regler-mig-20039/

PS. Stort tillykke til dig.

• #13   16. apr 2014 Beklager hvis jeg lige fik dig skræmt i et kort øjeblik, Alex Emil P! smiley

Tak for det folkens! Jeg er også overbevist om at Dronningen ville have været mere imponeret over min røde Honda end gardernes røde våbenfrakker idag, hvis jeg havde været et smut forbi Amalienborg smiley

• #14   16. apr 2014 Reglerne gælder jo som sådan heller ikke bagud da de ikke kan dette smiley De kan ikke tage de kørekort fra en som man allerede har fået, men da folk fra den gamle lille kategori ikke har fået det store endnu kan de godt ændre forud om man kan kalde det det smiley
    Ligger stadig selv på 34hk :b

• #15   16. apr 2014 Vi kan godt lege ordlege, men det ændrer ikke mit syn på det. Jeg synes helt bestemt at de er blevet ændret bagud, da loven har fået indflydelse bagud, på noget der ellers vil have været anderledes.

• #16   17. apr 2014 Skal man ud på vej igen når man skal tage fra A2 til A? Altså vise at man kan køre på vejen + at man også skal på bane???

• #17   17. apr 2014 min kone er også kommet i klemme med et 34hk kort.

jeg har skrevet med trafikordføren i Venstre og her er sidste svar derfra:

Kære Max,

Jeg skulle hilse fra Kristian Pihl Lorentzen og takke for din kærkomne mail.

På baggrund af din henvendelse har han stillet følgende udvalgsspørgsmål til justitsministeren:

Ministeren bedes redegøre for årsagen til, at der ikke er blevet oprettet en overgangsperiode for dem, der er kommet i klemme i forhold til de nye regler, da de tog deres kørekort til lille motorcykel (maks 34 hk) i eksempelvis 2011 og står til opgradering fra lille motorcykel (maks 34 hk) til ubegrænset i år 2013 og 2014, så de automatisk får det ændret?

Det bliver spændende at høre ministerens svar.

Du må have en rigtig god dag.

Med venlig hilsen

Mia Josiassen

Politisk assistent for
    MF Kristian Pihl Lorentzen
    og Kommunikations-medarbejder for
    MF Henrik Høegh

• #18   17. apr 2014 Og jeg tænker at jo flere der har problemet jo bedre, det er vel en tanketorsk fra justitsministerens side.

• #19   17. apr 2014 Tillykke med det og håber du får mange gode ture på det røde lyn smiley

• #21   17. apr 2014 Max når du en gang får svar må du meget gerne smide det op smiley har en lillebror der os er i klemme smiley
    Og stort tillykke med kortet! Ud og giv den gas smiley

• #22   17. apr 2014 det skal jeg nok

• #23   26. apr 2014 Jeg har lige snakket med en kørelærer for at høre hvad det kostede at opgradere til stor ged, kørelæreren sagde at det er spild af penge, for min kone har allerede til stor. Hvis hun havde taget kortet efter de gamle regler (altså før jan 2013) så skete opgraderingen af sig selv som de gamle regler var. Men så sagde hun også at når min kone var over 26år da hun tog prøven,så kunne hun slet ikke "kun" få til 34hk selvom hun tog på lille. Så er det automatisk stor mc på kortet.

Kørelæreren vil endda betale bøden.

Hun sagde at min kone bare skulle rette henvendelse til kommunen og forklare dem fejlen. så vil hun få ændret kortet til stor mc kvit og frit.

• #24   26. apr 2014 Jeg har selv haft fat i en kørelære der også var 100% overbevist i sin sag, og alligevel tog fejl. Du skal hvert selv undersøge det.

• #25   26. apr 2014 ja. Fruen prøver kommunen i næste uge

• #26   26. apr 2014 Nu vil jeg bare lige for en god ordens skyld gøre opmærksom smiley

De er ikke EU der er at bebrejde for de nye regler i Danmark.

Det er rådet for sikker trafik og det danske parlament som helhed, med undtagelse af Kim Christiansen og enkelte andre, der er at bebrejde for det inkohærente makværk til regelsæt man har indført.

Mvh

Kommentér på:
Nu må jeg køre hvad jeg vil!

Annonce