Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra MC kørekort A1 til A kørekort
  • #1   20. apr 2016 Hej,
    Ja du skal op til ny teori og køreprøve.

• #2   20. apr 2016 Synes jeg har læst, at jeg kan slippe for teoriprøven og skal til køreprøven?
    Men hvem kontakter jeg? Vil da gerne lige have et par timer på en stor MC inden køreprøven.

• Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    mar 2016

Følgere: 128 Emner: 22 Svar: 45
    #3   20. apr 2016 Hvis du tog for 3 år siden, kunne du så meget vel og passe ikke gå uden om de regler? Og have taget kortet på de gamle regler?

• #4   20. apr 2016 Kontakt en kørelærer, han må vide det.

• #5   20. apr 2016 Nej jeg var de første som skulle kører på de nye regler ...

Ja jeg må kontakte en kørerlærer

• #6   20. apr 2016 Kun køreprøve.... Men er det A1 eller A2 du har?Du skriver mellemkort og A1, det hænger ikke sammen?

• #7   20. apr 2016 Hov mener selvfølgelig A2 !

Jeg har det til mellem mc smiley

• #8   20. apr 2016 Super. Lægeerklæring, kontakt en kørelærer, et par køretimer og så op. Prøven er nøjagtig som første gang, bare på en større mc...

• #9   20. apr 2016 SUPER!! Tusinde tak for hjælpen smiley

• #10   20. apr 2016 Yes, kun køreprøve skal der til. Få en lægeerklæring og kontakt kørelærer og sig du gerne vil opgradere kortet til kat A. smiley

• #11   20. apr 2016 >Lægeerklæring, kontakt en kørelærer, et par køretimer og så op. Prøven er >nøjagtig som første gang, bare på en større mc...

Nu må det sgu snart stoppe!

-Lægeerklæring 500,-
    -"Skulle du have brug for ekstra kørelektioner koster disse 500,- pr. kørelektion." 500,-
    -Praktisk prøve til stor motorcykel og almindelig bil med stort påhængskøretøj: 280 kr.
    -Nyt kørekort 130,-

Minimum 1400 kr!! Jeg har allerede givet det hele to gange og nu en tredje. 2 år uden uheld men nej nej, vil jeg rykke op til 52 heste så koster det 1400 kr.

Det værste er, at jeg ikke har 1400 kr. Så det bliver til september når jeg fylder 24.

Rimelig godt træt af alle de regler og gebyrer.

• #12   20. apr 2016 Ja det løber godt nok op...
    smiley

• #13   20. apr 2016 Det må man sige.

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #14   20. apr 2016 Fik at vide af min kørelære, at man skulle regne med at smide 2500kr (!?) til en opgradering af MC kortet
    Om det var fordi han var en blodsuger eller ærlig skal jeg ikke kunne sige, men dyrt det lød det smiley

• #15   20. apr 2016 Det virker bare helt latterligt? Jeg har jo gennemgået al undervisning - og nu har jeg kørt en stor MC før (ups), og så stor forskel er der altså heller ikke .. Forstår ikke problemet...

• #16   20. apr 2016 Der er en reklame fra en ren MC køreskole her på siden med en masse god info

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #17   20. apr 2016 Jeg kørte Kawasaki er 5
    Da jeg tog kørekort til 125 smiley
    Men nej det giver ingen mening

• #19   20. apr 2016 Jeg ville også regne med 2500 fremfor 1400... Der skal også bookes tid til manøvrebanen, den koster også

• #20   20. apr 2016 Ja, de "nye" regler er dybt latterlige. Og igen igen er Danmark det eneste land med sær-regler indenfor et område.
    Dette sidder jeg og siger selvom reglerne ikke har betydning for mig, da jeg er over 24 og tog kortet for mange år siden - men stadig jeg føler fandme med jer unge mennesker.

• #21   20. apr 2016 Ja kan godt se, at jeg skal være endnu mere forarget.

http://www.lisbeth.dk/korekort-priser-herning/priser-motorcykel/opgradering-mc-korekort.html

2500 lyder vist rimeligt, for der skal nok komme flere udgifter så som mad, pasfoto og papirer.

Det syntes jeg dælme ikke er godt nok. Hvorfor køreprøve hvis man klarer baneøvelserne og omvendt? Det burde da ikke være svært at se, om man kan håndtere en stor MC eller ej efter det første kvarter.

• #22   20. apr 2016 faktisk koster et stort MC kort for en 18 årige der tager den lange vej omkring 15000 kr, hvis han vel og mærke består ALT første gang, og ikke har brug for ekstra timer.

De prøver virkelig at få de unge til at undgå mc'er smiley

• #23   20. apr 2016 Thunder: Du har helt ret. Men Danmark er langt fra det eneste land som generelt ikke kan lide MC'er. En 18 årig har ingen problemer med at køre fars Audi A4 eller endnu hurtigere biler. Men nej, nej - max 18/34 HK.

Det er måske fair nok at komme til prøve (én af dem - bane eller køreprøve) hvis man ikke har kørt MC fra 22 til man bliver 24. Nu har jeg bare ikke haft andre transportmidler så jeg har kørt nærmest hver dag - uden et eneste uheld.

Det er forrykt.

• #24   20. apr 2016 Man burde ikke skulle op til ny prøve. Man skulle bare dokumentere at man havde haft MC i 2 år, og kørt x antal km, og så fik man det opgraderet automatisk.

Det er en blanding af forrig regler og nuværende regler.

• #25   20. apr 2016 Er der nogle som ved, om man automatisk får stort kørekort (A) når man fylder 24 uden at skulle til prøver mv.?

• #26   20. apr 2016 #25
    Det gør man ikke.

• #27   20. apr 2016 Seriøst? Så får jeg en ekstraudgift på 2500 fordi jeg tog kortet inden 24 hvis jeg ikke vil køre 34 HK motorcykler når jeg bliver 50 år?

Så al den erfaring jeg har fået på en mindre motorcykel er IKKE en fordel? Det simpelthen bedre at komme helt grøn ud fra køreskolen og sætte sig på en 120 HK supersport? Selvom vi begge to er 24 men jeg tog kortet som 22 årig?

Politiets kørekortafdeling har lukket om onsdagen. Hold nu op.

• #28   20. apr 2016 Har læst lidt rundt omkring og ja, 2500 kr for at tage A2 og derefter rykke op til A lige meget om man er 24 eller 42.

Find bare kasse et, det koster ca. 2500 kr.

Håber du har råd Simone R.

• #29   20. apr 2016 Tog MC kort for 30 år siden, på en Honda 750 F
    Har kørt on-off siden
    Først på en MZ ETZ 150 og senere Honda 400 F

Mit kort er stemplet med B + A1
    Fik at vide af en kørelærer at jeg bare skulle gå op på borgerservice og få det fornyet og så ville det autimatisk blive ændret til B & A

Kan det virkelig passe ??

• #30   20. apr 2016 Her er svaret fra Preben fra KørNord

profilbillede
  • #31   20. apr 2016 VW Golf Mk1 1056HP vs Yamaha R1 182HP

https://www.youtube.com/watch?v=GVpj_lof6Us

• #32   20. apr 2016 Jeg har heldigvis råd - føler mig bare bestjålet!
    Jeg har haft MC lige siden den dag jeg fik MC kort til mellem klasse og jeg har kørt på den stort set hver dag siden - jeg har 3 års erfaring og er fyldt 24!

Jeg synes det ville være fint med en køreprøve på vej i sådan 15-30 min. ja og så er det dét!

Det er KUN for at hive folks penge op af lommen!
    Øv hvor er det frækt!

• #33   21. apr 2016 Det er så derfor at jeg ventede med at tage kørekort til jeg blev 24 så jeg kunne slippe udenom alle de lorte regler og ekstra regninger...
    Så jeg er helt ny på mc på en R6, fed cocktail smiley :D smiley

• #34   21. apr 2016 Min kørerlærer siger at det vil koste omkring 1600 kr., men ved selvfølgelig ikke om det er dyre på Sjælland smiley

• #35   23. apr 2016 tag en tude kiks.

• #36   23. apr 2016 @Johnny a

Velformuleret konstruktivt indlæg du kommer med der! Bidrager meget til debatten - for man debattere vel på et forum? Enig?

• #37   23. apr 2016 Du KUNNE også prøve at sige på borger service at du har mistet dit kørekort, du KUNNE være heldig at du pludselig havde til alle kategorier MC..

• #38   24. apr 2016 @Aze
    Tjek lige mit billed svar #30

• #39   24. apr 2016 Nå for helve, superduper smiley Når der er så mange indlæg magter jeg sgut lige at læse det hele igennem smiley

• #40   24. apr 2016 Lige til OBS har været oppe til prøve til stor i tirsdags! Det er flere kørelære som ønsker lægeerklæring.. MEN det er altså ikke nødvendigt, jeg skulle ihvertfald ikke bruge det.

• #41   24. apr 2016 Stop nu. Enten havde du en lægeerklæring i systemet der er under 3 måneder gammel. Eller også er der sket en administrativ fejl.
    Der ER krav om lægeerklæring.

Eller også er det noget vi kørelærere og lægerne har fundet på i fællesskab, og så deler vi overskuddet i flyveren på vej til Panama!

• #42   24. apr 2016 Det er over 2 år siden jeg har taget kørekort. Dengang til trailer og der må jeg ærligt sige jeg ikke kan huske om der skulle lægeerklæring til smiley .... Men min kammerart gjorde da nøjagtigt det samme ? også uden læge besøg...

Kommentér på:
Fra MC kørekort A1 til A kørekort

Annonce