Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reservedele fra USA
  • #1   15. feb 2005 Du risikere at det ryger i tolden, så får du lagt, ihvertfald moms oven i

• #2   15. feb 2005 Men prøv at skriv en mail til dem inden og hør om de vil sende det som en gave, så kan det nogen gange gå

• #3   15. feb 2005 Får man også momstillæg hvis man køber div. ting fra Tyskland ?

• #4   15. feb 2005 Kan ikke huske hvordan reglerne er for EU lande, men tror de kan findes på told og skats hjemmeside

• #5   15. feb 2005 Med hensyn til USA, har det noget at gøre med om det er nye eller gamle reservedele....
    Jeg er ikke blevet busted endnu...
    Inden for EU kommer du kun til at betale momsen i det land du køber i...

• #6   15. feb 2005 Køber man dele fra et land uden for EU skal der vel bare betales told og momsen betaler man vel i det pågældende land man køber delene i???

• nyg
    nyg Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 13
    #7   15. feb 2005 Jeg fik i et svar fra told & skat at vide at der er en generel toldsats på motorcykeldele på 4,7%, men de henviste samtidig til en hjemmeside hvor told på fx udtødninger angives til 10%.

Svaret er som følger:

ToldSkat København kan oplyse, at toldsatsen for reservedele til motorcykler generelt er 4,7 %. Tolden beregnes af fakturaprisen inkl. fragtomkostninger.

Momsen (25 %) beregnes af fakturaprisen inkl. fragtomkostninger og told.

Du kan selv finde de nøjagtige varekoder og toldsatser på internetadressen vita.toldskat.dk (uden www).

Det ville derfor nok ikke kunne betale sig at købe store ting der er dyre i fragt.
    Ex. et sæt bolt-ons til min MC 600,-USD +ca. 100,-USD fragt + 10% told (70,-USD) + DK moms 25% (192.50USD) I alt 962,50USD

Men det må selvfølgelig bero på en sammenligning af Dansk, Europæiske og amerikanske prise, og en vurdering af om man tror man er 'heldig' i tolden... der er fx ikke told på gaver...?!

• #8   15. feb 2005 Henrik har ret.... smiley

Men det med gave, har jeg erfaret at ikke mange amerikanske virksomheder gider. Det du skal gøre er at få sendt den privat enten via af en bekendt i usa eller en medarbejder i den biks du handlere med (det har jeg gjort flere gange) og så få dem til at mærke den gave. Så der ikke er spor af at det er en forretning der sender til dig smiley

Erik

• #9   15. feb 2005 nu er det ikk helt det samme,

MEN jeg er sluppet gennem tolden, uden det der gave haløj, med i alt 7 guitarer og der er "samme" regler med 25% osv, men det var godt nok brugt ved ikk om det har noget at sige..

• #10   15. feb 2005 Jeg tror jeg tager chancen, delen jeg skal købe koster 135 usd + 20 usd i fragt har de skrevet til mig og de er ved at finde ud af om de kan sende den som en gave.

Og jeg takker for svarene. ;o)

Kommentér på:
Reservedele fra USA

Annonce