3.568 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Yamaha mt09 ecu flash Yamaha mt09 ecu flash

Hej..
Vil høre om der er nogle som har fået flashét deres ecu og efterfølgende har været til service??

Grunden hertil er at jeg overvejer udstødningssystem og ecu flash men hvad sker der med ecuén når der sættes computer på ved service?? vil den "melde fejl", slette flashét også sætte den tilbage til standard!!

Ingen forhandlere kan/vil oplyse om erfaringer med dette og jeg vil jo nødig miste det pga en opdatering ved et kommende service..

Nogen erfaringer på området???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha mt09 ecu flash
  • #1   3. apr 2016 De sætter da ikk en computer til din maskine smiley

Måske hvis det er en nyere bmw

• #2   3. apr 2016 hvis det er et seriøst værksted gør de. Evt. Fejlkoder skal jo udlæses;0)

Thomas, kan du ikke få flash filen med på en usb. Så kan den læses i ecu'en igen.

Du er godt klar over at de 5 års garanti ryger???:D

• #3   3. apr 2016 Er det Fv der skal lave det? Han må da helt sikkert kunne rådgive dig:0)

• #4   3. apr 2016 Mikkel K: den med usb havde jeg også tænkt..og skulle man så forbi der hvor man har fået lavet det og genindlæst , kunne vel ordnes til en fair pris!!

Mht garanti så ryger den vel også hvis man monterer en anden udstødning uanset mærke!!! Det er jo derfor yamaha har lavet en sammen med akrapovic så man beholder garantien. Den lyder dog ikke af meget mere end standartpotten og koster jo boksen..en racing line som flere har monteret koster jo nærmest 2/3 og lyder af mere..

• #5   4. apr 2016 Angående potten, så har jeg fået følgende at vide fra de 2 yamaha forhandlere jeg har talt med.
    Så længe det ikke kan påvises at potten er direkte skyld i en evt. Fejl, betyder det intet.

Dertil tager det en halv time at skifte tilbage i tilfælde af at den skal på værksted til garanti rep.

Angående Ecu'en, så er det jo et størrere indgreb i hvordan mc'en opføre sig. Uanset om den reflashes tilbage til standard, vil det altid fremgå af Ecu'en har været "pillet" ved.

Jeg står selv med samme "dillemma". Har skiftet udstødningen på min Tracer, men har droppet Ecu flashet af samme grund.

Men om det er det "rigtige" at gøre ved jeg ikke, de kan sikkert sagtens finde på at give potten skylden hvis affjedringen fejler alligevel smiley

• #6   4. apr 2016 Da jeg spurgte min lokale forhandler, fik jeg at vide, at så længe der ikke blev foretaget endet end ECU flash så skulle det ikke være et problem. Det var kun såfremt der blev foretaget fysiske ændringer som fx åbning af luftfilter kasse eller lign.

• #7   4. apr 2016 Hej Kasper.
    Det er interresant, men det er vel egentlig også lidt op til de forskellige værksteder hvor meget de vil "se igennem fingre med"

Hvem er din lokale? Svar evt i pb smiley

• #8   4. jan 2017 Jeg er også ret fristet af det med at få åbnet boksen+kn i også en flash smiley Tror MT'en kommer til at gå super godt bagefter.
    Men er i hoppet helt fra`?

• #9   9. jan 2017 @Nikolai
    Jeg havde min forbi FV sidste forår og kan kun anbefale det

Kommentér på:
Yamaha mt09 ecu flash

Annonce