3.568 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Yamaha mt09 ecu flash Yamaha mt09 ecu flash
Hej..
Vil høre om der er nogle som har fået flashét deres ecu og efterfølgende har været til service??
Grunden hertil er at jeg overvejer udstødningssystem og ecu flash men hvad sker der med ecuén når der sættes computer på ved service?? vil den "melde fejl", slette flashét også sætte den tilbage til standard!!
Ingen forhandlere kan/vil oplyse om erfaringer med dette og jeg vil jo nødig miste det pga en opdatering ved et kommende service..
Nogen erfaringer på området???
0 synes godt om
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Måske hvis det er en nyere bmw
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 229
Thomas, kan du ikke få flash filen med på en usb. Så kan den læses i ecu'en igen.
Du er godt klar over at de 5 års garanti ryger???:D
jun 2006
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 138
Mht garanti så ryger den vel også hvis man monterer en anden udstødning uanset mærke!!! Det er jo derfor yamaha har lavet en sammen med akrapovic så man beholder garantien. Den lyder dog ikke af meget mere end standartpotten og koster jo boksen..en racing line som flere har monteret koster jo nærmest 2/3 og lyder af mere..
jun 2006
Så længe det ikke kan påvises at potten er direkte skyld i en evt. Fejl, betyder det intet.
Dertil tager det en halv time at skifte tilbage i tilfælde af at den skal på værksted til garanti rep.
Angående Ecu'en, så er det jo et størrere indgreb i hvordan mc'en opføre sig. Uanset om den reflashes tilbage til standard, vil det altid fremgå af Ecu'en har været "pillet" ved.
Jeg står selv med samme "dillemma". Har skiftet udstødningen på min Tracer, men har droppet Ecu flashet af samme grund.
Men om det er det "rigtige" at gøre ved jeg ikke, de kan sikkert sagtens finde på at give potten skylden hvis affjedringen fejler alligevel
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 200
jun 2006
Det er interresant, men det er vel egentlig også lidt op til de forskellige værksteder hvor meget de vil "se igennem fingre med"
Hvem er din lokale? Svar evt i pb
mar 2007
Følger: 44 Følgere: 39 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 362
Men er i hoppet helt fra`?
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 200
Jeg havde min forbi FV sidste forår og kan kun anbefale det
Yamaha mt09 ecu flash