1.418 visninger
|
Oprettet:
Carsten R1 4ever
Tilmeldt:
5. jun 2005 Følger: 18 Følgere: 106 MC-er: 2 Annoncer: 3 Emner: 154 Svar: 98
Tilmeldt:
5. jun 2005 Følger: 18 Følgere: 106 MC-er: 2 Annoncer: 3 Emner: 154 Svar: 98
Kawa H2R på rullefelt :) {{forumTopicSubject}}
http://www.legendarymotorcycle.com/news/477/insane-300-horsepower-kawasaki-h2r-spitting-flames-on-dyno
300 HK siges det.
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
https://www.youtube.com/watch?v=HLpTrgEfbis
aug 2012
Emner: 11 Svar: 278
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 239
feb 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Men ellers så er der jo H2 som godt må komme på vejen
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
#5 Fordi med en turbo har du ikke trækket helt fra bunden og samtidig bør du også optimere resten af cyklen til den højere effekt. H2 et allerede bygget til 300+ HK
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 641
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Har folk råd til den må de da selv om det, den er skide hurtig og har et bundmoment i særklasse af sportscyklerne
Jeg kan godt lide den, udover standard udstødning. man kan også godt få en H2R på plader. Køb H2R motor delene og prop i H2'eren og få den tunet ind. bom. H2R på plader..
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
ZX-10R vs H2
Stort set lige hurtige når de begge er i deres powerband...
Bundtræk? H2 med trykladning har mindre Nm(dvs. HK) under 7000 RPM end KTM 1290 Super Duke R.
.
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
Derudover levere en række4 sit moment langt senere end en V2, og tager væsentligt flere omdrejninger...
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
du tager Nm ved et givet RPM og derved får du HK. derfor er Nm hk,
Hk er bare en unit som giver et overblik over brugbar energi.
Ja v2 levere fra bunden til de peaker ved ca. 9000 rpm mod R4´s 12-13.000 rpm.
Derfor hvis man synes H2 har alt for syg bundtræk så skulle de prøve en højtydende V2.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 135
og da Nm x rpm giver hk kan man se på en dynochart at i bunden hvor motoren har mest Nm yder det ikke højst hk(dvs. højst acceleration/topfart/energi)
det sker først ved højere rpm.. er det pga. hk først virker deroppe ?
Nej, efter som rpm stiger og Nm ikke falder hurtigere end rpm stiger, så får man flere hk.. men når man er kommet rigtig højt oppe i rpm og Nm for alvor er begyndt at falde, kan man se at hk flader ud.
f.eks en formel 1 motor på ca. 3liter, den yder 800 hk og 350 Nm... det virker helt forkert at have så mange hk og så lidt Nm.
Tag så en BMW M3 motor, den yder f.eks 350 Nm og 300 hk ved 6000 rpm
Hvis den motor kunne være super effektiv ved højere rpm(volumetric efficiency) så den kunne smide det samme Nm ved 6000 rpm ved 12000 rpm, jamen så ville den have 600 hk.. og igen ved 18000rpm(F1 RPM) 900 hk.
Tager du så og smider den F1 motor i en meget lav gearing 1:10 så vil den have 3500 Nm ved 1800 rpm(output gearkasse, motoren drejer stadig 18.000 rpm) og den vil kunne trække som en lastbil.
Hvis man skal skære det ud i pap så er Nm hvor hårdt du træder i pedalerne på din cykel.
RPM er hvor hurtigt du træder.. og hvis du træder rigtig hurtigt og hårdt så får du mange hk... men du får også kortere tid til det, og til sidst kan du ikke træde lige så hårdt ved høje RPM så falder hk.
Find hvilken som helst dyno kurve med hk og torque(ft. lbs) og se om de ikke krydser hinanden ved præcis 5252 rpm.
Hestekræfter = (torque * RPM) / 5252
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
#13 Jeg har kørt Super Duke og Panigale 1299 og må sige at H2 har et noget vildere træk fra bunden. Så hvis du syntes en stor V2 har et vildt bundtræk skulle du bare prøve en H2
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
"skulle du bare prøve en H2 "
Med mindre du er frisk på at give en tur, så er det noget P at lukke ud.... Og NEJ du behøver ikke frygte at JEG ikke betaler hvad jeg splitter ad
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Kawa H2R på rullefelt :)