{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Vedr. marked {{forumTopicSubject}}

Nogle af jer er bekendt med sagen om det "dyre" dæk (et pilot power bagdæk 180 til 1500)

En admin skrev i tråden: "Bare for god ordens skyld: Hvad folk vil sælge deres ting for, står dem frit for. Hvis man ikke har andre kommentarer til en annonce, end at varen er for dyr - eller for billig, for den sags skyld - så burde man nok bare helt undlade at kommentere sagen. Markedet er ikke et diskussions-forum - det er en handelsplads...."

Vi hænger forhandlere ud for at tage overpris for service, reservedele eller motorcykler for den sags skyld.

Vi har et forum hvor man kan få hjælp til diverse ting vedr. motorcykler.. Deriblandt hvor man finder billige dæk.

Vi har et godt sammenhold og ønsker det bedste for hinanden, personligt vil jeg gøre alt for at hjælpe en mc-kammerat der er ved at købe katten i sækken.

Fortæl mig venligst hvorfor det er forkert at hjælpe hinanden i markedet på MCG, med lige netop at sørge for at ingen køber katten i sækken...

Til sidst vil jeg sige at, ja, man må selv bestemme hvad man vil sælge sine egendele til, men hvis man tager overpris synes jeg kun at det er fair at man gør evt. MCG brugere opmærksom på at det fås billigere andetsteds!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. marked
  • #1   29. nov 2006 mikael P: Jeg synes at du misser pointen.. Du siger med andre ord samtidig at hvis jeg kan sælge en anden mcg bruger en r6 til 200.000 så synes du bare at det er sur røv for ham der køber den? overdrevet er det, men pointen er at du siger at det er ok at tage røven på andre brugere. For vi ved godt begge to at et splinternyt pilot power du køber hos en forhandler med returret og hele lortet koster mindre end 1500.

• #2   29. nov 2006 Som Mikael P<

• #3   29. nov 2006 Ville gerne høre hvor mange der egentligt har betalt det der blir forlangt i en privat annonce, plejer da selv at ville handle både når det gælder salg og køb. Manden har vel bare lavet plads til at der handles og så der er plads til det uden at sætte penge til ved det......

• #4   29. nov 2006 Steffen: Jeg tror du har ret i det du antyder.. altså at folk ser forskelligt på hvad der er moralsk "rigtigt" Og jeg må også bare konstatere efter at være blevet inspireret af dit indlæg, at ik alle er lige enige om hvor meget kammerater vi er på mcg. Tror næppe der er nogen herinde der ville tjene en 50'er på en af deres egne venner eller familie. Eller er der? hehe

• #6   29. nov 2006 Erik F: Måske har du ret. Men spørgsmålet i denne tråd er kort og godt: "Kan man tillade sig at skrive i en annoce at varen kan fåes billigere et andet sted?"

Hvor nogen mener: NEJ

Og andre mener: JA, vi er her jo for at hjælpe hinanden

• #7   29. nov 2006 @ Steffen:

Det jeg stiller spørgsmålstegn ved er hvad ret har vi andre i at stille spørgsmålstegn ved den pris han sætter? Dækket er hans..! Det modstrider mod mine principper, og vi er ude over vores privatsfære og inde over hans!!!

Hvis jeg valgte at købe det fjernsyn, så ja - det er mit valg, og valg har en konsekvens..

Har betalt 8.500 for min læder dragt, og med den viden jeg har nu, kunne jeg sikkert have fået den til det halve på nettet eller i udlandet, men jeg valgte at købe den herhjemme til "fuld" pris, men jeg har aldrig tudet til nogen over det, eller stillet op nede ved forhandleren og bedt om penge tilbage.. Igen valg og konsekvens..

Derudover syntes jeg at det er grotesk at det er denne annonce der hives frem.. Tror der er folk der har tjent mere end en halvtredser ved at sælge herigennem.. Og har oplevet eksempler hvor foilk har forsøgt at bondefange og snyde hinanden, og det er ikke ok..!

• #8   29. nov 2006 Hørt Strada..

Og ja, jeg har tjent penge på min familie, og venner, som de ligeså har på mig - men vi har alle følelsen af en god handel..!

• #9   29. nov 2006 Strada: Jeg synes det er virkelig ærgeligt at du som hjælpe-admin gør MCG til en upersonlig web-side, jeg håber at de fleste herinde ser MCG som særdeles personlig.. Hvor mange af jer har ik fået nye venner herinde?

• #10   29. nov 2006 Nicolas: Hvori ligger hjælpen at ødelægge noget for sælger... Han er jo også en motorcykelist og bruger af galleriet. Må han ikke få hjælp med at gøre en god handel?

Jeg skriver kun på en annonce hcis det er en jeg er interesseret i, eller hvis der er givet fejlagtige oplysninger i annoncen. Såsom en RC24 der bliver solgt som en 1992 model.

/
    Jesper

• #11   29. nov 2006 Allan: Vi deler ik synspunkt.. Kan kun genstage mig selv og sige at der er stor forskel på en personlig handel (fx gennem mcg, for mig i hvert fald) og så en upersonlig handel (altså forhandler)
    Jeg ku aldrig dræmme om at tjene på en "personlig handel"

• #12   29. nov 2006 Nicholas: Ja det er i visse tilfælde en personlig side. Derfor har vi mulighed for vennelisten, og har da også mødt nogen personligt herfra. Men jeg er ikke personlig med alle mange tusinde brugere herinde. Der sælger jeg gerne min MC for mere end hvad en ven skal give for den.

/
    Jesper

• #13   29. nov 2006 Jesper: "Nicolas: Hvori ligger hjælpen at ødelægge noget for sælger... Han er jo også en motorcykelist og bruger af galleriet. Må han ikke få hjælp med at gøre en god handel?" Come on..! det svare til at jeg også skal hjælpe en god ven med at begå bankrøveri... hvis du forstår hvad jeg mener.

• #14   29. nov 2006 Jesper: Nu er en vennepris som regel også en pris der ligger langt under den vejledende udsalgspris. Og fair nok at du har et andet synspunkt, men hvis man er villig til at tage røven på andre, så kan man vel heller ik blive sur over at andre "tager røven" på en (altså ved at ødelægge det for dem) det finder jeg yderst db-moralsk!

• #16   29. nov 2006 Nicholas: Nej, kun hvis din gode ven også kører MC... ;o)
    Kan ikke se hvorfor den ene mc-ist skal have mere hjælp end den anden til at gøre en god handel. Hvis der var en der havde valgt at give 1500,- for dækket og var tilfreds med prisen, så føler begge parter de har gjort en god handel. Ik?

• #17   29. nov 2006 strada: Vi deler på ingen måde synspunkt.

• #19   29. nov 2006 Er enig med strada her.

Desuden... "Personlig side" er noget i tillægger siden. Den er lige så upersonlig som dba og andre sider, hvis i spørger mig. Se lige alle reklamerne på siden...

Men hvis jeg skal forstå jeres tankegang(Jer der er personlige), så svar mig lige på det her jeg har tænkt lidt over:

Vil det sige at, hvis jeg sætter prisen "fair", som i vil betegne det... Så vil i afslå fra at handle om prisen? Altså i vil betale den pris der er sat og ikk en daddel mere eller mindre?
    For sådan må det jo så blive. Hvis man ikke kan sætte en lidt høj pris, som er til at forhandle. Ja, så kan køber heller ikk begynde og "prutte" om prisen. Er det rigtig forstået?

Den har jeg bare svært ved at æde. Jeg tror nu køber altid vil prøve og byde nogle kroner lavere end den fastsatte pris.

Om det så er et helt nyt produkt eller brugt for den sags skyld... Så tror jeg altid køber vil prøve og forhandle... Jeg ved jeg ville.

• #20   29. nov 2006 Jesper: Vi kan blive ved med at smide eks. i hovedet på hinanden og vi kommer lige langt af den grund. Jeg mener at jeg har ret til at hjælpe nogen som jeg føler at jeg har en tilknytning til..

• #21   29. nov 2006 Nicholas: Det har intet at gøre med at tage røven på nogen. Der er jo ingen listepris for brugte MC (i mit tilfælde), og hvis jeg med en fremmed køber bliver enig om at en MC jeg har til salg skal koste 25.000,- så er det markedprisen for netop den ene MC, for der findes så ikke en der er magen til. Hvis jeg så selv har givet 15.000,- for den samme MC 1 år tidligere, har det ikke noget at gøre med den salgspris jeg skal udbyde den til. Men det betyder jeg stadig med penge på lommen kan sælge den til en ven for 22.000,- hvis han vil give den pris for den. Det er de kræfter markedet operere med, udbud og efterspørgsel og fælles indgået priser mellem køber og sælger.

Hvis du om et år vil sælge din R6 for 100.000,- og en køber så siger til dig at det er en dårlig handel for ham og kun vil give 85.000,- for den, så siger du enten til ham han kan få den for 99.000,- eller finde en anden...

/
    Jesper

• #22   29. nov 2006 @ Nicholas:

Vi behøver ikke at dele synspunkt!!

Og er ganske godt tilfreds med mit, hvis det betyder at man syntes det er ok at poste i en andens gallerist's salgsannonce at han er for dyr, og klandre ham for det, samt hænge ham ud i forummet for skide 50 kr..!

Hvis ikke det er ukammeratligt så ved jeg ikke hvad..... 1.500 var jo forfanden på ingen måde en ublu pris.. Ring til alle forhandlere og spørg på prisen på et sådant dæk du vil ikke kunne få det til den pris ved 5% af dem - garanti eller ej.. Desuden ved jeg lidt om garanti regler - hvor ofte vil du komme ud for at kunne reklamere over et dæk - det er en sliddel..!

Der findes da være end ham blandt salgsannoncerne

• #23   29. nov 2006 Strada: For mig så er MCG et sted hvor motorcyklister mødes, jeg har fået mange venner herigennem og er blevet introdukceret til mc-kulturen herfra. Efter at have fundet ud af hvor godt det her samfund egentlig fungere er jeg blevet vild med det. Fx så er motorcyklister altid venlige hvis de ser en anden mc-ist.. Vi stopper og hjælper hinanden hvis man ser at en holder i vejkanten, jeg får hjælp i udlandet når jeg ik kan finde vej og man kan gå hen til en fremmed mc-ist og tale med ham uden at han tænker "sikke en idiot".. For mig så er alle mc-ister blevet en form for fællesnævner for mig (ligesom hvis man er dansker og møder en dansker i afrika, så er man også yderst hjælpsom hvis den anden har brug for hjælp)

Derfor mener jeg at jeg har ret til at "hjælpe" andre mc-ister OGSÅ når det gælder at holde dem fra bondefangeri, selvom det er mildt.

• #24   29. nov 2006 jesper: Du snakker om udbud efterspørgsel nu... listeprisen på dækket er jo netop under 1500. mit svar står lidt mellem dine linjer.

• #25   29. nov 2006 Allan: Jeg er sådan set ligeglad med hvor slemt det er (hvor meget bondefangeri det er) det handler om at jeg gør en evt. mc-buddy herindefra opmærksom på at det fås billigere andetsteds.
    Jeg har aldrig snakket om garenti, jeg har snakket om returret. og det har man hos en forhandler.

• #26   29. nov 2006 @ Nicholas:

Du begynder at gå mig på nerverne - listeprisen for et sådant dæk i DK er over 2.000 kr. tro mig.! Med det sagt er der ikke meget du kan handle med som med dæk, grundet den hårde konkurence fra udlandet og internettet..

Men du vil stadig ikke få mere end max 5% af de danske forhandlere til at sælge til under 1.500..!

• #28   29. nov 2006 Allan: Du kan købe dækket leveret til din dør for under 1400. med garenti, returret og leveret til døren. om forhandleren er dansk eller ej kan sgu være lige meget.

Find forresten lige en forhandler til mig der sælger et pilto power dæk i samme størrelse til over 2000 kroner.

• #29   29. nov 2006 Steffen - Fair nok. Jeg har bare altid været ude for at køber har "skambudt". Nok fordi prisen var lidt høj. Men jeg havde forventet det og derfor sat lidt til prisen.

Kan være det bare er en normal ting herover vestpå, for jeg kender ingen, der ikk gør det.

• #30   29. nov 2006 @ Nicholas:

Okay - returret så, hvis du tror det bliver bedre af det - tværtimod det bliver det kun være af! når du har kørt 500 meter er der ingen der tager et dæk retur, men kommer der en boble efter 2.000,s der sikkert forhandlere der vil hjælpe..

Hvis du er så blåøjet at du tror qt alle 10.000 brugere her er din mc budd og vil sælge alt til dig til nettopris, so bee it..!!

Stadig mangler du at svare på mit spørgsmål.. Hvad ret har du eller andre til at sætte spørgsmålstegn ved pris HAN sætter for HANS dæk i HANS annonce??????????

Ja gu skal vi hjælpe hinanden, og jeg hjælper min del, og det er der også folk herinde der har oplevet helt uden beregning..

Men at vi alle skal rende rundt som naive og BEDRE VIDENDE har jeg ingen interresse i at deltage i..!

• #31   29. nov 2006 Strada: tak for latterliggørelsen, vi to har ik mere at snakke om.

• #33   29. nov 2006 Nicholas... tag det da ikke personligt.... det var da et fair svar Strada kom med.

• #34   29. nov 2006 Allan: Bedre vidende??? jeg ved bare at dækket er dyrt.. det tror jeg vi alle ved.. Du forstår ik helt hvorfor jeg skriver indlægget.. det er ik fordi jeg vil have ting til billige priser.. Det er fordi jeg synes det er ok at hjælpe folk til ik at købe katten i sækken..

Desuden, med returret mente jeg at man kan leveret dækket tilbage hvis man fortryder. ubrugt. det er da altid et plus at have muligheden.

Er jeg en naiv stodder? JA jeg tror på det bedste i folk til det modsatte er bevist.
    Og hvis dig eller strada eller andre der ik deler synspunkt med mig står i vejkanten og mangler benz, så vil jeg stadig hjælpe jer.. smiley

• #36   29. nov 2006 Henrik: Fair var det, venligt... nej ik rigtigt.. jeg har ik talt ned til folk i denne tråd uanset hvilke holdninger de har.

• #37   29. nov 2006 Jeg vil under alle omstændigheder give dig ret Steffen. At en pris evt er for høj/lav er altid op til evt køber at vurdere. Det ville jo svare til at hvis du satte din mc til salg herinde, ville jeg finde et eksempel på en cykel magen til din fra tyskland , finde ca afgiftsberegningen fra told og skats hjemmeside , finde prisen for et fragtfirma for transport herop og poste alle link og det hele i din annonce for at fortælle eventuelle købere at de altså kunne købe en tilsvarende 15.000 under pris andre steder..... Det er måske lidt firkantet skåret ud ,men som sagt før mener jeg det er bandlyst at kommentere andres annoncer med hensyn til priser og så absolut mere eller mindre kategorisere dem som svindlere fordi de har sat prisen en 50er højere end du kan købe dækket til..............

• #38   29. nov 2006 Mikkel: også hvis varen er ubrugt? har man ik 14 dage eller en måned eller noget?

• #39   29. nov 2006 Tak for diskutionen allesammen! hvis nogen føler sig trådt over tærene så beklager jeg. Vi ses.

• #42   29. nov 2006 @ Steffen:

Ifølge EUforordning et eller andet nummer SKAL en aut. forhandler netop give dig et dæk, hvis der er støbefejl eller andre fabrikationsfejl.. Om så du har købt det i Sudan!!

Desuden sælger Metro i denne tid en kasse julebryg til 75 kr.. De giver over 100 kr. for den, men det kan jo være man sælger noget andet med!!!

Kan ikke argumentere med jer to (Steffen og Nicholas) I står så fast på jeres holdninger og jeres viden er for tynd..

Jeg har kørt MC i 6 år, har arbejdet i bilbranchen, siden jeg blev 18, hvor dæk priser er et hot emne Så det er ganske muligt for mig at følge med i listepriser for MC dæk også - jeg skal ikke til at finde beviser på noget jeg ved, for at gøre jer bedre vidende tilfredse da i udfra jeres "overbevisning" ikke mener det er rigtigt..

• #43   29. nov 2006 @ Nicholas:

"Allan: Bedre vidende??? jeg ved bare at dækket er dyrt.. det tror jeg vi alle ved.. Du forstår ik helt hvorfor jeg skriver indlægget.. det er ik fordi jeg vil have ting til billige priser.. Det er fordi jeg synes det er ok at hjælpe folk til ik at købe katten i sækken.."

Du svarer ikke på mit spørgsmpl!! Er det ok at gøre det i hans annonce??

Og er det "MC kammeratligt"??

• #44   29. nov 2006 Nicholas----- Respekt for dine meninger, synes det burde være en naturlighed at hjælpe hvor man kan.... Sørgeligt at dette ikke altid er tilfældet.....

• #48   29. nov 2006 Steffen for f..... . Du burde have studeret pædagogik istedet , syntes det er temmeligt modigt af en mand der har været aktiv på siden lidt over 5mdr at ytre sig om "MCG er et moderne klubhus, det er bare ikke alle der kan vænne sig til det."

Så snakker du om at være hævet over den nedladende tone og kalder derefter strada " bare fordi du er af den gamle generation hvor man skulle mødes over en bajer for at have et tilhørsforhold "

Hvad sker der for dig ........... ????????

• #49   29. nov 2006 Nu siger du at et dæk er et dæk . Har du spurgt om det er et pilot sport 2ct eller bare et pilot sport inden du kommenterede..... ?

• #50   29. nov 2006 @ Steffen:

Da de er et firma der ligger i et EU land og registreret sådan, så ja, så skal de bytte dit dæk fra Sudan, med mikndre de kan bevise det ikke er produceret af dem.!

Merlin skl likke bytte printeren, men de er forpligtet til at behandle den ifølge Lexmarks garatibestemmelser som er beskrevet i de medfølgende papirer!!

"Jeg er nu ret sikker på ": Det er lige netop problemet - du udviser ingen repsekt for erfaring og viden, men stiller spørgsmålstegn ved ting udfra hvad du tror og mener.,.!

• #51   29. nov 2006 @ Mikkel H:

Havde lagt mærke til det, men valgte ikke at kommentere det - kunne hurtigt blive beskyldt for ikke at have øjnene på bolden..

• #52   29. nov 2006 Steffen:

Man ser tydeligt din alder nu:
    Jeg skal stille spørgsmålstegn ved alt
    Jeg behøver ikke udvise nogen respekt
    Jeg har ret til mine egne overbevisninger.

Og det er også ok ey langt stykke henad vejen, jeg mister bare repsekten for dig ved den måde du gør det på her..

• #54   29. nov 2006 folk må da selv om, hvad de vil have for deres ting.
    folk kan da bare lade vær med at købe, og folk der køber her inde. har da altid en ide om hvad tingen skal koste ellers er det da også op til en selv.

• #55   29. nov 2006 Steffen:

Jeg snakker ikke respekt for alder dom, jeg snakker om respekt generelt.. Jeg har arbejdet mange timer slået mange knoer til blods, og talt med mange folk igennem tiden for at opnå min viden - også irriterer det mig at sidde her og få stillet spørgsmål udfra intet andet end overbevisninger..!

Ha en god aften!!

• #56   29. nov 2006 Nu vi er dalet ned på det personlige plan kan jeg så fortælle dig at jeg igennem mit job står ansigt til ansigt med 20-30 personer som jeg vel og mærke ikke kender,altså nye kunder + at jeg bruger pc/internet ca 6 timer om dagen så jeg skulle mene mine kvalifikationer og pædagogiske evner er fornuftige. Ja jeg er 35 år hvis det da er gammel ? .Måske havde jeg min første pc da du stadig havde nogen til at tørre dig bagi ,nej vel ?. Nuvel . Husk på at du selv slår et slag for ytringsfriheden længere oppe i dette topic og til dels selv støber kuglerne til andres skarpe reaktioner. Tilbage til enmet det enlig drejede sig om. Selvfølgelig er der ingen mig selv inkluderet, der er interesseret i at se andre med mc'ister blive snydt ved en handel men i dette oplyste forum er det vel også tilladt for folk selv at tænke ??? . Prisen for det nævnte dæk er på ingen måder i overkanten og bør vel derfor ikke kommenteres på hverken den ene eller anden måde. Skal der sættes spørgsmålstegn eller kommenteres ved alle handler der bliver gjort herinde mister markedet seriøsiteten..........

• #57   29. nov 2006 Synes tiden er kommet til at i alle skal slutte fred.

• #58   29. nov 2006 skal jeg lige knytte en afsluttende kommentar, vores rolle herinde er IKKE at bestemme om priserne er rigtige på diverse ting, ej heller kan vi rette de kommentarer der kommer på annoncer, det er annoncør det styrer det shov, er han utilfreds så kan han jo selv slette dem......

MIN MENING

Den sidste idiot er ikke født endnu, er der en der vil købe mandens dæk til overpris eller hvad det nu er, så er det da ikke MIT problem når nu ikke jeg står som sælger eller køber..........

Det er sgu folks efte ansvar at bedømme hvad prisen på den pågældende ting er og undersøge tilbud og lignede andre steder

Min farfars hjelm fra 1 verdenskrig, hvad er den værd???? mega meget for mig, ikke en skid for en anden, sådan er verdenens verden nu engang...

Dog vil jeg tilføje at, jeg ALDRIG kunne finde på at sælge noget til en kammi eller familie til overpris, ej heller ville jeg finde mig i at blive pruttet ned hvis der er i min vennekreds

DET VAR SÅ MIN MENING

Kan i alle have en hygge nat, nu går jeg over og knepper kæresten!!!!!!

HYG JER

• #59   29. nov 2006 Rigtigt eller forkert er et holdningsspørgsmål... Alt er jo realativt ikk? Men jeg synes bare det ville være ærgeligt hvis folk kun kommer herind for at tjene på hinanden. Dermed ikke sagt at alle ikke er velkommen, men det er bare så skide ærgeligt! For det er nettop fordi motorcykelgalleri har sådan en slags personlighed over sig jeg godt kan lide det! Fællesturer og besøg hos folk man har mødt herinde er set... Det er da bare kanon!!! Det med at der altid vil være nogle der bare skal tjene på alt og alle er jo typisk for den tid vi lever i. Der er desværre ingen der hjælper sine medmennesker mere "for hvad for jeg ud af det?"... Sørgelig egoistisk holdning der hærger mange steder (både i den virkelige verden og på nettet)... Håber vi kan holde det væk fra motorcykelgalleri.dk så det bliver ved med at have den dejlige stemning over sig det har nu...
    Godnat, mvh Rasmus

• #60   29. nov 2006 Melder pas med det samme . Vi er på mange punkter enige alle som en . Men der er vist desværre brugt mere krudt på de flotte talegaver og overtrumfninger her mod slutningen af aftenen......

• #61   29. nov 2006 Der er ikke mere at snakke om ang. det oprindelige emne - du har din holdning jeg har min, og Thomas osv har deres. Og udfra mit synspunkt forstår jeg ikke din, og du forstår ikke min..! Og sådan skal det også være - der hvor jeg har det svært er dobbeltmoralen i at at det er ok at hjælpe "MC Buddies" ved at hænge en "MC Buddy" ud i HANS annonce om HANS dæk................. Well f@ck, det scenarie er blevet beskrevet til hudløshed, og hverken dig eller andre der har den holdning har kommenteret det..

Nat nat, hils kæresten - hvis hun kalder dig tykhovedet kan hun bare ringe til mig for moralsk støtte smiley

P.S.: Selvom vi ikke er enige vil jeg stadig hjælpe hvis jeg ser dig holde i siden af vejen - gælder også Nicholas, men vil i købe dæk er det til prisen..! smiley

• #62   29. nov 2006 man kan jo altid sige til ham at man gerne vil købe det dæk, men ikke til den pris, så kan man jo se om han vil handle eller ej

• #63   29. nov 2006 Ronnie..

Kender du udtrykket om at hælde vand på en gås??

God tur på kæresten, gør det nu kammeratligt - argh - jeg er træt nu!!!

• #64   29. nov 2006 Det er vel ret enkelt egentlig, for ser man en annonce der har en vare til en for høj pris, kan man jo oprette en ny annonce selv, der blot linker til et sted man kan købe samme vare, bare billigere... Så er alle vel glade, ingen spam, kun information smiley

• #65   29. nov 2006 Det er en deal Steffen.. smiley Dog uden at jeg støtter omtalte annoncør kaldes en opportunistisk krejler..

• #66   29. nov 2006 Rasmus H:
    Godt sagt!!!

For at vende tilbage til emnet så ville jeg nok også give gode råd til hvor køberen kunne få varen til en bedre pris, men dette ville jeg nok ikke gøre i annoncen men i købers profil.

Sikke en diskussion
    Sov nu godt alle sammen, når I når så langt smiley

• #67   29. nov 2006 Nicolas :
    Rasmus:
    steffen
    Hørt!

trist at folk begynder og tale ned til hinanden.........

• #68   30. nov 2006 HENRIK S................dit link virker ikke hehe

• #69   30. nov 2006 Jeg forstår ikke, hvorfor folk syntes det er i orden at blande sig i private salgsannoncer - Er varen sat for dyrt i dine øjne, så lad være med at købe den.
    Man stiller sig heller ned foran Irma og fortæller potentielle kunder, at de skal gå i Netto, for der er varerne meget billigere - dårligt eksempel, men jeg håber den forståes.

Et råd til admins er, at kigge på hol.dk's forumregler. HardwareOnLine.dk er det danske hardwaresite med flest hits om dagen. De har klart defineret, hvem og hvad der må postes i en handelstråd - det er gjort for at undgå en smadret salgstråd ala et stk dyrt dæk.
    (link fjernet)

"Når du svarer i en salgstråd.

Forbeholdt interesserede.
    Svar kun i en salgstråd hvis du er interesseret i at købe eller mangler information fra sælger. Undlad at komme med dumme kommentarer. Hvis mindsteprisen er sat for højt er det sælgers problem, ikke dit.

Respektér sælgers vilkår.
    Sælger bestemmer suverænt sin mindstepris og krav for betaling. En salgstråd skal ikke forveksles med en tråd under salgsvurdering. Har sælger, i dine øjne, fastsat en urealistisk høj mindstepris er det ikke din opgave at linke til prisdatabaser eller på anden måde blande dig i prisfastsætningen mellem sælger og køber.

Modstå fristelsen.
    Det kan være fristende at gøre sælger opmærksom på at værdien af hardware hurtigt falder i pris, men undlad at kommentere en eventuel fastsat mindstepris. Er mindsteprisen urealistisk, så forlad venligst tråden og den vil hurtigt forsvinde ud af mængden til fordel for andre.

Kun seriøse bud, tak.
    Lad være med at komme med latterligt lave bud. Har sælger sat en mindstepris er der nok en grund til det og du skal derfor ikke byde under

Opret din egen salgstråd.
    Sælger du et tilsvarende produkt, så opret din egen salgstråd og lad være med at blande dig i andres."

Hol.dk's gennemsnitsalder er væsentligt lavere end herinde, men ud fra dæk-tråden er der lignende problemer med nej-det-er-fanme-for-dyrt-brugere.

• #72   30. nov 2006 ->Strada
    IMO er det slet ikke præcist nok: "Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam." Hvad ligger under der? umiddelbart er det en gummiregel, der ligger op til for mange diskussioner. Jo mere man præciserer, desto mindre er der at diskutere.

• #77   1. dec 2006 @ Steffen

Índen jeg skriver andet, så vil jeg lige pointere at jeg har indtaget cognac m.m. - man er vel RT'er smiley Hvis du forstår!!!

Det kan godt være at du mener dit kina RAM eksempel gør at mit postualt ikke holder - det gi'r jeg f@ck i.... Jeg ved hvad garanti reglerne siger indenfor EU... Hvor er firmaet der producerer RAM registreret,? og hvem siger butikken du reklamerede i ,handlede inden for EU's regler fremfor deres eget for godt befindende - søg engang for forbrugerstyrelsens hjemmeside, og kig engang på hvor mange butikker der bryder dd regler - du kunne måske finde den du har problemer med der..!

Gider derudover ikke diskutere dette mere med dig,! Lyldigt hvad f man skriver er du så pisse tykhovedet at du ikke kan læse hvad der skrives og du ligger tilsyneladende også over Mcg's reglement som Strada beskriver - hvem jeg må sige har gjort meget tydeligt, også i annoncen, hvad deres holdning til dette spørgsmål var!!

Stig af den høje hest og kom ned til os andre!! - Boy!

• #78   1. dec 2006 He he, det her kan de vist more sig over på et par andre gallerier vi plejer at besøge, når vi vil more os.

Kommentér på:
Vedr. marked

Annonce