3.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Vedr. indregistrering af ældre mc'er under nye Euro4 normer. Vedr. indregistrering af ældre mc'er under nye Euro4 normer.

Her er en officiel udmelding fra CAPS Copenhagen. Så er den ged vist barberet.

Om motorcykler der ikke kan indregistreres efter 1/1-17:
Der har været noget skriveri i primært MC pressen på det seneste om at Euro-3 cykler ikke kan indregistreres efter 1/1-17
Man har imidlertid lidt misvisende koblet dette til et forsøg på at bremse parallelimport.
Og det er noget sludder !
Der er ikke noget nyt i problemstillingen. Vi havde præcis samme sag da vi gik fra Euro-2 til Euro-3. Efter skæringsdatoen kan cykler godkendt til den tidligere norm ikke indregistreres (og her kommer det "man" mangler at understrege) MED MINDRE cyklen har været indregistreret i et andet land først.
Det de europæiske myndigheder går efter er 1. Indregistreringsdato - uanset hvor det er sket i Verden. Det er klart at der er en masse krav der skal opfyldes for at en cykel fra f.eks. 2006 der er bygget til et andet marked end EU kan indregistreres i EU, men er 1. Reg i 2006 - så er det Euro-3 der gælder også selvom cyklen først indregistreres i EU i 2018.
Med andre ord er det KUN cykler der ALDRIG har været indregistreret noget sted i Verden og som IKKE overholder Euro-4 der fra 1/1-17 er et problem.... Og det gælder uanset hvilket marked cyklen er produceret til. Så har du f.eks. Købt en EU cykel - evt. hos os i 2005 - men aldrig har fået den på nummerplader. Så er bommen ved at gå ned. Sidste chance er 31/12-2016 - ellers kommer den ALDRIG på plader...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr. indregistrering af ældre mc'er under nye Euro4 normer.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
  • #2   8. nov 2016 Jeg har også lige siddet og læst på, og forsøgt at blive klog på det smiley

Med om jeg står med et problem eller ej?
    Jeg er igang med at sætte en gammel ural k650 fra 1968 i stand, og den er ikke klar til toldsyn endnu.
    Den er købt på auktion, og uden nogen papir.
    Jeg har snakket med told og skat i sommers, og fik beskeden at den ikke havde været indrigstreret i dk før. Men jeg kunne så godt få den indrigstreret alligevel, jeg fik noget papir på det som jeg skulle tage med til toldsyn.
    og så var det det.
    Men hvordan står jeg lige i dag? den er bestemt ikke klar til at køre til syn med nu.

• #3   8. nov 2016 Mon ikke du/ligestillede har bevisbyrden i forhold til at kunne bevise overfor SKAT, at den rent faktisk har været indregistreret tidligere?

Tænker det kan drille lidt...

• #4   8. nov 2016 Nej for de skriver jo at den ikke havde været indregisteret i Danmark før.
    De kunne ihvertfald ikke finde noget på den.

Det startede jeg jo med at spørge om i håb om jeg bare kunne hente en ny registreringsattest hjem, uden og skulle til toldsyn.

Nu har jeg lige fundet papiret frem fra skat, og den hedder faktisk
    Tilladelse til syn og registrering.
    Men stadig jeg fik det jo inden de her nye regler kom.

• #5   8. nov 2016 Hej

Jeg har en Yamaha som jeg kun har type parpierne på at den er købt i Danmark

Den har aldrig været registreret

Hvad kommer den nye regel til at betyde ?

• #7   9. nov 2016 #5 jan1h. som jeg læser det skal du have din indregistrering nu. efter 1 januar skal alle ikke tidligere registrerede cykler leve op til euro4 samt have abs

• #8   9. nov 2016 #4
    Det er derfor, jeg spørger dig.
    Tingene har jo desværre ændret sig, siden du fik tilsagnet. Og da du ingen tidligere registringspapirer har, skal du IMHO bevise, at den rent faktisk tidligere har været indregistreret smiley

Håber sgu ikke, du/I kommer i klemme smiley

• #9   9. nov 2016 Jeg har prøvet at skrive til hende der sendte tilladelsen til mig fra skat, for at få styr på det. For det er da godt nok ikke til at blive klog på smiley

Men jeg syntes da godt nok det er dårligt af dem og indføre sådan noget her, med SÅ kort varsel. Der er jo stadig ikke ret mange der hørt om det.
    Som kan komme i klemme.

Min egen kan jeg heller ikke nå at lave færdig og få synet og godkendt inden 01 januar. Hvis den høre ind under det.
    Men det tyder det jo desværre på.

• #10   9. nov 2016 Kort varsel og kort varsel...tror det var omkring et halvt til et helt år siden, at jeg hørte om det første gang.

• #11   10. nov 2016 Så er der ihvertfald ikke gjort meget for at fortælle om det.
    Hvis det er et hel år siden.

• #12   12. nov 2016 Det ville også være fjollet andet. Men nu har de jo vist nok forbudt motorcykler produceret før 2000 og biler før 1997 i Paris, så der kommer nok andre slags besværligheder end selve indregistreringen fremover.

Håber ikke lignende tiltag rammer herhjemme foreløbigt...Min store interesse er mekanik fra 20'erne til 50'erne, så det ville være øv kun at kunne køre hjemme på matriklen.

• #13   12. nov 2016 De skriver sgu da bare det samme som alle andre steder. Hvor er forskellen?

• #14   29. dec 2016 jan 1 h.
    fandt du af nået ?

• #15   29. dec 2016 Ja.

Jeg har fået toldsynet den , årgangs bestemt ved syn og1 ibrugs dato
    Så nu har jeg 1 år til at betale afgiften

• #16   29. dec 2016 Jan 1 h.

jeg har samme problem.. står det nogen steder ?
    ellers hvis du har tid så ring til mig på 51906210
    forså kan jeg nå at få den told synet idag'

• #17   30. dec 2016 Snoopy nåede du så et toldsyn i går ?

Kommentér på:
Vedr. indregistrering af ældre mc'er under nye Euro4 normer.

Annonce