{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Prøvekørsel af mine to drømmecykler... {{forumTopicSubject}}

Jeg fik mit kort for ca 2 måneder siden. Indtil da havde jeg kun kørt Yamaha xj600n, samt prøvekørt en SV650 ganske kort. Grunden til, at jeg overhovedet startede med at tage kørekortet var, at jeg forelskede mig i en Ducati 749. Siden fik jeg også øjnene op for den smukke yamaha R1 (2004 og op).
For cirka to uger siden fik jeg lov at prøvekøre den ene af mine drømmemaskiner, Ducati 749. Skrev samme dag et indlæg om hvor fantastisk en motorcykel, jeg synes den er. Den er hurtig, smuk og har en ubeskrivelig fantastisk lyd. I mine øjne en unik motorcykel.
I fredags var jeg så ude ved Frankies. Her fik jeg til min egen store overraskelse lov til at prøvekøre en Yamaha R1 fra 2004 (min drømmecykel nr 2). Sælgeren var super og var overbevist om at jeg var "solgt" efter en prøvetur. Ingen tvivl om, at dette er en fantastisk hurtig maskine (120 i første gear i en enkelt overhaling). Men rent faktisk føltes ducatien ligeså hurtig at køre på - og en del sjovere. Dette kom bag på mig, da yamahaen har langt flere hestekræfter.
Efter at have prøvet begge maskiner er jeg ikke længere i tvivl om, hvad der holder i mine garage næste år. I bund og grund er dette indlæg vel blot et udtryk for min begejstring - for V2 motoren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvekørsel af mine to drømmecykler...
  • #1   15. okt 2006 Velkommen i Tosseklubben Klaus!

    Allan smiley


  • #2   15. okt 2006 Ja velkommen
    , rart at høre fra en kommende Ducatisti smiley


  • #3   15. okt 2006 Klaus nu har du ikke skrevet din alder på din profil men pas nu på der ude.. og lad nu vær med at spille helt for jeg vil helst ikke sende en blomst til dig næste år.. men nu er 749 ikke nær så hurtig som R1eren.. håber du er over 21 så det er det store kort du har fået..

  • #4   15. okt 2006 Er der nu noget i vejen med en fish n´ chips koger?
    helt sikkert nogle fede cykler du har været ude og prøvekøre:-)


  • #5   15. okt 2006 Bare rolig. Er 26 :-). Min pointe var, at jeg godt kan se, at R1 på papiret er en del hurtigere, men 749 føles bare ligeså hurtig og faktisk en del sjovere. Det er nu skønt med bundtræk smiley

  • #6   15. okt 2006 Hey Anders. Har desværre aldrig prøvet sådan en fin englænder. Hvis du kører rundt i Århus, har jeg helt sikkert set - og hørt - den. Rigtig lækker cykel.

  • #7   15. okt 2006 V2 - er TDI
    og
    R4 - er alm benzin...hvis man skulle sammenligne med en bil.

    Fakta er at V2 "føles" meget hurtigere end R4 pga det forholdsvis høje bundtræk ved lave omdrejninger. Men faktum er at det LAANGT FRA er tilfældet i virkeligheden.
    Jeg har selv kørt Duc og en 996 har ingen chance mod en 98'er R1.

    Hvis man kan leve med de høje serviceomkostninger ved en Duc og ellers den raslen og falden af af skruer i ny og næ, kraftige smerter i håndleddene ved bykørsel osv osv osv, så er det en kanonfed bike.

    Men en R1 er altså bare mere gennemført og meget nemmere at køre end en Duc, men mangler desværre Duc'ens ånd.

    Hvis jeg havde råd ville jeg købe en af hver smiley


  • #8   15. okt 2006 Hurtig eller ej. Så ville jeg tage den cykel som var sjovest at køre på.

    F.eks. Så er min mc ikke specielt hurtig. Men det er hurtig nok. Men den er skide sjov at køre på.

    Jeg var ude at prøve en af mine venner's R4 600ccm og det var meget hurtig. Dog synes jeg ikke at den virkede voldsom. Jeg savnede bundtræk. Derfor tror jeg også at det bliver en 2-cyl næste gang jeg skal have en ny mc.


  • #9   15. okt 2006 hmmm kunne være man snart skulle få prøvet en V2ér!!

  • #10   15. okt 2006 Sig mig er der ikke nogen der kommer med en sviner over V2?
    Jeg har et ben i hver lejr. Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville tage. Prøvede selv en R6er da jeg sku have anden MC. Kom fra en SZR 660 (bundtræk). Jeg brød mig slet ikke om at køre på R6eren. Jeg blev sgu lidt bange fordi jeg så kunne indse at hvis jeg sku have en 4cyl med bund så hed det R1 eller lign. Fik min FZR og BANG. Der er fandme det hele. smiley


  • #12   15. okt 2006 Arne, en SZR er da en 1cylindret...?!

    Allan smiley


  • #13   15. okt 2006 Ja jeg kører Busa...og har lånt en Honda SP1..Den kører sgu godt..og er da også kvik....meeen ik i forhold til busaen..SP er dog klart nemmere at tumle

  • #14   15. okt 2006 Allan.
    Nej jeg har en speciel SZR, en 360 graders V2...
    smiley
    Med eet ben i hver lejr hentyder jeg mere til momentforløbet.
    -Så taler vi vist samme sprog. hehe


  • #15   15. okt 2006 Kombinér V2'ens bundtræk med R4'erens vildskab og køb en V4 eller R3...:-)

  • #16   15. okt 2006 Jeg tør jo næsten ikke sige det af frygt for at blive tromlet ned at V2 fanatikere og frataget mig min MC, men jeg savner den vilde eksplosion som R4 cykler har når de kommer op i omdrejninger.

    Bredt moment ser jeg ikke den store brug for på en MC, jeg bruger den jo for pokker ikke til at trække campingvognen op af bakke i 6. gear.



  • #17   15. okt 2006 Hekto, man kan jo også bare være i det rigtig gear, desuden så mangler en 1000ccm R4 jo ikke ligefrem moment, de kurver jeg har set viser at en R1 har mere moment end en 748 fra ca. 3500 rpm .

  • #18   15. okt 2006 I glemmer sku R3eren... Den perfekte kombination af revs og moment... Med et snært af dejlig lyd... I skulle prøve det... GO Triumph...

  • #20   15. okt 2006 Ja glem nu R4 og V2 - R3 har det bedste fra begge verdener - GO Benelli......

  • #21   15. okt 2006 Vil gerne indrømme at jeg er blevet en lille smule farvet over det sidste år. Har arbejdet hele sæsonen ude ved Vagn Jensen motorcykler, og har sku nok fået det som flere kalder engelsk syge... smiley

    Rent faktisk er englands største export marked ja tro det eller lad være: japan... smiley


Kommentér på:
Prøvekørsel af mine to drømmecykler...

Annonce