982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

TomTom Rider spg. TomTom Rider spg.

Inspireret af tråden http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=24048 har jeg kigget lidt omkring og vil høre brugere af denne om følgende:

Har TomTom Rider ligesom Garmin mulighed for at smide ekstern strøm på?
Jeg læser det lidt som om at man ikke kan smide ekstern strøm på og er ikke engang sikker på at man kan have reserve batteri(er) med til skift på en tur, er dette korrekt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TomTom Rider spg.
  • #1   5. okt 2006 Med en TomTom rider følger den en holder som hvis man tilslutter den til elnettet/batteriet oplader TomTom Rider.

• #2   5. okt 2006 "gerne være et stik"
    Ja det synes jeg jo også men synes ikke der står noget om det så vil lige være sikker da det er et stort minus hvis ikke den har det. smiley

• #3   5. okt 2006 @Erling

Altså 12V ind er ne mulighed eller?

• #4   5. okt 2006 Der leves i pakken:

Diverse holder til montering på styr.... bemærk, at Clipon styr er et problem med original holdere...

TomTom Rider holder til at oplade TTR...
    Kabel med stil til Holder men løse ledningsender til montage til elnettet (12v)..

CD, men vejledninger
    Vejledninger
    SD kort...
    USB kabel og en Løs lader (220v) til opladning af TTR....

• #5   5. okt 2006 Okay jeg læser det som om at direkte 12v. ikke er noget problem på den ene eller anden måde. smiley

1000 Tak.

Så er det bare med at få fat i en kollega som ferierer dernede for tiden ...

• #6   5. okt 2006 Jeg har anskaffet en TomTom Rider Europe for 2 mdr. siden, du kan se monteringen på min profil.
    Jeg synes den er perfekt til mc med en god tydelig skærm, og kortet er meget up to date.
    Den forsynes med strøm fra mcbatteriet (og oplades), så snart den monteres i holderen. Den kan også oplades med den medfølgende oplader tilsluttet lysnettet hjemme.
    Den er med memorykort og således uden en vibrationsfølsom harddisk- et must til mc montage.
    Jeg bruger ikke den medfølgende øresnegl, da lyden ikke er for god, og jeg ikke gider have ledninger i hjelmen, men skærmen alene er perfekt. Dog kan det lade sig gøre "at køre fra den", hvis det går stærkt.
    Jeg har også købt kittet til montering i bilen, og det fungerer sådan set udmærket. Jeg er dog træt af, at man skal ha' øresnegl på, da den ikke har højttaler indbygget.
    Summa sumarum er jeg dog rigtig godt tilfreds med den, og vil gerne anbefale den til andre for mc brug.
    Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen.
    Mvh.
    Jan L

• #8   5. okt 2006 @Strada
    Yep det er det som står i tråden jeg linker til #1 smiley
    Men ....
    @Jan ell. andre
    Da vi ikke kan tysk er vi et par stykker i http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=24048 som bare ikke kan forstå om det er rigtigt at Louis har 2 sæt til samme pris men at man tilsyneladende får dobbelt så meget i det ene sæt i forhold til det andet, hvad er det vi misforstår?

fra http://www.louis.de tryk på TomTom lige midt i billedet også er de 2 sæt til venstre til €499 men hvad er forskellen på dem?

• #9   5. okt 2006 @Jan - iøvrigt tak for at skære den del med strømmen ud i pap, havde forstået det som om at den ikke havde mulighed for ekstern strøm.

Kører med Garmin StreetPilot III i bilen men synes den er for klodset at sætte på MC. smiley

Jeg troede i øvrigt også at TomTom havde blue-tooth headset og ikke ledninger...

• #10   5. okt 2006 Den har blue-tooth, så der er ingen ledning fra GPSen til hjelmhøjttaleren, men mellem højttaleren og blue-tooth enheden, som du skal ha' i lommen. Du kan se det på Louis under ekstra udstyr.
    Vedr. forskellen mellem de to. Ring til Louis, der er en fejl i deres katalogmateriale. Det er jo ikke første gang vi har set det.
    smiley
    Jan L

• #11   5. okt 2006 til Jan

• #12   5. okt 2006 til Jan
    der er ikke fejl i kataloget, det skal bare læses grundigt
    den øverste er uden alle mulige beslag
    den nederste er med alle mulige beslag også til bilen

begge 220v og 12v ladere

• #13   5. okt 2006 den samme model kan købes på ebay for 290€

• #14   6. okt 2006 Jeg takker endnu engang for lidt afklaring.

Tor jeg venter til foråret med at købe, der kan jo ske meget inden da med både priser og funktionalitet.

Kommentér på:
TomTom Rider spg.

Annonce