Alternativ til baghjulsløfter Alternativ til baghjulsløfter
Nogen, der har erfaring med, om sådan en her er god at bruge?:
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Depotstotte-og-transport/Hjulrulle-2000032369/
Jeg har indtil for nyligt haft MC med centralstøtteben, men det er der ikke på min MT07 (som jeg derudover er vældigt tilfreds med). Jeg har købt en almindelig baghjulsløfter, men jeg synes ikke den er til at bruge alene, så konen er altid tvangsindlagt til at hjælpe, når der skal smøres kæde. Det resulterer i både en irriteret kone og en kæde, der ikke bliver smurt så tit som den burde - og det er vel omtrent de to frygteligste ting, man kan forestille sig...
Ak ja, centralstøttebenet er en af de ting, man virkelig opdager værdien af, når man ikke længere har det!
Men tilbage til det jeg spurgte om: Er der nogen, der har erfaring med sådan en fætter? Så vidt jeg kan se, skal man bare stille baghjulet i rullen og så parkere på stættebenet og så kan man dreje baghjulet med cyklen stående stille, fx ved smøring af kæden...
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
for det første, så skift da den sure kone ud med en glader model,
det gør det hele meget sjover,
dernæst .
du kan med stor fordel lægge noget under side støtte benet, der gør at din mc stå lidt mere lige op, brug evt et lille brædt der er nogle cm tykt, så er det nemt at få løfteren under begge løfte punkter .
mvh
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Monterede centralben på min sidste vinter. Det gør tingene noget nemmere. Kan du sikkert også få på din MT-07.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Bruger den til bade min DRZ og SV 1000
Hvis du endelig skal bruge en baghjulsløfter så lad være med at bruge de holdere der følger med, brug et stykke rundstål der er bucket I enden du så stikker gennem løfteren, akslen og løfteren
Og glem så den centralfod, det er noget gamle mænd har og en ting der altid er I vejen
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 546
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 53 Emner: 41 Svar: 183
Til Busa ang. udskiftning af kone: Tja, men efter at have opvejet fordele og ulemper nøje, har jeg besluttet at beholde hende, selvom hun klager lidt over at hjælpe med kværnen - bl.a. laver hun en udsøgt chili con carne
Til dem med forskellige teknikker til at håndtere løftebukken alene: Jeg vil prøve, men jeg synes det er bøvlet, så jeg vil nok gerne have noget andet.
Til Kim ang. Bursig stand: Ok, den ser smart ud, men fylder også en del i skuret og er sikkert halvdyr.
Til Jonatan ang. Scottoiler: Den ser smart ud! Den hjælper selvfølgelig ikke de gange, hvor jeg skal andet end smøre kæden, men det er det nu de fleste gange. Ser dog umiddelbart lidt dyr ud...
Til Lostcause: altid et godt råd!
MEN, MEN, MEN: Er der virkelig ingen, der har erfaring med den rulle fra Biltema, som jeg oprindeligt linkede til!?
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
Jeg havde også konen til at hjælpe i starten men kan sagtens selv få den på nu.
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
At sætte en løfter bagpå, kan gøres uden at man har sidestøtteben, og hvor man holder cyklen med den ene hånd og løfteren sættes ind under bagsvingeren med den anden, og så slipper man cyklen og holder den på løfteren, og trykker ned, når den er i balance.. Spørg alle der kører ræs. Det er sådan man gør det
Da jeg stadig havde gadecykel, kunne jeg også smøre kæden uden baghjulsløfter og uden centerstøttefod. Bare vip den på sidestøttebenet med den ene hånd, og hold kædesprayen i den anden hånd og sprøjt på kæden imens du drejer hjulet med foden, så er kædesmøringen klaret på 30 sekunder
OK det sidste kræver lidt øvelse, men det kan sagtens gøres, og det var en metode jeg praktiserede ofte.... Sæt i gang
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.960
mar 2008
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
mar 2008
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 55 Svar: 489
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
udmærket når baghjulsløfteren er blevet stjålet eller gået i stykker.... Men sgu da ikke som permanent løsning
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 55 Svar: 489
Jeg har også en baghjuls løfter
I øvrigt kan man trille og smøre et stykke af kæden af gangen, det er også et godt alternativ til ikke at smøre.
Hjulrullen som trådstarter linker til ser i øvrigt også smart ud, den vil sikkert også kunne bruget til at rengøre forhjulet.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 53 Emner: 41 Svar: 183
Alternativ til baghjulsløfter