2.664 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Alternativ til baghjulsløfter Alternativ til baghjulsløfter

Nogen, der har erfaring med, om sådan en her er god at bruge?:

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Depotstotte-og-transport/Hjulrulle-2000032369/

Jeg har indtil for nyligt haft MC med centralstøtteben, men det er der ikke på min MT07 (som jeg derudover er vældigt tilfreds med). Jeg har købt en almindelig baghjulsløfter, men jeg synes ikke den er til at bruge alene, så konen er altid tvangsindlagt til at hjælpe, når der skal smøres kæde. Det resulterer i både en irriteret kone og en kæde, der ikke bliver smurt så tit som den burde - og det er vel omtrent de to frygteligste ting, man kan forestille sig...

Ak ja, centralstøttebenet er en af de ting, man virkelig opdager værdien af, når man ikke længere har det!

Men tilbage til det jeg spurgte om: Er der nogen, der har erfaring med sådan en fætter? Så vidt jeg kan se, skal man bare stille baghjulet i rullen og så parkere på stættebenet og så kan man dreje baghjulet med cyklen stående stille, fx ved smøring af kæden...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alternativ til baghjulsløfter
  • #1   12. jul 2015 hmm.

for det første, så skift da den sure kone ud med en glader model,
    det gør det hele meget sjover,
    smiley :)

dernæst .

du kan med stor fordel lægge noget under side støtte benet, der gør at din mc stå lidt mere lige op, brug evt et lille brædt der er nogle cm tykt, så er det nemt at få løfteren under begge løfte punkter .

mvh

• #4   12. jul 2015 Jeg sætter løfterne og så holder jeg i håndtaget bagi og retter cyklen op og løfter så kan man sagtens gøre det alene og det er på en sv1000

profilbillede
  • #5   12. jul 2015 Du kan også købe en bursig motorcycle stand så behøver du ikke have hjælp fra konen og den fungere også meget bedre end pit stands.

• #6   12. jul 2015 Var i samme situation som dig. Kæden på min tr650 blev ikke lige så velholdt som den skulle. Kunne dog sagtens selv få den op på bukken, men det er bare mere besværligt.
    Monterede centralben på min sidste vinter. Det gør tingene noget nemmere. Kan du sikkert også få på din MT-07.

• #7   12. jul 2015 Jeg bruger et stykke forskallingsbræt med en bolt med et langt brøst skruet igennem I en højde der er den der svare til højden op til baghjulsakslen plus 10cm, så tipper jeg cyklen over støttefoden og svinger brættet over og bolten ind I svingeren, så star cyklen på fordæk, sidestøttefod og bræt, meget nemt, hurtig og billigt.

Bruger den til bade min DRZ og SV 1000

Hvis du endelig skal bruge en baghjulsløfter så lad være med at bruge de holdere der følger med, brug et stykke rundstål der er bucket I enden du så stikker gennem løfteren, akslen og løfteren

Og glem så den centralfod, det er noget gamle mænd har og en ting der altid er I vejen

• #8   12. jul 2015 En scottoiler kunne jo også være en idé. så slipper du for at genere konen smiley

• #11   12. jul 2015 Lyt til Kim smiley

• #12   12. jul 2015 Tak for svar..

Til Busa ang. udskiftning af kone: Tja, men efter at have opvejet fordele og ulemper nøje, har jeg besluttet at beholde hende, selvom hun klager lidt over at hjælpe med kværnen - bl.a. laver hun en udsøgt chili con carne smiley

Til dem med forskellige teknikker til at håndtere løftebukken alene: Jeg vil prøve, men jeg synes det er bøvlet, så jeg vil nok gerne have noget andet.

Til Kim ang. Bursig stand: Ok, den ser smart ud, men fylder også en del i skuret og er sikkert halvdyr.

Til Jonatan ang. Scottoiler: Den ser smart ud! Den hjælper selvfølgelig ikke de gange, hvor jeg skal andet end smøre kæden, men det er det nu de fleste gange. Ser dog umiddelbart lidt dyr ud...

Til Lostcause: altid et godt råd!

MEN, MEN, MEN: Er der virkelig ingen, der har erfaring med den rulle fra Biltema, som jeg oprindeligt linkede til!?

• #13   12. jul 2015 Har ingen erfaring med den model men det ser ud som om den godt kan virke men synes ikke det er så svært at få cyklen på løfter alene.
    Jeg havde også konen til at hjælpe i starten men kan sagtens selv få den på nu.

• #14   12. jul 2015 Det er et spørgsmål om lidt øvelse og håndelag.
    At sætte en løfter bagpå, kan gøres uden at man har sidestøtteben, og hvor man holder cyklen med den ene hånd og løfteren sættes ind under bagsvingeren med den anden, og så slipper man cyklen og holder den på løfteren, og trykker ned, når den er i balance.. Spørg alle der kører ræs. Det er sådan man gør det smiley

Da jeg stadig havde gadecykel, kunne jeg også smøre kæden uden baghjulsløfter og uden centerstøttefod. Bare vip den på sidestøttebenet med den ene hånd, og hold kædesprayen i den anden hånd og sprøjt på kæden imens du drejer hjulet med foden, så er kædesmøringen klaret på 30 sekunder smiley
    OK det sidste kræver lidt øvelse, men det kan sagtens gøres, og det var en metode jeg praktiserede ofte.... Sæt i gang smiley

• #15   12. jul 2015 Hvis du skruer sådan no'en kallepøjsere i din svinger er det altså en smal sag at bruge en løfter ene mand.

profilbillede
  • #16   12. jul 2015 Tror ikke du fangede den, hvis du skal bruge en buk så stik en aksel igennem i stedet for de andre hovsaløsninger

• #17   12. jul 2015 Har svært ved at se hvordan pokker centralbenet på nogen måde kan være i vejen på min MC.

• #18   12. jul 2015 Ved svingkørsel og ved rengøring plus det er unødvendig vægt der er meget nem at fjerne

• #19   13. jul 2015 Jeg bruger ofte et stump lægte, i modsatte side som støttefoden.

profilbillede
  • #20   13. jul 2015 #19
    udmærket når baghjulsløfteren er blevet stjålet eller gået i stykker.... Men sgu da ikke som permanent løsning smiley

• #21   14. jul 2015 #20
    Jeg har også en baghjuls løfter smiley
    I øvrigt kan man trille og smøre et stykke af kæden af gangen, det er også et godt alternativ til ikke at smøre.

Hjulrullen som trådstarter linker til ser i øvrigt også smart ud, den vil sikkert også kunne bruget til at rengøre forhjulet.

• #22   14. jul 2015 Ja, den ser fix ud, ikke? Jeg regner med at købe en sidst på ugen - så stay tuned, så får I en anmeldelse i weekenden smiley

Kommentér på:
Alternativ til baghjulsløfter

Annonce