{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.779 visninger | Oprettet:

Lider danskerne af alzheimers? {{forumTopicSubject}}

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/Valg2015/Artikler/2015/05/29/165747.htm
Det er utroligt at der findes individer i dette land, som æder råt alt hvad der bliver sagt af politikerne i valgtiden. Stå nu for fanden fast - må jeg så derefter opfordre til at tænke de sidste 4 år igennem?
Ikke én krone mere er der blevet givet til skoler, plejehjem, sygehuse, billiger kollektiv trafik, folk på overførsels indkomst den ene eller den anden slags som alt sammen er rød bloks kernepolitik. Det er fascinerende hvordan regeringen lige pludseligt kan finde den ene og den anden milliard til dette nu. Sjovt nok.
Jeg kan ikke være den eneste der husker perioden efter Helle og Co. kom til, og de 200 valgløftebrud der blev skrevet om. Aviserne stoppede efter 200 - Det var pinligt at blive ved. Tror i inderligt det bliver anderledes denne gang, hvis Helle sidder 4 år mere på pinden?
De 8-9-10 ministerrokader der har været.
Salget af DONG. Behøver jeg sige mere her?
Og prikken over i'et: "Vi skal alle arbejde 15 minutter mere hver dag, så er vi ude af krisen!" (hvem har lige regnet på dette? Og hvordan skal et firma med +600 ansatte have råd til dette, hvis der ikke er flere odrer i odrerbogen. Skal arbejderne så klø røv i de 15 min og betales for det?)

Jeg kunne blive ved med at hive eksempler frem til valgdagen.

De sidste 4 år har været et stort cirkus fra den ene ende til den anden. Intet har der været styr på. Selv Poul Nyrup i 90'erne gjorde det bedre end Helle Thorning (og det siger ikke så lidt)
Mine Damer og Herre vi bevæger os hen i mod et samfund hvor det ikke skal kunne betale sig at arbejde på en virkelig mærkbar måde. Vi skal alle leve af staten, og vi må ikke tænke selv. Vi skal alle være lige, og uddannet "arbejds-stræbere" bliver straffet hårdt med skatte- og afgift pisken som konstant er stigende, så den "lige" flok kan forsøges.

Hilsen en frustreret borger der er så træt af at blive straffet ved at kunne klare sig selv. Og hvis der nu kommer en eller anden sindsforvirret rød tilhænger, og siger jeg bare skal være glad for mit arbejde og betale ved kasse ét så fællesskabet kan overleve, så vil jeg gerne sige, at jeg allerede nu opgiver at svare vedkommende og oplyse om mere.

Beklager at jeg blev nødt til at komme af med min frustration.

Pssst, Danmark skylder 125 milliarder væk nu efter Helle har siddet ved magten.

Mindre stat - mere liberalisme

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lider danskerne af alzheimers?
  • #1   30. maj 2015 Hørt!!!

• #2   30. maj 2015 #0 Godt skrevet! smiley

• #3   30. maj 2015 gaaaaaaaaaaaaaab

altid altid er der en som lige skal repetere hvad alle ved, så fik du dine 5 minutters berømmelse

• #4   30. maj 2015 #3 ... tjoo .. måske, men alligevel, så hvis alle viste det, så havde Helle og slæng jo aldrig blevet valgt ind ...

TS ..tak for kommentaren ,,Jeg har nu aldrig drømt om at være kommunist: så gå dog Væk Helle !!

• #5   30. maj 2015 Der er jo stadig mange der vil stemme på rød blok, så de må jo lide af alzheimers.
    Rigtig godt indlæg fra trådstarter.

• #6   30. maj 2015 Sjovt at der til sidst bliver skrevet mere liberalisme til sidst, når der nu sidder et liberalt parti i den nuværende regering.

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Annoncer: 1 Emner: 6 Svar: 188
    #7   30. maj 2015 Er dette ikke Motorcykelgalleri?. Jeg synes ærlig talt at det er rigeligt, at hver gang fjernsynet bliver tændt, så er der valgemner på menuen. Hold dog det lort væk herfra.

• #8   30. maj 2015 "Mindre stat - mere liberalisme"

Jamen er det netop ikke mere liberalisme når Dong er blevet solgt?
    Er det ikke mindre stat, når vi ikke poster flere penge i de offentlige systemer?

Trådstarter burde da være fint tilfreds med nuværende regering så.

• #9   30. maj 2015 Her er en seriøs kandidat.

profilbillede
  • #10   30. maj 2015 Ja lad os da få ham den fede spastiker ind i stedet for....

http://www.youtube.com/watch?v=9ar0TF7J5f0&list=RD9ar0TF7J5f0

• #11   30. maj 2015 Og så er vægt afgiften på mc også steget med 7-8%, ikke meget, men er der nogen der ved hvad pengene bliver brugt til?

• #12   30. maj 2015 Apropos altzheimer, har du så glemt, at den nuværende regering overtog magten midt i en af de værste økonomiske kriser i historien.
    Så der skulle ikke bruges penge, der skulle rettes op på økonomien og det er der blevet, endda så godt at Danmark har højeste kreditværdighed ude i den store verden. Alt dette klaret under en krise, ikk så ringe endda.
    Men hvorfor brugte den tidligere regering så ikke midler på alt det, du efterlyser nu.
    Den havde jo tiden og midlerne med sig. Tankevækkende ikk.

• #13   30. maj 2015 Er det ikke snart ligemeget om det er rød eller blå stue, der sidder i den største sandkasse.

Det gælder jo kun om at rage til sig og sikre næste valg. Så op der hvor solen skinner med fremsynetheden. Det må børnebørnene slås med.

• #14   30. maj 2015 #10: Ja det giver sådan set god mening det han siger.

#12: Den tidligere regering brugte også en del penge på den offentlige sektor. Bla var der i deres tid, en stor fremgang af byggeriet af almene boliger. Alt imens at de fik afviklet Danmarks udlandsgæld og fin overskud på betalingsbalancen.

• #15   30. maj 2015 Gud hvor er jag træt af at høre om løftebrud. Ikke at de ikke sker, men de er trættende at høre om.

Fru Thornings allervigtigste løfte- om at det var sket med at køre sager igennem med et ensidigt flertal- har hun HOLDT, men det har trådstarter og andre åbenbart meget praktisk glemt - Alzheimers???

• #16   30. maj 2015 De er fulde af lort allesammen. Det er ikke andet end levebrødspolitikere. Om det er rød eller blå er stort set det samme. Tilliden til den flok er efterhånden på nulpunktet.

• #17   30. maj 2015 Her hvor jeg bor er det lillebitte cirkus der har smækket plakater op i lygtepælene, der er såmænd ikke den store forskel på de andre der kommer op, om det er den ene eller den anden klovn er lige meget smiley smiley

• #18   30. maj 2015 #14 overskud ??? nej, de kom ud med et minus på 86 milliarder, selv om vi havde været inde i verdenshistoriens største økonomiske optur.

• #19   30. maj 2015 #18: Nu er det jo altid godt at kunne dokumentere sin påstande.
    I 2011 var overskudet på 118,7mia kr. i 2010 var det på 96,9 mia kr.
    http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2012/NR057.pdf
    http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2014/NR215.pdf

Da den nuværende regering overtog posten, var den danske økonomi på makroniveau, allerede ganske sund.
    http://www.danskbyggeri.dk/files/Filbibliotek/Nyheder%20og%20presse/Presse%20og%20Politik/Konjunkturer%20og%20marked/162864.Almene%20boliger%20trækker%20omsætningen%20i%20vejret.pdf

Man kan mene hvad man vil om LLR og Anders Fogh, men deres politik har væres samfundsøkonomisk forsvarligt.

• #20   30. maj 2015 dem som stemmer på den møgsæk eller hendes lorteparti skulle fandme nakkeskydes

• #21   30. maj 2015 Thomas K:

Til din info: Jeg mener at den slags holdninger blev afskaffet med det tredie rige i 1945!!

• #22   30. maj 2015 det lever da stadig højt her smiley

• #23   30. maj 2015 Knud .. jeg omformulere på #21´s vegne : Den som stemmer på den uhensigtsmæssige kvinde er rigtig dumme smiley

• #24   30. maj 2015 (ad 22)det bliver det ikke bedre af!

• #25   30. maj 2015 hvad skulle der så ha´været sagt da ?
    smiley

• #26   30. maj 2015 Morten :

Der er intet galt med dit udtryk, vi "krydsede blot hinanden:-)

• #27   30. maj 2015 Det bliver uden tvivl, fra min side, LLR der kommer til magten igen.
    Dem som ikke vil have Helle må stemme direkte på LLR og vice versa, og jeg stemmer IKKE på nogen af dem.
    Helle ryger ud fordi hun svigtede næsten alle sine valgløfter, LLR røg ud fordi alt blev dyrere osv, og nu har folk indset at han gjorde det rigtige dengang, LLR kommer til magten fordi han har lovet at "kigge" på optjeningsperioden og dagpengeperiodens længde.
    Radikale Venstre har skudt sig selv i foden ved at varsle strammere kurs overfor arbejdsløse, det er jo bindegalt! Det er anden aktør man skal være efter, de scorer kassen på de arbejdsløses bekostning.

• #28   30. maj 2015 Jeg døjer selv rigtigt voldsomt med forskudte terminer og behandlingsgarantier i øjeblikket - det troede jeg var ovre!!

• #29   30. maj 2015 #19
    "Man kan mene hvad man vil om LLR og Anders Fogh, men deres politik har væres samfundsøkonomisk forsvarligt."

Bakket op af et utal af vismænd, revisorer, og førende økonomer op til flere gange, men det er alt sammen glemt af danskerne. Igen. Jeg gider ikke engang finde en kilde på det, fordi det er blevet sagt så mange gange så skulle være let at finde for den tvivlende læser.

-----

Her I landet er vi glade for landbrug, så tillad mig nu at indrage en ko i mit kommende eksempel.
    Vi har en ko på den grønne mark. Den vil vi malke så vi kan få mælk. Skal vi værne om koen og behandle den godt, i mens vi trækker den stille og roligt i patterne - eller skal vi hive den så hårdt i patterne at der er ubehageligt. Jeg lover jer for at den sparker os af malkeskamlen, og flygter langt væk fra os og videre ned mod syd...
    Så i stedet for at få jævnt med mælk, så får vi pludseligt ingenting...

Prøv så at bytte ordet "ko" ud med "virksomhed"

Hvis en rød regering mangler penge til at finansiere deres drømme er den eneste løsning de kan komme ud med: Vi hæver bare et par afgifter og skatter yderligere! (I verdens mest beskattet samfund vanvittigt)
    Dette er på igen måde ansvarligt. Koen flygter? ... Skal vi ikke kigge på hvorhenne vi kan effektivere i stedet?
    Pas nu forhelvede noget bedre på vores virksomheder. Værn om dem, og let det sindsyge skatteftryk der er. I stedet for alt den røde snak om mere beskatning af dem. Det er virksomheder og arbejdere der hiver hjulene rundt, og genere penge til den "lige flok".
    Jeg spår at Lego og Grundfoss flytter produktionen til udlandet, hvis skatten stiger yderligere.

• #30   30. maj 2015 Jeg tror at rigtigt mange er trætte af både LLR og HTS, og derfor stemmer DF denne gang. Jeg overvejer det selv, ikke fordi jeg er enige i ret meget af deres "politik", men fordi de som de eneste har en holdning til den massive strøm af "flygtninge" vi får. Jeg kan ikke få ind i hovedet, hvorfor - og hvordan - vi skal redde hele verden, når vi ikke har råd til os selv! Så er der nogen der vil sige at det er de konventioner der gælder, måske, men det er jo noget der stammer tilbage fra tiden lige efter WW 2 - vi har en helt anden verdensorden i dag! Hvis jeg vælger at prøver lykken på havet i et utæt badekar, i en ordentlig brandert, får jeg en regning for at blive reddet i land. Hvis det er "flygtninge" bliver de nærmest opvartet i hoved og røv!! Og jeg mener slet ikke at det er et spørgsmål om integration, de skal ikke integreres, de skal da hjem igen så snart de kan komme det!! Faktisk er det også ret mærkeligt, at langt de fleste er mænd i den kampduelige alder, de burde blive og slås for deres land, men det får de jo nok ikke så mange penge for smiley

• #31   30. maj 2015 #30 Tom: Enig!!! Desværre... DF bliver det, de kan sikkert ikke gøre det bedre, men de kan næsten heller ikke gøre det værre.
    Ellers er valget mellem én der ikke holder hvad hun lover og en lille fed løgner der skraber til sig!!

Det værste ved valg er manges evne til at sige "hmm, lad os se.. Hvad lover de? Ja, det lyder jo godt, så vælger vi...."
    Hvorfor er der ikke ret mange der kan huske nogle år tilbage og så vælge ud fra det i stedet?!?

• #32   30. maj 2015 Allan R

Mit bud på et svar er, at man efterhånden skal langt tilbage for at finde politikere, der havde noget reelt på hjerte, Og det er så sager man skal sympatisere med!!!!

Næ desværre, da danskerne mistede evnen til at fordybe sig, fik de præcis de politikere de bad om - det er vel definitionen på demokrati

• #33   30. maj 2015 #32 Du har, desværre, ret Knud, vi har de politikkere vi fortjener!! På godt og ondt er de jo også en del af samfundet. Selvom man godt kunne tro at de levede på en anden planet det meste af tiden smiley

• #34   30. maj 2015 Netop derfor DF skal have chancen smiley

• #35   30. maj 2015 Allan : det fatter jeg simpelthen ikke, Jeg har meget svært ved at se noget seriøst i "Tulliardene"- lige så svært som jeg havde ved at tro på Glistrups "forgyldte Pissekummer og Poulsgaards sexdyr" har jeg det med er politiker, der stiller sine vælgere en masse i udsigt, når han ikke har en smule chance for nogensinde at realisere det igen

• #36   30. maj 2015 Selv hvis du skulle have ret, lyder det fuldstændigt som de to sidste løsninger vi har haft... Der er løfterne heller ikke blevet realiseret.
    DF er de eneste der forholder sig realistisk til mange af vores problemer lige nu og de er uafprøvede. De skal have chancen!

• #38   30. maj 2015 Der er noget om det med at DF ikke har en gennemført politik på særligt mange områder, men de er stort set de eneste der vil stille noget der ligner krav på udlændingeområdet, og det har sejlet i så mange år at det løb nok er kørt! De andre lover bare solskin og vindmøller, de glemmer så lige at sige at vi selv kommer til at betale for strømmen til solariet og selv skal puste gang i møllerene smiley

• #40   30. maj 2015 #39
    "Problemet ved ovenstående er ganske enkelt det tvinger vælgerne til, at vælge mellem medmenneskelighed eller egne borgere." Det burde jo være et ret nemt valg, når man er nået dertil at vore egne borgere begynder at lide = umenneskelig behandling af egne!!

• #41   30. maj 2015 #30
    Hvis du mener LLR rager til sig er det muligvis rigtigt, skal jeg ikke kunne sige om han var ene i partiet om at beslutte.
    Men HT kan nu også, mange har bare glemt det. Hvad med at lease en bil hos fleggård 2 dage inden hun selv skrev under på en lov som forbød det ?
    Eller trække en skattesag om brug af ægtefældes fradrag så langt ud at den blev forældet ? Og give forskellige udsagn om hvor meget hendes mand er i Danmark alt efter hvem der spørger.
    Er hun værre eller bedre ? Økonomisk tror jeg ikke der er meget tvivl om hvem der er værst. Moralsk ? Den er nok mere svær

• #42   30. maj 2015 Ja det er ikke engang løgn, HTS er lige så slem!

Jeg kan godt undre mig over hvor nemt de fleste af os 'almindelige' kan blive enige om nogle kerneværdier og hvor svært det så åbenbart er for politikerne at gennemføre dem. Der må jo foregå voldsomt store og svære ting som vi almindelige folk ikke fatter, ellers havde nogle politikere vel bare gennemført det de fleste vil have og dermed kommet til magten..

Et eksempel: Tjener DK f.eks på at være (sandsynligvis) det land i verden der giver mest af sit BNP til ulandsbistand? Jeg kunne godt fristes til at se det som en lidt for høj bistand til noget der engang kan blive konkurrenter samtidig med at de penge der bruges til at støtte, godt kunne bruges bedre herhjemme.
    MEn styrker det måske i virkeligheden DKs brand så når der engang skal handles, så handles der danske varer?!

• #43   30. maj 2015 #39
    Tak for rettelsen. Hvis jeg kunne rette det første indlæg ville jeg gøre det... Skræmmende fakta du kommer med der. 454.215 kr før skat. Hvor mange i arbejde tjener lige det?

• #45   30. maj 2015 #43: Læser du overhovedet hvad der står?
    454.215kr er "indkomsten" for 2 personer medregnet tilskud. Dvs, at hvis 2 personer i hustanden, har et arbejde til 14.202kr. pr måned, så har de det samme, som i eksemplet i artiklen.
    Rigtig mange familier, hvor begge er i arbejde, tjener væsentligt mere end det.

• #46   30. maj 2015 #45
    Min fejl. Jeg sidder med en smartphone lige nu, så fik ikke zoomet ordentligt ind. Læste det som indkomsten for 1 person. Men hey jeg er fra blå blok jeg indrømmer gerne mine fejl når du pointere dem.

• #47   30. maj 2015 vi ses om 3 uger, når der igen diskuteres mc stof på motorcykelgalleri. Sorry, men jeg har sq allerede fået rigeligt med valgsnak på alle de andre medier. Havde lige håbet.....

• #49   30. maj 2015 tjaeh... er enig med Knud i at vi har de politikere vi har bedt om, desværre...
    Må indrømme at jeg også selv er skyldig-"hvem har ikke sin egen hverdag at se til"
    Jeg tror ikke på der kommer nogen reel form for forandring for vi for alvor er trængt op i en krog. Så længe alt skal bedømmes ud fra økonomiske aspekter i det system vi har vedtaget gældende(Adam osv) så tror jeg desværre det kan være ligegyldigt hvad vi stemmer på, så længe vi alligevel ikke gider/orker at forholde os kritisk og gøre en forskel...
    Mht. indvandring kommer jeg aldrig i nærheden af DF...indrømmer blankt at vi har en stor udgiftspost på det område, men tror bare ikke på illusionen om at en mur kan holde dem ude....

• #51   30. maj 2015 #49 Der er vel ingen der taler om ligefrem at mure nogen ud/os selv inde, men hvis det nu var sådan at vi sagde: i kan være i sikkerhed, får mad tre gange om dagen, og så er i denne lejr til det bliver muligt at vende tilbage til det sted i er "flygtet" fra. Så tvivler jeg endog meget stærkt på at vi så så mange, eller sagt på en anden måde kom der nok ingen, overhovedet!! Og kom der trods det et par stykker, ja så skulle vi da behandle dem pænt, så havde de nok et reelt behov!

• #52   30. maj 2015 #50: Ahhhh. Det er ikke årsagen til indvandringen er steget. Det er jo fordi der er blevet flere konflikter i verdenen. Flytninge sidder ikke hjemme i kugleregnen, og blot vælger at vente til det kan betale sig at rejse igennem hele Europa, for at få et anstændigt liv.

• #54   30. maj 2015 Der skal måske skelnes mellem indvandrere og flygtninge i denne sammenhæng..
    Det jeg mente før var, at vi ikke ved hjælp af regler kan forhindre at vi alle lider til last, så længe den sociale ulighed er så stor som den er...det lyder meget rødt, men det var jo en kamp vi tog i dk for mange år siden, men som nu skal ses i et globalt perspektiv.
    Bådflygtningene flygter fordi de ikke har andre alternativer og hvad skal vi gøre ved det...vi kan enten hjælpe(i fælleskabet eu) eller mure os inde....
    Det samme gælde indvandringen af arbejdskraft østfra. Vi er for forkælede til at gide arbejdet og/eller forventer lønninger som er urealistiske for virksomhederne (igen adam og co) - ergo problemet.

• #56   30. maj 2015 #54 Jeg kan såmænd godt følge dig, men! Hvis det skulle virke skulle vi have én global stat, nu er vi mange med hver vores system, og så virker solidariteten altså kun når der er overskud til "de andre"! Og jeg tror ikke det har så meget med politiske systemer at gøre ( marxistiske-kapitalistiske- religiøse, eller hvad der nu måtte være) men mere en rent menneskelig trang til at overleve. Man sætter sig selv først!! Det er der så nogen der i den grad har fundet ud af at udnytte, og vi lægger villigt røvhul til smiley smiley

• #57   30. maj 2015 enig i begge udsagn!
    Problemet er jo at det er de diskussioner vi skal have gang i!
    Jeg kender ikke svaret og som tidligere skrevet er jeg også selv skyld i ikke at involvere mig mere og stille flere kritiske spørgsmål, ligesom flertallet og derfor får vi ikke de essentielle diskussioner istedet for enkeltsags- diskussioner og fokus på politikernes personer...
    jeg må såindrømme at jeg ikke er enig i #48, jeg vil gerne arbejde og sætter en stolthed i at kunne klare mig selv...også selv om mulighederne kun tilbyder noget skrammel og jeg kunne fede den på systemet...

• #59   30. maj 2015 fuck netto, hvad er der galt med selvbetjening og maskiner til at fylde hylderne op.

problemet er, ganske enkelt, at vi er flere end vi vil være.

når folk er blevet lidt færre kan dem der er tilbage bedre leve.

vil også skide på alt hvad demokrater sige.
    fuck folkevælde.

vi kan gætte hvor mange m&ms der er i en glaskrukke, men "the wisdom of the masses" virker IKKE i mikropolitisk beslutningsøjemed.

• #60   30. maj 2015 jeg håber det går helt galt og den globale population reduceres med 95 % over 3-4 generationer (knap 100 år)

jo længere vi overlever jo mere nas gør det at dø

og jo færre vil kunne leve i harmoni efterfølgende

• #61   30. maj 2015 #58 Nu ved jeg jo ikke hvad du udleder af mit "flag", men det der ligger i det fra min side, er nok mest udtryk for min ironiske tilgang til alt smiley Men jeg har da intet imod at sige hvor jeg står (eller ligger) politisk. Der er jeg et miks man kunne kalde social-liberal, hvis ikke lige det var fordi at den betegnelse som så meget andet er blevet misbrugt, så ingen rigtigt ved hvad det er!! I mine øjne betyder det, at jeg tager ansvar for mig selv, at staten ikke behøver at "hjælpe" mig med alt fra vugge til grav, men at det såkaldte velfærdssamfund så også tager hånd om den der virkeligt har behov for hjælp! At ingen af delene så fungere i den virkelighed vi lever i, er så det jeg opponerer imod!

• #64   30. maj 2015 Problemet er, at dem vi desværre gang på gang stemmer ind i folketinget, har uddannelser der er så lange og så videregående, at de er overbelastet af teoretisk viden i en grad, så virkeligheden forekommer dem abstrakt og fjern.

De vågner ikke før de selv bliver ramt af den.

• #66   30. maj 2015 Differencen ligger i demokrati , når flere partier skal tælles sammen og høres får man et resultat , når de blå kører hæft trit og retning som i Anders Fogs dage er det tæt på diktatur når alle stemmer på det efter 1 mands lov så er det nemt at give løfter og holde dem , har man de radikale på holdet er man aldrig sikker på hva side de pisser til , jeg har ikke brug for 500 kr i skatte lettelser om mdr og vi så ikke kan behandle de gamle, syge osv ordentlig , hvis vores politikker vil tænke på landets ve og vel og så huske at hvis de er heldige så bliver de selv gamle og for brug for hjælp

• #67   31. maj 2015 Det er ikke alzheimer

Det er kognitiv disonnans.
    Folk kan ikke se sig selv i øjnene ret mange øjeblikke af deres liv.
    jeg har selv svært ved det meget af tiden men jeg er i det mindste ovre erkendelsesprocessen.
    Hvor mange af jer er det lige der har styr på lortet uden lort på styret?
    0

• #68   31. maj 2015 GAAAAB..... smiley

• #69   2. jun 2015 Nej der er bare et alt for stort antal der er ansat i vores system og alt for mange der lever af at få..

De tør jo kun stemme S.

Det værste er at de siger vi får,, jeg får ikke noget jeg betaler for alt selv.

• #70   2. jun 2015 Jeg kan love løftebrud..!! Så er det sagt ......

• #71   3. jun 2015 #70 Brian, nu gør du mig helt rundforvirret, hvis du lover løftebrud, og så bryder dit løfte, så har du jo faktisk holdt hvad du lovede??? Er du HELT sikker på at du ikke er politikker? smiley smiley

• #72   3. jun 2015 Det undrer mig, at så mange mener de hører til hos blå blok.
    Fordi man har fået et hus med lidt friværdi, et køretøj og en lille båd, så betyder det ikke at man hører til den højere middelklasse.
    I sidder sgu da ikke til bords med dyne Larsen, eller har de samme interesser f.eks
    vil i have en god løn, han vil ikke give en øre mere end han skal.

Hvem tror i der har banet vejen for, at vi har anstændige arbejds og løn forhold i dag ?
    Hvis i tror det er jer selv eller den liberale lejr, så bliver i skuffede.
    De fleste Danskere er efterkommere af ganske alm. arbejdere, der har kæmpet for det vi har i dag. Vi har aldrig fået noget foræret uden klynk og trusler fra den liberale overklasse. Hvis de kunne bestemme, så var der liberale forhold på arbejdsmarkedet. dvs. ingen regler og rettigheder og så kan jeg garanterer at mange af jer vil opleve hvad det vil sige at være kuli.

Husk fordi man er rask og rig i dag, betyder ikke at man kan skide på alle andre.

Og til alle jer der siger at det ikke nytter noget og det hele er noget pis, kan jeg kun sige, at det kommer også til at passe, hvis i ikke går hen og stemmer.

• #73   3. jun 2015 #72 Nu er det bestemt ikke for at forsvare "de blå" men det du skriver lyder ret meget som om at det kom fra et ledende medlem af 3F smiley Vi kan jo også gå tusind år tilbage, der var vore forfædre (nogen af dem) slaver!! Jeg tror mere det hænger sammen med den almindelige udvikling, og hvordan man end vender og drejer det, har der nok aldrig været større lighed i samfundet end der er nu! Og at give "de røde" hele æren for det, er vel nok lige i overkanten. Men det var måske også deres fortjeneste at man gik væk fra at bruge slaver? smiley smiley

• #74   3. jun 2015 Kan godt give ole ret i hans forundring...
    Jeg synes bestemt vi får valuta for vores skattekroner... Man behøver ikke være længe i lande som er meget mere liberalt funderet end DK før det bliver tydeligt hvem det system tilgodeser og det er absolut ikke flertallet af danskere!
    når det så er sagt, så betyder det ikke at man ikke skal forholde sig kritisk og at liberalisering af visse områder ikke giver mening, men der er vi mere i detaljen end det overordnede billede...

• #75   3. jun 2015 #73 Nej, jeg sidder ikke hverken i en "rød" vælgerforening eller er aktiv i fagbevægelsen smiley
    Men er en ganske almindelig fhv. håndværker der har oplevet samfundsudvikling i mange år og lært af det.
    Den lighed i samfundet du selv omtaler, har andre kæmpet hårdt for (og det er ikke de liberale) og det har ikke været gratis for dem, der banede vejen for os andre, så vi i dag kan nyde godt af det.
    Min bekymring går mest på, om vi nu alle husker hvordan det har været og at vi ikke smider det hele væk, bare fordi vi har fået det lidt bedre.

• #76   3. jun 2015 Og samtidig skal vi OGSÅ huske på at ingen virksomhed er kommet tilveje fordi der stod en masse og holdt sammen, Til at starte med er det kreative enkeltindivider som får en idé, starter en produktion, et firma osv .. Nye ideer kommer fra enkeltindivider. som så også kan se at det kan tilvejebringe overlevelse for dem omkring ham. El.pæren, forbrændningsmotoren, osv, blev IKKE skabt af 300 mennesker som stod og holdt sammen. Det er rigtig at også Danskerne er sociale individer, som et langt stykke hen af vejen har sociale hensigter. Men ved for mange forbud, regler, og Skattetryk, så forsvinder individets kreative lyst .. Kik på Rusland, eller for den sags skyld Østlandene. Vi har en enorm indvandring fra Øst, netop fordi den slags statskontrolleret "fælleskab" ikke virkede

• #77   3. jun 2015 #76 Du har ganske ret, vi kan ikke leve af at slagte godsejere, men vi kan i samlet flok, sørge for at dem der får de gode ideer, ikke behandler andre som svin.
    Du har også ret i, at ganske få ønsker et kommunistisk system, men de fleste ønsker demokrati.

• #78   3. jun 2015 #72
    Man kan godt være arbejder og blå samtidig. Om man er rød eller blå afhænger vel af hvilket grundsyn man har. For mig ser det således ud: De venstreorienterede har fokus på fordeling. De har mindre, eller slet ingen, fokus på hvor meget der er at fordele. Vi så det i DDR, hvor systemet endte med at bryde sammen på grund af pengemangel - med andre ord, der var ikke mere at fordele. De blå har mest fokus på "kagens" størrelse, altså vækst. De har så til gengæld mindre, eller slet ingen, fokus på fordeling. En god mellemvare kunne så være vort hjemlige socialdemokrati. Desværre er der bare sket det, at hele fokus ligger på skatte- og afgiftsudskrivning, og det hæmmer mulighederne for en større "kage". Derfor er det min holdning, at vi nu har brug for en tid med blåt styre, så kagen kan blive større (større aktivitet i det private erhvervsliv), skatterne mindre og statens gæld nedbringes. Danmark pendler jo frem og tilbage hen over midten, så efter en tid kommer der så nok rødt styre igen, når befolkningen vil have større andele af kagen igen. Det må være på den måde, at vores demokrati fungerer allerbedst. De blå er som sådan ikke mere "onde" end de røde, de har bare forskelligt fokus. Dog er det nok sådan at både ekstremt rødt og ekstremt blåt indeholder en vis portion "ondskab" - det er dog slet ikke tilfældet i den danske midtsøgende model. Godt valg til alle.

• Jim V
    Jim V Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 1
    #79   3. jun 2015 Ja,...man forstår sgu ikke at Lars Løkke ikke kunne give Helle tørt på i debatten den anden dag. Han var lidt for god af sig efter min mening, Hun forsøgte at latterliggøre ham da hun nu igen nævnte sko til 2000kr.....Men samtidig går hun selv rundt med tasker til priser hvor man skal være millionær for at kunne købe dem. Fed moral at bære rundt på Helle,..... NOT !!!

• #80   3. jun 2015 "79 Hvad er problemet, hun har jo selv betalt for sit tøj og sine tasker, modsat visse andre smiley

• #81   3. jun 2015 #80: Ikke korrekt. Helles tøj og tasker er betalt af skattesnyd, altså skatteborgerne. Løkkes tøj er betalt af venstre.

• #82   3. jun 2015 #81 Skattesnyd ??? Hvis man snyder i skat, så bliver man dømt, men mig bekendt er hun da hvis ikke dømt for skattesnyd.

• #84   3. jun 2015 Enig med trådstrater og fuldkommen enig med #20

• #85   3. jun 2015 #82: Man bliver kun dømt for skattesnyd, såfremt sagen ikke er forældet.

• #86   3. jun 2015 #85 Hvis du mener, at hun har snydt og kun er reddet pga. af forældelse, så ved du da hvis mere end alle andre smiley

• #87   3. jun 2015 Vil lige sige at min moster rent faktisk har alzheimers smiley
    Dog stemmer hun blåt smiley

• #88   3. jun 2015 #86: Det er nu ikke nogen hemmelighed. Skat opgjorde, at HTS havde fået for stort fradrag i årene 2000-2008, men det var kun for 2005-2008 hun blev opkrævet efterbetaling. De forudgående års krav blev droppet pga forældelsesfristen.
    Så det er afgjort, hun betalte for lidt i skat.

• #89   3. jun 2015 Er der virkeligt stadigt nogen der tror på hvad politikkere siger??? Søg hjælp, omgående!!!!!

• #90   4. jun 2015 Med alt det lort samtlige partier laver og har lavet så lyder anarki bedre og bedre i mine ører,den eneste glæde vi har af politikerne er at de sparer os for at tænke over hvad vi skal bruge de penge vi tjener på,for de har stjålet dem og bagefter påstået det ikke er tyveri når man tager andre menneskers penge og kalder det moms skatter og afgifter,længe leve kommunisme,eller noget ?
    Den eneste mulighed vi har er at stemme så langt ude til højre som muligt for så bliver de fleste af de penge de stjæler da brugt på danmark og danskerne.

• #91   4. jun 2015 #88 Der er en markant forskel på, om vi taler bevidst skattesnyd og skatteundragelse, eller om vi taler tolkning af skatteregler.
    Når ikke engang prof. skattefolk kan finde ud af det, så kan man da slet ikke bebrejde alm. mennesker noget. Og i dette tilfælde må Helle betegnes som et alm. menneske, da hele hendes skat er gået gennem et prof. revisor.

• #92   4. jun 2015 #91 Jeg er enig langt hen ad vejen, men når man taler om landets statsminister, burde der slet ikke være den tvivl. Der gælder nogen andre regler, under alle omstændigheder ser det ikke ret godt ud, Hellepigen skulle om nogen være et forbillede for befolkningen, vi ville nok ikke være trygge ved en betjent der stjal, men blev frifundet på grund af manglende bevis smiley smiley

• Jan Markus H
    Jan Markus H Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #93   4. jun 2015 Lige mine ord.!!!
    Det er sgu utroligt hvad folk kan glemme. Stem nu på et parti der ikke løber fra deres aftaler.....
    Gæt hvad jeg stemmer???

• #94   4. jun 2015 #92 Nu var Helle jo hverken hel eller halv statsminister da det skete. Men kan kun påpege, at de regler er så svære at forstå, at selv top revisorer og advokater ikke engang er enige om hvordan de skal tolkes, så mon ikke alt er gjort i god tro.

#93 Det er da også utrolig at du kan glemme Lars Løkke´s fup og fidus numre smiley

• #95   4. jun 2015 Johh Ole det har du ret i ... I min verden forsøger man at blæse Helle op til noget hun ikke ér. Der er kommer flere regler, forbud og skjulte skatter end jeg kan se fornuft i. Venstre er ikke klar til en skid, og guder må vide hvordan der lykkedes IKKE at få hældt han af for et år siden, da man havde chancen. Kan ikke liiige se hvordan han har gavnet partiet !?!?
    Samtidig, ud over regler og forbud, er det Helle vel bliver husket for; alle hende minister rokader, hvor det jo nærmest er elever der bliver sat på sagen, mens de er sikret en fornem pension resten af deres dag ... Det er sgu noget rod !

• #97   4. jun 2015 BØVS
    smiley

• #98   4. jun 2015 #96 Hvordan var det nu med HTS da hun skulle flyve og ikke kunne drikke det kaffe som regeringen selv har pålagt forsvaret at købe ? Og da de så havde fremskaffet hendes foretrukne mærke, måtte de sende endnu en stafet fordi de havde købt alm pulver kaffe og hun drikker kun instant kaffe. Storhedsvanvid ? Nok dyrer end et par sko til 2000 kr, men meget kortere levetid.

• #99   4. jun 2015 Det absolut mest fornuftige sagt i denne valgkamp er fra to afgående MF'ere, Tom Behnke og en anden jeg ikke husker navnet på, som ikke 'gider' Folketinget mere:

"Politik handler ikke længere om at få ret, om at få noget gennemført. Det handler om, at være smart". Og ved gud hvor er der meget sandhed i det udsagn. Vor herre bevares for en flok selviscenesættende og inkompetente politikere, der skal forestille, at gøre det bedste for os og varetage os danskeres penge, helbred, ønsker, etc.

Det er pest eller kolera, Hverken Thorning eller Løkke er kompetente til opgaven. Men hvad er alternativet?

• #100   5. jun 2015 enig #99, læste også den artikel smiley
    Det bevirker at vi ikke laver andet end at diskutere personsager og pengefordeling...

• #101   5. jun 2015 Demokrati er smukt... Men det har en stor svaghed... at der er alt for mange dumme mennesker i danmark, som har lige så meget magt på valgdagen som dem der har sat sig ind i sagerne og ved hvad der vil være bedst for landets økonomi.

PS. godt skrevet.. ryger på facen

• #102   10. jun 2015 Ifølge diverse meningsmålinger er det ca halvdelen af danmarks befolkning der er ramt af alzheimers,ikke så sært resten af os skal betale så meget i moms skatter og afgifter for at forsørge den anden halvdel,vi må have gennemført at senil demente ikke har stemme ret længere.

• #103   10. jun 2015 Det er jo forbi over 50% lever at staten...

Tag stemme retten fra dem så ska i se.

• #104   10. jun 2015 Det kunne nemlig være interessant, at tage stemmeretten fra de cirka 50%, der har fingrene godt nede i den offentlige kasse. Oh I wish....

• #105   10. jun 2015 Jeg finder det komisk at folk der er forsørget fra staten kalder folk fra blå blok selviske. Det er vist nok lige omvendt når alt kommer til alt smiley
    Der findes ingen i hele verden der giver mere til fællesskabet end folk der er ansatte i det private i Danmark. Er det for meget for langt, at ønske bare en lille smule mere til sig selv? I verdens højst beskattet og afgift-rige land...

• #106   11. jun 2015 Husk nu lige, at en stor del af dem, der figurerer på listen over offentlig forsørgelse er pensionister. Det er folk har arbejdet hele livet og betalt deres skat.
    Den næste gruppe er alm. mennesker der er midlertidlig sygemeldte, f.eks folk der røg på røven med deres mc, de har også betalt deres skat.

Den sidste gruppe er så nasserøvene, den gruppe er, sammenlignet med de første grupper forsvindende lille, men i debatten fylder de enorm. Nogle politikere får det til at lyde som om at alle er nasserøve og lever af bistand.
    Så rolig nu, det er ikke så slemt som det lyder til. Det er præcis det samme som at påstå, at alle selvstændige erhvervsdrivende er skattesvindlere og momsundragere.............overdrivelse fremmer forståelsen smiley

• #107   11. jun 2015 Den med vi er det højest beskattede er endnu en skrøne der flittigt bliver brugt ?? Tsk tak

• #108   11. jun 2015 #107 Er det en skrøne? Du skal jo have det hele med, først betaler du din rene skat. Det du så har tilbage til forbrug, bliver jo også beskattet, momsen kan de fleste få øje på, men der yderligere afgifter, på næsten alt hvad der findes. Så det du reelt selv får ud af en krone, ligner nok 30 øre, hvis du er heldig smiley

• #109   11. jun 2015 Det er ikke en skrøne, at DK er det hårdest beskattede land i verden. Se blot her: http://da.wikipedia.org/wiki/Skattetryk
    Samtidig har vi den største offentlige sektor ift befolkningens størrelse, men vores sundhedsvæsen ligger på en 10. plads blandt verdens 19 rigeste lande. Det synes jeg ikke er godt nok! Vi må på en eller anden måde bruge de opkrævede skattekroner forkert. Vi har sikkert også alt for mange ansatte til at opkræve og kontrollere de mange forskellige skatter og afgifter. Derfor synes jeg at LA har et godt program, da de tilsyneladende er det eneste parti der har fokus på denne problematik.

• #110   11. jun 2015 Nej det er en løgnagtigt skrøne som er modbevist for længe siden , vi ligger et sted omkring 5-7 pladsen i EU mht offentlig sektor ,immervæk bliver det brugt flittigt som argument af manipulerene neoliberale fjolser f.eks. Som f.eks. Joachim B. Olsen, der sikkert også har været inde og opdatere Wikipedia, så tingen passer ;);)

• #111   11. jun 2015 Man skal nu aldrig glemme de store tals lov. i følge den findes der alene i dette forum, 60000 mennesker, der lider af Alzheimer, sådenne streng kan på INGEN måde være repræsentativ smiley

• #112   11. jun 2015 #110 For det første skal du bruge et ordentligt sprog, og for det andet så må det være nu, at du kommer med en dokumentation, der er bedre end den dokumentation jeg har linket til.

• #113   11. jun 2015 #110 .. Øhh .. Vi er IKKE er at de højst beskattede lande, og har ikke en af verdens største offentlige sektore !??! .. Er det det du siger ? .. Det ville jeg da også gerne ha forklaret. Ikke engang Helle T benægter dette.

• #114   11. jun 2015 Det er muligt at vi befinder os i den højere ende hvad ang. skat og offentligsektor, men vi er bestemt et af de bedste lande i verden at leve i.
    Problemet er, at vi alle gerne vil have goderne, men ingen vil betale.

Så hold nu op med alt den klynken over skatten og lad være med at hoppe på den med skattelettelser, der højest vil blive på et par hundrede ekstra om måneden.
    Vi har det pisse godt her i lille Danmark, så lad nu være med at gamble med verdens bedste system, bare fordi nogle ultraliberalister påstår, at privatisering og brugerbetaling er vejen frem til højere velstand.

• #115   11. jun 2015 ole bruger betaling er måske ikke vejen til højere velstand
    men til en højere service standard

• #116   11. jun 2015 kJJ92DK:

Der der er direkte naivt, fordi højden af den forventelige servicestandard helt er afhængig af, hvad inkasserende myndighed vil bruge penge til. Jeg har indtil for mindre end 5 uger siden forventet af vi har behandlingsgaranti ved livstruende sygdomme. Vi har en Gammel Kattehale - ja!!!

• #117   11. jun 2015 ja måske jeg skulle havde har privatiseringen med

tanken var at man jo så bare skifter til en anden udbyder

et eksempel
    prøv at forestil jer et alternativ til told og skat selv om du måske skulle betale det samme men du kunne frit skifte til den med det højeste service niv

• #118   11. jun 2015 KJJ 92DK

Jeg vil ikke bare poste en lang og kedsommelig sygehistorieherinde, men faktisk burde alle læse den og lære noget om hæderlighed

• #119   11. jun 2015 Langt størstedelen af dem der roser f.eks. sundhedssystemet, retssystemet og lignende, har aldrig været i alvorlig berøring med det. Havde de det, ville der være endog meget længere mellem roserne! Som Knud skriver i #116 så brister illusionerne hurtigt når man selv står i det!

• #120   11. jun 2015 TomI

Kunne ikke være ret meget mere enig, dog har vort system en kæmpefordel:

Et Ulykkeoffer kommer ind på en skadestue
    Offeret bliver undersøgt og behandling påbegyndt

- behandleren er ligeglad med om der sidde noger sagfører eller lignende og tilbyder der efterladte en del af en eventuel gevinst ved anlagt malpractise suit!

Det er nærmest en garanti for den skadelidte!

• #121   11. jun 2015 #117 Ang. privatisering, så var udsendelsen i går, om Kolding´s skift fra kommunal til privat hjemmehjælp, en rædselsberetning om privatisering.
    Og en lektion i hvordan private firmaer kan malke kasserne og så ellers lade deres kunder sejle i deres eget pis, når de går konkurs. Godt vi havde det kommunale system til at træde til.

• #122   11. jun 2015 Helt ærlig, tror i selv på, at fordi at det bliver privatiseret, så bliver det hele meget billigere og bedre.
    Privathospitalerne snupper de nemme patienter og scorer kassen, laver de brok i den, ja så fedter de bare problemet af på det offentlige sygehus.

Hvis vi ønsker en højere standard, så skal vi bare betale nogle få hundrede mere om måneden i skat smiley

• #123   11. jun 2015 #122 Ole, nu ved jeg ikke hvad erfaringer du har med hospitaler, jeg har i den grad mine smiley Og selv om jeg har tilbragt noget der ligner 8/9 mdr på slige steder de senere år, har jeg ALDRIG set personale der havde travlt, undtagen når de skulle hjem!! Hvis det skulle fungere på markedsvilkår, ville det lukke inden for en uge!

• #124   11. jun 2015 # 112
    Alle disse beregninger af f.eks skattetrykket kan være en del usikre afhængig hvem der fremlægger dem og der kan rykkes en del frem og tilbage på listen over hvem der er nr. 1 hvis det er det man vil - det gør LA f.eks.

Hvis man eksempelvis regnede det tyske skattetryk som det danske, ville Tyskland ligge langt højere på listen, fordi visse overførsler i
    Tyskland er skattefrie eller er som
    fradrag i skatten. Dermed undervurderes det tyske skattetryk ift. det danske,hvor alle indkomstoverførsler er skattepligtige - bare et eksempel på tingene ikke altid er som det bliver fremlagt- enegyldige sandhed.
    Frankrig, Holland , Belgien, Sverige sammen med Danmark er dem der ligger i toppen mht. til skattetryk og offentlig sektor men at sige det er det ene eller andet land der topper - afhænger brillernes farve.

Sjovt nok toppede Danmark listen med største offentlig sektor efter CEPOS udregning i 2008 . efter 8 år med Venstre regering - var det fordi man skulle ansætte en hel del kontrollanter (DJØF,er) der skulle kontrollere via skemaer osv. at dem som udførte kontrol med opgaverne udførte deres kontrol godt nok ? smiley Men ingen har vist stemt for den overhåndstagende kontrol, registrering ,evaluering og offentlige konsulentforbrug . Hvem sagde Alzheimers ? eller han har måske taget navneforandring til Vergessenheimer - hvad ved jeg ?

Privatisering af vores infrakstruktur bliver jeg nødt til at give # 122 Ole ret , den tror jeg ikke på smiley

Vores sundhedssystem ser meget pæn ud på overfladen , men at opleve en selv eller nære blive trukket igennem med komplicerede sygdomsforløb - ja så erfare man noget andet - gennemsyret helt af pengekasse tænkning - koldt og kynisk.

Mht. til ordentligt sprog , skal man kalde en spade for en spade ---- og et fjols for et fjols.

Også gider jeg ikke skrive om mere politik - på et MC forum

• #125   11. jun 2015 #123 Det sygehus er der sikkert mange der gerne vil se, for det må være enestående.
    Jeg har flere venner / familie der arbejder på hospitaler og jeg kan love dig for at de arbejder for føden.

• #126   11. jun 2015 #125 Hvem har fortalt dig at det kun er et sted jeg har været? Jeg beskriver det jeg har oplevet, ikke hvad din familie føler! Men det er da nok bare mig, når jeg i voldsomme smerter har måttet gå op i "baglokalet" og undskylde at jeg afbrød deres to timers kaffepause, for at få hjælp til en ældre mand der havde skreget i over en time! Eller en gang hvor der var Matador (sidste afsnit) i TV, det var faktisk lidt uhyggeligt at gå rundt på hospitalet den aften, helt øde og tomt, næsten som et post-dommedags senarie, ingen liv, kun spredt jamren fra de lidende og svage kald på hjælp! Jo, der løbes hurtigt smiley

• #127   11. jun 2015 # 126 Sygeplejeskerne har travlt med at udfylde skemaer - derfor er der øde og der kun to.

• #128   11. jun 2015

profilbillede
  • #129   11. jun 2015 Husker et valgslogan fra 70erne, "Brug kondom, der fødes en Anker hver dag" møntet på socialdemokraten Anker Jørgensen.

• #130   11. jun 2015 #127 Næ, de er nu mange, jeg kan garantere dig for at efter 3 måneder på samme afdeling kender man arbejdsgangen, eller mangel på samme! Det må være noget fra et arresthus du blander sammen når du mener at der kun er to på vagt smiley At det ikke udelukkende er den enkeltes skyld når det sejler er der da noget om, men alle har et medansvar. Grundlæggende tror jeg at der ofte er en dårlig arbejdskultur, at mange glemmer at de er til for patienterne. Og når man ser samme patienter som noget irriterede, skulle man nok se sig om efter et andet job!

• #131   11. jun 2015 Kender selv et par sygeplejesker + Sosu assistenter ,som jeg betragter som ordentlige og samvittighedsfulde mennesker der vil passe sit job ordentligt overfor patienterne men simpelthen ikke har fået '' lov '' . Har fået søger nyt job andre steder fordi de ikke kunne holde det ud i længden. Er det mon ikke de dårlige og ligegyldige der er tilbage eller er der af nød pga. dårligt arbejdsmiljø - ledelse ? Ser jo det fænomen mange steder i det offentlige - uden jeg ved hvorfor .

• #132   11. jun 2015 kommunist kim..

• #133   11. jun 2015 Passende svar :
    Så så lille ven - se du at få lidt hår på brystet - inden du taler med de voksne

• #134   11. jun 2015 Kim:

Jeg tror faktisk, at de fleste ansatte prøver af et godt hjerte, men de VED at det ikke er OK eller NOK. Der træffes politiske valg, som de ingen indflydelse har på!!!

• #135   11. jun 2015 modtaget kim, skal nok logge af og se bamse og kylling. men det bliver stadig et kryds på liberal alliance !

• #136   11. jun 2015 Skatten ned lønne ned så kommer der flere jobs, og mere velstand,,, sjov nok er vi også et af de lande hvor der er flest syge hvorfor mon..

Der er kun ca 350000 jobs der skraber penge ind til hele systemet,,, vent nu bare når Lego Novo Mærsk Danfos er væk, for det er de på vej til lige nu,, det er kun et ? om tid.

Der er kun en vej og det er ned af.

• #137   11. jun 2015 #134

Det tror jeg du har ret i .

# 135 EEij - det var da sørgeligt . synes ellers du bidragede debatten her med en masse anderledes innovative tanker og ideer her i tråden , især dit første indlæg.

PS .Ser selv tit Bamse og Kylling

• #139   12. jun 2015 Brugerbetaling er vejen frem !
    1 politiet behøver vi ikke længere betale til over skatten de inddriver selv de penge de skal bruge og mere til med deres nye fotovogne.
    2 Politikerne har i mange år ikke gjort sig fortjent til en krone med deres landsskadelige politik,Helle T`s Dong mand for sikkert så mange penge fra goldman sachs for at sælge ud af danmark til dem han kan brødføde hele regeringen.
    3 Børnefamilierne må lære børn ikke er en gratis hobby og selv betale for deres afkom istedet for at lade landet gøre det.
    4 Pensionisterne eller en del af dem har bidraget til samfundet over moms skatter og afgifer hele livet så den del af dem bliver vi nød til at hjælpe.
    5 Indvandrere bistandsklienter førtidspensionister osv må indrette deres system som fagforeningen hvor det er brugerne selv af det der betaler gildet.

Kort sagt syddansk universitet lavede et regnestykke for nogle år tilbage der sagde at en gennemsnits dansker afleverer 82-84 øre i skat momser og afgifter til ovennævnte ud af hver tjent krone,kunne jeg opretholde samme levestandard og gå 80 % ned i arbejdstid og så der stadig gik 2-4 øre af hver krone jeg tjente ind til de folkepensionster der havde arbejdet hele livet ville jeg gøre det øjeblikkeligt,jeg har ikke behov for 10 ferarier lamborghinier turbo hayabusaer osv i garagen,nåeh nej det har jeg jo heller ikke for de penge afleverer jeg pt ufrivilligt til andre.

Kan godt se at det danske samfund er til glæde for de svage som har gavn af systemet,men svaghed styrer og regerer i landet og er ved at bringe det i knæ,men igen så kan jeg måske egentligt vælge og være ligeglad med at svagpissere ødelægger landet for jeg efterlader ingen børn på hverken gule hvide eller udenlandske plader der skal leve i det lort de efterlader til deres egne efterkommere,synes bare det er trist at vi har en flok politikere hvis største ambition er at bringe landet i knæ for andres regning,hvis de ville ødelægge landet burde de i det mindste gøre det for deres egne penge istedet for penge de låner af arbejderne.

• #140   12. jun 2015 Moms skatter og afgifter er bare 3 udtryk som politkerne mener legaliserer tyveri af andre menneskers penge.

• #141   12. jun 2015 Henrik H du må da ærgre dig over at være født 100 år for sent! Med dit menneskesyn havde du nok haft en stor karriere syd for grænsen i 1930erne, det virkede jo også fint i starten men endte knapt så godt smiley

• #142   12. jun 2015 #139
    Hvis dine ønsker gik i opfyldelse, så fik vi et samfund meget lig det de har i USA.
    Der er fedt at være, bare du er rask, rig og har succes.
    Det sjove ved det er, at mange af de Danskere der rejser til udlandet, fordi de siger at Danmark er umulig at leve i pga. skatten osv. osv, de kommer piskende tilbage ved den mindste sygdom, når de er gået på røven, er blevet gamle og ellers bare ønsker tryghed.
    Det er hverken et kommunistisk eller et liberalistisk samfund der er ønskværdig, men noget der ligger midt imellem, som f.eks det Danske.
    Så pas på det og glem alt om yderfløjenes gas.

• #143   12. jun 2015 #142 Helt rigtigt, det sjove er at dem der mener at et land som USA er så godt at leve i, kender intet til det, ud over hvad de har fra film!

• #144   12. jun 2015 Der tales/skrives jo meget om rød blok kontra blå blok i øjeblikket. Forleden var der en artikel i JydskeVestkysten om et andet syn på "sagen". Artiklen mente, at man istedet kunne dele partierne op i "grækere" og "tyskere". "Grækerne" er dem der vil have at "de rige" og /eller "de andre" betaler. Det kører på et eller andet tidspunkt ud over afgrunden. "Tyskerne" er de økonomisk ansvarlige der har et stort fokus på det private erhvervsliv idet "tyskerne" erkender, at det er herfra pengene til velfærden kommer. Artiklen placerer i øvrigt DF hos "grækerne". Meget tankevækkende synes jeg.

• #145   12. jun 2015 Jo tak, i et land med mange idioter må man holde sig til sandhederne smiley

• #146   12. jun 2015 #145
    Er det ikke deprimerende at være omgivet af så mange idioter, når du selv er et geni. smiley

• #147   12. jun 2015 Ole

Heller som i USA end som nu, hvor de giver det hele væk og den ene efter den anden virksomhed lukker og snart er der ikke noget at give væk.

• #148   12. jun 2015 Jammer - jammer i følge Forbes er Danmark et af mest eftertragtede steder at drive virksomhed i.
    Læs for helvede den artikel -

http://www.ifp.dk/artikler/Danmark/

• #149   12. jun 2015 http://www.b.dk/nationalt/verdensbanken-danmark-har-europas-bedste-erhvervsvilkaar

Og det er pga af Den danske flexicurity-model understøtter økonomisk effektivitet, da medarbejderne ender i de jobs, som de er bedst egnede til. Den sikrer, at arbejdsgivere hurtigt kan ændre og omstrukturere ressourcerne på
    arbejdspladsen

Nogen liberale modarbejder den danske model ved at prøve at gøre fagforeninger overflødige , banke mindsteløn helt i bund osv. , dvs vi vil komme til at save den gren af vi sidder på - skide smart Egon ????? NOT ??

Fagforeningerne er en del af samspillet i flexicurity-modelen , som faktisk er ret enestående i verden , og har været en af Danmarks styrker fremfor andre lande i mange år .
    Hvad skal det splittes ad for ??? - idioti.

http://www.ifp.dk/artikler/Danmark/#sthash.rRAIqtpS.dpuf

• #150   12. jun 2015 Er fandme snart så træt af høre på alt det Liberale lort - intet lært af finanskrisen i2008 , der forsættes i samme dur som før , som om at det skulle være lykken at en flok af bankdirektør og spekulanter styre vores samfund via ,, de frie markedskræfter ,, ( bvadr ) smiley og gøre det hele til et stort Casino- spil . Vanvid . smiley smiley
    Til dem der vil have det - kan bare flytte til USA smiley
    Og lade være med at indføre alt det USAidioti hertil. Ønsker fanme ikke at blive stat nr. 51 i United bluf. smiley

• Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
  • #152   12. jun 2015 Jo det lyder jo som flot tale fra de usa-fobiske,men den retning som rød blok fører os i ender vi jo som kineserne for 25-50 år siden ,uden frihed og eneste rettighed der er tilbage er at staten riber dig for alt hvad du tjener og et politi der slår ned på enhver samfunds kritisk røst fordi der er indført så mange love og regler for at dæmme op for rød bloks importerede terrorister,er det mere ønskværdigt ?
    Idag stjæler de importerede analfabeter motorcykler med arme og ben poster billeder af det på fb og den eneste hjælp man kan få for sine skattekroner er at politiet griner af en,men de er vel bare bange for at blive skudt ligesom pet i kbh eller overfaldet med sten og tæsk som i flere bydele rundt om i landet,og så skal vi til at købe pansrede mandskabs vogne til politiet og så kommer dk hurtigt til at ligne en muslimsk banan republik med sharia lovgivning,så vil jeg hellere beholde mine surt tjente penge selv og lade politikerne financere deres perle import selv.

#141 jeg er ikke født 100 år for sent hvor du så end har fået det fra for jeg er lige så stor modstander af nazister som jeg er af muslimer,begge slags bekender sig til totalitære ideologier og har jøde udrydelse som største fritids aktivitet,nazisterne er bare blevet mere menneskelige en muslimerne de sidste 75 år og har lært at leve side om side med mennesker i modsætning til muslimerne.
    Men det ville du også vide hvis du fuldte med i hvad der sker rundt om i verden,men værd du bare glad for at det kræver nået mellem ørene for at få det hvide snit for så render du da aldrig ind i det indgreb.

• #153   12. jun 2015 Henrik H:

Du må have alle dine synspunkter for mig, men som jeg ser det kan du en og kun en ting:

GENERALISERE- og det er fandeme skræmmende

• #154   12. jun 2015 #152 Kære lille Henrik, det er sgu hårdt at være dig! Tænk at der er nogen der tillader sig at være uenige med dig! Bare det at du ikke lader dig slå ud, men straks begynder at kalde folk det værste, er tegn på at du er stærk! Det er sådan nogen som dig der skulle lede landet, så ville alt blive meget bedre, ikke sandt? For du kan jo sagtens dømme folk, og kender deres politiske observantes ud fra et par linjer her!! Det eneste der undrer mig lidt, er at du ikke stiller op til valget, med alle dine helt åbenlyse talenter og glimrende argumentation, burde du jo snildt kunne blive valgt, ja ligefrem blive vores næste statsminister! Du har min stemme!!

• #155   12. jun 2015 he he, de røde er kommunister, de blå er nazister smiley for en gang skyld bliver det ikke nemmere af at se i sort/hvid(rød/blå) hvem skal man mon stemme på hvis overstående er ens betragtning...eg vil nødig sættes i bås med nogen af dem!

• #156   12. jun 2015 Vi har et godt land, med mange søde mennesker ..Det er sandt .. Men der også sandt at der er kommet en tendens til at lovene som skulle skaffe frihed, bliver brugt til at skrabe penge ind, Jeg har både været arbejder og drevet virksomhed . Det er måske let at sige at personer som har haft succes med deres virksomheder, nu "klikker" over fra at være arbejdere, til at være nogle grådige nogle som bare vil tjene kassen uden omtanke for andre .. Måske er det sandt for nogle, men jeg tror man skal huske at største delen af dem har været innovative, modige og ansvarsfulde nok til skabe en virksomhed som andre også kunne få glæde af.
    Det har vist ikke noget med USA mentalitet at gøre ! . Det har vist mere at gøre med at der bliver nødt til at være vilkår som er okay nok, til flere har lyst til at gøre det samme ... Jo hårdere Staten presser for at kontrollere virksomheders drift og ideer ( som de ikke selv fik ) , jo mere falder folk i apati, og gider ikke at starte nye ting.
    Et lille eksempel: Kik på DHB. Politiet og Skat tropper op, og kræver penge ind til alt hvad de kan finde som ikke liiige passer i deres lovbøger og som kan give penge .. joh .. som har man da samtidig gjort en god indsats for at afmotivere en røvfuld kreative mennesker, hvor nogle af dem måske havde skabt noget nyt og brugbart .. Nu var det bare biler, , men det er jo så heller ikke verdens eneste eksempel ...

• #157   12. jun 2015 Kære umodne Tom J du startede selv med at indikere jeg var nazist og så gav jeg igen af samme skuffe,kan du ikke tåle mosten så burde du måske ikke begynde med den slags ?
    Har du overvejet at flytte ned til nordkorea til dine ligesindede ?
    Så slipper du for folk som mig for dernede hos din slags fjerner regeringen min slags + de fører den økonomiske politik som du ønsker gennemført i dk.

Men sådan går det gerne i følsomladede debatter som denne netop er af toppen af,den ene halvdel ønsker del i den andens halvdels indkomst,min slags argumeneterer for at vi skal have lov til at beholde vores penge og den anden halvdel kalder os alt muligt i forsøget på at give os dårlig samvittighed nok til at give dem en endnu støre bid af det vi har arbejdet for så de selv kan slippe for at bidrage til det liv de ønsker,havde den del der argumenterer mod mig været ene hunkøn havde de heddet golddiggers smiley

• #158   12. jun 2015 Uanset om man snakker service i den lokale netto eller omsorg på et sygehus/hospital vil man altid kunne finde absolut lorte historie på grænsen til skandaler, men samtidig også de der solstrålehistorier. Min familie og jeg har selv af forskellige grunde over de sidste 10 år været en del på sygehuse. Nogle gange har vi oplevet kærlig omsorg og hensyn, andre gange har vi troet vi var en del af en zombie-apocalypse.

Noget jeg savner ved danske politikere er ordenlig fakta fremfor sølle løfter. Alle partierne kan jo komme med fede foreslag om ting de vil gøre billigere eller bedre, men hvor tit hører man en gennemført plan for HVORDAN de vil gøre det?

Som Elias har jeg da også overvejet at stemme LA pga samuelsens løfter om at fjerne registreringsafgiften - men hvordan skulle han dog ku det? Han får højst sandsynligt ikke mandaterne til at få indført alverden af hans løfter alligevel!
    Og som du så fint siger det Elias, det er en skam at der er så mange der overhovedet ikke sætter sig ind i politik og blot stemmer på den første og bedste de har hørt love noget urealistisk. Men alternativet til demokrati ville da i DEN grad være meget værre smiley

Vi må bare håbe at dem der nu engang bliver sat på posten gør noget fornuftigt ved vores trælse situation, sparker de dårlige immigranter UD og sætter pris på dem der faktisk gør noget for at integrere sig.
    SÅ fik jeg også min mening med! (Yay)

• #159   13. jun 2015 #157 Jeg afholder mig som regel fra at blive personlig i debatter, men i dit tilfælde vil jeg gøre en undtagelse.
    For det er pga. folk, med rabiate holdninger som dig, at Liberal Alliance får stemmer.

#158 Respekt til dig, fordi du har tænkt over tingene.

• #160   13. jun 2015 *145

"Jo tak, i et land med mange idioter må man holde sig til sandhederne "

Jeg synes jeg har erfaring for at det er lige modsat.

Herinde har jeg primært diskuteret forsikringsspørgsmål.
    Selv helt betonfast dokumentation, er i nogle tilfælde ikke nok til at få folk til at mene noget andet, end det deres fantasi først havde bildt dem ind.

• #161   13. jun 2015 #160 Jeg skal ikke kloge mig i forsikringsspørgsmål, men at kalde en stor del af befolkningen for idioter, fordi de ikke har samme holdninger/meninger som en selv, arhh det var nok lige at stramme den.
    ( Idiot er lig med en intilligenskvotient på 0-35, altså dybt udviklingshæmmet )
    Så derfor min kommentar.

• #162   13. jun 2015 #157 Du må altså gerne beholde dine penge, jeg vil ikke have dem, ville jeg det tog jeg dem, og du kunne ikke gøre noget ved det smiley Behold du bare de småskillinger, jeg har tjent og brugt flere end du har fantasi til at forestille dig! Og jeg kan nu snildt "holde til det" - det var såmænd dig selv der startede, men det ser du nok ikke, det er vel begrænset hvor meget man kan se når man er SÅ snæversynet!

• #163   13. jun 2015 #159 ... rabiat holdninger ! definerer du LA som det ? ... Den er måske også liiige lidt stram .. Det vil jo så sige at en større og større del af samfundet er rabiate smiley

• #164   13. jun 2015 #163 LA ønsker et super liberlistisk samfund og det er i min verden rabiat. De andre blå partier er jo de rene skoledrenge ved siden af LA.
    LA er og bliver et parti på den yderste højrefløj.

• #165   13. jun 2015 Tror mere LA er resultatet af socialt-offentligt misbrug af borgernes tillid over en længere periode .. Det er vel også et sundhedstegn at en større og større gruppe borgere begynder at påråbe at nogle ting er ved at køre ud over kanten.
    Helle siger: Det Danmark du kender !! .. I forhold til hvad ? .. Som vi altid gerne ville ha´det og HAR kendt det, eller som det er på vej hen til ? .. Men de problemer samfundet er stiller over for PT og i fremtiden anderledes end "det Danmark vi kender" fra gamle dage. Der er ikke noget nogen steder som kommer tilbage til det gamle, så det "sikkerheds-kort" S spiller på her i valget, er out-real, og kan ikke bruges til meget andet end at pille ved folks håb om sikkerhed og gode gamle dage ... De kommer bare ikke mere .. Valgkampen drejer sig mere om hvad man kan "starte op i folk", end noget andet ..

• Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

#166   13. jun 2015 Den amerikanske drøm findes, men det er ikke længere i liberalisternes forbillede USA, derimod i et lille land højt mod nord.

http://mic.com/articles/45035/denmark-is-better-at-realizing-the-american-dream-than-america

• #167   13. jun 2015 #165 LA er, i mine øjne, mere et resultat af en oppisket stemning og en udpræget egoisme.
    Danmark som vi kender det.......i forhold til hvad, spørger du. Det er i forhold til resten af verden og hvordan deres systemer fungerer og vores er langt bedre.
    Og ja, verden er i stadig forandring, men alligevel er vi et af verdens bedste lande at leve i. Det er det ganske enkel, fordi vi har en rimelig ligevægt i båden.
    Du behøver ikke at være rig i Danmark, for at dine børn også kan få en højere uddannelse. Du behøver ikke at være rig for at få lægehjælp osv. osv
    Vi betaler alle til den store kasse, rig som fattig. Problemet er bare, at nogle nasser på systemet, og nogle, der er blevet rige unddrager sig.
    Der er tale om små grupper i forhold til det samlede antal Danskere, men det er de grupper der føres valgkamp på.
    Så hold dig fra yderfløjene.

• #168   14. jun 2015 Det Danmark jeg kender - er ikke det Danmark jeg ønsker. Så kort kan det siges uden yderligere argumentation.

• #169   14. jun 2015 #168 Så prøv at flytte til udlandet en periode, så vil du elske det Danmark du har smiley

• #170   14. jun 2015 Det er joh ikke et en løsning på ændringer, at man skal prøve at flytte ... Hvordan skulle det liige forbedre Danmarks situation. F eks. Helle T har lige stået og fortalt at mens S har siddet ved rattet, så er kriminaliteten faldet ! .. Nårh ! .. Men flere undersøgelser siger at 70% ( og i nogle kommuner mere ) af sagerne ikke bliver opklaret. Der er flere problemer med hård vold og overfald. Det er blevet "in" at så snart et skolebarn er lidt uroligt, skal det ha´en "diagnose" ,og bliver gjort afhængig af stærke drugs resten af deres liv, som helt sikkert ender med at putte største delen af den på overførselsindkomst når de bliver ældre. De nye skole ordninger er en katastrofe, og ud over eleverne bliver stresset med en stor mængde tests om de er "uddannelses klare" flere år før de skal i 9´ende, så er det på landsbasis blevet sådan et sygefravær blandt lærerne er steget enormt. Så kan det da godt være at vi kan sidde som gamle veltilfredse mænd, og sige at "det Danmark som vi kender" er skønt nok, mens vi poster Selfier af vores nye bagdæk .. Men hvis der ikke sker en bare en LIDT fornuftig ændring, så skal vi da godt nok pimpe meget rødvin i kajen hver aften for at slippe for at konfrontere hvad det er vi er ved at levere til den kommende generation ... Men selvfølgelig ; Helle har jo også sørget for at donere flere penge til psykiatrien som står klar med nye smarte piller for at smilet kan sidde rigtigt mens vi drukner .. flot smiley Det Danmark ingen mere kender !!

• #171   14. jun 2015 Morten I:Jeg vil ikke kommentere på hvert eneste punkt i dit indlæg, men helt specielt omkring det at give børn diagnoser - bør du helt enkelt skamme dig. Alle behandlere og pædagoger i dette land ved at det er forældrene, der er behandlingsliderlige på deres børns vegne. Får junior en diagnose, så har man jo som forældr, fri for ethvert ansvar. Jeg ved at dette indlæg er kontroversielt og det gør ondt, men det skal ikke forhindre mig i at fremføre det!!!!!

• Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

• #173   14. jun 2015 #170: Bliver nød til at give Knud ret, Der mangler ansvar hos forældre i første omgang, det er ikke samfundets ansvar at opdrage og lære unge mennesker at begå sig i samfundet, det bliver det først i det øjeblik de ikke er i stan til det og så er det oftest meget svært at rette op...
    Ang. skolereformer og tests, hvem var det så lige der fik indført den slags?
    http://videnskab.dk/kultur-samfund/revolutionen-af-folkeskolen-sadan-blev-test-og-karakterer-indfort

• #174   14. jun 2015 #170 Tror bare at du skal se de links der genvises til i #172 smiley

Se også de sidste udtalelser fra økonomerne i pressen ang. Helle´s håndtering af økonomien. Bedre håndtering end Løkke og så endda i en finanskrise. smiley

• #175   14. jun 2015 Hold da op hvor bliver det skønt når valget er overstået, og det bliver hverdag igen. Hvis bare halvdelen af det de står på nakken af hinanden og lover i disse dage kom igennem, havde vi det rigtigt godt smiley Det skulle være sådan, at når der blev udskrevet valg, blev samtlige politikkere varetægtsfængslet i isolation til det var overstået!!

• #177   14. jun 2015 Tom J jeg tager ikke trusler fra små underernærede børn så tungt,og hvis jeg kun lavede småskillinger som dig tog jeg det nok heller ikke så tungt at skulle aflevere nogle af dem.

Lad os alle blive enige om vi er uenige,en dag for vi forhåbentlig 6 millioner politikere i landet så kan vi hver især stemme på den vi er enige med og bagefter råbe af hinanden inde på borgen når hele befolkningen er stemt ind,ind til den dag fortsat god weekend og måske ses vi i horsens næste weekend ?

• #178   14. jun 2015 Trusler?? Hvor i alverden ser du dem? Men ellers tror jeg såmænd vi er helt enige smiley Og nej Horsens gider jeg ikke, det er lidt for kommercielt til mig, og vil da slet ikke gå frivilligt i spjældet, hvor nedlagt det så end er, man risikerer jo at de ombestemmer sig så man ikke kan komme ud igen smiley

• #179   14. jun 2015 Indlæg nr 162 kunne let lyde som om du tilhørte en af rød bloks importerede tyveknægte som ikke har eksistens berettigelse i dk.
    #157 Du må altså gerne beholde dine penge, jeg vil ikke have dem, ville jeg det tog jeg dem, og du kunne ikke gøre noget ved det

• #180   14. jun 2015 Det kræver jo nok lidt at forstå den humoristiske vinkel, det troede jeg ellers at i havde styr på i LA. For hvad er ellers ideen med Simon Emil, og kugletossen? smiley

• #181   14. jun 2015 Henrik H og Tom I (eller er det omvendt??)

Hvad er det for en Pissing Contest I har gang i. det hører jo hjemme 6 niveauer under Scooter Galleri

• #182   14. jun 2015 #181 Kan det komme bag på dig, det kører altid af sporet når der går politik i den! Derfor burde vi jo nok lade være, og bare overlade det til vores fantastiske, dygtige, uegennyttige og super intelligente politikere!
    PS Jeg er en lille bitte smule ironisk, ikke meget, kun meget lidt eller lidt meget smiley smiley

• #183   14. jun 2015 Tom: det kommer sådan set ikke bag på mig, men dette her er sgu da langt ude!

• #184   14. jun 2015 Knud, du har ret, nu mener jeg så bare ikke at jeg begyndte at kalde andre for svagtpissende nasserøve! Og så er jeg altså skruet sådan sammen, at jeg kan finde på at svare igen smiley Det er desværre ikke alle der så kan tåle at få svar på tiltale, og kan læse lidt mellem linjerne! Men som sagt, du har jo ret, det er ikke det rigtige forum til sådan en diskussion, heller ikke som OT, så jeg lukker kæften nu smiley

• #185   14. jun 2015 Tom: Du kender mig jo.og jeger ikke sart!! Imidlertid har denne diskussion udviklet sig til en stor gang mudderkastning, og så må den holde. Og som en klog mand en gang sagde: At stoppe en konflikt handler ikke om, hvem der begyndte, men om hvem der stopper først - Godt gået!!!

• #186   14. jun 2015 Det startede så smukt... .og slutter så grimt... jeg græder stadig smiley

• #187   14. jun 2015 #186 Det slutter først på Torsdag, om det bliver grimt eller godt, afhænger hvis meget af hvem man er smiley

• #188   14. jun 2015 Ole I

Du skrev:"Jeg skal ikke kloge mig i forsikringsspørgsmål, men at kalde en stor del af befolkningen for idioter, fordi de ikke har samme holdninger/meninger som en selv, arhh det var nok lige at stramme den"

Jeg skrev ikke om forskellige holdninger/meninger, jeg skrev om dem der fastholder deres synspunkt, selvom der ligger nagelfast dokumentation for, at kendsgerningerne er anderledes, end det de påstår.

• #189   15. jun 2015 #188 Du åbnede dit indlæg med : " I et land med mange idioter " derfor min svada.

Ang. "nagelfast dokumentation" Så tror jeg at samtlige politiske partier også vil påstå at de også har nagelfast dokumentation for alle deres tal og beregninger. smiley

Nej, jeg kan godt følge dig, men det var det med idioter der stødte mig.

• #190   15. jun 2015 Som jeg skrev meget længere oppe er valg et meget følelesladet emne,mange ønsker at beholde deres penge og lige så mange ønsker at modtage en endnu støre del af andre menneskers penge og derfor ender den diskussion mange gange som den gør.
    https://www.youtube.com/watch?v=pgUwpb3I98M

• #191   15. jun 2015 Henrik H, hvad med den gruppe mennesker, som gerne vil give, fordi de mener at de sagtens kan klare sig med det de tjener...
    Den gruppe mennesker der mener at vi i fælleskab skylder vores medmennesker chancen for at få de basale behov dækket. Den gruppe mennesker som tror på at vores lykke ikke er separeret for andres lykke?
    Jeg nasser ikke på nogen, men det kan være svært at sluge bøffen mens de skyller i land nede på middelhavskysten og jeg skammer mig meget over den tone der er blevet almindelig i vores udlændinge/flygtninge-debat!

• #192   15. jun 2015 Niels c .. jeg tror egentlig det er meget få som mener at man skal lade folk ligge og dø rundt omkring.. der er flere ting som er malplaceret i dette valg, og virker mere som et røgslør for at aflede opmærksomheden fra noget andet. Jeg syntes det er et endnu større problem at F eks en person son vores nuværende statsminister gentagene gange bliver grebet i en løgn. Falske statistikker bliver promoveret for at vilde et valg, og når det så bliver korrigeret siger man; joh ja, altså, jeg var ikke lige klar over de nye undersøgelser, som Helle kommenterede omkring hvor mange der var blevet ansat i den offentlige sektor i kbh .
    Tilliden er sgu svær at finde.
    For 1 år siden læste jeg flere steder at politiet havde store problemer med opklaring at kriminal sager. nu; Bing !! , viser "tallene'' at der har aldrig været mindre kriminalitet nogen steder i de sidste 4 år ?! .. okay ..
    #171 . hmm ... Joh, det er jo let bare at læne sig tilbage og sige; DÅRLIGE forældre. Og joh ,I nogle tilfælde måske ! . Nu er det så et emne jeg arbejder med. Et faktum ER jo, at der er kommet et massivt pres fra myndigheder, psykologer, og skoler, for at give børn piller/diagnoser ved den mindste for besvær eller modgang i skolen. Jeg har ikke engang tal på hvor mange forældre jeg har snakket med eller været med til at hjælpe, fordi den skole havde "besluttet" at lille Tim og altså nok skulle til udersøgelse og ha en diagnose. Det var sgu ikke "dårlige" forældre. Modsat, måtte de nærmest kæmpe for at slippe ud af den evaluering. og sjovt nok, var der "pludselig" INGEN problemer efter man skiftede skole. Min pointe er at der er kommet et stort pres på at gøre børnene til "tilfælde" hvis de ikke liiige passer ind i rækken . Det pres for at dele diagnoser ud, er ikke en opbyggende eller konstruktiv tendens. Hvis man så kikker på det i et større perspektiv, så får det nogle ikke særligt gode konsekvenser i fremtiden. Er man i tvivl; gå ud og køb noget Ritalihn, spis det i et 1 år, og kom tilbage og fortæl hvordan du har det, og prøv at stoppe med at tage det ! . Og tænk på mens du prøver at holde op, at de medikamenter promoverer man at børn skal have .. Men måske er det bare mig, som sidder med det til dagligt, der kan se ernorme problemer det giver i sidste ende.

• #193   15. jun 2015 Kim.

Det er ikke jammer, det er sandheden.. kan godt være DK er et godt sted at have virksomhed men hvor bliver de nye af.

Og jo nogle af vil have det som i USA og vent det skal nok komme, hvorfor flytte hvis vi kan lave det om, så flyt selv fjols.

• #194   15. jun 2015 Dani P

Gode links men det kan vi ikke leve af...

Som Knud folk må lære at tage et ansvar og det gælder også når man skal klare sig selv,, man kan ikke bare forvente at man kan ligge sig ned og andre betaler for dem er der alt for mange af, min skat skal ikke gå til dem, den skal gå til de ælder de unge de syge, resten må klare sig selv,, men sådan er det ikke de sparre på de aldre de syge de unge,, og for hvad.

Har en god ven der er blevet syg, efter 30 år i job og betalt skat, nu går han fra hus og hjem med to mindre børn og hvorfor, jo han kan ikke få mere hjælp,, men vi kan give til alle de 1000 vis der ikke gider at lave noget, det er sgu et sygt system vi har.

Har selv en fætter der sylter på systemet har også sagt til han skulle have en mega røvfuld for at pisse på alle dem der hverdag står op og passe deres job og betaler for ham.

vent nu bare det næste der står for tur er folkepensionen...

• #195   15. jun 2015 Morten, jeg er helt enig i at det er problematisk hvis vi ikke kan stole på de udmeldinger, som vores politikere kommer med, er sande. Problemet er bare at fokus lige nu giver sensationsnyheder og mudderkastning, ikke konstruktiv dialog.
    Jeg savner klare udmeldinger fra de store partier omkring hvilken retning de ønsker at lede danmark og hvilket fremtidigt DK de ønsker istedet for det her nedgørende cirkus, hvor vi bliver talt til som om i er børn der ikke kan forstå politik.

• #196   15. jun 2015 Rene, er løsningen på det du lige har beskrevet et ultra-liberalt samfund som det amerikanske?
    Jeg har meget svært ved at se at de amerikanske unge, ældre og syge har det bedre end i DK!

Jeg så er helt enig med dig i at de dovne burde skamme sig og jeg sætter en ære i at kunne forsyne mig selv!

• Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

#197   15. jun 2015 #194

Nej, man kan ganske rigtigt ikke leve af gode links ;).

Når man læser denne tråd, så er det jo helt tydeligt, at selv om den er ganske underholdende, så lider den af den generelle MCG-syge, folk har mange holdninger, og tror, at noget forholder sig på en given måde, ofte baseret på deres tydeligvis begrænsede egne erfaringer eller enkelteksempler, men reel viden kniber det noget mere med.

http://politiken.dk/kultur/medier/ECE2697060/vi-synes-og-mener-en-masse---men-ved-knap-saa-meget/

• #198   15. jun 2015 #191 Niels - så giver du bare af dine egne penge i stedet for at stemme for at vi andre også skal af med vores. Jeg mener vi giver rigeligt gennem verdens (næsten?) største bidrag målt på BNP og gennem diverse indsamlinger, udgifter herhjemme gennem skatten osv
    Jeg vil gerne rose dig for din indstilling, du er sgu et godt menneske smiley ! Jeg er måske lidt mere kynisk og mener at de penge danskerne har er ikke nok til at redde verden, det bliver verden der trækker os med ned i stedet.
    Desuden (igen en kynisk udmelding fra mig, røvhullet), har jeg rejst nok til at jeg har dannet min egen mening om at der er andre der har mere brug for hjælp, end 50% af dem der kommer her - og ville være mere taknemmelige for den.

• #199   15. jun 2015 Allan: Jeg holder sgu ikke meget af at give dig ret, men en ting er sær: Når man kommer f.eks. til NewYork kan man jo prøve at spadsere en tur ned under Brooklyn Bridge lige efter solnedgang, Har kommer man typisk i tale med sorte mænd, der lever af hvad de har i et par plastikposer- INGEN af os ville drømme om at bytte med dem!! Hjemløs på manhattans sydspids - DET BLIVER IKKE VÆRRE!

Dog - Der går ikke 10 minutter inden mindst en af dem har udbrudt og ment! " Yearh man, This is the US of A and we live in the greatest nation of the world!! "

Hvor i dette samfund finder man den stolthed?

Selv Gert P. sagde, at men kan ikke befinde sig 14 dage i USA og så være antiamerikansk!

• #200   15. jun 2015 Lider danskerne af Alzheimers ? Tilsyneladende smiley Go` MC sæson !!

• #201   16. jun 2015 # 193
    Man kan ikke jammer sig til en sandhed .
    Kik nu lidt ind under overfladen i de links
    Tror nu de fleste danskere har så meget intrigetet - at det heldigvis ikke sker
    Og selv fjols smiley

• #202   16. jun 2015 Nu hvor det alligevel går så godt,er der så nogen der huske de tal der kom frem nu her for ikke sålænge siden hvor mange millioner ekstra rød blok havde fyret af på at ansætte flere spin/løgndoktorer i forhold til den forrige regering ?
    Man kunne jo let få mistanke om at det lort de prøver at sælge vælgerne er så sminket et lig af en bil ikke engang Låsby svendsen ville kunne sælge den smiley

Men ja nogle fortjener hjælp og dem vil jeg også gerne bidrage til,men som det er idag med alle disse importerede selvbestaltede svage som er skyld i der skal spares på samtlige danskere i danmark så er det bare at få indført 0% moms skatter og afgifter.
    Fint nok Muhammed lider af granatschok men der er sku da ingen der siger han så partou skal arbejde på en morter skydebane,han kan sku da stadig blive flaskedreng i netto som alligevel elsker hættemåger,der kommer også flest plastikflasker ind og de hverken klirer eller siger boom,hvorfor skal danske arbejdsgivere hente polakkere russere osv herop når der går nogle hundrede tusinder perler rundt som ikke gider bidrage til det land de nasser på som så betyder børn ældre handikappede dem på det private arbejdsmarked skal lide under det ?
    Politikkerne burde tænke sig lidt mere om en at konstant at bide i den hånd der fodrer dem,og her tænker jeg på dem der er på det private arbejdsmarked,det er fint nogle gerne vil give mere det skal jeg ikke blande mig i sålænge det ikke er mine penge de gerne vil give flere ud af,for det er sku for let at rende rundt og spille dum god på andres bekostning.

• #203   16. jun 2015 http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/108560/artikel.html

Hvis dette er sandt, så er det joh lidt lige meget, hvem der har gjort hvad. så er det jo nok på tide at lade vare med at love alt for meget "velfærd" uanset hvilken regering der kommer til at sidde

• #204   16. jun 2015 #202 Vi er ganske enige, jeg kan heller lide nasserøve i vores samfund.
    Men når vi nu taler om nasserøve, så glemmer du at nævne alle de store firmaer der ikke betaler en øre i skat, velhavere der skjuler formuer i udlandet og ikke betaler skat, virksomheder der fupper og bedrager samfundet med en rask konkurs, banker der stjæler med arme og ben og hyler på hjælp fra staten, når deres forretninger går galt.
    Den gruppe koster samfundet langt mere, end de andre nasserøve.
    Fint nok at de skaber arbejdspladser, men når de giver med den ene hånd og så samtidig stjæler groft med den anden, så er de ikke en døjt bedre end første gruppe, de kalder sig bare liberale.

#203 Nu skal du ikke tro på en overskrift i Børsen, kik nu på alle de links der efterhånden er sendt. Helle´s økonomi får stor ros af økonomerne og hun har klaret det bedre end Lars Løkke gjorde, selv om han sad på verdenshistoriens største økonomiske optur.
    Husk nu, Helle overtog magten under den største økonomiske nedtur i verden.

• #205   16. jun 2015 Øhhh...Jeg synes denne side minder mere og mere om "Nationen" er jeg ene om den holdning????

• #206   16. jun 2015 Flemming Jensen - har en glimrende pointe angående nassere smiley smiley

https://vimeo.com/130423874

• #207   16. jun 2015 Tak Allan
    I lige måde mht. at være et godt menneske, det vil jeg nødig have kun skal dække mennesker med en bestemt overbevisning smiley

• #208   16. jun 2015 #204 vi er enige,der er alt for mange som har hænderne nede i andre folks lommer og det gælder både dem som drikker på torvet for andres penge bekvemmelighedsflygtninge banker(er desværre selv danske bank kunde som lider under ham mader og bagger) politikeres luksus liv firmaer som laver kreativ bogføring og bagefter går konkurs osv,selfølgelig bør der være hjælp til de virkeligt trængende men regeringen har gjort den ene halvdel af befolkningens penge til et tagselv bord for den anden halvdel,og så er det jeg mener at det er bedre at indføre 0% moms skatter og afgifter,kunne de bare finde ud af at indføre hjælp til dem som VIRKELIG har brug for den så ville jeg også betale min skat osv med glæde,men det føles bare lidt som om at poliktikerne føler sig som bedre mennesker det mere de kan stjæle fra den arbejdende del af befolkningen.
    Definationen af tyveri er at når man tager en anden menneskers værdier uden ejerens tilladelse,og det kan ord som moms skatter og afgifter ikke undskylde for.

• #209   16. jun 2015 minder mere om nationen end for et års tid siden imo

• #210   17. jun 2015 #209
    Måske fordi flere føler at den danmark skadelige politik der er blevet ført i nogle år ikke har gavnet dem og derfor ønsker at give udtryk for deres utilfredshed med hvad politikerne har tvunget ned over hovedet på dem imod deres vilje ?
    Masse importen af indvandrere har gjort det muligt for nazisterne at få stemmer nok til at kunne stille op med et parti,nazister er altså lige så skadelige for samfundet og demokratiet som muslimer men er udelukkende et udtryk for manges modvilje mod den politik som er blevet ført af de rabiate røde i regeringen.

• #211   18. jun 2015 Nu kører paranoiaen da hvis for fuld skrue smiley
    Sæt dig nu bare rolig ned, det hele er overstået i aften. smiley

• #213   19. jun 2015 Jeg kan eller skal ikke afgøre hvilke medikamenter du har brug for da jeg ikke aner hvilke forstyrrelser du lider af,men valget taler sit tydelige sprog de rabiate røde er røget ud på sidelinjen selv om de har importeret en masse vælgere der kan stemme på dem,danmark vandt for engangs skyld så nu må vi se om DF kan levere eller vi skal længere ud på højrefløjen for at rydde udi rød bloks importerede vælgere,danskerne er åbenbart for kloge til at stemme på dem.

• #214   19. jun 2015 Nu kan de blå jo stønne nok så liderligt -så længe det varer. Kig lige på #15 en gang til og bemærk lige at NU kommer der sgu blokpolitik på bordet så længe det varer - enten får vi en venstre-mindretalsregering, med DF som tilsvarende eller storebror(dobbelt-plus-u-godt for nu at holde os til Orwell) eller også får vi en DF-regering baseret på tomme tulliarder og ellers - ingenting. Det skal nok gå godt!

• #215   19. jun 2015 Tjaa .. Demokratiet har talt. Det er en sund indikator at folket ikke bare har stemt automatisk, og nye kræfter spiller ind .. Spænende at se hvad resultatet bliver de næste par dage.

• #216   19. jun 2015 #213 Henrik H, jeg vil ikke blande mig i dig og Ole's skænderi, men at påstå at de sidste fire år har været præget af RABIAT rød politik siger alt om hvor meget du ved om dansk politik og dens historie...
    At de ikke har ført så liberal og nationalistisk politik som du ønsker gør dem ikke rabiate!

• #217   19. jun 2015 #216 .. Henriks kommentar kommer nok mere som et reply, på en tidligere kommentar i tråden om at dele af blå blok var rabiate .. tror ikke man skal lægge så meget i det smiley .. Det ville jo svare til at man sagde at nu efter valget, er en stor del af den kommende regering rabiate ..så skal man vel lige slå definitionen på op rabiat og noget smiley Denmark har valgt, nu skal vi se fremad ..

• #218   19. jun 2015 jeg ligger det i det der står, for det har været et af de største problemer i den overståede valgkamp og i perioden op til den, nemlig at det politiske klima er blevet så polariseret at det er tilladt at sige hvad som helst om "dem man ikke holder med"
    Så kan jeg godt indse at min kommentar måske kom til at stå lidt hårdere end nødvendig.

• #219   20. jun 2015 #216
    Kommentaren var møntet på tidligere udtalelser af andre om den del jeg stemmer på,desuden har mange af dem på den yderegående venstrefløj i flere år udtalt sig negativt om højrefløjen og dens vælgere,så hvorfor skulle det blive anderledes nu udover det går den modsatte vej ?
    Jeg føler personligt ikke behov for at spille støre helgen en dem på på venstrefløjen har gjort i mange år,og jeg er stolt over at der endelig kan blive kæmpet lidt for danmark og ikke for at lave landet om til en bananrepublik med sharia lovgivning.
    Men jeg stopper her inden tonen bliver nedladende for jeg gider ikke spilde tid på at hovere,den klarer de røde så rigeligt for os alle sammen.
    Tak for debat selv om alt ikke hele tiden var stueren som alt andet når det gælder politik,jeg skal sove så jeg kan blive frisk til endnu en dag på horsens state prison motorcycle festival for det er den slags livet reelt gælder om,vi ses på vejene.

• Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

#220   20. jun 2015 "Lige så meget som nogle frygter DF's menneskesyn, lige så meget frygter mange, der har sat deres kryds på DF, indvandrere og flygtninge. Begge grupper dæmoniserer hinanden.

- Det er let nok at spise middag med sine venner fredag aften og bekræfte hinanden i, hvor god man selv er, og hvor frygtelige de andre er. Spørgsmålet er, om vi har mod til at mødes med dem, vi er uenige med! Det mod SKAL vi have. Kun ved at bygge bro til hinanden, kan vi forstå hinanden. Og rykke tættere sammen."

Özlem Cekic

• #222   20. jun 2015 Ja, det bliver en fantastisk regering vi får. Nu bliver vi alle rige igen, skatten og afgifterne sættes ned, Danmark bliver renset for flygtninge, indvandere, bistandsklienter, dovne offentlige ansatte og private virksomheder blomstrer igen smiley
    Godt finanskrisen er drevet over, inden det nye hold tager over.
    Tror vi ses igen, inden for længe, ved stemmeboksen. smiley

Kommentér på:
Lider danskerne af alzheimers?

Annonce