GSXR vs ZXR {{forumTopicSubject}}
Goddag alle.
Har efterhånden brugt et par måneder på at vælge min første MC. Og tiden er snart inde til at jeg skal handle
Jeg startede med at kigge på 8 forskellige MC'er og er nu kommet ned på 2. Nemlig Suzuki GSXR 400 fra ca. 91'-93' og Kawasaki ZXR 400 fra 91'-95'.
Og her synes jeg det er skide svært at vælge en ud af de to. Jeg hælder selv mest kil ZXR'er dog KUN pga. udseende. Ellers har jeg intet erfaring what so ever
Så jeg håber på lidt hjælp fra Jer, erfarne cyklister
Jeg ved godt at det kommer an på mange ting osv., men hvad ville DU vælge hvis du var mig? Lad os bare antage de er fra samme årgang med samme KM stand.
PS. mange vil gerne sige jeg skal købe noget størrere, men det vil jeg altså helst ikke, når jeg er nybegynder. Hellere starte for småt end for stort.
PPS. Mange ville anbefale at jeg hellere skulle købe en Honda CBR, men den er for dyr til mig (og jeg kan ikke spare op
På forhånd mange tak for svar og hjælpen.
aug 2005
Følger: 27 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 569
Suzukien har jeg hørt skal have kanon mange omdrejninger før den er noget ved, også er kawasakien også lidt større.....
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 130 Svar: 2.294
Mange tak for svar til Jer begge, men jeg hører gerne flerer råd/erfaringer hvis det er.
maj 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 301
På stort set alle punkter, tror jeg de to er ens. Samme teknik, udstyr osv. I bund og grund skal du nok bare prøve de to, og finde ud af hvilken du "kan" bedst med. Hvilken du sidder bedst på, og hvor kåber yder bedste beskyttelse. Og så selvfølgelig den du med dine øjne hælder mest til...
aug 2006
Men skal købe MC'en efter jeg har bestået teoriprøven (som er på tirsdag), da jeg får penge til en om nogen dage, og de skal bruges med det samme på en MC, ellers "kommer" jeg til at bruge dem på noget andet.
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
aug 2006
Men kan se de fleste stemmer Kawa her, så må det næsten blive kawaen
Mange tak for alle Jeres besvarelser
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 516
Her er lidt at hygge dig med mens du venter på det bliver Tirsdag, ved ikke om det er kendt her men i så fald kommer det igen ....
http://www.kims.clicknet.dk/teori/index.htm
Husk at Teori er noget teoretisk sludder, Held og Lykke.
aug 2006
GSXR vs ZXR