Troede sgu lige at kværnen var blevet nakket {{forumTopicSubject}}
Fik en sms her til formiddag fra min tracker - den sagde, at min mc stod et sted nede ved togbanen i Odenses skumle industrikvarter! Min egen bil er på værksted, så ind og låne naboens bil, fylde lommerne med ting, der kan overtale tyveknægte til at aflevere geden, ned til garagen som stod låst uden tegn på indbrud?! Inde i garagen stod min lille mc og hyggede sig.
Jeg fatter ikke helt, hvordan en tracker kan lave så stor en fejlvisning (ca 2 km). Den plejer at have en fejlvisning på 2-300 meter ved de almindelige checkins, og firmaet, der solgte mig den siger, at det er helt normalt.
Den slags overraskelser synes jeg nu ikke helt om, så jeg vil lige høre, om der er andre herinde, der bruger en EPS2-tracker, og om det er normalt med den slags fejlalarmer? Hvis man manuelt beder den om en lokalitetsrapport, plejer den at være ret præcis.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 179
Jeg er ikke ubetinget begejstret for den - især ikke til den pris (knap 3.000 bobs).
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
http://www.aliexpress.com/w/wholesale-gps-tracker.html?site=glo&SearchText=gps+tracker&g=y&SortType=total_tranpro_desc&groupsort=1&initiative_id=SB_20150315053528&shipCountry=dk
Der kan man få sådan en tracker til et par 100
Kunne godt finde på smide sådan en på min
http://www.aliexpress.com/item/TK103B-Vehicle-GPS-tracker-Remote-Control-Portoguese-Manual-Quad-band-SD-card-GPS-103-PC-web/1187113156.html
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.390
Ejeren har et en RFID chip (ligesom startspærre) som slår alarmen til og fra, eller et app til telefonen.
Tracken vågner KUN ved vibration, således at den bruger 0.00000% strøm når den er i standby. Når så der kommer vibration, tænder RFID modtageren. Hvis der er RFID, tænder den ikke GSM og GPS modulet. Hvis intet RFID, tænder den GSM/GPRS og leder efter SMS eller status på din app. Hvis du ikke har sendt SMS til den om at den skal slå fra eller dit app er slået til, så går den amok og ringer til dig og slår GPS til og sender dig positioner osv.
Jeg forstår ikke, hvorfor det kan være så svært at lave. Der er da lavet alarmer med RFID.
Der er bare ingen der kan formå at lave ordnetlig GPS tracker.
Så er der nogen GPS trackere der vågner en gang i timen og tjekker positionen, som så sparer en smule batteri, men hvordan faan skulle positionen kunne ændre sig, uden vibrationer? Umuligt!
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
er den købt før 2012?
har en ide om at de er blevet lige så meget bedre og billigere som GPS navigationssystemer.
Jeg er ikke inde i gps tracker markedet, og ved ikke hvad forskellen på gsm og alt det der er.
Har bare en ide om der er sket en vigtig udvikling i det marked for nylig.
Nye systemer, signaler, satelitter, standarder, producenter, licenser og sidst men ikke mindst priser
Kan sagtens være jeg helt tager fejl og 3500 er prislejet anno 2015.
Og 2-300 meter er normalt når enhederne skal være så små at de kan gemmes væk.
feb 2013
Du får det til at lyde simpelt.
Patentet er nok købt af nogen der har produceret 150 mio af de "dumme" typer gps trackere
God (simpel) ide, det må da være fremtiden.
sep 2005
De 2-300 meter kan jeg sagtens leve med - det er mere det der med at den skriver og siger "Hey Niller! Din MC og mig holder altså nede på havnen" - det synes jeg er ret upraktisk!
okt 2011
sep 2005
Jeg har sat den til at vågne op og melde en position hver 2. time. Hvis den oplever en bevægelse i 5 sek, vågner den også og melder en position og tjeker hvad der ellers sker, og så er der det, der hedder "fence" - hvis den kommer 1 km væk fra hjemmepositionen, sender den mig en sms. Det var så det, jeg oplevede i dag.
feb 2013
Hvis gsm er det jeg tænker på så fatter jeg hvordan det virker nu.
Spændende nok teknologi, men er glad for jeg ikke har brug for det foreløbig.
Jeg håber også for dig at tiden vil vise du har spildt de 3500
Udover den forbedrede nattesøvn..
Når mobilmasterne ellers opfører sig normalt
okt 2011
sep 2005
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
Den viste altid positionen indenfor 10-20 meter
Troede sgu lige at kværnen var blevet nakket