Fedt til lejer og front gaffel mv. Fedt til lejer og front gaffel mv.
Hej, jeg har skilt min kawa zx6r 636`er fuldstændig for at gå den igennem og få den malet - Det eneste jeg har beholdt indtakt er motoren.
Mit spørgsmål går på de bevægelige dele, f.eks. de koniske lejer som jeg har taget ud da jeg skilte front gaffel, samt lejer i hjulene som er delvist blottede, da fælgene skal males! Lige for nu lader jeg det fedt som sidder på lejerne blive ligeså tørrer jeg ikke de fedt af som sidder der hvor front gaflen går igennem stellet foran(kender ikke navnene på de forskellige dele, men i ved sikkert hvad jeg mener, er bedre med mine hænder end jeg er i mit kendskab til delenes navne!)
Men hvorom alting er, skal jeg inden montering tørre al overskydende fedt af og smørre op igen, skal jeg blot supplere og smide noget mere fedt på - Er der forskel på fedt mv. Kan jeg komme til at bruge noget forkert!? Kan se det er det samme grønne stads der er brugt alle steder, såvel på lejer, som ved gennemgang på triple yoke mv.
P.s. Stellet skal glasblæses inden jeg maler det, hvordan beskytter jeg bedst åbninger hvor de koniske lejer skal ligge eller som på fælgene, hvor der sidder faste lejer i? Er det nok bare at dække af med malertape?
På forhånd tak!
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Men når dele skal glasblæses/males, så skal ALT fedt og snavs jo væk? Og så skal der self. nyt fedt på efterfølgende.
Og går ikke ud fra, at du vil genbruge de samme lejer? Derfor skal de nye jo også smøres når det monteres.
apr 2007
Sidst jeg havde noget til sandblæsning/maling havde jeg pænt dækket det hele af med malertape... som værkstedet så selv havde skiftet til noget andet tape efterfølgende. Så aftal det med ham/dem - ingen grund til at gøre det mere besværligt for dem.
apr 2007
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
Men det vil sige, at du ville montere nye koniske lejer til forgaflen? Ville du også slå hjullejerne ud, selvom de intet fejler? Tænker at de måske bare kan dækkes af!?
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 252
apr 2007
Og det samme med kronrørslejerne (forgaffel)
aug 2009
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 455
aug 2009
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 252
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
Stadig hvis han gjorde, ville der ske tæt på nada.
God idé med at skifte lejer i forgaflen. Du ved ikke hvordan de er blevet behandlet ( spændt op for hårdt f.eks.) osv osv
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 151
apr 2007
aug 2009
Sidste spørgsmål, inde navet/centeret af såvel for som baghjul, der løber der et hult cylinderformet rør som aksel går igennem, det er smurt med lejefedt(naturligvis) og glider lige ud når man tager hjulet af. Jeg ved at det på engelsk hedder "collar", aner ikke hvad det hedder på dansk! Når jeg kigger efter på disse, så kan jeg se spor på minimal slidtage, en slags aftegning fra at de har roteret, men uden at man kan mærke det når man fører fingeren over, skal jeg skifte disse, eller vil de nye blot få samme "aftegning"/slidtage efter hjulets nav i løbet af få km? De koster alligevel en plov, og jeg gider ikke smide penge efter det hvis det er komplet unødvendigt! Slutteligt, kan jeg noget sted på nettet finde info om hvor hårdt div. bolte skal spændes på? Har en Haynes manual, men der nævnes ikke noget moment i forhold til f.eks. bolten der holder den øverste brilleplade, der jo som bekendt ligger over kronrørslejet!
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
Fedt til lejer og front gaffel mv.