2.906 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Mc-vinter-skur.. Opstaldning :) Mc-vinter-skur.. Opstaldning :)

Hej mcg..

Min gsr er kommet i hi.. Pt står den i min skur..

Det er på ingen måde isoleret men er dog tørt smiley

Har ikk haft vandkølet maskine før og tænker om sådanne maskiner kommer med frostsikring i kølervæske fra fabrikken..

Kulden klare resten af maskinen fint.. Men tænker squ noget over det med kølervæsken.. Nogle som ka svare mig på det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc-vinter-skur.. Opstaldning :)
  • #1   9. nov 2014 Du kan måle frostsikringen med et refraktometer, tror
    jeg det hedder, alså tage en lille prøve af kølevædsken.
    Hvis du ikke lige har et sådan, tag evt. prøven
    med ud til et autoværksted og de kan hurtig checke det.

• #2   9. nov 2014 Mente nok der fantes sådan et apperat smiley må jeg squ lige prøve så smiley

• #3   9. nov 2014 fra fabrikken af er der kølervæske på.

men

kan du være sikker på at tidliger ejer ( hvs du ikke er nr 1 ) ikke har skiftet det ud, og kommet måske rent vand på .

som udgangs punkt,
    kik i beholderen.
    har det en farve, så der køler væske på, men om der er nok kan jeg ikke svare på .

mvh

• #4   9. nov 2014 Det med at kigge i beholderen vil jeg da starte med smiley så må jeg ellers tage en prøve med til et værksted imorgen smiley

• #5   9. nov 2014 Eller bare tømme det og skifte det ud. Som man jo gør med alle væsker engang imellem......

• #6   9. nov 2014 Ja som Fenris siger, så skift det.. nu er kølervæske jo ikke verdens dyreste omgang at skifte, og hvis man gør det selv, så ved man det er gjort smiley det koster vel i omegnen af 25,- plus et par liter vand smiley

• #7   9. nov 2014 Du skal endelig sørge for der ikke er fugtigt,,,havde en ven som satte en mc ind i sit skur en vinter og 5 måneder sener lignede hans mc noget som var løgn alle steder hvor der var crom var der rust gaffel styr og mm mere....
    Så det kan være dyrt at opbevare sin mc forkert.....

• #8   9. nov 2014 Altså der er knas tørt og der er jo ikke herametisk lukket så der er også luft cirkulation..

Og så er der lagt et gulvtæppe oven på de fliser som er gulvet smiley

Hva ka jeg ellers gøre for at holde fugt væk? smiley

Jeg ku godt bare skifte det ja smiley

• #9   9. nov 2014 Du skal bare rengøre den grundigt, og komme en tynd olie med en klud på,gaffelbene, kæde, fælge, osv. Og kontakt rens i el stik osv. Så et det ok. Fyld tanken op og kom stil stands addativer i benzinen, og så start den op så dens karburatore bliver tømt for den gamle benzin uden addativerne og får den nye i. Så slipper du for at tømme dem. Så tager man batteri af med med ind i en stue temperatur og sætter en god lader på. Og skift olie inden længere stilstand. Så skulle alt sku være ok. Forgaffel pakninger/kapper kan man godt give silikone fedt, og husk at komme olie i låse - ikke wd40, men smøre olie.

• #10   9. nov 2014 Et skur er ingen problem. 1/2 delen af alle landets mcer vinteropbevares under lign forhold. Sprøjt noget foggin oil eller lign på udsatte steder hvis du vil være ekstra sikker smiley
    Kølervæske er vigtigt, og det skal du tjekke ( eller som anbefalet udskifte) Har oplevet cykler der har kørt mange trackdays kun har haft postevand på kølesystemet smiley

• #11   9. nov 2014 Der er også en anden muglighed og den er at du får den rengjort og trækker den ind i stuen
    Så er du over det problem smiley

• #12   9. nov 2014 Rent interesse spørgsmål, det med at tømme kaborator for benzin, risikere man ikke at pakningere tørre ud/ evt at svømmer kommer hænge? ??? Har aldrig selv gjort det, og synes at når jeg har læst om disse problemer, hænger det sammen med at folk havde tømt deres kaboratore for benzin ved vinterstilstand.....?

• #13   9. nov 2014 Nu er det en indsprøjtnings maskine.. Så karburator blir næppe et problem smiley

I mandags blev den vasket og smurte olie på forgaffel smiley kæden får sin sædvanlige kæde olie og så ka den squ stå der smiley

Ska blot ha set på kølervæsken smiley

• #14   9. nov 2014 Hvis vi snakker 3 mdr vinter stilstand, så fuck carburator tømning. Hvem tømmer carburatoren på hækklipper,buskrydder,havefræser,brændekløver osv selv om de står stille i meget længere perioder hvert år smiley Det er ingen problem, bare der er strøm på, så springer lortet igang når der bliver trykket på start smiley

• #15   9. nov 2014 Ja, ok madsen, først lige undskyld for at hijacke din tråd lidt, og for at svare på dit spørgsmål, ville jeg kigge om der var farve i kølervæske, hvis ja, kører ned og få det målt, hvis det er iorden, ville jeg skifte det hvert 2 år,,,,, og selvfølgelig skifte nu hvis det ikke er ok.....Vh

• #16   9. nov 2014 Jeg ska ha løftet tanken for at komme til dækslet.. Men at dømme på holderen ude fra ser det faktisk hvidt ud.. Ergo ingen kølervæske.. smiley men må løfte tanken imorgen og se på sagerne smiley

Og jeg har endnu ikk haft tanken oppe så det blir os et mysterium i sig selv men den ska op alligevel for at komme til luftfilteret og sikkert tændrør også smiley

• #17   9. nov 2014 Haynes !!! NU !! smiley

• #18   9. nov 2014 evt udtag en lille prøve og smid i fryseren natten over

• #19   9. nov 2014 # 18.
    Det var da en hurtig ,nem måde at tjekke det på.
    smiley

Mvh

• #20   9. nov 2014 tja hans fryser burde jo fryse til ca-18 grader og opblanningen burde være -21

• #21   10. nov 2014 Det er meget blå grønt smiley

Kom ned til påfyldningshullet til køleren og der er lagt ca 1 cl i fryseren smiley

Kommentér på:
Mc-vinter-skur.. Opstaldning :)

Annonce