Textil bukser OG læderjakke? Textil bukser OG læderjakke?
Hej alle.
Jeg er helt ny, og helt grøn. Men har dog efterhånden set titusinder af reviews osv. på nettet omkring udstyr, sikkerhed, komfort osv. osv… Det er en jungle!
Jeg skal primært køre over 80 km hver gang jeg skal ud… jeg bor på landet med skønne landeveje i Sverige men slutter min tur midt i KBH.
Jeg har ikke planer om nogen SS cykel men mere Ducati Monster 796.
Det er joyrides = kan vælge IKKE at tage cyklen hvis det regner.
Jeg er selv nået frem til et kompromis, som jeg vælger at kalde det da læder er mest sikkert, men ukomfortabelt og varmt.. mht. udstyr.
Jeg forestiller mig Alpinestars læderjakke med rygskjold, og så textilbukser af høj kvalitet. (kan man få en løsning hvor disse kan lynes sammen? Er det vigtigt overhoved?)
har bestilt Alpinestars SP-1 handsker der dækker op over håndled, og vil købe ordentlige race-støvler der dækker godt op ad benene.
Hvad er jeres mening om dette?
Hilsen Steen
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 377
De er af læder, vandtætte og med fuld beskyttelse i hæl, tå, sål og ankler, eneste forskel er at de selvfølgelig ikke beskytter skinneben, men de er lige så komfortable som et par alm. Converse sko/støvler og til at holde ud at gå i, det er en racestøvle på ingen måde... har i øvrigt Alpinestars SP2 handsken, den er jeg super glad for
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 119
Jeg køre med sammensætningen læderjakke og tekstilbukser og det fungere ganske fint.
Begge er af mærket Dainese da det gør at de kan lynes sammen og giver den smule ekstra sikkerhed ved en evt. tur hen ad asfalten.
Jeg valgte denne løsning da jeg syntes det var lidt for ukomfortabelt i læderbukserne i forhold til min MC + min kørestil.
Dog kan det godt blive lidt køligt at køre i læderjakke hvis man også køre tidligt forår eller sent efterår, derfor har jeg planer om også at skaffe en tekstiljakke.
Mvh Brian
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 466
Hvis jeg må anbefale et andet mærke (ikke nødvendigvis bedre, men en godt allround løsning)
Og et rygskjold er til en hver tid bedre ind indlægget i jakken.
Rev'it har en del forskellige løsninger. (Til fornuftige priser)
Jeg har før i tiden kørt med 2delt(sammen lynelig) læderdragt. Men som du siger, så blir det lidt for varmt indimellem. Og blir gennemblødt i regnvejr.
Mit udstyr lige nu fra revit. Som klarer forår/sommer/efterår med regn und alles.
Jakke:
https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/sec11af70bc91/?ObjectID=22340528&ViewAction=ViewProduct
Bukser:
https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/sec11af70bc91/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Revit-Gear-2-Leather-Pant/SubProducts/Revit-Gear-2-Leather-Pant-0001
René
jul 2014
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 4
Brian B: Det er netop muligheden for at lyne sammen jeg ville være ked af at miste, så lyder godt at det kan lade sig gøre med kombien textil/læder.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
jul 2014
jun 2007
Får du en røvtur på ryggen, vil jakken glide op af ryggen, eller omvendt, bukserne glide ned. Så kan du selv forestille dig de skader du vil få ved en 20-30m glidetur. ;0)
jul 2011
jun 2007
Manglende lynlås, har revit os en løsning for
Revit løsning https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/sec11af70bc91/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Revit-Belt-Safeway
jul 2012
Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 128
Kig i min profil der har jeg lidt af det du leder efter til salg
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
jul 2011
Det var satme smart, dog et halvpebret bælte hvis nu ikke lynlåsen passer med ens jakke (min er ikke en Revit)
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 293
hvis man kigger på dragin jeans videoén så tvivler jeg på at et par læder bukser holder bedre, samt i følge flere tyske test ( bla. Motorad) kan tekstil være mindst
lige så sikkert
mvh
jul 2014
ja rygskjold køber jeg også! overvejede faktisk så'n en komplet armor med skjold på ryg, bryst og skuldre.. men er måske overkill hvis jeg vælger en god læderjakke med "pads" til skuldre, albuer osv.
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 293
"host" i lang tid, så der købte jeg bagefter et armor, men så har jeg selvf. pillet pads´ne ud af jakken når jeg har den på
jul 2014
jun 2007
Den er jo til vand, og har sikkert en minimal fordel ved høj fart mht hvordan fartvinden glider henover ryggen.
Har den på min race dragt.
Mht kevlar jeans, så ka. Jeg godt se udviklingen er positiv.. Helt sikkert! Og bestemt ikke udelukket jeg skal ha et par med tiden.
Phillip L. Så sender du bare bæltet retur. Men du kan jo spørge om de gider prøve bæltet på en jakke magen til din. Men mon ikke lynlåsen er en form for standard Lås?
Textil bukser OG læderjakke?