772 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Dejligt... Dejligt...

Så har jeg brugt formiddagen på at rense og smøre min kæde op med min Kettenmax...og efterfølgende køretur

Åhh... der er nu ikke noget bedre en en velsmurt kæde - cyklen føles altid til at gå lidt bedre en sædvanligt.

Jaa...smøringen skulle egentligt være en optakt til at gøre klar til Thy træf imorgen - men hold da op vejret kommer til at se "træls" ud ;O(

Især når man er snot forkølet og er ved at være færdig med en gang halsbetændelse...

Nå - men skulle også bare lige lufte mig lidt

Go´dag

Martin P

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dejligt...
  • #1   10. aug 2006 hmmmmmmmm rense og smørre kæde, en rigtig mc har vel bæltetræk!!!!!!! Smiler ;o))))))))))

• #2   10. aug 2006 Hold da op med det pjat Martin og kom op på cyklen og afsted. Sådan noget skal drikkes væk - og det er jo synd for cyklen hvis den ikke kommer til sin ret efter den omgang - tænk bare den kan få en tur til når du kommer hjem og cyklen er smattet helt til smiley

• #3   10. aug 2006 Giv den en lille smule, hver gang du har kørt en længere tur.

Rens og smør kæden grundigt for min. hver 1000 km.

• #4   10. aug 2006 jamen - vil gerne afsted men skal flyve på ferie natten mellem søndag og mandag og hvor træls ville det ikke lige være hvis man var syg i de 14 dage -
    men jeg kommer nok alligevel - imorgen kribler det jo nok - og så starter det med at jeg lige kan tage derop og kigge og måske køre hjem igen - det har dog aldrig lykkedes endnu ;O= )

• #6   10. aug 2006 Hvad er det bedste at smøre sin kæde med?

jeg er lige blevet MC ejer - så jeg er rookie smiley

/Vh Morten M

• #8   10. aug 2006 Strada: Gode råd, bortset fra det er bedst at smøre kæden når den er varm. Dvs lige efter en køretur. Alternativt som du skriver, et par timer før man kører.

/
    Jesper

• #9   10. aug 2006 Tandbørsten er fin til rens - men jeg har god erfaring med KETTENMAX - den begrænser svineriet :-]

• #10   10. aug 2006 jesper..hvaskulledet hjælpe at den er varm, grunden til at man skal smøre den et par timer før kørsel er (som regel) at det der gør den flydende er freon (tror jeg nok) og det er vist også det der får den til at flyve ud af dåsen, men i hvert fald skal det lige fordampe (måske derfor nogle siger kæden skal være varm, så går det jo hurtigere) for ellers havner olien på cyklen og asfaldten og måske i nakken på dig selv, men hvis det er fordampet klister det sig godt til kæde og tandhjul.

• #11   10. aug 2006 Kædevedligeholdelse findes der masser af info om på nettet (google er din ven!).

Rens: "en gang i mellem" - afhænger af vejr, kørsel, osv. Jeg gør det, når den begynder at se lidt småsnasket/snavset ud. Rens med lampeolie (petroleum) eller evt. speciel kæderens. Bare noget der får skidtet af, uden at ødelægge O-ringene (det gør sprit f.eks.)

Smøring: lidt en personlig præference. Der er to muligheder, enten at montere en Scott-oiler el. lign. eller gøre det manuelt (afhænger af kørsel hvor ofte - nogle gør det hver gang, andre sjældnere). Kædespray findes som "normal" olie og som en voks-agtig substans. Lidt forskelligt, hvad folk kan li'.
    Jeg synes voksen samler skidt hurtigere, og bruger derfor en normal kædespray.

www.louis.de har ofte kæde-rense-kits på tilbud.

• #12   10. aug 2006 Varmen fra kæden gør olien lidt tyndere og den lægger sig dermed mere jævnt på rullerne.

/
    Jesper

Kommentér på:
Dejligt...

Annonce