{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Test: Michelin Pilot Road 4
  • #1   2. aug 2014 "....men taber ved hurtig svingkørsel". Er det da så slemt kontra andre dæk?

  • #2   2. aug 2014 Og i det Motorrad jeg lige har fået ind ad døren, der kåres selv samme dæk så som det bedste i sin klasse. Det er testet på en CB1000ra.
    Nr. 2 på tør vej, og 1 på våd vej.

    At give dækket minus for manglende vedhæftning i sving, og træg styring, er jo kun relevant hvis disse egenskaber er dårligere end andre i klassen. Ikke hvis det er dårligere end et sportsdæk.


  • #3   2. aug 2014 Men man køber vel heller ikke et sportstouring-dæk med ønske om maksimalt greb helt ude på den absolut sidste milimeter - så køber man vel et sportsdæk?

    Så det virker i mine øjne lidt underligt, at man 'kritiserer' PR4 for denne egenskab.


  • #4   2. aug 2014 Magacin kommer ofte med nogle underlige konklusioner i deres test. Sidste test jeg så fra dem var hvor de fremhævede at der absolut ikke var nogen grund til at udskifte udstødningen på MT-07, for den var perfekt.... Det modsatte siges i samtlige andre test af den MC.

  • #5   2. aug 2014 vel ikke så underligt at tommy rønn ikke kan lide michelin dæk , når har er gift med bridgestone

  • #8   3. aug 2014 Den årlige gruppetest af sporttouringdæk fra Motorrad: http://www.motorradonline.de/motorradreifen/motorrad-tourenreifen-12070-zr-17-und-18055-zr-17-im-test/553628

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #9   3. aug 2014 Enig! Hr. Rønn elsker at hade Michelin..... lig'som andre elsker at hade Bridtestone, Pirelli m.fl. Der er kunder til alle producenter - heldigvis - for det avler udvikling og forbedring til os alle uagtet tilhørsforhold til ens dæklejr!

    Uagtet hvad der er skrevet, så har Hr. Rønn en meget diplomatisk pointe i den såkaldte "dæktest", nemlig at 50% af alle danskere fint kan bruge PR4/GT og at de vil få en fantastisk forbedring. Min påstand vil dog være, at et langt større antal vil kunne drage nytte af de dæk, idet PR-serien (fra PR2 og frem) har en formidabel evne til at blive varme, uden sidestykke gode i vådt og koldt vejr- og vigtigt; de holder i lang tid!

    Hvis man laver en dæktest, så skal testen jo tage udgangspunkt i hvilken retning dæk/dækket er produceret, og her kommer PR4 (PR4/GT) jo ikke ind som et fuldblods racerdæk. Det er tiltænkt som et sport/touring - med tryk på "touring", dvs. lange stræk, kolde veje, varme veje, våde veje, regnvejr osv. osv. Min pointe er nok den, at de fleste af "os" ikke har evnen til at presse et moderne dæk til deres grænse eller ud over deres grænse på normale veje med normal temperatur. Og mine dækvalg på diverse MC'er har da også afspejlet hvad formålet med kørsel har været- og ikke mindst hvilken type MC der har været i brug.

    Teknologien for Michelin får ikke en MC til at vokse uhindret ind i himmelen. Ligeledes gør dette sig gældende for Bridgestone, Pirelli, Metzeler m.fl.

    En dæktest med ganske få km. på klokken for et sport/touring dæk giver bestemt ingen mening - ligesom en langdistance-test for et typisk racer-dæk heller ikke gir' mening. Omvendt, en dæktest for et sport/touring-dæk ift. anvendelse som racerdæk med vådt føre - tja - det gir' god mening til det brug, men efterlader +50% af folket med ubesvaret spørgsmål i forhold til netop deres behov og brug!

    Endelig har vi jo alle en forkærlighed for ét eller flere dækmærker. Valget som vi selv træffer ud fra ens egen erfaring og kørestil.... valget som gør en tryg!


  • #10   3. aug 2014 Jeg læser det som regulær ros til PR4. De skriver det er perfekt til 50% af alle danskere. En bedre anbefaling kan vel næppe gives. Har meget svært ved at se noget had i det.

  • #11   3. aug 2014 Har kørt 6 trackdays med PR4 på min Triumph Street Triple R og selv ved hastigheder i den hurtige ende af rød klasse opfører de sig eksemplaris.

    Det er rigtigt at voldgasser man ud af svingene på en kraftig mc taber de fodfæste i forhold sportsdæk, men der kører man altså så også på en måde man ikke bør anvende på offentlig vej.



  • #12   3. aug 2014 Lange: Så må det være fordi du har glemt at fortælle din triumph, at den ikke kan køre på bane med de dæk smiley

  • #13   3. aug 2014 Eller også var jeg bare ikke klar over at jeg skulle være kastet af. smiley

  • james d
    james d Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #14   7. aug 2014 Har PR4 på min Daytona og har aldrig oplevet bedre dæk. Havde PR 2 på RS og syntes de var meget bedre end alt andet jeg ellers har haft. De nye er bare gode!

  • #15   7. aug 2014 James D: En skam du har så fine motorcykler, når du kun bruger dem til rolige hyggeture smiley

  • #16   7. aug 2014 Pendlercykel der slæbes med på banedage med fuld rulle..

    Power 3, eller Road 4?


  • james d
    james d Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #17   8. aug 2014 Jeg kunne ikke mærke forskel mellem dem. 3 klart bedre end 2, men så meget bedre, at 4 er nok bare "bedre" i at de varer endnu længere.

  • #18   27. feb 2016 En god tråd det her.

    køber PR4 nu ??


  • #19   27. feb 2016 Tror det er mere religion end fakta det her.....
    Den ene elller anden : Mc, olie, dæk, beklædning, hjelm, osv...
    Vi har alle vores favoritter..


  • #20   27. feb 2016 Jo jo... men alligevel

  • #21   27. feb 2016 Er ikke mærke liderlig...
    går mere efter fakta og meninger fra den virkelige verden


Kommentér på:
Test: Michelin Pilot Road 4

Annonce