3.436 visninger
|
Oprettet:
Steffen (Fjelstervang) .
Hjælpe-administrator
Tilmeldt:
28. dec 2007 Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Tilmeldt:
28. dec 2007 Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Nr. 2 på tør vej, og 1 på våd vej.
At give dækket minus for manglende vedhæftning i sving, og træg styring, er jo kun relevant hvis disse egenskaber er dårligere end andre i klassen. Ikke hvis det er dårligere end et sportsdæk.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Så det virker i mine øjne lidt underligt, at man 'kritiserer' PR4 for denne egenskab.
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Uagtet hvad der er skrevet, så har Hr. Rønn en meget diplomatisk pointe i den såkaldte "dæktest", nemlig at 50% af alle danskere fint kan bruge PR4/GT og at de vil få en fantastisk forbedring. Min påstand vil dog være, at et langt større antal vil kunne drage nytte af de dæk, idet PR-serien (fra PR2 og frem) har en formidabel evne til at blive varme, uden sidestykke gode i vådt og koldt vejr- og vigtigt; de holder i lang tid!
Hvis man laver en dæktest, så skal testen jo tage udgangspunkt i hvilken retning dæk/dækket er produceret, og her kommer PR4 (PR4/GT) jo ikke ind som et fuldblods racerdæk. Det er tiltænkt som et sport/touring - med tryk på "touring", dvs. lange stræk, kolde veje, varme veje, våde veje, regnvejr osv. osv. Min pointe er nok den, at de fleste af "os" ikke har evnen til at presse et moderne dæk til deres grænse eller ud over deres grænse på normale veje med normal temperatur. Og mine dækvalg på diverse MC'er har da også afspejlet hvad formålet med kørsel har været- og ikke mindst hvilken type MC der har været i brug.
Teknologien for Michelin får ikke en MC til at vokse uhindret ind i himmelen. Ligeledes gør dette sig gældende for Bridgestone, Pirelli, Metzeler m.fl.
En dæktest med ganske få km. på klokken for et sport/touring dæk giver bestemt ingen mening - ligesom en langdistance-test for et typisk racer-dæk heller ikke gir' mening. Omvendt, en dæktest for et sport/touring-dæk ift. anvendelse som racerdæk med vådt føre - tja - det gir' god mening til det brug, men efterlader +50% af folket med ubesvaret spørgsmål i forhold til netop deres behov og brug!
Endelig har vi jo alle en forkærlighed for ét eller flere dækmærker. Valget som vi selv træffer ud fra ens egen erfaring og kørestil.... valget som gør en tryg!
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 235 Svar: 222
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 785
Det er rigtigt at voldgasser man ud af svingene på en kraftig mc taber de fodfæste i forhold sportsdæk, men der kører man altså så også på en måde man ikke bør anvende på offentlig vej.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 785
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Power 3, eller Road 4?
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
køber PR4 nu ??
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
Den ene elller anden : Mc, olie, dæk, beklædning, hjelm, osv...
Vi har alle vores favoritter..
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
går mere efter fakta og meninger fra den virkelige verden
Test: Michelin Pilot Road 4