{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  michelin eller bridgestone ????
  • #3   25. feb 2012 Pilot Road 3? Var det ikke bedre at sætte den op mod Bridgstone BT023?
    - Det havde jeg valgt. smiley Også over PR-3

• #4   25. feb 2012 Tja det kommer jo an på din kørestil, men jeg havde klart valgt Pilot Road 3... Det passer til mig og min stil..

• #5   25. feb 2012 Jabbekot: Godt svaret....

• #6   25. feb 2012 pilot road helt sikkert smiley

hverdagskørsel og i regnvejr

• #7   25. feb 2012 Da jeg kun har kørt i 3 år ( snart i gang med det 4 ) er min kørestil nok mest rimlig alm ( pudser glorien ) min mc er født med michelin pilot sport, dem har jeg været tilfredse med, dog har de " rejst " sig som følge af pæn kørsel ( iflg andre mcér ) derfor ville et dæk med god holdbarhed været det bedste uden at miste for meget vejgreb samt komfort.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #8   25. feb 2012 De rejser sig hvis din affjedring er træt eller der er slør et sted - ikke fordi du kører pænt...

Pilot Road3 ville være mit bud af de to.

• #9   25. feb 2012 Jeg har lige købt pilot Road 3 til min gamle zx 10 det siges der er flere kilometer i dem frem for bridgestone

• #10   25. feb 2012 Metzler Z6 Roadtech sportstouring dæk til det danske vejr smiley

• #11   25. feb 2012 Bt s20 ........................total lækkert dæk

(link fjernet)

• #12   25. feb 2012 Har du prøvet det, Jimmy? Og er det som de skriver?

• #13   25. feb 2012 Og Jack nu er der jo kommet det flotte Z8... Jeg hælder dog stadig til PR3

• #14   26. feb 2012 Tag et kig på Pirelli diablo rosso 2 - Det er fuld på højde med pilot road 2-3 smiley

• #15   26. feb 2012 Jeg arbejder som mc mekker. Og det er godt nok et meget nyt dæk. Men dem som vi har monteret det for, har kun STORE roser til det. Jeg har desværre ikke personlig prøvet dækket da jeg kører costume. Og dækket er ikke just tiltænkt en sådan stil smiley

Men Vil sku næsten ligge hoved på blokken, for at det er et kanon godt dæk.

• #16   26. feb 2012 lasse P
    Pirelli diablo rosso 2 kan du vel ikke sammenligne med road 3 ???
    rosso 2 er et sportsdæk og road 3 er et sportstouringdæk ????

• #17   26. feb 2012 pirelle angel og michelin road2 er noget nær samme dæk
    jeg ville vælge road3 .... kører på angel nu , men road 3 ligger klar på hylden .....

• #18   26. feb 2012 Sandsynligheden for et svar herinde er nok ikke så stor.
    Folk foreslår det de selv har prøvet, også hvis de ikke har prøvet det andet.
    Der er også vanedyr, så som mig selv, som altid vælger Bridgestone, selvom jeg ikke har prøvet andre mærker.

Du er nok bedst stillet med at vælge ud fra de tests du har læst, hvor dækkene bliver testet mod hinanden under samme forhold, for at få noget info der er noget værd.

Og jeg har selv BT023 på min SP1 og der er rigeligt med vejgreb til landevejen, selvom nogen sikkert vil påstå de er nødt til at køre med semi-slicks fordi de køre så stærkt...

• #19   26. feb 2012 jeg håber ikke min aff. er træt, den er fra 08 med 7000 km på klokken, tak for alle indput, jeg fornemmer at med min kørestil bør jeg vælge road 3, har selv tænkt på bt023 men har fået af vide at det dæk er til større maskiner som busa mm.

Endnu en gang tak.

• #21   26. feb 2012 For det første så glem dit indledende spørgsmål! Der er mange andre fabrikater der laver gode dæk end lige Micehlin og Bridgestone, så af med mærke fanatiker brillerne og lav noget research i stedet og find ud af hvad der er bedst til dig!

Du kan fxlæse denne test af ST dæk testet på en CBR600RR.
    http://www.motorradonline.de/de/zubehoer/reifen/test-tourensportreifen/371170
    Og gør så op med dig selv om du kører mest i tørvejr, regnvejr eller lidtaf begge dele.
    Så vil du kunne se at Pilot Road 3 er ringest i tørvejr, men tilgengæld suvræne i regn, faktisk så gode at devinder samlet, selv om de var de dårligste i tørvejr.
    Men deete er jo ikke dækket for dig, hvis du aldrig kører en eneste km i regn (hvilket km antallet på din mc godt kunne antyde)
    Hvis du kun kører fornøjelses ture i solskin, så er conti nok et bedre valg for dig, da de er bedst i tørvejr men er ringere i regn.
    Endelig er der Roadsmart fra Dunlop som ligger lidt midt i mellem og som forresten er kommet i en ny model i år, som efter de første test jeg har læst også kunne være meget interresant.
    Overvejede også selv Pilot Road 3 til min R6er, men da jeg ikke kører så meget i regn og de er så fucking grimme, blev det til Roadsmart igen. Efter at ha set test af Roadsmart 2 kunne det meget vel blive dem som kommer på næste gang.

Held og lykke med valget smiley

• #22   26. feb 2012 BT023 er også lavet i en GT udgave til tunge MCer, måske der forvirring er.

• #23   26. feb 2012 Kim...Hvornår spurgte du sidst om dæk... to tre uger siden..?
    De to dæk du tager frem, har lige så lidt med hinanden at gøre, som navnet lyder ens, du tager et dedikeret touring dæk og et dedikeret sports dæk !
    Med den kørestil du beskriver - så vælg BT023 !
    At de skulle være "beregnet" til tunge maskiner er vrøvl !!!
    Skulle du i dit sind begynde at hælde til et mere sportsligt dæk, så vælg Bridgestone S20
    Hvem helv... kan begynde at fremføre, at BT023 er beregnet til tunge maskiner....? til de tunge "drenge", findes et andet Bridgestone dæk der BT023GT, og det er ganske vist til tunge tourer... men glem at BT023 er til tunge maskiner.og igen - på den måde du selv beskriver din kørsel, vælg trygt BT023

• #24   26. feb 2012 Ja, det er rigtig at jeg tidligere har spurgt ang. dæk, det er simpelhen fordi jeg er i tvivl om hvilken dæk det skal være, derfor er det rart med folk der ved noget. Mht. bt023 fik jeg af vide hos yamaha hillerød at dette dæk kun er til tunge maskiner, derfor undgik jeg det selv om jeg har læst en del om det og næsten havde bestilt det !!! Jeg må gå ud fra de ved hvad de snakker om hos yamaha hillerød. men,OY05, hvis det ikke passer bestiller jeg det.

• #25   26. feb 2012 Kom så på med det PR3 ;o)

• #27   26. feb 2012 nogle af instruktørerne på jyllandsringen er gift med bridgestone ......

• #28   26. feb 2012 Så aner den forhandler du ref. til Kim M, ikke hvad helv... de ævler om.. længere er den ikke !

• #29   26. feb 2012 Jeg bukker mig i støvet for alle indspark, jeg er begyndt forfra med at læse dæktest mm, jeg skulle nok ha startet med at skrive hvilken dæk i flinke folk har erfaringere med når man for det meste kører hyggeture med en kørestil der er rimlig alm. jeg vender tilbage når jeg har besluttet mig mvh kim....... tak endnu en gang.

Kommentér på:
michelin eller bridgestone ????

Annonce