{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Michelin pilot power eller bridgestone bt023 ?
  • #2   21. aug 2011 Ok , jeg havde forstået det som om begge var sportsdæk . .

    Men det blir nok bt023'eren så . . Hvordan er det iforhold til dunlop sportmax?


  • #3   21. aug 2011 Jeg plejer altid at vælge PP eller PP2CT til gaden, men næste gang vil jeg prøve et BT23 - Jeg tror der er rigelig grip i det til selv møj frisk svingkørsel, men det skal da prøves.

  • #4   21. aug 2011 Vel nærmere pilot road og bt23 man kan sammenligne?
    Har pilot road (2ct) på min, og de har pt. holdt ca 16.000. Nu kører jeg ikke frivilligt i regn, men det er da sket - synes der er noget bedre bid end de originalmonterede Bridgestone Battlax BT011/BT020R - som jeg trak 20.000 km ud af.


  • #5   21. aug 2011 @Brian: 16000km?! Hold da helt kæft det er imponerende!

  • #6   21. aug 2011 Tjae, håber da der er et par tusinde tilbage endnu...
    Men nu kører jeg også pænt - bare spørg min moar smiley
    Men ja, de originale røg ved 20.000, og de der kom på sidder der stadig... Og den runder snart 36.000?


  • #7   21. aug 2011 Du får alt det nap du magter i et sæt BT023 - og en helv... masse kilometer oveni !
    Du kan roligt sætte sådan et sæt på din Kawa


  • #8   21. aug 2011 Jeg har osse et par kammerater med bt023 som er fuldt ud tilfredse . Og de har massere af grip. Og så håber jeg det kan holde lidt længere end de 3600 km dunlop'et holdte . .

  • #9   21. aug 2011 16.000km er da ikke skide imponerende på touringdæk(?)
    Til gengæld får BT023 kæmpe ros for både greb og km, så tag du dem, Ulrik! 3600km lyder også helt gak. Har du kørt med galt dæktryk, lavet brænder, været på bane, kun hurtigt på motorvejen eller noget helt syvende??


  • #10   21. aug 2011 Den har været oppe at vende et par milliarder gange - men her det "synlige" bevis på BT023 bedre end nogen andre dæk overhovedet, magter at sidde på og mellem flere stole på en gang, uden at falde igennem i nogen øvelser overhovedet:
    http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1698
    Du vil ik' fortryde et sekund du får sådan nogle på, derimod stadig køre grinende rundt efter både 8 og 12 tusind km..!


  • #11   21. aug 2011 OY05: Det er da ikke bevis for det er det bedste dæk. Der er jo ingen der kender udfaldet hvis de havde kørt på pilot road 3

  • #12   21. aug 2011 Jeg napper et Pilot Road 3. Har prøbet det på en BB og på en 1250 Bandit og det er bare et lækkert dæk...

  • #13   21. aug 2011 Jeg køre på Bridgestone BT023. Det er et super fedt dæk både til touring og frisk svingkørsel. Skiftede fra BT 056. Det holdt 7k.
    BT023 har foreløbigt kørt 4½k og der er dårlig nok slid at se på det selv om jeg kære mere frisk til på det pga det bedre grip


  • #14   21. aug 2011 Hold dig fra Power, medmindre du kører MEGET frisk og meget sving, til hverdagsbrug er det skidt valg

  • #15   21. aug 2011 BT-023
    Pilot Road 2
    Pilot Road 3

    Alle 3 gode dæk til 95% af cyklerne og chaufførerne i DK. De står stort set lige godt fast på tør vej, alle 3 står bedre fast i vådt føre end fleste tør køre. I bund og grund må det være pris og look der er afgørende.


  • #16   21. aug 2011 Laves Pilot Road 2 stadig? Troede 3'eren var afløseren smiley

  • #17   21. aug 2011 2'eren bør da stadig laves - de laver jo stadig road "1" :)))) I øvrigt ser Road 3 jo forfærdeligt ud, men det står sikkert 8,74 % bedre fast i vådtføre ved 19 grader end road 2 ....

  • #18   21. aug 2011 lidt info til dem som ikke ved bedre
    http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1698


  • #19   21. aug 2011 -C1 - - Der kan man bare se... Ja 3'eren ser da godt nok lidt speciel ud!

  • #20   21. aug 2011 Jeg synes, at det er et fedt udseende

  • #21   21. aug 2011 Jeg har lige fået sat pilot road 3 på, indtil videre er jeg meget imponeret smiley

  • #22   22. aug 2011 Jeg har de sidste 2 år kørt på Pilot Power ct2 og kan kun anbefale dækket, det har et fantastisk greb i asfalten. Dog er der ikke mange kilometer i dette dæk, jeg har i gennemsnit kørt omkring 3500 km pr dæk. hvilket egentligt er ok for denne type dæk.
    Jeg har til denne sesson valgt at prøve Pilot Road 3, og har intil vidre kørt omkring 1500 km. på det, og er oven ud tilfreds, så for mit vedkommende bliver det Pilot Road 3 frem over.....


  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Svar: 122
    #23   22. aug 2011 Den primære forskel består i konstruktionen - faktisk 2 forskellige "skoler" i at lave dæk.

    Michelin PR2/PR3 har en blødere sidevæg for at skabe flex og dermed varme i dækket. I forhold til den oprindelige Road er sidevægen dog blevet noget stivere end før. Michelin bruger aramid/kevlar til monospiralbælte (den endeløse tråd der løber i dækkets omkreds) da det sparer vægt og men kun på baghjulet. Ligeledes er kanttråden (hvor dækket hviler på fælgen) lavet som kabel for yderligere flex.

    Bridgestone BT-023 har en stivere sidevæg for øget stabilitet og kanttråd som lige wire i en hexogonal opbygning (2-3-4-3-2 wire ovenpå hinanden) for stabilitet. Bridgestone bruger stålbælte som monospiralbælte i både for og baghjul. Det er en stålwire som er gummibelagt og dermed en flexibel ståltråd. Det tager lidt længere tid at varme karkassen op, men giver en mere ensartet varmeudvikling i dækket og dermed mindre tendens til dækket bliver slidt firkantet.

    Generelt er Michelin lidt mere komfortabel, men arbejder mere og Bridgesone er stivere, men mere præsist i styringen.
    Om man er til det ene eller andet afhænger af kørestil


  • #24   22. aug 2011 Jesper (Virum) P:" OY05: Det er da ikke bevis for det er det bedste dæk. Der er jo ingen der kender udfaldet hvis de havde kørt på pilot road 3"
    Nej du har så sandelig ret der Jesper - men nu kørte de ikke på Pilot Macadam Road 3, men på Bridgestone BT023, jeg har endnu ikke set hørt eller læst om tilsvarende fra Mich. side, så selvom "vi" ikke kender udfaldet, så blev det her altså til på Bridgestone dæk - men find endelig noget tilsvarende fra Michelin.. jeg vil gerne se det !


  • #25   22. aug 2011 er de ikke meget ensidige på magasin har de i det heletaget testet andre dæk end bridgestone

  • #26   22. aug 2011 Jeg tænker det samme som dig, Ole.. Mon der er lidt interesse-konflikt at spore, he he

  • #27   22. aug 2011 Nu er det her med dækvalg jo en religionskrig, hvor langt de fleste er positive overfor det de har kørt med selv og "ved" en masse dårligt om alle de dæk de ikke selv har kørt med smiley

    Jeg forstår f.eks. ikke hvorfor så mange er vrede på Michelins Power Pure ... jeg har kørt godt 8000 km på dem med min CBR 600, og de har fintfint grip, både vådt og tørt, ved almindelig tantet kørsel, frisk kørsel på udenlandske veje og til relativt frisk kørsel på bane.
    Jo bevares, lige i starten af sæsonen, hvor der lå sne i rendestenen, skulle de lige køre et par minutter eller 5, før de var "varme" ... men det hørte jeg alle andre sige også.

    Til gengæld må jeg indrømme, at de Bridgestone BT-21 jeg havde på før Pure'rne var hæslige at køre på ... de kørte forrygende ligeud og på varme tørre dage, men ved den mindste friske kørsel eller lidt dug på vejen skøjtede de rundt, trods adskillige forsøg med dæktryk etc.

    Nå men, så er der jo heldigvis tests af forskellige dæk ... og sandheden er jo nok, at de fleste motorjournalister kun er mennesker, så de har, lige som os andre, en tendens til at se bedre med det ene øje ... og en test af et eneste dæk virker, i min optik, noget enøjet ... hvorfor ikke teste 3-4 forskellige dæk i samme segment, så testen giver værdi ?

    Selv må jeg indrømme at jeg vakler ved næste dækskift ... bliver det ikke Pure igen, så bliver det nok Pirelli, der får glimrende kritik af de fagfolk jeg normalt lytter til.


  • #28   22. aug 2011 OY05: Jeg har heller ikke læst tilsvarende om Michelin, og har heller ikke påstået det var tilfældet. Jeg påpeger bare, at fordi en team bruger det dæk i et løb, er det ikke et bevis for at det er det bedste dæk i klassen, og dermed bedre en road3, men derimod kun bevis for at dækket er godt nok til det det blev udsat for.
    At teamet har kunne bruge dækket til det løb, kan vi godt blive enige om er et ganske stærkt bevis for det er et dæk med de rigtige egenskaber. Men at det så også betyder det er klassens bedste dæk, kan vi jo kun blive enige om når de andre mærker er udsat for det samme.


  • #30   22. aug 2011 Jesper Virum - det står jo alt og alle dækfabrikanter frit, at promovere deres dæk som de nu syntes bedst... trods Danmark's lidenhed når det kommer til antal solgte mc'er mv., så Har Bridgestone mig bekendt som de eneste, valgt at gå mod strømmen - og opretholde en "sidste" bastion på vores ekstremt lille marked.! (produktansvarlig, lager i DK, marketing rettet mod DK journalister mv.)
    Jeg tror ikke journalister kan købes i den forstand, men hvis journalister forbigåes fordi vores marked er for lille, så er det vel naturligt nok, at test osv. de ikke bliver indbudt med til, heller ikke kommer til at fylde meget spalteplads - men det skal ikke fjerne fokus fra, at BT023'eren er en perle, målt mod BT021'eren er den lysår forud, ja de tåler ingen sammenligning overhovedet, og jeg vil endda gå såvidt med ros'en til BT023'eren, som at sige, vi ikke skal ret mange år bagud, for at "fuldfede" sportsdæk ikke leverede den samme performance som BT023'eren gør idag, og så er dækket i tilgift ikke vandsky som sportsdæk er og var..!
    Anyway - hvad valget end bliver, så er det vigtigste og få kørt nogle kilometer, sæsonen blegner stille og roligt for i år... !


  • #31   22. aug 2011 Valget faldt på BT023'eren og det blir monteret imorgen , så håber på det bedste smiley

    Tak for hjælp, råd og interresse omkring emnet smiley


Kommentér på:
Michelin pilot power eller bridgestone bt023 ?

Annonce