2.577 visninger
|
Oprettet:
Michelin pilot power eller bridgestone bt023 ? {{forumTopicSubject}}
hej,
Jeg står og skal ha nyt dæk på kawa'en og det skal være en del bedre end dunlop sportmax , da det færdigt efter 2 måneder .
Jeg er blevet anbefalet michelin pilot power og bridgestone bt023 , hvad skal jeg vælge ?
Ulrik
jun 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 95
Men det blir nok bt023'eren så . . Hvordan er det iforhold til dunlop sportmax?
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
Har pilot road (2ct) på min, og de har pt. holdt ca 16.000. Nu kører jeg ikke frivilligt i regn, men det er da sket - synes der er noget bedre bid end de originalmonterede Bridgestone Battlax BT011/BT020R - som jeg trak 20.000 km ud af.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
Men nu kører jeg også pænt - bare spørg min moar
Men ja, de originale røg ved 20.000, og de der kom på sidder der stadig... Og den runder snart 36.000?
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
Du kan roligt sætte sådan et sæt på din Kawa
jun 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 95
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 348
Til gengæld får BT023 kæmpe ros for både greb og km, så tag du dem, Ulrik! 3600km lyder også helt gak. Har du kørt med galt dæktryk, lavet brænder, været på bane, kun hurtigt på motorvejen eller noget helt syvende??
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1698
Du vil ik' fortryde et sekund du får sådan nogle på, derimod stadig køre grinende rundt efter både 8 og 12 tusind km..!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
BT023 har foreløbigt kørt 4½k og der er dårlig nok slid at se på det selv om jeg kære mere frisk til på det pga det bedre grip
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 573
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
Pilot Road 2
Pilot Road 3
Alle 3 gode dæk til 95% af cyklerne og chaufførerne i DK. De står stort set lige godt fast på tør vej, alle 3 står bedre fast i vådt føre end fleste tør køre. I bund og grund må det være pris og look der er afgørende.
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.153
jan 2005
Følger: 63 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 233
http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1698
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 55
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 74
Jeg har til denne sesson valgt at prøve Pilot Road 3, og har intil vidre kørt omkring 1500 km. på det, og er oven ud tilfreds, så for mit vedkommende bliver det Pilot Road 3 frem over.....
mar 2011
Følgere: 1 Svar: 122
Michelin PR2/PR3 har en blødere sidevæg for at skabe flex og dermed varme i dækket. I forhold til den oprindelige Road er sidevægen dog blevet noget stivere end før. Michelin bruger aramid/kevlar til monospiralbælte (den endeløse tråd der løber i dækkets omkreds) da det sparer vægt og men kun på baghjulet. Ligeledes er kanttråden (hvor dækket hviler på fælgen) lavet som kabel for yderligere flex.
Bridgestone BT-023 har en stivere sidevæg for øget stabilitet og kanttråd som lige wire i en hexogonal opbygning (2-3-4-3-2 wire ovenpå hinanden) for stabilitet. Bridgestone bruger stålbælte som monospiralbælte i både for og baghjul. Det er en stålwire som er gummibelagt og dermed en flexibel ståltråd. Det tager lidt længere tid at varme karkassen op, men giver en mere ensartet varmeudvikling i dækket og dermed mindre tendens til dækket bliver slidt firkantet.
Generelt er Michelin lidt mere komfortabel, men arbejder mere og Bridgesone er stivere, men mere præsist i styringen.
Om man er til det ene eller andet afhænger af kørestil
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
Nej du har så sandelig ret der Jesper - men nu kørte de ikke på Pilot Macadam Road 3, men på Bridgestone BT023, jeg har endnu ikke set hørt eller læst om tilsvarende fra Mich. side, så selvom "vi" ikke kender udfaldet, så blev det her altså til på Bridgestone dæk - men find endelig noget tilsvarende fra Michelin.. jeg vil gerne se det !
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Svar: 39
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 180
Jeg forstår f.eks. ikke hvorfor så mange er vrede på Michelins Power Pure ... jeg har kørt godt 8000 km på dem med min CBR 600, og de har fintfint grip, både vådt og tørt, ved almindelig tantet kørsel, frisk kørsel på udenlandske veje og til relativt frisk kørsel på bane.
Jo bevares, lige i starten af sæsonen, hvor der lå sne i rendestenen, skulle de lige køre et par minutter eller 5, før de var "varme" ... men det hørte jeg alle andre sige også.
Til gengæld må jeg indrømme, at de Bridgestone BT-21 jeg havde på før Pure'rne var hæslige at køre på ... de kørte forrygende ligeud og på varme tørre dage, men ved den mindste friske kørsel eller lidt dug på vejen skøjtede de rundt, trods adskillige forsøg med dæktryk etc.
Nå men, så er der jo heldigvis tests af forskellige dæk ... og sandheden er jo nok, at de fleste motorjournalister kun er mennesker, så de har, lige som os andre, en tendens til at se bedre med det ene øje ... og en test af et eneste dæk virker, i min optik, noget enøjet ... hvorfor ikke teste 3-4 forskellige dæk i samme segment, så testen giver værdi ?
Selv må jeg indrømme at jeg vakler ved næste dækskift ... bliver det ikke Pure igen, så bliver det nok Pirelli, der får glimrende kritik af de fagfolk jeg normalt lytter til.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
At teamet har kunne bruge dækket til det løb, kan vi godt blive enige om er et ganske stærkt bevis for det er et dæk med de rigtige egenskaber. Men at det så også betyder det er klassens bedste dæk, kan vi jo kun blive enige om når de andre mærker er udsat for det samme.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=2307
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 774
Jeg tror ikke journalister kan købes i den forstand, men hvis journalister forbigåes fordi vores marked er for lille, så er det vel naturligt nok, at test osv. de ikke bliver indbudt med til, heller ikke kommer til at fylde meget spalteplads - men det skal ikke fjerne fokus fra, at BT023'eren er en perle, målt mod BT021'eren er den lysår forud, ja de tåler ingen sammenligning overhovedet, og jeg vil endda gå såvidt med ros'en til BT023'eren, som at sige, vi ikke skal ret mange år bagud, for at "fuldfede" sportsdæk ikke leverede den samme performance som BT023'eren gør idag, og så er dækket i tilgift ikke vandsky som sportsdæk er og var..!
Anyway - hvad valget end bliver, så er det vigtigste og få kørt nogle kilometer, sæsonen blegner stille og roligt for i år... !
jun 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 95
Tak for hjælp, råd og interresse omkring emnet
Michelin pilot power eller bridgestone bt023 ?