{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.050 visninger | Oprettet:

Ny test af sport- og sporttouringdæk {{forumTopicSubject}}

Det tyske motorcykelblad "PS" har netop lavet en test af sport- og sporttouringdæk. (120/70-17 og 190/50-17)

Meget interessant er det at Michelin Pilot Power 2CT, der ofte roses til skyerne her på forum'et, er kåret til næstdårligste blandt sportsdækkene.

Har scannet og uploadet artiklen til dem der måtte være interesseret:

Sportsdæk:
(link fjernet)

Sporttouringdæk:
(link fjernet)

Vilkår for testen:
(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny test af sport- og sporttouringdæk
  • #1   25. apr 2008 Godt jeg lige har fået Metzler roadtec z6 på smiley :-)
    Tak fordi du gad scanne den Lars, god weekend

• #2   25. apr 2008 Den test stoler jeg ikke på overhovedet, køre pt med conti attack og det er den væreste omgang l*** jeg nogen sinde har kørt på og en af venner der også har prøvet min bike med de dæk på siger de er livsfarlige, så i mine øjne er den test lige til og lukke op og s**** i, undskyld mit ordvalg... smiley

• #3   25. apr 2008 Charlotte,

Kan der være tale om Road Attack (der skulle være et noget dårligere dæk) ? I testen er det Sport Attack.

Normalt er de tyske blade, f.eks. PS og Motorrad rimeligt grundige i deres tests, men selvfølgelig spiller dæk-størrelse, valg af testcykler etc ind i testresultatet.

• #4   25. apr 2008 Det er da fordi Charlottes 600cc knallert slet ikke kan trække dækkende varme smiley

• #5   25. apr 2008 Jeg har lige monteret Pilot Power 2CT på min cykel, og jeg har før kørt med Conti sport attack, og også Pilot Sport.
    Jeg havde hørt så meget godt om PP 2CT, så jeg tænke at de da skulle prøves.

Jeg må tilstå at de kritik punkter som der er i testen af netop dette dæk, kan jeg sagtens nikke genkendene til.. Og jeg må også sige at Conti Sport Attack umiddelbart var et bedre dæk på mange områder... Men der er da "Cons og Pros ved begge dæk, fx er Conti´erne ret tunge, og de holder dælme heller ikke ret længe..
    Specielt stabiliteten var langt bedre på conti, både hvad angår kurver såvel som nedbremsning..

• #6   25. apr 2008 jeg har lige fået monter Pilot Road 2CT (dem fra iår af) Er lidt spændt på hvordan de så er at køre med. men helt skidte ser de dog ikke ud

• #7   25. apr 2008 Det er da en gang bræk det der !!! Nu har jeg været i dæk branchen i 8 år og i kan være sikre på at den test er betalt.

CONTI dæk dur bare ikke BASTA !!! Der er ikke mere bid i end i en kasse hundelort

Den nye BT16 er det eneste dæk jeg ikke har prøvet, men den er andmeldt meget godt af uvildige test personer.
    Indtil den er prøvet så er Pilot power ct2 stadig det bedste gade dæk jeg har prøvet !!!

Nej tyske dæk test er en gang gylle, ikke mere værd end det papir de er skrevet på.

Dem der kan huske den MASSIVE markedsføring af AVON dæk kan sikkert snakke med om hvor meget lort der kan skrives om dæk

• #9   25. apr 2008 Fy Strade - Du betvivler da ikke Michelin dæk??? ;o)

• #11   25. apr 2008 Se det i øjenene, Metzler er bare bedst.................. smiley

Nej, lige så mange dæk der er og lige så mange mennesker der er, er der forskellinge meninger. Vi akn jo heller ikke allesammen li de sammen biler eller damer, heldigvis, for min er smukkest..........................

Go røv og god weekend alle sammen!

My whis is your command

• #13   30. jul 2009 jeg lytter til buggi nu.

han er næppe BETALT af nogen.

• #14   13. nov 2011 Googler man dæk test kommer et link til denne tråd... Et fremragende og anvendelig tråd der her er startet. Tak

Kommentér på:
Ny test af sport- og sporttouringdæk

Annonce