{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.625 visninger | Oprettet:

Daniel j
Daniel j
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 28

Lige blevet klippet i venstresving - ØV!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Jah så blev det mig til at ryge en tur i asfalten.
Kører bag en ung pige der vælger at bremse helt ned (15-20 km/t) da jeg vælger at kører forbi hende svinger hun 90 grader venstre mod en parkeringsplads da jeg er ud for hendes midterstolpe, så kæresten og jeg måtte en tur ned og ligge.
Hvem ville i sige har skylden her?
Der er ikke på noget tidspunkt anvendt blinklys fra bilen - og et vidne kan bekræfte dette..
Arghhhhhhh hvor bliver man da hidsig !!!!!!!

På forhånd tak
/Daniel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige blevet klippet i venstresving - ØV!!!!!!
  • #1   12. jul 2014 Trist...selvfølgelig er det hende der har lavet fejlen, men dig der ikke tænkte skeptisk nok. Hvis en bil lige pludselig bremser ned, er det højst sandsynligt fordi den skal svinge, og man bør ikke overhale lige med det samme. Håber i slap godt fra det og MC'en lige så?

ALLE billister udover en selv er idioter og kan ikke køre bil, regn aldrig med dem! smiley

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#2   12. jul 2014 Kæresten og jeg er ok - cyklen har dog fået lidt skrammer, ik noget som ikke kan laves. Jah det er da bare en super nederen start på en mc tur i det gode vejr.

• #3   12. jul 2014 Og ham her har jeg mødt, han tager godtnok præmien for åndsvag kørsel, med hovedet under armen

http://www.motorcykelgalleri.dk/minkonto

• #4   12. jul 2014 Hold nu fast i det vidne, det kan betyde meget for dig
    Pigen der svingede ind foran dig hvis hun ikke har set dig så er det også et + til dig, men hvad siger politiet ?

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#5   12. jul 2014 Kan ikke se dit link Max

• #6   12. jul 2014 Ja max Det er bare typisk kender godt den køre stil ... smiley

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#7   12. jul 2014 Når der er kommet lidt ro på det hele - hvor henne er det så lige jeg får bestilt nogle nye stumper til den Yamaha r1 2001. Nogle der har erfaringer

• #8   12. jul 2014 I har begge skyld, og hvis dit vidne skifter mening får du hele skylden. smiley

Men godt der ikke skete jer noget alvorligt smiley

• #11   12. jul 2014 den går ind på ens eget profil noter linket "min konto". Gammelt galleri trick som virker hver gang smiley

• #13   12. jul 2014 Max 8 år smiley

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#15   12. jul 2014
    Når mit budskab skal sku også bare være pas på jer selv derude smiley
    kæft hvor er du sjov Max - hehe

• #16   12. jul 2014 Overhaler du et sted det er tilladt? Hvis nej, er skylden din. Har selv været der, og der er sur røv!

håber at i alle er kommet sig

• #17   12. jul 2014 # 3

gode tider. Kan huske hvordan folk var i harme i dagevis over i børnehaven (sg) når man smed det link. Old school

• #18   12. jul 2014 hå, jeg har lige fået en privat besked også......

Hey trådstarter, det var ikke for at spolere dit emne. Jeg synes det er en vigtig pointe du har

• #20   12. jul 2014 Ankeforsikring.dk
    Der kan du se overordnede skylds fordelinger

• #21   12. jul 2014 Måske hendes blink var i stykker... men vil da mene det er dig der har skylden... er dog et par år siden jeg tog kørekortet så skal ikke kunne sige det. Dog vil hun måske få en bøde for ikke og printere sig.

• #22   12. jul 2014 # 0

Fandme trist, føler med dig, men godt i er OK

• #23   12. jul 2014 Hun har jo ikke set dig, så har hun jo ikke orienteret sig ordentlig inden hun drejet, 100 procent hendes skyld.. vil jeg mene,
    Men håber at i er ok...

• #24   12. jul 2014 lige en ting mere,,
    Var i inde på en parkeringsplads eller var hun på vej ind på parkerings område..... ?
    Var i inde på parkerings område så mener jeg at det er 50/50.. prøv at snakke med dit forsikringselskab..

• #25   12. jul 2014 smiley hoppede lige på den fedt gjort.. smiley mega griner.. hc

• #26   12. jul 2014 http://www.ankeforsikring.dk/upload/13_630_100_ansvar_ved_sammen.pdf

Her er de fleste scenarier beskrevet inklusiv din.

HVIS parkeringspladsen betegnes som privat indkørsel som fx en tankstation er, så får hun 100 %. Hvis ikke så må du ikke overhale og du får 1/3.

Bemærk at det er ligegyldigt om den venstresvingene viser tegn eller ej. Man må ikke svinge før der er fri til det!

Du skal sørge for at anmelde det og få dit tøj/udstyr dækket via din indboforsikring dette gælder også din hjelm selvom den kun har rørt let. Har du skader/smerter eller lign. skal du få en læge til at foretage et tjek og notere dine skader også selvom det er mindre skader - det kan vise sig senere og så er det for sent.

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#27   12. jul 2014 Mange tak for alle svarene - det var ikke på en parkeringsplads det skete, hun var ved at dreje ind på p-pladsen og der var jeg så. Kæmpe hjælp folkens
    Har været på skadestuen og blevet tjekket igennem fra top til tå så alt er noteret af en læge.

• #28   12. jul 2014 Godt der ikke skete noget.
    Jeg har lige fået en MC op bag i bilen da jeg bremsede ned og ville til at dreje til venstre. Han giver sig til at overhale, hvilket jeg ser, og står derfor på bremsen. Han fortryder så og hamre op bag i min bil. Heldigvis kun materielle skader.

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#29   12. jul 2014 Erik H takker det skabte sku et fint overblik over det hele det link - spiller sku

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#30   12. jul 2014 Og det var tilladt at overhale der smiley

• #31   12. jul 2014 Erik H, jeg har så sjovt nok lært at man ikke overhaler en venstrevsvingende venstre om. Så i den der situation ville jeg nok være blevet bagved, uagtet om der bliver givet signal eller ej. Men bagklog kan man altid være.

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#32   12. jul 2014 danger dane kan sagtens følge dig, situationen her var blot at jeg ikke anede hun ville dreje hun bremsede bare midt på vejen og hun havde en p-plads på venstre og en sidevej på højre så det var 50/50 hvis man ser sådan på det.

• #33   12. jul 2014 #31
    Jeg svarede udelukkende på juraen her. Men det er den svingende som skal være mest agtpågivende i situationen ikke den overhalende. Derfor gælder reglen i færdselsloven også at der ikke må overhales i kryds. Det er fx ved en sidevej.
    Men hvis du kommer kørende og en person foran pludselig beslutter sig for at dreje til venstre i det sekund du lægger ud til overhaling, så har du ikke en chance for at undgå et sammenstød.
    Men læs spørgers indlæg og læs mit - det skulle gerne matche smiley

• #34   13. jul 2014 Lasse blinkede du ikke eller? siden han ville overhale

• #35   13. jul 2014 Jeg tror at, der er nogen der gerne vil høre udfaldet..

• #36   13. jul 2014 måske lidt overdrevet der allerede skulle være et efter kun 1 dag smiley

• #37   13. jul 2014 Jo blinkede, han sagde også han havde overset det. Men ham ramte op bag i min bil, mens jeg holdte stille, før jeg begyndte at dreje.

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#38   13. jul 2014 Skal nok skrive når jeg har ved hvad der kommer til at ske med forsikring osv. smiley

• #39   13. jul 2014 #33 har ret ifølge færdsels loven, uanset blink lyset er tændt eller ikke, så er hun ikke uden skyld.
    mvh

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #40   14. jul 2014 Jeg fik skylden i en lignende sag med begrundelsen at jeg skulle orientere mig bagud inden jeg svingede til venstre...

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#41   14. jul 2014 michael b - så for at forstå det rigtigt så fik du skylden som bilist - right?

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #42   14. jul 2014 Vi var begge i bil..... Jeg orienterede mig bagud, blinkede og svingede til venstre..så blev jeg torpederet af en Opel astra i meget høj fart i en overhaling...
    Forsikringsmæssigt var det min skyld.

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#43   14. jul 2014 Så har jeg snakket med forsikringen og reglerne er, hvis billisten har blinket får billisten 2/3 af skylden, såfremt det kan bekræftes fra udefrakommende at billisten ikke har blinket hæfter bilen for 100% af skaden.

• #44   14. jul 2014 Det er jo fint nok for dig, men som du selv skriver højere oppe så overhalede du på en 50/50 chance!

• #45   14. jul 2014 Min lillebror har været udsat for nøjagtig det samme som dig, med vidner og det hele. Han fik 25% skyld og dermed reduceret erstatning.

• #46   14. jul 2014 Hm...Ligegyldigt hvad, kommer I nok til at dele.

Du overhaler ved en udkørsel - hun skifter bane uden at orientere sig - OG forsikringsselskaberne indkasserer hver en selvrisiko!

Shit happens, men jeg synes faktisk at der er talrige eksempler netop af den slags især i vore industrikvarterer!

• #48   14. jul 2014 Prøv at læs afgørelserne på ankeforsikring.DK
    Det er vildt så meget der skal til før den bagfra kommende får noget af skylden.
    Hvis du må overhale det pågældende sted, så har hun 100 % skyld.
    Jeg har læst stort set alle afgørelser og gået fra en sigtelse og 1/3 skyld til frafald af sigtelse og 0% skyld.

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 3
    #49   18. jul 2014 Da du kommer bagfra er det dit ansvar, at billisten ikke har orienteres sig er en anden sag, hun kan allehøjts få af vide at hun er uopmærksom og da det sker på en p-plads er skylden ene og alene din, desvære, går du via forsikring kan forsikringselskabet vælge at dele skyld spørgsmålet med 50/50 og da billisten ikke har skade kommer du selv til at punge ud, men godt at der ikke skete jer noget

• #50   18. jul 2014 Peter N.
    Nu jeg har lagt dokumentation, så undres jeg lidt over hvordan du kan komme med den påstand.
    smiley

• #51   18. jul 2014 Peter n
    Det skete jo så netop lige præcis ikke på en p plads men på vejen
    Læs nu lige efter

• #52   18. jul 2014 Tillykke med afgørelsen, men stadigvæk træls for dig.

• #53   18. jul 2014 Peter N, så er du klogere end samtlige jurister i FDM.
    Havde den bilist der vil svinge holdt stille og mc´n kørt op i røven på bilen, så havde mc´n ganske rigtig skylden, men når bilisten begynder at svinge uden at orientere sig om der er noget bagfra kommende så er det alene den svingende part der bærer det fulde ansvar. der er utallige sager i retten der er afgjort netop sådan
    P.S. sket på en p plads ?????????, hvor har du det fra.
    # 48 har fuldstændig ret ifølge færdsels loven er det netop sådan
    mvh

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 3
    #54   19. jul 2014 Erik H undskyld på p-plads er min fejl det beklager jeg men at du overhaler en langsom kørende bil, der pludselig bremser for at svinge til venstre er vel i grund dig der ikke er opmærksom på billisten intentioner, at hun ikke ser sig over skulderen er hendes fejl hvis du har fået medhold er det da dejligt men din dok er stadig kun en vejledning
    Jan L
    og nogle er afgjort på at du kommer bagfra , hvor du trækker ud til overhaling et er jura noget andet er faktiske omstændigheder, oversigt, føret, Så Jan det er ikke et spørgsmål om at være klogere end samtlige jurister i fdm det er et spørgmål om hvis udsagn der bliver lagt mest vægt på har Mc fået medhold er det dejligt hvis ikke, er det surt

• #55   19. jul 2014 #54
    Det er korrekt at pjecen ikke er andet end en vejledning. Den vejleder til hvad man kan forvente af udfald i en given situation. Og er baseret på mange års retslige erfaringer på netop skyldsfordelingen.

Nu læser jeg denne sag som forholdsvis simpel, hvorfor jeg også antager at billisten som er den venstresvingene får hele skylden både færdsel og forsikringsmæssigt alene på baggrund af beskrivelsen og at MC´isten oplyser at måtte overhale på det pågældende sted.

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#56   19. aug 2014 op

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#57   19. aug 2014 Så kom der dom i sagen og han fik fuld skyld og jeg har fået mig en fin maskine igen! Skønt

• #58   19. aug 2014 Dejligt nyt. Tillykke med dommen som frikender dig for alt skyld.

• Daniel j
    Daniel j Tilmeldt:
    aug 2011

#59   19. aug 2014 Tak Erik H - jah det var sku dejligt at få styr på det

• #60   19. aug 2014 Ja, ventetiden kan nogen gange være lang og drænende.

• #61   19. aug 2014 nice hva bike?

Kommentér på:
Lige blevet klippet i venstresving - ØV!!!!!!

Annonce