1.009 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Læder dragt hvilken er bedst Læder dragt hvilken er bedst

Hey de herrer og damer

Vi sidder her og diskuterer hvad der er bedst af disse 2.

1# M-Tech læder heldragt med beskyttelse
overalt incl pukkel.

2# Dainese 2 Delt også med beskyttelse
overalt med rygbeskytter men uden
pukkel.

Begge har en ny pris af 7000.-

Hvilken er den bedste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læder dragt hvilken er bedst
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #1   25. jun 2014 Når du siger "bedst" - hvad mener du så med det?

Kvaliteten fejler intet på nogle af dem - ej heller sikkerheden, men pasformen varierer dog en del.

Nogle vil synes en heldragt er upraktisk kontra en 2 delt, men jeg kan personligt ikke se problemet.

Jeg ville dog supplere med et løst rygskjold i stedet for det indbyggede, uanset hvad.

• #2   25. jun 2014 Jeg "fisker" efter hvilken af vores dragter der er den mest sikkerheds mæssige og behagelige at have på. Og kan man have et seperat rygskjold på den M-Tech med pukkel på?

• #3   25. jun 2014 Nogen synes den ene, andre klart den anden. Hvad for en synes du er rarest at have på ??

• Sajmon ™

#4   25. jun 2014 Man kan have separat rygskjold under begge.

De er ca lige gode sikkerhedsmæssigt, men komforten bestemmes af pasformen, så du SKAL prøve før du køber. Læder skal sidde ca en halv størrelse for stramt til at starte med, og du skal kun have f.eks skiundertøj indenunder - så giver det sig de steder det er nødvendigt i løbet af 3-4000km eller et par regnvejrsture.

• #5   25. jun 2014 Ret mig hvis jeg er helt galt på den. Men i min optik er der intet lighedstegn imellem en pukkel på en racerdragt og et rygskjold. Puklen er der for airodynamik og måske tildels at støtte hvis du glide hen af vejen. Men den skaber ikke sikkerheden som et rygskjold gør mod brud og lign. Jeg har ikke haft problemer med at have rygskjold inden under min tidligere dragt som også havde pukkel. Men vil fortrække 2 delt til gaden til hver en tid. Nok ikke til bane brug. smiley

• Sajmon ™

#6   25. jun 2014 Puklen yder stort set ingen sikkerhed - den er der mest for aerodynamik.

• #8   25. jun 2014 Dvs vi snakker hel dragt = banedage
    2 delt = gadebrug
    Hvad med lynlåsen kan den holde i et styrt?

• Sajmon ™

#9   25. jun 2014 Næ jeg bruger heldragt både på bane og gade, og det kan man sagtens.

Lynlåsen er lavet til at holde til styrt, så det gør den med al sandsynlighed,

• #11   25. jun 2014 Også kan man bruge jakken alene selvf, istedet for at have en dragt og en jakke til en kort tur. Jamen jeg siger tak for hjælpen smiley

• Sajmon ™

#12   25. jun 2014 Bruger man jakken alene, er der jo ingen grund til overhovedet at have bukserne...

• #13   25. jun 2014 Jeg har endnu til gode at finde en 2 delt hvor jakken kan bruges alene..... Alle dem jeg har ejet/prøvet er for korte til det ( og sidder helt forkert uden bukserne) men det er dejligt at kunne smide jakkedelen når solen er dejlig og der er 45 min til man igen skal på banen smiley

• #14   25. jun 2014 Hæ hæ Brian så kan du da bare trække "toppen" ned

• #15   25. jun 2014 2-delt er mere praktisk.
    Den bedste rent sikkerhedsmæssigt, er den den sidder bedst på din krop.

• #16   26. jun 2014 Tror nu det mest teoretisk at lynlåsen mellem buks og jakke svigter i et styrt. Så meget bliver den jo heller ikke belastet når man vælter, så det ville ikke bekymre mig.
    Eller rettere, det gør det ikke, for har selv en 2-delt Dainese jeg er ganske tilfreds med smiley

Kommentér på:
Læder dragt hvilken er bedst

Annonce