{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Martin A
Martin A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

let hjelm med solvisir {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg er på jagt efter en ny hjelm, da jeg har fundet ud af min næsten nye shark hjelm, er for lille, den klemmer på panden, og genere volsomt ved længere ture.

jeg har læst, hvad andre har skrevet, og har kikket på Scorpion EXO 1000, som jeg synes ser fornuftig ud, men den er ikke speciel let eller har solvisir.

solvisir kan jeg måske undvære, men jeg ligger vægt på den sidder rigtig og er let. pris har jeg ikke en ide om endnu, så kom med hvad i mener er den bedste hjelm smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  let hjelm med solvisir
  • Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    okt 2011

#1   3. jun 2014 jeg køre suzuki gsr 600 hvis det har noget at sige ? smiley

• #2   3. jun 2014 Er det ikke lige så fedt at have tonet visir? Det har jeg i hvert fald nemt vænnet mig til:)

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    okt 2011

#3   3. jun 2014 søren M

jo det ser fedt ud, men jeg prøvede en med spejlvisir, og synes ikke jeg kunne se noget om aften, og så har jeg "vennet" mig til at køre med den solbrille.
    Jeg vælger ikke en hjelm ud fra, om den har det eller ej, men det er et plus smiley

• #4   3. jun 2014 Det kan jeg bestemt godt kende. Jeg har et klart visir jeg kan skifte til om aftenen. Det er selvfølgelig lidt dumt på en lang tur, hvis der bliver mørkt. smiley

• #5   3. jun 2014 tag et kig på Schuberth's S2 hjelm så smiley rimelig let, rigtig god aerodynamisk (efter min mening) har indbygget solvisir og er utroligt støj svag smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #7   3. jun 2014 EXO 1000 har da solvisir?

Begge mine har i hvert fald. smiley

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    okt 2011

#8   3. jun 2014 tak for jeres svar jeg er nok faldet for Scorpion EXO 1000 men jeg kan ikke finde den i en dansk butik.

Sajmon hvor har du købt dine ? smiley

PS: nogen der kender noget til nitro hjelme ? jeg havde en, da jeg køre scooter, og den var kanon, men det er jo ikke det samme som mc.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #9   3. jun 2014 www.modeka.dk har dem i DK

Mine er købt hos www.louis.de begge to.

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    okt 2011

#10   3. jun 2014 tak Sajmon smiley

• #11   3. jun 2014 1. jeg kan heller undvære mit solvisir... har også prøvet en tonet visir men som du også skriver kan man ikke se om aften...

jeg ved ikke om den er speciel let men jeg tror min næste hjelm skal være en agv
    http://www.agv.co.uk/street-road

ellers har jeg noland nu som jeg ganske glad og tilfreds med dog tror jeg ikke den er særlig let?

• #12   3. jun 2014 Mc1.dk har dem vidst også
    Jeg har en shoie med pinlokvisir der selv toner efter solen DET absolut bedste tilbehør jeg har købt til mig selv smiley

• #13   3. jun 2014 Jeg har en Schuberth C3 i Cabon.

Kan anbefales.
    Den er meget let, og har solvisir.

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    okt 2011

#14   3. jun 2014 agv skal nok være en super hjelm, men jeg er ikke så meget til deres design.

carsten p
    de visir lyder som en god løsning

stadig ikke nogen der ved, hvor man kan prøve nitro hjelme ?

• #15   3. jun 2014 Syntes designet på Agv er super fedt men grafikken bryder jeg mig heller ikke om smiley og har også hørt det skulle være en super hjelm. Der min næste hvis den ellers passer

• #16   3. jun 2014 jeg har også en Scorpion EXO 1000 air, og den har altså solviser i!

klart den bedste hjelm jeg har prøvet, kører med min på 5 sæson. smiley

profilbillede
  • #18   3. jun 2014 Den nye Scorpion exo 910 air ser mega fed ud og er billig! kan dog ikke finde ud af hvor let/tung den er...

• #19   3. jun 2014 Jeg har også en EXO 1000 air, den er virkelig lækker. Min har i hvert fald solvisir, jeg tror man skal ned i en EXO 500 før de ikke har det. Nogle mener at man skal bestille dem en størrelse for stor, men jeg bestilte min i den rigtige størrelse, og den passer skide godt smiley

• Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 31
    #21   4. jun 2014 Hvordan kan man anbefale at du skal købe en bestemt hjelm fordi andre har den???
    Der er stor forskel på pasformene på hjelme fra det ene mærke til det andet.
    Så det eneste som afgør om du skal vælge en hjelm af det ene eller andet mærke, er hvordan den passer på lige netop dit hovede.
    Vælger man ellers en kvalitetshjelm (Schuberth, HJC, Shoei eller lign) så går man ikke fejl af sikkerhede.
    Jeg kører selv med HJC og har en FS11 som kun vejer 1550gr, med solvisir indbygget, samt mulighed for at pumpe op så den passer perfekt til hovedet.
    Valget faldt på den, da det var den som sad absolut bedst til mit hovede.
    Jeg vil ikke kunne sige hvilke du skal købe, da det er helt op til hvad der passer bedst til dit hovede.

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    okt 2011

#22   4. jun 2014 fedt med så mange svar! tak folkens smiley

Lars M
    jeg skal self. prøve hjelmen og se, hvordan den passer, men det er altid godt, at høre andres erfaringer mht. støj og vægt osv.

jeg kan rigtig godt lide designet på EXO 1000 air, og at den har solbrille, så jeg må til sæby og prøve den (jeg kan ikke finde den tættere på esbjerg?)

henrik
    ved du, hvor jeg kan kikke på den Lazer Kite Carbon her i DK ?

stadig ikke nogen, der kender noget til nitro hjelmen? er den helt udgået ?

Kommentér på:
let hjelm med solvisir

Annonce