712 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Importere MC til et projekt.? Hjælp :) Importere MC til et projekt.? Hjælp :)
Hej Mc'Folk
Jeg står og ska importere en Mic'er fra Sverige eller Tyskland, den skal selvfølgelig på danske plader men jeg overvejede at hente den hjem, bygge den om også få den på plader.?
( for at spare de penge mens den er under ombygning )
Kan det lade sig gøre eller kan det overhovedet betale sig at vente med at indregistrere den .?
Eller er det nok bar at få den synet når den kommer til landet også et år efter måske, få den på plader der .?
Håber ikk det var WollaPyk det jeg skrev hehe
På forhånd tak for hjælpen
Mvh. Kasper.
0 synes godt om
maj 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 12 Annoncer: 2 Svar: 271
Ergo: Find en MC med optiske fejl, syn svinet og byg den om.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.233
for hvis du gerne vil havde konstruktive ændringer godkendt så den er lovlig
er det bedst at bygge den om først da du så ikke risikere at få erklæret et identitets skift på den
maj 2014
Der skal bygges om til en bobber
Så.. Jeg ska bar finde en i dårligere stand også syne lortet og hva så med afgiften der ska betales .? Kan man vente med det eller ??
Og ja, hvordan med konstruktive ændringer når jeg skær i stellet .??
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 1.421
Syn og toldsyn holder 1 år. Så du kan godt toldsyne den, bygge om, registrere den (betale afgift inden 1 år) Vær opmærksom på, at der kan gå noget tid, fra du ansøger om afgiften, til du for svar.
Vær også opmærksom på at hvis du laver konstruktive ændringer, er de ikke lovlige, hvis de ikke er synet med det. Det er ejers pligt at oplyse synsmanden om konstruktive ændringer. Afhængigt af hvad du bygger om. Se evt SKAD´s hjemmeside (ikke SKAT´s)
Der er ingen ide i at betale afgiften ca 1 år før den kommer ud at køre, med mindre man vil lave konstruktive ændringer uden godkendelse.
Det kan gå hen at blive en dyr omgang når man bygger om.
apr 2009
Konstruktive ændringer skal godkendes med dokumentation fra producenten af MC`en, hvilket er meget svært. Eller på Teknologisk Institut, som er meget dyrt.
(TÜV godkendelse kan vist også accepteres, men er også dyrt, hvis der ikke foreligger en i forvejen)
Held og Lykke
maj 2014
Ang. at skære i stellet, det drejer sig kun om at skære rammen til passeger sædet af.?
Men det betyder vel ikk noget så, det er jo en konstruktiv ændring alligevel .?
Eller hvordan .?
Det er ikk en " bærende " del .? Har det nogen betydning eller ..?
apr 2009
Jeg ved godt mange/nogle gør det, og det er da ofte også lavet flot, og endda synet med det. (Synsmanden var måske "flink" eller uvidende)
Personligt ville jeg aldrig overveje at købe en, hvor der var skåret i stellet.
At der i realiteten kører mange rundt sådan, uden at der nogensinde sker noget, er en anden sag.
nov 2008
lige et godt råd hav altid org delene liggene så den kan lave org igen
og trikket er at finde en i god stand med nogle grimme dele
apr 2009
Tricket med at fremstille en grim mc til syn, for at få den vurderet som under middel, det rykker altså ikke mange basøre. Især ikke hvis man bagefter skal købe andre dele, eller bruge penge på at få dem flotte, så er fortjenesten hurtig brugt op.
Men det er en god ting at have originale dele, så den kan laves til standard igen. Men skærer du i stellet, så er løbet altså kørt, selvom det kan skjules godt.
nov 2008
maj 2014
Jeg faldt li over noget på SKAD's side.?
Og jeg ska li være sikker på hva de skriver .?
" Den mindste ændring af stel gennem påsvejsning eller omsvejsning eller afskæring er en konstruktiv ændring - kræver syn og dokumentation - 8.01.001 - Fremmede stel (ikke originale) må ikke anvendes i Danmark! – SKAD har opnået at afskæring af fender struts på Softail ikke anses som konstruktiv ændring! "
Vil det sige at jeg gerne må skære " bagsæde " stellet af på cyklen .?
Eller er det for naivt at tro hehe ;p
apr 2009
Så hvis du tror din Honda er en Softail, så er du lidt naiv.
Importere MC til et projekt.? Hjælp :)