{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

At importere en mc? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer .. Næste år regner jeg med at jeg vil til tyskland og hente mig en r1er og sad og kiggede lidt på ebay og der er jo massere til salg. De er jo ikke ret dyre. Se fks den her http://cgi.ebay.de/Yamaha-R1-110-kw-km-33457-HINGUCKEN_W0QQitemZ190094635993QQcategoryZ9804QQrdZ1QQcmdZViewItem

Den koster jo 30000kr
Hvad skal man så gøre hvis man fks tager ned og køber den af ejeren? Give ham pengene og få registrerings papire med på den og så skal man ringe til told og skat når man kommer hjem osv? Eller hvad skal man gøre?
Hvordan fungere det lige det ræs der?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At importere en mc?
  • #1   24. mar 2007 Du henter den, men pas nu på de helt billige, af og til er der fusk annoncer hvor du ringer derned og de siger du har den, og at du godt kan købe den men at du skal overføre feks. 1000euro for at de holder den til du henter den, men du ser aldrig cyklen ;o(

Når du henter den skal du have reg attest med på cyklen og sørge for at ejeren afmelder den i tyskland. Herefter er det bare hjem, og toldsyne den i dk (ligesom almindeligt syn), bagefter er det bare ind til skat og hente en blanket som udfyldes og afleveres, den får du så svar på 14 dage til en måned efter med en pris, og så er det bare ind og betale. Efter du har betalt kan du med det samme gå på motorkontoret og hente din nye "DYRE" nummerplade fordi vi bor i Danmark!

• #2   24. mar 2007 Husk nu at den du kigger på der har været skadet! Og du skal kigge efter om den er skæv i stel/svinger og om det hele ellers er lavet ordenligt. Ellers find en anden, det er med at finde så fin en cykel som muligt da vi ikke har vurdering i DK længere (medmindre man er uenig i prisen) Og synsfolkene som "vurderer" den til syn, normalt skriver middel stand. Så find den pæneste du kan til færrest penge.

• #3   24. mar 2007 Okay tak for det jesper men den jeg kiggede på skal jeg slet ikke have eller noget var bare et eksempel. Bliver først næste år.. Min ven har importeret sin bil det må være på samme måde? Så må han kunne hjælpe mig lidt med det?

• #4   24. mar 2007 den der koster mere end 30k da mindsteprisen ikke er nået

men det er ikek uralistisk at finde en fin R1´er til 30k eller derunder smiley

brug mobile fx

Jeg har købt et par cykler i Tyskland efterhånden. Har talt med sælger hver gang og så efterfølgende overført penge. Har fået et speditionsfirma til at hente cyklen og så er det det smiley

Sørg for at få friske billeder og lyt til om manden er reel. Så kommer man langt! smiley

Har i alt hentet 5 cykler på den måde. Har ik haft problemer endnu

• #5   24. mar 2007 Hvad koster det typisk at få hentet en bike i udlandet?

• #6   24. mar 2007 Samme princip som med biler.
    For det første tager det ikke 14 dg til en måned, men nærmere 2 mdr at få svar tilbage.
    Cyklen kan også afmeldes i DK, du skal dog ALTID have reg.attesten med hjem og en køber/sælgerkontrakt. Få sælger til at printe en kontrakt ud fra ADAC´ s hjemmeside, derpå findes et felt hvor du som køber erklærer du vil afmelde den i DK inden eks. 5 dage.
    Få evt. en kopi af en reg.attest på en tilsvarende tilsendt og brug den til forespørgsel på foreløbig-registrerings-afgift så ved du niveauet inden du begiver dig afsted.
    Hjem med dyret, bestil tid til syn OG toldsyn, kør til nærmeste SKAT´tekontor betal det de har skrevet til dig, kør på motorkontoret, vis dem alle papirene-betal for nummerpladerne, skru dem på og kør.
    Husk at kontakte dit forsikringsselskab inden så du ved prisen på drømmecyklen og få den tegnet inden du skaffer plader.

Brug det næste år til at tjekke nettet tyndt for cykler, giver en god fornemmelse for prisniveau jvf. km/udstyr/stand.

SørenG

• #7   24. mar 2007 Undskyld jeg lige skriver lidt i din tråd også, Anders - håber det er ok! smiley

I den periode hvor man venter på svar, kører man da bare med prøveplade, eller?

• #8   24. mar 2007 Kun med prøveplade ved kørsel til syn, eller ved salg eller andet ærinde.. Altså ikke med konen bagpå til løkken og spise is ;o)

• #9   24. mar 2007 Nej, tænkte det nok.. Æv bæv.. Tror sgu ik jeg har tålmodigheden til sådan en omgang der! I hvert fald ikke medmindre det er vinter..

Kommentér på:
At importere en mc?

Annonce