4.431 visninger
|
Oprettet:
Luftkølet motor bliver for varm {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har købt sådan en suzuki atv 400 com. Den er luft kølet og med olie køler. Men mit problem er at den bliver meget varm omkring 120-140 grader (cylinder/topstykke) når den har gået 5 min i tomgang. Så ville jeg høre om der var nogen der ved noget om luft kølet motor. Motoren er ny renoveret med nyt stemple (0,5 mm overstørrelse) honet cylinder. Ny olie pumpe osv. Mvh joachim
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 43
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
sep 2013
MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 45
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
Det er en start,,,,, hvis det ikke hjælper, er det sikkert noget med blandingsforholdert eller står den for højt i tomgang? ???, og ellers kan jeg ikke hjælpe dig, men følger med i emnet her
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Derud over kan den sagtens holde til det, når der køres trial yder motorerne max, og det uden fart vind i perioder, det lugter lidt, men det holder.... Kan heller ikke lide at køre i kø på HDen.. Men problemet er vist mest psykologisk
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Trådstarter:
Når du ser på temperaturmåleren i din bil, så står der sikkert ikke mere end 80-90 grader. Men motoren er meget varmere lige ved kammeret. Hvis du retter din varmemåler fx lige ved siden at tændrøret, så er det slet ikke underligt at du måler 120-140 grader. Det er ganske normalt. Vandkølet eller ej
Derudover så har de andre ret i at en passivt luftkølet motor ikke bare skal stå i tomgang. Hvis du skal stå stille i mere end et par minutter så sluk motoren. Det samme gælder egentlig også vandkølede motorer hvis de ikke har en blæser. Der skal dog stadig noget mere til før en vandkølet motor overopheder i tomgang, men på en varm sommerdag kan det sagtens lade sig gøre.
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Trådstarter gør klogt i at være mistænktsom - også selvom der måske i dette tilfælde ikke var noget galt.
Til trådstarter
Hvis du ofte holder stille, så kunne du jo påmontere en elektrisk blæser på din oliekøler., som du så kan tænde med en vippekontakt. Så når du står stille eller bare syntes at den er lidt varm, så kan du slå blæseren til. Simpel og billig løsning som måske kan give lidt bedre nattesøvn
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Hold nu op !! Det er en atv. Oven i købet en der er så gammel at den er luftkølet, den er bygget til det, og har holdt i mange år.
atv'er er ikke beregnet til at have fartvind, mange bliver jo brugt til at trisse rundt med 500kg hegnspæle på en punkteret trailer i 25 graders solskin
Du må IKKE forveksle en atv motor med en 2t cross maskine......
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
Det lyder til du er en meget erfaren herre, så jeg pakker mig, jeg har kun kørt luftkølet i 40 år, dog uden at brænde en motor af.
Luftkølet motor bliver for varm