2.900 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Peter E
Peter E
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81

SV650S vs. MT-07? SV650S vs. MT-07?

Hej

Overvejer at købe en MC denne sæson.

Jeg har oprindeligt lagt ca. 45-50 t.kr af til en brugt motorcykel.

Har haft kig på en SV650S, der prismæssigt befinder sig i det niveau. Nu er jeg blevet i tvivl om det vil være mere fordelagtigt at vælge den nye Yamaha MT-07. Den har lav vægt, mere oprejst kørestilling og V2. Den koster dog mere....

Mit spørgsmål er, om det kan betale sig at give det ekstra?
Den lokale forhandler fortalte mig at SVerén er ved at blive udfaset. Måske MT-07erén vil være et bedre alternativ? Tænker ift. gensalgsværdi over en flerårig periode, køreoplevelse osv.

Hvilken er mon hurtigst af de to?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SV650S vs. MT-07?
  • #1   27. mar 2014 SV650 blev udfaset allerede i 2010, de der stadig bliver solgt i DK er overgemte modeller, og udenlandske cykler importøren har opkøbt rundt om i europa.
    Jeg ville tage MT-07 hvis jeg havde knasterne.

• #2   27. mar 2014 Jeg valgte 100% MT-07....den er SÅ fræk, og prisen er jo nærmest en foræring smiley

• #3   27. mar 2014 SV650eren er også en V2.

"Er ved at blive udfaset" er noget vrøvl - de holdt helt op med at lave den for længe siden, men det gør det altså ikke til en ringere cykel. Honda er også stoppet CB1000R'eren, ducati er stoppet med M4RS osv. Der er lavet og solgt MANGE sv650, så du finder ikke mange cykler, hvor det er nemmere at finde brugte reservedele.

Men måske det var vigtigere for dig at finde ud af hvilken slags cykel du gerne vil have? Den ene er med kåbe og clipon-styr - den anden er det modsatte. Det er lidt som at skulle sammenligne en Harley med en motard; det giver ikke så meget mening, for de skal sælges til 2 forskellige segmenter.

Find ud af om du er til kåbe og clipons eller oprejst kørestilling, chopper, racer, motard, eller streetbike. Derefter giver det bedre mening at sammenligne cykler indenfor samme segment.

Når det så er sagt, så tog jeg helt selv 07'eren hvis valget kun er mellem de to - men prisen er jo også en anden.

• #4   27. mar 2014 af de to havde jeg valgt MT-07

• #5   27. mar 2014 Prøv dem begge, og MT07 er da en parallel twin, ikke en V2. Ingen vej uden om ud og prøv begge

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81
    #6   27. mar 2014 Thomas R: Du har fuldstændig ret. Jeg beklager fejlen!

• #7   27. mar 2014 Er FZ07 / MT07 Ikke udsolgt for i år, det sagde de ihvertfald hos bikeshoppen

• #8   27. mar 2014 Mt07 er også nemmere at sælge, når du engang når dertil...

• #9   27. mar 2014 Så vidt jeg kunne forstå da jeg snakkede med den lokale Yamaha-forhandler så er der allerede lavet en slutseddel på de MT-07 der er bestilt hjem til DK. Der skulle dog være mulighed for at der bliver leveret flere på et senere tidspunkt i år

• #10   27. mar 2014 MT-07 (som hverken er en V-twin eller en parallel-twin) ville klart være mit valg af de to. Har af gode grunde ikke prøvet yamaha'en, men kan ikke forestille mig nogle punkter hvor SV'er skulle kunne slå den.

• #11   27. mar 2014 MT 07 er da en paralleltwin, den er 2 cyll og de sidder side om side, det er da definationen på en paralleltwin

• #12   27. mar 2014 Har kørt en SV650 og den er nice og fornuftig, men lidt kedelig udseende mæssig efter min mening.

Umiddelbart virker MT 07 MEGET federe smiley

Men der er kun en måde at finde ud af det på. Kør en tur på dem begge og så køb den der giver dig stivest diller smiley

• #13   27. mar 2014 Glenn P: Nix. Det er en R2 motor med 120graders krumtap. En parallel twin er en R2 motor hvor stemplerne sidder på en 360graders krumtap, og dermed bevæger sig op og ned samtidigt (parallelt).

• #14   27. mar 2014 Ja okay, jeg har ikke lige nærlæst hvad krumtap der ligger i den, men den får meget ros så håber det er en bedre motor end ER5/6

• #15   27. mar 2014 Ville vælge en MT-07, syndes selv den ser fed ud og har kun hørt godt om den.

Kommentér på:
SV650S vs. MT-07?

Annonce