1.343 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Service på MC - Dilemma, hjælp :-) Service på MC - Dilemma, hjælp :-)

Hej alle sammen.

jeg ved godt jeg har lavet et forum omkring dette emne før.

Men jeg er i totalt forvirret omkring service på min MC.
det er en Suzuki GSXR 600ccm fra 2007
Den skal have lavet stort service (24.000km service)
jeg har indtil nu fuld service bog.

Service koster 3950.-
Men jeg er blevet tilbudt af flere at de ville lave det for mig, for 1500kr ca.
og jeg får afvide det er spild af penge. smiley

Jeg vil bare gerne have det hele spiller og er iorden på min mc, men tænker selvfølgelig også på økonomien.

håber i har nogle gode råd eller erfaringer.

Vh Mike Vesterby smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service på MC - Dilemma, hjælp :-)
  • #1   23. feb 2014 Hvorfor er et service spild af penge??

• #2   23. feb 2014 Få kørt den til forhandler og få krydset samt få ro i sjælen.

• #3   23. feb 2014 24000km service er for en Gsx-r med ventil service udskiftning af shim hvis de er ude af tollerence evt knastkæde tvivler på at du kan få lavet det til 1500kr

• #4   23. feb 2014 Morten C : du misforstår smiley jeg fik afvide det var spild af penge at køre den til service, når man kan gøre det selv.
    jeg fortalte at det var stort service og der ville blive tjekket dyser og der vil blive sat en computer på MC'en for at tjekke for problemer.
    og fik afvide at det ikke var nødvendigt. og han ville ordne det for mig, men det han kan gøre er jo kun at skifte tændrør, olie, oliefilter og de småting. jeg ved ikke om det er vigtigt at få tjekket de dyser og alt andet der vil blive tjekket op på smiley

jeg har ikke selv nogle erfaringer med det. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #5   23. feb 2014 Stort service inkluderer ventilkontrol, så det ville jeg ikke tage let på.

Stemplet ville jeg være ligeglad med, så det vigtigste er vel at finde en kvalificeret mand til at lave det.

• #6   23. feb 2014 Tue J : det får jeg heller ikke. det til 1500kr er kun skift af tændrør, olie, oliefilter. det er så inkl. køb af reservedele smiley

• #7   23. feb 2014 Tak for svarene. jeg hælder også mest til af smide de ekstra penge ud og få en god service, og som du Thomas S siger, få ro i sjælen så jeg ved det er lavet af en autoriseret forhandler og værksted smiley

• #8   23. feb 2014 Haynes manual på eBay 200,-
    Shims sæt på eBay 400,-
    Olie og filter 350,-
    Tændrør 250,-

+ en dag i lærdommens tegn smiley

• #9   24. feb 2014 Det med at stille ventiler, kræver man ved hvad man har med at gøre. Og en god mekanikker er en du har tillid til, og ikke springer over. Der er jo en grund til Suzuki foreskriver hvad der skal udføres ved service. Og som andre skrive, kan computer opsamle evt. fejl.

• #10   24. feb 2014 Alt hvad man kan udføre selv, er spild af penge at betale andre for at udføre. smiley

• #11   24. feb 2014 Er det normalt at en nyere racer skal have stillet ventiler efter 24K?
    Mener da feks min Ninja først er ved 42K

• #12   24. feb 2014 Prøv at give forskellige forhandlere et kald og hør hvad de skal have - ofte kan du spare 1000,- ved at køre 50km.

Laver du det selv, så husk fotodokumentation, og vedlæg servicebogen, så du kan dokumentere det overfor ny ejer.

• #13   24. feb 2014 Lige ventiltjek ville jeg ikke springe over, og da slet ikke det første.

Kommentér på:
Service på MC - Dilemma, hjælp :-)

Annonce