{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

TrumPeter
TrumPeter
Tilmeldt:
28. feb 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31

Gammel Triumph - Chopper {{forumTopicSubject}}

Hey MCG. Jeg har i en periode gået og leget med tanken om, at bytte min motorcykel ud med en ældre chopper/bobber. Har tidligere haft en HD Ironhead, som jeg byttede solgte for at prøve en lidt nyere motorcykel...men jeg savner sku lidt charmen ved den gamle mekanik smiley

Jeg overvejer denne gang en stivstellet Triumph (syntes stistellet ser federe ud, og skal man have en stivstellet HD...så snakker vi en helt anden pris), ala den i linket nedenfor. Ikke at det skal være den, men det er den stil vi er ude i
- http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/133991-triumph-thunderbird-chopper

¤ Har ALDRIG rodet i Triumph før, så hvordan er mekanikken i sådan en gammel ged? Hvor driftsikker er den osv. (f.eks holdt op imod en jernsportser)
¤ Hvordan er den at køre på? Det skal primært være til et par ugentlige hyggeture, men et par ''langture'' til træf rundt i landet, skulle den også gerne kunne klare.
¤ Er der noget specielt man skal være på udkig efter?

Jeg bukker og takker på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel Triumph - Chopper
  • #1   17. feb 2014 Hvis du har kørt ældre Harley, så er en ældre Triumph bestemt et godt bekendskab.
    Skift tændingen ud med elektron og efterspænd den en gang i mellem, så kører det for dig.
    Der har været en sag med en sag med en ældre Triumph der blev solgt som stivsteller, men var født med svingstel og der blev noget ballade. Så hvis du vil være sikker, så find en fra 1953 eller ældre, de er født med stivstel.


  • #2   17. feb 2014 Jeg havde en for små ti år siden. Den fik elektronisk tænding. Og når den ikke dryppede olie,var det fordi den manglede. Men den var driftsikker nok. Jeg var i holland 2 gange uden nogen problemer. Udover at man skal investere i et godt nyrebælte. For tysk motorvej kombineret med stilstel er ikke for sarte sjæle. Er glad for det ikke er i dag. Den gang var jeg kun en knægt på 20 år. he he smiley Men gør det og du vil elske det. Den har så meget charme, og harley, syntes jeg personligt snart er noget alle mennesker har.

  • #3   17. feb 2014 Jeg har en kammerat der lever af at bygge de gamle triumph der smiley
    Www.Kh-custom.dk.. Den du linker til er dog alt for dyr i forhold til hvad du får for pengene..


  • #4   17. feb 2014 BSA var måske også en mulighed

  • TrumPeter
    TrumPeter Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #5   17. feb 2014 Takker for det smiley det er nogle brugbare svar.

    Hvordan er denne til sammenligning? Er det en ombygning man bør holde sig fra?

    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/144377-triumph-trophy-tr6r


  • #6   17. feb 2014 Har selv holdt lidt øje med den.god pris syntes jeg.ombygningen ser egentlig seriøs ud.
    Desuden følger der jo div. Dele med hvis du er den nervøse type.


  • #7   17. feb 2014 Den sidste er ikke noget dårlig bud. Der er mange gode detaljer, men den mangler finish så det gør noget. Forhjulet burde udskiftes til originalt (det ligner noget fra en 72´er) det fra 67 passer bedre til stilen.
    Den er selvfølgelig lidt kriminelt med stivsteller ombygning, men den org. ramme er jo med, så det kan ikke gå helt galt hvis de bliver lidt trælse i synshallen.


  • #8   17. feb 2014 Den sidste er der gode muligheder i.. Har selv holdt lidt øje med den men ville dog bygge den om da jeg syntes den er helt forkert sat sammen og ser egentlig ikke særlig godt ud.. Men hvis han er villig til at gå ned i pris og du så har noget ekstra mønt at putte i og hænderne rigtigt skruet på så kan du få en kanon fed cykel..!

  • #9   18. feb 2014 Vedr. stift bagstel på Triumph:
    Jeg havde for mange år siden (-79 - -80) en Bonneville fra 1972 og den var lavet til chopper...
    Det stive bagstel fremkom ved jeg havde noget firkantjern som blev snoet, tilpasset I længde, og så påsvejst bøsninger I begge ender med gummiforing (pas på med snoning, det skulle gerne passé og ikke mangler flere grader for en pæn afslutning) tilslut en gang forkromning, og presto: et stift bagstel... Landeveje er fint nok,, det kan godt hoppe lidt når det kun er dækket som tager ujævnhederne,men undgå markræs og grusveje med huller!
    Vh Lars Becker


  • #10   18. feb 2014 Vedr stivstellet som Lars også lige siger så kan du kigge i mit fotoalbum hvad jeg har gjort ved min savage.. Der er støddæmperene også fjernet men det er lavet så de kan sættes på igen på 2 min..

  • TrumPeter
    TrumPeter Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #11   22. feb 2014 Hva med denne? (link fjernet)

Kommentér på:
Gammel Triumph - Chopper

Annonce