Gammel Triumph - Chopper {{forumTopicSubject}}
Hey MCG. Jeg har i en periode gået og leget med tanken om, at bytte min motorcykel ud med en ældre chopper/bobber. Har tidligere haft en HD Ironhead, som jeg byttede solgte for at prøve en lidt nyere motorcykel...men jeg savner sku lidt charmen ved den gamle mekanik
Jeg overvejer denne gang en stivstellet Triumph (syntes stistellet ser federe ud, og skal man have en stivstellet HD...så snakker vi en helt anden pris), ala den i linket nedenfor. Ikke at det skal være den, men det er den stil vi er ude i
- http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/133991-triumph-thunderbird-chopper
¤ Har ALDRIG rodet i Triumph før, så hvordan er mekanikken i sådan en gammel ged? Hvor driftsikker er den osv. (f.eks holdt op imod en jernsportser)
¤ Hvordan er den at køre på? Det skal primært være til et par ugentlige hyggeture, men et par ''langture'' til træf rundt i landet, skulle den også gerne kunne klare.
¤ Er der noget specielt man skal være på udkig efter?
Jeg bukker og takker på forhånd!
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Skift tændingen ud med elektron og efterspænd den en gang i mellem, så kører det for dig.
Der har været en sag med en sag med en ældre Triumph der blev solgt som stivsteller, men var født med svingstel og der blev noget ballade. Så hvis du vil være sikker, så find en fra 1953 eller ældre, de er født med stivstel.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 41
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
Www.Kh-custom.dk.. Den du linker til er dog alt for dyr i forhold til hvad du får for pengene..
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 41
feb 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
Hvordan er denne til sammenligning? Er det en ombygning man bør holde sig fra?
http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/144377-triumph-trophy-tr6r
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 52
Desuden følger der jo div. Dele med hvis du er den nervøse type.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Den er selvfølgelig lidt kriminelt med stivsteller ombygning, men den org. ramme er jo med, så det kan ikke gå helt galt hvis de bliver lidt trælse i synshallen.
jun 2013
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
Jeg havde for mange år siden (-79 - -80) en Bonneville fra 1972 og den var lavet til chopper...
Det stive bagstel fremkom ved jeg havde noget firkantjern som blev snoet, tilpasset I længde, og så påsvejst bøsninger I begge ender med gummiforing (pas på med snoning, det skulle gerne passé og ikke mangler flere grader for en pæn afslutning) tilslut en gang forkromning, og presto: et stift bagstel... Landeveje er fint nok,, det kan godt hoppe lidt når det kun er dækket som tager ujævnhederne,men undgå markræs og grusveje med huller!
Vh Lars Becker
jun 2013
feb 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
Gammel Triumph - Chopper