1.572 visninger
|
Oprettet:
Hvad skal man have styr på? {{forumTopicSubject}}
Hejsa derude.
Jeg går og kigger efter en ny motorcykel og i den forbindelse kigger jeg efter allerede ombyggede mc'ere.
Men jeg er kommet i tvivl om hvor lidt eller meget der skal være papir på når den skifter ejer mht. til ombygninger.
Jeg har nemlig ikke lyst til at risikere lige pludselig at skulle betale ny afgift på en potentiel mc.
Der skal så vidt jeg ved være godkendelser på konstruktive ændringer; men hvad er det lige præcis det dækker over? Og så er der noget med at de nye regler gør at man ikke må ombygge for meget af gangen?
Mvh.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Men situationen er den den, at jeg skal i gang med at bygge lidt om på den jeg allerede har (konen skal overtage den) og jeg har ikke lyst til at kaste mig ud i at skulle bygge to om på en gang
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 36
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
Mere et tillægs spørgsmål
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 36
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Styr, sadler, lygter, skærme, lakeringer, støddæmpere, udstødninger osv. er ikke afgifts berettiget. Der hvor det kan blive et problem, er hvis der f.eks er skifte forgaffel, bagsvinger eller motor (eller dele heraf). Så skal du i realiteten betale en afgift svarene til motorcyklens nye identitet. Det kunne f.eks være hvis du ombygger din forgaffel fra enkelt skivebremse til dobbelt.. Og delene SKAL være TÜV (eller lign.) godkendt til din motorcykel, ellers er den slet ikke ''lovlig" at køre på.
Så hvis du holder dig til en ombygget mc, hvor der ikke er ændret på stellet, med original bagsvinger/forgaffel og den rigtige motor til den model, så burde der ikke være nogen problemer...hvis det ellers er lavet ordenligt self.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 36
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Jeg holdet øje med de ting specielt så.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
Der sidder endda en forlænger til bremsekaliberen som han ikke kan havde undgået at havde set da han målte skiverne
Ved godt syn ikke er = godkendt
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
Dette er den evige diskussion
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
Men han kunne jo godt have nævnt at det ikke er lovligt. Hvilket han slet ikke på pegede
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
Så mit største problem kan pt blive kåben
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Har endnu ikke hørt om nogen, som er blevet dømt til at betale afgift, af en ny Öhlins forgaffel til sin racer...
Der hvor de vågner op, er når man tager en gammel HD (eller lign), og bygger op med moderne forgaffel m. dual disc, ny bagsvinger til et stort bredt baghjul/fælg og måske en nyere og mere moderne motor (eller dele).. så smækker fælden!
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
Hvad skal man have styr på?