1.778 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
Security for bikes, erfaring? Security for bikes, erfaring?
Godaften MCG
I min lange søgen her til aftes efter den bedste kæde og lås man kan komme i nærheden af, så fandt jeg frem til denne side:
http://securityforbikes.com/security-chains.php
Mit spørgsmål er derfor.. Andre der har erfaringer med dem? Er det kvalitet?
Hvad der tiltalter mig er at man selv kan vælge kædens længde.. Det gør det tildels meget nemmere når man som jeg har planer om, at den skal igennem et gulvanker og stellet på cyklen. Fremfor eks. ABUS kæder som desværre typisk kun er 1 m i længden.
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 612
Det må du lige prøve at skrive igen, hehe
aug 2007
Vi prøver igen..:-)
aug 2013
Jeg er ikke fan af skivebremse låse med en kæde der går ned i gulvankeret som du linker til der.. Det meste af kæden ligger jo på jorden, og er derfor nemt sårbar overfor en lægtehammer.
Det gælder jo om at have kæden så "stram" som muligt over jorden.. Så er den sværest at bryde op med en boltsaks fordi man står dårligt, og så er den heller ikke så sårbar overfor en hammer.
Jeg søger mere end type lås/kæde, der som sagt er lang nok til at gå igennem gulvanker og gerne flere stedet på Stellet af MC'en.. Så det må vel blive mindst 2 m.
aug 2013
Tak for info... Lige den type erfaring jeg søgte.
Jeg vil også bruge min til hjemmebruge når den holder i garagen.
Forøvrigt.. Nu det 16 mm du linker til... jeg overvejer selv 13mm fordi den vil være nemmere at få igennem stellet.
Hvordan bruger du din kæde? Hvis du bruger den til stellet giver det så ikke problemer?
aug 2007
Men vil de ha den, så får de den også..:-)
aug 2013
@Nicky
Jaah, sådan er det jo desværre.. Tyven kan altid løbe med cyklen uanset hvor godt man sikre sig, det eneste man faktisk kan gøre er at gøre det hele mere træls for tyven... og det er så også min plan!
Skivelås har jeg.. ABUS 8077
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 533
MEN jeg er også godt klar over at det ikke tar en tyv mere end 2 min med skrald på en batteri vinkelsliber. Og de tider hvor en tyv gik rundt med en stor boltsaks er i min verden længst forbi.
Min løsning har været at leje et gitter rum til den, men denne løsning er heller ikke tyv sikker.
jul 2009
Her er et eks. på hvor lidt tid de skal bruge på en alm u lock. og de skær den iøvrigt på den stærke side af låsen.
aug 2013
Den U-lock der ligner jo også en der er købt i Bilka til 149 ,-
Jeg er ihvertfald af den overbevisning, at jeg vil ikke spare på mine låse og kæder til min MC, fordi min MC er mit kæreste eje. Jeg er klar over at der ikke findes en lås i hele verden der er ubrydelig, men der findes låse der besværliggøre tyvens arbejde væsentligt... Og hvis de skal stikke af med min cykel, så skal de kræftedme også have sved på panden for at gøre det... i stedet for bare at give kampen op på forhånd og tænke: Nårrh ja, det hele kan jo også være ligemeget så jeg køber t-hansen kæden til 299.
Nej du... Kvalitet og pris følges ad
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
jul 2009
Jeg har tidligere skåret en Almax for en af eleverne hvor jeg arbejder der havde smidt nøglerne væk. Og det tog ikke mange sek før vinkelsliberen havde skåret sig igennem.
jul 2009
jul 2009
Abus har altid haft et godt ry... og været i den dyre ende her klipper de dem over http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 30
jul 2009
I dagtimerne er der muligheden for at det ser mistænkeligt ud med en Boltsaks eller vinkelsliber, om natten er der ingen der ser det.
Nu ved jeg ikke hvordan div alarmer virker men det var måske værd at bruge pengene der istedet. GPS tracker osv.
Men i sidste ende er den rigtige løsning nok en fornuftig forsikring der erstatter når cyklen har fået ny "ejer"
I videoen over er det stort set alle der klippes over inden 1 minut. og flere af dem inden 20 sek.
aug 2013
Kan så bare sige at den forbavser mig ikke.. som jeg skrev tidligere så skal en kæde uanset hvilken ikke ligge på jorden da tyven så kan bruge vægtstangs princippet med boltsaksen. Nej, lad den gå stramt igennem stel på MCen over jorden og jeg vil vædde med at samtlige kæder i den video der ville klare sig ufatteligt bedre. Det er jo logik da man så ikke kan bruge vægtstangsprincippet..
De kæder jeg kigger på er 16 og 19 mm og er garanteret ikke at kunne klippes med en boltsaks hvilket jeg også tror på.. ABUS og de andre kendte er typisk 13mm....
Men selvfølgelig beskytter den jo ikke mod angreb fra vinkelsliber, men igen som jeg har udtrykt så vil jeg gøre det så svært for tyven som muligt, og håbe på at den ekstra tid det tager er nok til at jeg selv eller andre opdager ham.
dec 2003
aug 2013
Så efter under 1 år så er kæden allerede tjent hjem, hvis man sammenligner med en billig thansen kæde.
Hvilken forsikring har du?
dec 2003
aug 2013
Må jeg præsentere boltsaks af den største slags til over 2100 kr VS Protectorkæde 13 mm. Og vi har lige i tankerne at kæden i videoen ligger på jorden, og dermed burde gøre arbejdet meget nemmere for boltsaksen pga. vægtstangprincippet. Kædekampen begynder 2:42 inde i videoen til jer der ikke gider se låsen blive klippet op. (PS ikke den lås der følger med til kæden når man køber)
http://youtu.be/aiaOSf2sQxM?t=2m42s
Der røg den boltsaks til 2100 kr
Og det fede ved det hele er, at kæden i den video kun er deres 13 mm udgave.. Forestil jer så deres slagskibe på 16 mm eller 19 mm.
Og ja igen, jeg er klar over at mod en vinkelsliber så er kæden ikke til meget nytte, men en vinkelsliber larmer og optager meget opmærksomhed.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.295
Jeg er (desværre) næsten sikker på at kørte man op ved siden af en låst MC med en trailer og så stille og roligt begyndte at skære kæden op med en vinkelsliber er der ikke en kæft der siger noget til det (medmindre de kender den rigtige ejer af cyklen).
Der gælder mest af alt om at se ud som om det er meningen det du foretager sig - tror faktisk det ville give flere problemer om natten end i højlys dag.
Har med almindelige tædecykler flere gange taget min cykel på nakken fordi jeg havde glemt nøgle eller låsen var frosset fast - det er der ingen der siger noget til. Heller ikke da jeg åbnede en lås med vinkelsliber nede på gaden (nøglen var knækket).
/ask
aug 2013
I hvilken som helst by her i Danmark er det en videnskab at passe sig selv.. Hvis du forstår..
Folk vil/tør ikke blande sig i noget... Og det er en skam.. En rigtig skam endda.. Da det ville stoppe så mange flere tyverier.
Lige en test mere af deres 13mm kæde. Til de dovne står der, at med den 4fod boltsaks var det umuligt at klippe sig igennem, og med en vinkelsliber tog det 3:40 min at skære sig igennem på 1 side af et såkaldt link, og de måtte skifte skiven undervejs. Men de bliver jo nødt til at skære igen for at få kæden fri/åben. Så det må være dobbelt op på tid altså 7:20 min i alt med en vinkelsliber, og 2 skive-skift.
(link fjernet)
Igen.. alle pengene værd.. jeg er overbevist
Security for bikes, erfaring?